Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Jeyland Mitchell

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 06 maart 2025 om 08:32:

Wat hebben we met deze jongen toch in huis gehaald? Het is een olifant in een porseleinkast. Wat een drama.

- Hij speelt de bal naar de verkeerde kleur
- Hij veroorzaakt een penalty
- Kan niet verdedigen zonder gele kaart
- Aan de bal weet hij zich geen raad

Nu zal iedereen zeggen dat hij nog jong is, maar zelfs als reserve of op lange termijn zie ik niets in deze jongen.
(ter vergelijk: Read is nog jonger en daar zie je bepaalde potentie, ook al doet hij niet alles goed).

In een hele moeilijke wedstrijd heeft hij gedaan wat hij kon. Voor iedere speler was het een lastige wedstrijd. Heel hard werken, maar geen enkele serieuze kans gehad op een doelpunt.

+1/-0

Ik denk dat Mitchell zich kan ontwikkelen tot een degelijke mandekker. Een centrale verdediger die het niet moet hebben van zijn voetbaltechnische/opbouwende kwaliteiten.

Maar één die een directe tegenstander kan uitschakelen, en de bal kan inleveren bij spelers die er beter raad mee weten. Geen enkele tegenstander vindt het nu al heel prettig spelen tegen hem, ik denk dat hij in het centrum echt een beest kan worden die angst inboezemd en waar spitsen een rondje om voor lopen.

De vergelijking met Read slaat nergens op, twee totaal verschillende types met andere kwaliteiten en talenten. Natuurlijk is Read een betere voetballer. Mitchell zal het ook nooit van de zaken moeten hebben, waar Read goed in is.

Het verschil in leeftijd zegt mij nog minder.

Read speelt al vanaf zijn 11de voor een BVO in Nederland, en verschillende vertegenwoordigende elftallen. Mitchell heeft tot dit seizoen nooit buiten Costa Rica gespeeld. Met alle respect, die heeft een compleet andere 'basis'. Of beter; gebrek daaraan.

Het is een ruwe diamant, als je ziet waar hij nu al staat gaat zijn ontwikkeling heel snel. En gezien zijn leeftijd heeft hij nog ruim de tijd om zich verder te ontwikkelen.

+1/-0

Wie weet, misschien de nieuwe Theo Laseroms. :B

+1/-0

Je kan zowel Mitchell als González nog niet beoordelen na een paar wedstrijden ze hebben vast ook een aanlooptijd nodig ik wil ze zien als ze meer wedstrijdritme hebben.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 07 maart 2025 om 02:14:

Je kan zowel Mitchell als González nog niet beoordelen na een paar wedstrijden ze hebben vast ook een aanlooptijd nodig ik wil ze zien als ze meer wedstrijdritme hebben.

Over Facundo González heb ik echt grote twijfels.

Hij is juist het tegenovergestelde van Mitchell, in voetballend opzicht niet onaardig maar verdedigend ontzettend kwetsbaar. Hij staat af en toe volledig verkeerd en gaat hopeloos de fout in.

Ik weet dat in het moderne voetbal en zeker in de speelwijze van Feyenoord verdedigers ook moeten kunnen voetballen, maar ik zou toch graag hebben dat ze in de eerste plaats kunnen verdedigen. Mitchell is beperkt, maar hij kan wel verdedigen.

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Muscle injury
Return unknown

+1/-0

Zou weg mogen was al snel duidelijk dat RVP geen fan is.

+1/-0

'MLS-club wil Mitchell overnemen van Feyenoord'

Een club uit de Major League Soccer heeft interesse getoond in Feyenoord-verdediger Jeyland Mitchell. De Costa Ricaan mag van de Rotterdammers vertrekken en staat daarmee open voor een transfer. Dit meldt Feyenoord Transfermarkt op X.

Mitchell maakte in de zomer van 2023 voor een transfersom van 2,5 miljoen euro de overstap naar Rotterdam, maar door een hamstringblessure tijdens de Gold Cup kwam hij dit seizoen nog niet in actie voor Feyenoord. De Rotterdamse club gaf hem de tijd om te herstellen, maar lijkt nu bereid mee te werken aan een vertrek. De Amerikaanse transfermarkt sluit op vrijdag 22 augustus. Tot die tijd kan de club uit de MLS proberen Mitchell binnen te halen.

Drukke weken voor Feyenoord
Volgens journalist Martijn Krabbendam heeft Feyenoord nog meerdere dossiers lopen. ''Er is op de afdeling sales nog wel genoeg te doen bij Feyenoord. Er zijn een aantal spelers waar ze van af moeten en willen. Het is afwachten of dat gaat lukken de komende twee weken. Als je kijkt naar Carranza, Bullaude, Kasanwirjo en dat soort jongen. Die lopen er rond zonder perspectief en daar moet een oplossing voor komen en daar is Feyenoord mee bezig.''

Feyenoord wil tegenover de journalisten niet communiceren wat er nu precies speelt. ''Ik bel me suf, maar het is niet zo dat Te Kloese heel enthousiast zijn telefoon opneemt. Via andere wegen kom ik er ook wel en wat je dan hoort, is dat het nog twee hele drukke weken gaan worden. Dus met uitgaande transfers en inkomende. Ze gaan proberen een aanvaller te halen en het is geen geheim dat El Bilal Touré op de lijst staat, maar dan moet wel eerst Carranza weg, want je kan niet met vier aanvallers aan de gang gaan.''

+1/-0

Is hij vorig seizoen echt door de mand gezakt, wanneer hij (zeer gering) de kans kreeg? Ik kan het mij niet herinneren. De staf heeft hem natuurlijk ook aan het werk gezien tijdens trainingen, hun oordeel is veel breder dan de sporadische keren dat ik hem heb zien invallen.

Ik had toch het gevoel dat hij een speler is die aan de basis-voorwaarden voldoet van een goede, sterke, moderne mandekker. Hij is nog steeds piepjong, en heeft nog veel ruimte om te groeien en zich verder te ontwikkelen.

Een definitief vertrek zou ik in die zin wel jammer vinden. Van de spelers die naar verluidt mogen vertrekken (de Telegraaf noemt vanochtend 8 namen - LINK) is hij degene waarvan ik denk; daar zouden we over een paar jaar van kunnen zeggen; 'had de club maar...'

Er is nu geen ruimte voor hem, dat snap ik. (alhoewel, centraal achterin houdt het nog altijd niet over) Maar zou hij met een bepaald traject en met goede begeleiding niet kunnen groeien naar het vereiste niveau?

+1/-0

Eens, Mitchell heeft nooit een serieuze kans gehad ondanks de vele blessuregevallen achterin. Hij heeft veel fysieke eigenschappen die hem geschikt maken als mandekker in een team dat hoge druk speelt met veel ruimte in de rug. Wat je wel zag is dat hij aan de bal een druistige en onrustige indruk maakte, iets dat trainers snel zal afschrikken. Al denk ik dat hij ten opzichte van ons huidige centrum niet eens zoveel zal onderdoen in de opbouw, want dit huidige centrum heeft vooralsnog ook niet heel veel rust of vernuft aan de bal als ze onder druk worden gezet.

+1/-0

Nou, Watanabe en Ahmedhodžić zijn wel even van een ander niveau en hebben zeker meer voetballend vermogen. En verdedigende kwaliteiten. Dat is geen schande, ze zijn respectievelijk 8 en 6 jaar ouder. Jaren van ervaring en verbetering tov. Mitchell.

Mitchell blijft een ruw diamant. Hij heeft potentie, maar om hem uiteindelijk tot bloei te laten komen is er veel tijd, aandacht en energie vereist. Ik snap dat Feyenoord dat niet allemaal kan bieden op dit moment. In mijn geval zou ik een tijdelijk afscheid voor een permanente transfer verkiezen.

+1/-0

Exact wat ik betoog, hij concurreert op verdedigend vermogen en daarin zijn Watanabe en Ahmedhozic verder. Opbouwend is het verschil kleiner.

Overigens speelt leeftijd daarin een beperkte rol. Spelers als Huijssen zijn aanzienlijk beter dan Watanabe etc. Kwaliteit is altijd de belangrijkste factor, uiteraard.

+1/-0

:offtopic

Zeker, maar verdedigen (en wellicht ook opbouwen) is ook een 'ervaringsvak'. Veel wedstrijden spelen over de jaren helpt om situaties te herkennen en mede ook de oplossing te hebben. Hoe vaker je in een bepaalde situatie verzeild bent geraakt, hoe sneller je kan kiezen hoe te reageren/wat te doen.

Er zijn altijd natuurtalenten die op jonge leeftijd op basis van kwaliteit en talent een geweldig niveau halen. Maar die heeft Feyenoord centraal achterin sowieso niet, momenteel. Ik heb ze in ieder geval nog niet gezien.

Dan liever wat meer ervaren en betrouwbaar.

+1/-0

Een staf zal nog veel moeten investeren in hem een ruwe diamant weet niet of ze daar bij Feyenoord de tijd voor en zin in hebben.
Als er nog een CV bijkomt en Beelen ook hersteld is is Mitchell overbodig.

+1/-0

:offtopic

Heb je dat beeld gezien van Beelens been?

Ik verwacht niet dat hij dit seizoen nog gaat voetballen. Een ander, erger scenario vrees ik nog veel meer...

+1/-0

Tot op zekere hoogte zou dat kunnen, maar zowel verdedigen als opbouwen is natuurlijk ook een inherent talent dat een speler kan bezitten. Stefan de Vrij, Lutsharel Geertruida, etc zijn mooie voorbeelden van eigen opgeleide spelers die al op vroege leeftijd beter dan waren de 'ervaren' spelers. Daar was geen wedstrijdervaring voor nodig.

Dat je ze niet gezien hebt lijkt me logisch, we hebben nauwelijks jonge talenten in onze selectie op de centrale verdedigers positie. Dus er valt ook niets te zien. Jan Plug is zo'n jonge speler, maar die komt in potentie en kwaliteit tekort.

Even wachten tot de volgende lichtingen Middenveldert, daar zitten (veel) grotere talenten. En het zou mij niets verbazen als zij het Watanabe en Ahmedhodžić tegen die tijd lastig kunnen maken.

+1/-0

Een gecompliceerde beenbreuk is altijd afschuwelijk om tezien. Operaties en lang revalideren, maar ongeveer 86% van de voetballers hervat de sport na een breuk.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Spelers » Jeyland Mitchell