Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Facundo Gonzalez

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

https://voetbalflitsen.nl/nieuws/v4kvzd/facundo-gonzalez-alles-over-verdediger

Volgens mij had deze nog geen pagina.

Vond het toch wel een indrukwekkende invalbeurt.
Smaakt naar meer.

+1/-0

Nee hoor ik had hem alleen in de verkeerde sectie gezet. Mischien kan de moderator hem verplaatsen.

https://feyenoord.supporters.nl/forums/reacties/3/188/1/Facundo-Gonzalezlink

Ik verwacht best veel van hem samen met Beelen mischien Hancko linksback vind ik ook wel lekker die Lotomba of Read weet ik nog niet.

+1/-0

Speelde helemaal niet onaardig, maar ging vreselijk in de fout. En bracht daarmee het geloof bij MVV terug. Kan gebeuren op zijn leeftijd, hier moet hij van leren. Het heeft gelukkig geen consequenties gehad.

Zechiel had daarna eenzelfde ziekenhuis-bal (en hij coachte Gonzalez overigens de bal die kant op te spelen) en dat had uiteindelijk geen gevolg.

Dan heb je nou eenmaal bij jonge spelers. Maar het moet er wel uit.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Eens. Ik vind Zechiël een heerlijke voetballer, maar ten opzichte van de voorbereiding vond ik hem nu een beetje als Frenkie de Jong spelen. Superieur aan de bal, maar constant dralen met de bal en te weinig versnellen. Oogde hautain.

Gonzalez vind ik tot nu toe een hele goede indruk maken, je ziet zijn potentie. Zeker aan de bal, waarin hij echt een meerwaarde is met zijn accurate passing in het overslaan van linies. Dat werkt versnellend. Verdedigend moet hij inderdaad stappen maken, zo'n fout mag nooit plaatsvinden.

+1/-0

Hij is 21, he?! Ik weet dat hier sommigen vinden dat je op die leeftijd al constant moet presteren op topniveau, en anders moet worden afgeserveerd*. Maar ik denk dat je door ontwikkeling in fysieke kracht (je maakt op die leeftijd nog serieuze stappen in dat opzicht) en de ervaring van het wedstrijden spelen (verdedigen is de juiste keuzes maken en door ervaring zul je sneller situaties herkennen en automatisch de juiste oplossing/positionering weten.) nog volop kan ontwikkelen.

Ik heb er wel vertrouwen in, ik vind hem een beloftevolle speler.

*=Hancko ging op zijn 21ste naar Italie. 'Mislukte' daar, kwam terug bij Sparta Praag en ging daarna naar Feyenoord. Had toen al 140 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld in twee verschillende landen. De verwachting dat een jongere speler met een handvol wedstrijden achter zijn naam, op eenzelfde manier aanhaakt en Hancko's rol/positie invult als die naar de flank moet is niet reeel.

Zechiel was gisteren voetballend zoveel beter dan de tegenstander, ik kreeg de indruk dat het hem in balbezit iets te gemakkelijk afging. En hij daarom teveel ging doen. Daar staat dan tegenover dat hij verdedigend echt nog nooit in de buurt komt van dat niveau. Het is letterlijk en figuurlijk te mager. Hij moet meer (spier)massa kweken, maar vooral ook slimmer worden in fysieke duels.

+1/-0

Hij is "pas" 21 inderdaad, maar er zijn er een hoop die op die leeftijd veel vaker spelen en in mijn ogen ook een stuk verder zijn. Ook in de Nederlandse Eredivisie. Denk aan Godts (19), Hato (18), Fitz-Jim (21), Flamingo (21), Bakayoko (21), Pepi (21), Goes (20), Smit (18).

Allemaal jongens die bijna wekelijks bij hun clubs spelen en een constantere/ vastere waarde zijn dan Gonzalez. Het blijft erg jong, 21, en ik wil ook niemand afserveren, maar als 3e keuze op dit moment is in mijn ogen niet goed genoeg op die leeftijd.

+1/-0

Tsja, en Messi was op zijn 21ste al de beste van de wereld...

Kom op, er zijn (lijken) altijd spelers beter of 'verder' op een bepaalde leeftijd. En González is op zijn beurt weer verder dan menig derde of vierde keus bij andere clubs.

Appels met peren.

En het gras is elders echt niet altijd groener.

González speelt bij Feyenoord. De club heeft de mogelijkheid om hem definitief vast te leggen. En hij heeft het tot nu toe niet onaardig gedaan tijdens de momenten dat hij speeltijd kreeg. Hopelijk krijgt hij in de tweede seizoenshelft nog voldoende kansen om zich te laten zien en te ontwikkelen. En maakt hij nog echt stappen. Dan kan de club daarna beslissen of hij overgenomen moet worden van Juventus. Of hij NU van waarde is/kan zijn, en de verwachting is waar zijn ontwikkeling eindigt.

En anders heeft hij niet veel gekost. Qua euro's en qua punten. Want die fout van gisteren heeft gelukkig geen gevolgen gehad. Misschien voor een klein gedeelte van het Legioen wel, in cardiologisch opzicht. Maar goed, dat wij ons allemaal zitten op te vreten is ook niet echt zijn schuld toch? Daar zijn we zelf ook bij... ;)

+1/-0

Slippertje deed me denken aan het basisdebuut van Senesi die komt er dus wel. :)

+1/-0

MIddenveldert schreef op 18 december 2024 om 16:26:

Tsja, en Messi was op zijn 21ste al de beste van de wereld...

Toen Messi 20 was, was hij basisspeler bij Barcelona en had een transferwaarde van 60 miljoen!!! Wat in 2007 (bijna 20 jaar geleden) ontzettend veel was! Dus ja.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Spelers » Facundo Gonzalez