Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Jordan Lotomba

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 oktober 2024 om 23:34:

Vandaag een prima pot netals Bueno. Die goal tegen NEC heeft mischien ook geholpen.

Er zit echt wel potentie in deze man en het lijkt er op dat hij zeker ook aanvallend kan bijdragen , als is verdedigen wel het belangrijkste.

+1/-0

wehave schreef op 06 oktober 2024 om 23:47:

Marc Acardipane schreef op 06 oktober 2024 om 23:34:

Vandaag een prima pot netals Bueno. Die goal tegen NEC heeft mischien ook geholpen.

Er zit echt wel potentie in deze man en het lijkt er op dat hij zeker ook aanvallend kan bijdragen , als is verdedigen wel het belangrijkste.

Er zit een stijgende lijn in en dat moest ook wel. Je ziet wat het doet als een elftal wat vaker samenspeelt. Nog steeds wel benieuwd of Lotomba echt een versterking voor de basis is, maar gisteren was zeker niet slecht.

+1/-0

Op bepaalde momenten meen ik dingen te zien waardoor zijn komst wel gerechtvaardigd is. Voor een speler van zijn leeftijd, op zijn positie en voor zo'n bedrag had ik eerlijk gezegd verwacht dat hij zoiets 'gelijk' had gedaan en nu al meer had gebracht. Zo'n Hwang had veel minder tijd nodig, in die zin.

Gisteren had hij ook helemaal niets aan Osman voor hem, die was een partij slecht zeg! Dat maakt het er voor een back ook niet gemakkelijker op, als de buitenspeler voor hem niet thuisgeeft.

+1/-0

Een speler met zijn leeftijd en ervaring, daar verwacht je meer van. Tot nu toe was hij absoluut geen zekerheidje achterin. Ik heb de indruk dat hij iets fitter begint te worden en dan komt hij bij vlagen over als een redelijk nuttige back, maar het is zeker niet iemand van het niveau Geertruida. Het voornaamste probleem, hij heeft ook niet de potentie om op dat niveau te komen. Dan zie ik toch liever dat we hadden geïnvesteerd in een jongere back met meer potentie, zoals die Poolse back of een Read.

+1/-0

Read moet het stokje op den duur gaan overnemen. Misschien heeft dat ook wel de keuze van te Kloese gedreven voor Lotomba, en niet voor die Poolse back?

Wellicht wilde hij iemand halen die gedurende dit (of komend) seizoen plaats maakt zodat Read kan doorstromen. Maar had dan een speler gehuurd, zou je zeggen.

Ik probeer hier niet de keuze van te Kloese te verdedigen. 5M uitgeven voor een back van 26 jaar die na anderhalve maand nog niet overtuigd, dat kan Feyenoord zich niet veroorloven.

En dat kan ook nooit de bedoeling zijn geweest van Lotomba's komst.

Dat we nu dingen zien die houvast bieden is fijn, maar niet genoeg. Laten we hopen dat 'het herstel' doorzet, en we uiteindelijk vrede kunnen hebben met zijn komst. Tot nu toe vind ik dat heel lastig.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 07 oktober 2024 om 12:45:

Read moet het stokje op den duur gaan overnemen. Misschien heeft dat ook wel de keuze van te Kloese gedreven voor Lotomba, en niet voor die Poolse back?

Wellicht wilde hij iemand halen die gedurende dit (of komend) seizoen plaats maakt zodat Read kan doorstromen. Maar had dan een speler gehuurd, zou je zeggen.

Ik probeer hier niet de keuze van te Kloese te verdedigen. 5M uitgeven voor een back van 26 jaar die na anderhalve maand nog niet overtuigd, dat kan Feyenoord zich niet veroorloven.

En dat kan ook nooit de bedoeling zijn geweest van Lotomba's komst.

Dat we nu dingen zien die houvast bieden is fijn, maar niet genoeg. Laten we hopen dat 'het herstel' doorzet, en we uiteindelijk vrede kunnen hebben met zijn komst. Tot nu toe vind ik dat heel lastig.

Vind dat toch een beetje te makkelijk.
Kijk naar alle zogenaamde toppers die van club veranderen en die doen het heel vaak niet gelijk goed hoor.
Je moet iedereen gewoon een beetje tijd geven.
Hoe hij gisteren speelde was ook gewoon goed en heb zelfs wat dingen gezien die naar meer smaken.

+1/-0

Je hebt gelijk hoor, maar de komst van Lotomba en zijn start sterken mijn idee over invulling van back-posities.

Hoe belangrijk deze positie ook gemaakt worden in het hedendaagse voetbal, in de basis verandert het invullen van de back-positie grotendeels niet.

Het kader is hetzelfde; je bent een verdediger en als je wordt 'bijgeschakeld' in het aanvalsspel ben je 'extra'. Je hebt zelden een directe tegenstander, van tegenstanders op andere posities wordt verlangd dat ze terugverdedigen om jou af te stoppen. Je hebt een zijlijn naast je, en kan dus nooit verrast worden door een tegenstander die daar vandaan komt; met goede positionering kom je al heel ver.

Combineer dat met inzet, snelheid (altijd lekker, voor een back) en duelkracht; en je kunt je als back al goed staande houden.

Ik vind dat een back in eerste instantie afgerekend moet worden op zijn verdedigende prestaties. Hij kan nog zo hard aanvallen en voorzetten afleveren; als hij het achterin laat afweten koop je er weinig voor. Iedere back die zijn debuut maakt bij Feyenoord, moet te horen krijgen dat hij achterin op de flank de boel op orde moet hebben. Begin daar, en als dat lekker loopt kun je verder kijken.

Als dat de basis is, geloof ik nog altijd dat je backs niet hoeft aan te trekken voor veel geld (en salaris). Je moet dit soort spelers zelf op kunnen leiden, en je kan hen de tijd geven om hun draai te vinden als ze hun debuut maken.

Immers, ook een Lotomba heeft de tijd nodig. Je had misschien wel net zo goed Read een kans kunnen geven. Of Benita. Had een van hen de kans gegeven, volgens instructies dat ze in de eerste 10 wedstrijden hun verdedigende taken niet mogen verzaken. En dat meedoen met de aanval geen must is.

Ik denk dat ze het niet minder gedaan hadden dan Lotomba tot nu toe. Ik hoop echt dat komende maanden gaat blijken dat Lotomba vele malen beter kan, en Read/Benita nog lang niet zover zijn. Maar ook dat weten we niet, want wellicht zou Read zich wel als een gek ontwikkeld hebben als hij de kans had gekregen.

Had je in dat geval toch 5M gescheeld.

Dit bericht is gewijzigd op 7 oktober 2024, 15:23:58.

+1/-0

Hij heeft EK en wk gespeeld die ervaring neemt hij wel mee natuurlijk snap wel dat Feyenoord daar ook naar kijkt.
Met Read kan het ook snel gaan mocht Lotomba niet kunnen spelen moet Read er gelijk staan.

+1/-0

Lotomba heeft volgend mij 2,5 miljoen gekost, niet 5.

Gek dat die verschillende bedragen steeds rond gaan.

+1/-0

Yoda schreef op 07 oktober 2024 om 16:50:

Gebeurt wel vaker ja Slot heeft daar zelfs op gereageerd mbt Bullaude had ook veel minder gekost dan gezegd werd.

+1/-0

Oke, dat wist ik niet. 2.5M is inderdaad een ander verhaal dan 5M. Dat scheelt nogal, zeker voor een back.

Laat overigens onverlet dat ik nog altijd vind dat je backs gewoon uit de jeugd moet laten doorstromen en voor de leeuwen moet flikkeren, maar dat is een ander verhaal... :B

+1/-0

https://www.fr12.nl/transfernieuws/feyenoord-investeert-flink-transfersommen-hwang-en-lotomba-bekendlink

Volgens het AD zou het om 5 miljoen gaan.

+1/-0

Willykment schreef op 08 oktober 2024 om 09:30:

https://www.fr12.nl/transfernieuws/feyenoord-investeert-flink-transfersommen-hwang-en-lotomba-bekendlink

Ja, klopt. Alle berichten noemden 5 rond de overgang. Maar laatste weken duikt ook vaak 2,2 op. Heb ff geen bron nu, maar zal het delen als ik het weer tegenkom

+1/-0

Yoda schreef op 08 oktober 2024 om 09:34:

Willykment schreef op 08 oktober 2024 om 09:30:

Ja, klopt. Alle berichten noemden 5 rond de overgang. Maar laatste weken duikt ook vaak 2,2 op. Heb ff geen bron nu, maar zal het delen als ik het weer tegenkom

Ik zat nog even te zoeken en op transfermarkt staat inderdaad het door jou genoemde bedrag. Laten we hopen dat het inderdaad een bedrag richting de 2 miljoen bedraagt.

+1/-0

Onze dr Alban weer solide hoor Nieuwkoop hoeft niet meer op veel speeltijd terekenen onder Priske dan nog eerder Read.

+1/-0

De eerste wedstrijd waarin hij echt z'n stempel drukte, wat je overigens zou mogen verwachten van een ervaren aankoop. Ik hoop dat dit de nieuwe ondergrens wordt voor deze back, dan komt Nieuwkoop er niet meer in en dan kan je met Read (of Benita na dit seizoen) rustig toebouwen naar een opvolger.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Spelers » Jordan Lotomba