Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Sem Steijn

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 08 juli 2025 om 09:19:

Toch heb ik vooral mijn twijfels bij de noodzaak om nóg een [aanvallende] middenvelder aan te trekken, zeker nu zowel Steijn als Valente zijn gehaald. We beschikken inmiddels over bijna een compleet elftal aan middenvelders: Steijn, Valente, Hwang, Moder, Timber, Targhalline, Stengs, Zerrouki, Bullaude, Nadje, ’t Zand...

Probeer de laatste vier te verkopen en je houdt er 7 over, waarbij Stengs ook als rechterspits uit de voeten kan. Targhalline moet zich nog bewijzen, maar dan heb je het middenveld dubbel bezet met gelijkwaardige spelers.
Het was geen prioriteit, maar zo 'nutteloos/duurbetaald' was de Steijn transfer nou ook weer niet.
Prioriteit is nu links in de verdediging en talentvolle spits.

+1/-0

Marquis schreef op 09 juli 2025 om 00:39:

Dn_Kraaij schreef op 08 juli 2025 om 09:19:

Toch heb ik vooral mijn twijfels bij de noodzaak om nóg een [aanvallende] middenvelder aan te trekken, zeker nu zowel Steijn als Valente zijn gehaald. We beschikken inmiddels over bijna een compleet elftal aan middenvelders: Steijn, Valente, Hwang, Moder, Timber, Targhalline, Stengs, Zerrouki, Bullaude, Nadje, ’t Zand...

Probeer de laatste vier te verkopen en je houdt er 7 over, waarbij Stengs ook als rechterspits uit de voeten kan. Targhalline moet zich nog bewijzen, maar dan heb je het middenveld dubbel bezet met gelijkwaardige spelers.
Het was geen prioriteit, maar zo 'nutteloos/duurbetaald' was de Steijn transfer nou ook weer niet.
Prioriteit is nu links in de verdediging en talentvolle spits.

Precies, jouw advies: haal er vier weg en zet Stengs op rechtsbuiten. Dán is het geen nutteloze aankoop.

Dat is precies het probleem wat ik aanhaal, dus op dit moment is het geen nuttige aankoop.

+1/-0

Als Steijn er op los gaat scoren en het elftal kan zich mede door zijn aanwezigheid naar een hoger niveau 'doorontwikkelen', dan is zijn komst sowieso niet nutteloos. Of hij 'duurbetaald' is, ook dat zal de tijd moeten leren.

Ik ben ermee eens dat Feyenoord over teveel middenvelders beschikt, en er afscheid kan worden genomen van 3/4 spelers zonder dat de groep in de breedte/diepte risico loopt. Daarnaast staat de aanwezigheid van spelers als Nadje, Zerrouki en 't Zand staat ook de doorstroming vanuit de jeugd in de weg.

Naar Bullaude kijk ik nog altijd anders.

Ik vind dat een goede, sierlijke speler die eigenlijk nooit een echte kans gekregen heeft bij Feyenoord. Iedere keer als hij mocht opdraven, zag ik hem dingen doen die verraadde dat hij over veel kwaliteiten beschikt. Hij gaat zijn vierde seizoen in, geloof ik, en hij heeft daarin onvoldoende geleverd. Maar ik zie dat niet als bewijs dat hij niet goed genoeg is, dat dit aan hem ligt. Hij heeft behoorlijke pech gehad, en bepaalde keuzes vanuit de club hebben niet in zijn voordeel gewerkt.

In zijn eerste jaar had hij Szymański voor zich, en moest hij vooral wennen aan de overgang van Zuid-Amerika naar Europa. Hij werd daarna verhuurd aan Boca Juniors, enerzijds goed om dan in je oude omgeving weer aan spelen toe te komen. Van de andere kant, ben je net een beetje 'geland' in Europa/Nederland; ga je weer terug. Los daarvan, was/is hij minder dan Lingr die op dezelfde positie (tijdelijk) gehaald werd en uiteindelijk tot 20 wedstrijden kwam?

Afgelopen seizoen heeft hij veel gespeeld in Sittard, ik heb hem niet gevolgd maar was hij daar niet één van de betere voetballers?

Ik zou niet weten of hij nu veel kansen zou krijgen bij Feyenoord. Wellicht als valse spits, in combinatie met Steijn?

+1/-0

Topic van Bullaude doet het niet meer lijkt het. Die vond ik echt bijzonder goed spelen, veel beter dan Steijn die zich compleet onttrok aan het veldspel. Dat is geen verrassing want dat deed hij bij Twente ook. Steijn een jaartje naar Fortuna dan maar?

+1/-0

Dat heb ik ook gemerkt dat sommige topics niet werken, had wat gepost bij Milambo, een tijd terug, maar die komt dan niet naar boven.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Spelers » Sem Steijn