Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Vak: -
Forumreacties: 1.815
Reg.: 28 juli 2015
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 06 maart 2025 om 08:32:
Wat hebben we met deze jongen toch in huis gehaald? Het is een olifant in een porseleinkast. Wat een drama.
- Hij speelt de bal naar de verkeerde kleur
- Hij veroorzaakt een penalty
- Kan niet verdedigen zonder gele kaart
- Aan de bal weet hij zich geen raad
Nu zal iedereen zeggen dat hij nog jong is, maar zelfs als reserve of op lange termijn zie ik niets in deze jongen.
(ter vergelijk: Read is nog jonger en daar zie je bepaalde potentie, ook al doet hij niet alles goed).
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.318
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: geen
Ik denk dat Mitchell zich kan ontwikkelen tot een degelijke mandekker. Een centrale verdediger die het niet moet hebben van zijn voetbaltechnische/opbouwende kwaliteiten.
Maar één die een directe tegenstander kan uitschakelen, en de bal kan inleveren bij spelers die er beter raad mee weten. Geen enkele tegenstander vindt het nu al heel prettig spelen tegen hem, ik denk dat hij in het centrum echt een beest kan worden die angst inboezemd en waar spitsen een rondje om voor lopen.
De vergelijking met Read slaat nergens op, twee totaal verschillende types met andere kwaliteiten en talenten. Natuurlijk is Read een betere voetballer. Mitchell zal het ook nooit van de zaken moeten hebben, waar Read goed in is.
Het verschil in leeftijd zegt mij nog minder.
Read speelt al vanaf zijn 11de voor een BVO in Nederland, en verschillende vertegenwoordigende elftallen. Mitchell heeft tot dit seizoen nooit buiten Costa Rica gespeeld. Met alle respect, die heeft een compleet andere 'basis'. Of beter; gebrek daaraan.
Het is een ruwe diamant, als je ziet waar hij nu al staat gaat zijn ontwikkeling heel snel. En gezien zijn leeftijd heeft hij nog ruim de tijd om zich verder te ontwikkelen.
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 913
Reg.: 6 juli 2007
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 11.899
Reg.: 9 oktober 2019
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 07 maart 2025 om 02:14:
Je kan zowel Mitchell als González nog niet beoordelen na een paar wedstrijden ze hebben vast ook een aanlooptijd nodig ik wil ze zien als ze meer wedstrijdritme hebben.
-
Deze reactie is verwijderd door de originele poster.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.341
Reg.: 11 januari 2008
'MLS-club wil Mitchell overnemen van Feyenoord'
Een club uit de Major League Soccer heeft interesse getoond in Feyenoord-verdediger Jeyland Mitchell. De Costa Ricaan mag van de Rotterdammers vertrekken en staat daarmee open voor een transfer. Dit meldt Feyenoord Transfermarkt op X.
Mitchell maakte in de zomer van 2023 voor een transfersom van 2,5 miljoen euro de overstap naar Rotterdam, maar door een hamstringblessure tijdens de Gold Cup kwam hij dit seizoen nog niet in actie voor Feyenoord. De Rotterdamse club gaf hem de tijd om te herstellen, maar lijkt nu bereid mee te werken aan een vertrek. De Amerikaanse transfermarkt sluit op vrijdag 22 augustus. Tot die tijd kan de club uit de MLS proberen Mitchell binnen te halen.
Drukke weken voor Feyenoord
Volgens journalist Martijn Krabbendam heeft Feyenoord nog meerdere dossiers lopen. ''Er is op de afdeling sales nog wel genoeg te doen bij Feyenoord. Er zijn een aantal spelers waar ze van af moeten en willen. Het is afwachten of dat gaat lukken de komende twee weken. Als je kijkt naar Carranza, Bullaude, Kasanwirjo en dat soort jongen. Die lopen er rond zonder perspectief en daar moet een oplossing voor komen en daar is Feyenoord mee bezig.''
Feyenoord wil tegenover de journalisten niet communiceren wat er nu precies speelt. ''Ik bel me suf, maar het is niet zo dat Te Kloese heel enthousiast zijn telefoon opneemt. Via andere wegen kom ik er ook wel en wat je dan hoort, is dat het nog twee hele drukke weken gaan worden. Dus met uitgaande transfers en inkomende. Ze gaan proberen een aanvaller te halen en het is geen geheim dat El Bilal Touré op de lijst staat, maar dan moet wel eerst Carranza weg, want je kan niet met vier aanvallers aan de gang gaan.''
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Is hij vorig seizoen echt door de mand gezakt, wanneer hij (zeer gering) de kans kreeg? Ik kan het mij niet herinneren. De staf heeft hem natuurlijk ook aan het werk gezien tijdens trainingen, hun oordeel is veel breder dan de sporadische keren dat ik hem heb zien invallen.
Ik had toch het gevoel dat hij een speler is die aan de basis-voorwaarden voldoet van een goede, sterke, moderne mandekker. Hij is nog steeds piepjong, en heeft nog veel ruimte om te groeien en zich verder te ontwikkelen.
Een definitief vertrek zou ik in die zin wel jammer vinden. Van de spelers die naar verluidt mogen vertrekken (de Telegraaf noemt vanochtend 8 namen - LINK) is hij degene waarvan ik denk; daar zouden we over een paar jaar van kunnen zeggen; 'had de club maar...'
Er is nu geen ruimte voor hem, dat snap ik. (alhoewel, centraal achterin houdt het nog altijd niet over) Maar zou hij met een bepaald traject en met goede begeleiding niet kunnen groeien naar het vereiste niveau?
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.824
Reg.: 30 januari 2014
open/sluit de onderstaande quote:
MIddenveldert
Fan van Feyenoord