Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Julián Carranza

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 07 augustus 2024 om 11:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 07 augustus 2024 om 09:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 07 augustus 2024 om 09:01:

Ik vind het echt wanbeleid als dit dé opvolger is van Santi. En termen als "Neusje voor de goal" valt echt tegen. Pak even de statistieken erbij:

Carranza: 208.86 min. nodig voor goal
Santi: 162.10 min. nodig voor goal

(niet belangrijk, maar hierboven wordt vergelijk met Pepi gemaakt)
Pepi: 158.22 min. nodig voor een goal (daarnaast 3 jaar jonger)

Daarbij speelde hij niet echt in een grote competitie. De MLS staat daar niet echt om bekend.

Als het gaat om doelpunten ga je er dus flink op achteruit. En of hij de potentie heeft om beter te worden, dat is afwachten. Of hij überhaupt kan aarden op een ander continent is zelfs afwachten. Hij is geen 18-19 meer, maar 24. De echte ontwikkeling zie je vaak op wat jongere leeftijd.

Nee als 3e spits vond ik het al niet super, maar om het nu met Ueda en hem te doen, zie ik niet zitten.



Ja, mee eens. dan gaan er op achteruit. Enige strohalm is dat we vooraf ook niet wisten dat Gimenez het zo goed zou doen en hij kwam ook niet voor de hoofdprijs binnen. Maar ja, hopen op stevige ontwikkeling Carranza en/of Ueda is geen topbeleid.



Nee, ik ben het daar niet mee eens.

Het aantal gescoorde goals per wedstrijd of minuut is een 'final statistic'. Voor een centrumspits cruciaal, maar in feite is het een resultante van onderliggende eigenschappen en kwaliteiten bij een speler. En ook die eigenschappen en kwaliteiten zijn te vatten in datapunten.

Feyenoord moet naar die onderliggende datapunten kijken. En het liefste in combinatie met een lagere goal-ratio dan je zou verwachten op basis van die datapunten. Dan kun je kijken hoe het komt dat zo'n speler minder scoort dan je op basis van zijn spel zou verwachten, en bepalen of de structuur, werk- en speelwijze van Feyenoord met een specifiek plan die goal-ratio kan opkrikken.

Feyenoord kan geen goals kopen, dat is veel te duur. De marktwaarde van centrumspitsen wordt mede op basis daarvan bepaald, voor spelers met een hoge goal-ratio betaal je. Dan wordt het creeeren en ontwikkelen van (extra) waarde alleen maar moeilijker.

De truc is om spelers (relatief) goedkoop te kopen, en die goal-ratio te ontwikkelen. Met goede scouting, een goede werkwijze en een specifiek voor een speler, kan dat.

Geeft nog altijd geen garanties, maar die heb je bij een aankoop met een hoge goal-ratio ook niet.



Mja je kan veel over zeggen, maar Santi -> Carranza is een grote stap terug.
Laten we hopen dat er een 1e spits bij komt als hij echt gaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 07 augustus 2024 om 12:33:

(...)
Mja je kan veel over zeggen, maar Santi -> Carranza is een grote stap terug.
Laten we hopen dat er een 1e spits bij komt als hij echt gaat.



Carranza is volgens mij gehaald omdat Feyenoord over 3 centrumspitsen wil beschikken. Dat het de bedoeling is dat er nog een nieuwe spits zal worden aangetrokken als Gimenez vertrekt, lijkt mij daarom duidelijk.

Dat Carranza ten opzichte van Gimenez een grote stap terug is, weet ik niet. Ik vind het nog te vroeg om dat te zeggen. Carranza moet de tijd krijgen om zich aan te passen en te wennen, dat heeft bij Gimenez ook even geduurd.

We weten ook nog niet welke rol Carranza moet gaan vervullen binnen het team. Misschien is hij wel specifiek gehaald als breekijzer/pinch-hitter, om iets te kunnen forceren als het wedstrijdverloop daarom vraagt.

Je zal hem uiteindelijk moeten beoordelen op wat hij brengt/toevoegt. Daarin ligt de lat op de positie van centrumspits hoog, want Gimenez heeft het tot nu toe geweldig gedaan. Al heeft hij ook zijn mindere fases gehad. Maar Carranza nu al beoordelen op wat hij hiervoor gepresteerd heeft, of van wat we tot nu toe hebben gezien; dat vind ik niet geheel fair. Zeker niet als dat gebeurt in vergelijking met 'de huidige Gimenez'...

 

+1/-0

Kijk even naar statistieken van Gimenez bij de Mexicaanse topclub Cruz Azul zijn beste seizoen had hij maar 8 goals. Bij Feyenoord is hij pas echt gaan scoren.

Overigens lijkt me Carranza met Gimenez ook wel wat zal je wel met twee spitsen moeten spelen.

Dit bericht is gewijzigd op 7 augustus 2024, 18:16:11.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 augustus 2024 om 18:06:

Kijk even naar statistieken van Gimenez bij de Mexicaanse topclub Cruz Azul zijn beste seizoen had hij maar 8 goals. Bij Feyenoord is hij pas echt gaan scoren.

Overigens lijkt me Carranza met Gimenez ook wel wat zal je wel met twee spitsen moeten spelen.




De vergelijking maken met Santi vind ik juist totaal niet passend en zorgwekkend.

1. Santi was 4 jaar jonger toen hij naar ons kwam. Precies in zijn goede fase in zijn ontwikkeling. Carraza komt nu en heeft nu dezelfde leeftijd als Santi nu heeft, terwijl die wellicht gaat.

2. Dan vaar je dus op 1 succesverhaal. Dan ga je er maar vanuit dat hij zich hetzelfde ontwikkeld als Santi. Het is gevaarlijk om er maar vanuit te gaan dat Carraza dezelfde ontwikkeling doormaakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 08 augustus 2024 om 12:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 augustus 2024 om 18:06:

Kijk even naar statistieken van Gimenez bij de Mexicaanse topclub Cruz Azul zijn beste seizoen had hij maar 8 goals. Bij Feyenoord is hij pas echt gaan scoren.

Overigens lijkt me Carranza met Gimenez ook wel wat zal je wel met twee spitsen moeten spelen.




De vergelijking maken met Santi vind ik juist totaal niet passend en zorgwekkend.

1. Santi was 4 jaar jonger toen hij naar ons kwam. Precies in zijn goede fase in zijn ontwikkeling. Carraza komt nu en heeft nu dezelfde leeftijd als Santi nu heeft, terwijl die wellicht gaat.

2. Dan vaar je dus op 1 succesverhaal. Dan ga je er maar vanuit dat hij zich hetzelfde ontwikkeld als Santi. Het is gevaarlijk om er maar vanuit te gaan dat Carraza dezelfde ontwikkeling doormaakt.




Maar hij is toch ook al verder qua doelpunten als Santi?
Is niet alsof ze zelfde niveau hebben.

 

+1/-0

Hij schijnt ontevreden te zijn over zijn speeltijd. Als je drie spitsen hebt moet je dat wel goed managen Brian!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 september 2024 om 18:05:

Hij schijnt ontevreden te zijn over zijn speeltijd. Als je drie spitsen hebt moet je dat wel goed managen Brian!



Hoe moet je dat nou managen? Kan Priske weinig aan doen, 3e spits moet gewoon jong talent zijn. Slechte selectie opbouw zo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 17 september 2024 om 18:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 september 2024 om 18:05:

Hij schijnt ontevreden te zijn over zijn speeltijd. Als je drie spitsen hebt moet je dat wel goed managen Brian!



Hoe moet je dat nou managen? Kan Priske weinig aan doen, 3e spits moet gewoon jong talent zijn. Slechte selectie opbouw zo.



Gimenez en Ueda maken ook niet het verschil hé natuurlijk hebben zij meer krediet maar dat is ook niet oneindig Carranza moet geduld hebben maar dat hij er meer van verwacht had is ook normaal hopelijk motiveert hem dat nog meer zijn kans komt wel.

 

+1/-0

Beter had hij die kans op 3-0 erin geschoten ipv een grote muil op te zetten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 17 september 2024 om 19:01:

Beter had hij die kans op 3-0 erin geschoten ipv een grote muil op te zetten.



Grote muil?

 

+1/-0

Zullen we deze speler sowieso nog even de tijd gunnen om zich aan te passen?

Hij kan zelf wel heel graag willen, en al ontevreden zijn met zijn huidige rol; dat zegt mij niet zoveel. Gimenez had hetzelfde. Carranza speelt voor het eerst in Europa/Nederland, en pas een paar maanden bij de club.

Ik vind ieder oordeel over hem nog te voorbarig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 september 2024 om 09:08:

Zullen we deze speler sowieso nog even de tijd gunnen om zich aan te passen?

Hij kan zelf wel heel graag willen, en al ontevreden zijn met zijn huidige rol; dat zegt mij niet zoveel. Gimenez had hetzelfde. Carranza speelt voor het eerst in Europa/Nederland, en pas een paar maanden bij de club.

Ik vind ieder oordeel over hem nog te voorbarig.



Hij kiest er zelf voor om het eea in de media te zeggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 18 september 2024 om 10:48:

(...)Hij kiest er zelf voor om het eea in de media te zeggen.



Is dat zo? Alle berichten die ik heb gelezen over die vermeende onvrede bij hem zijn 'hearsay', verhalen over dat hij intern vragen heeft gesteld over zijn positie en kansen op speeltijd.

Hij heeft volgens mij zelf de media nog niet opgezocht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 september 2024 om 11:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 18 september 2024 om 10:48:

(...)Hij kiest er zelf voor om het eea in de media te zeggen.



Is dat zo? Alle berichten die ik heb gelezen over die vermeende onvrede bij hem zijn 'hearsay', verhalen over dat hij intern vragen heeft gesteld over zijn positie en kansen op speeltijd.

Hij heeft volgens mij zelf de media nog niet opgezocht.



Exact. Hij heeft (kennelijk, hear say) intern de vraag opgeworpen wat de plannen met hem zijn. We weten niet eens op welke toon ofzo, maar op zichzelf is dat een hele redelijke vraag

 

+1/-0

Ja daar ben ik het mee eens als hij dat niet zelf direct tegen de media gecommuniceerd heeft. Jammer dat dit soort verhalen over onvrede naar buiten komen als het kut gaat. Lijkt mij als je naar de technische staf stapt en je onvrede uit dit niet op straat komt te liggen dus er zot ergens nog steeds een lek. Rutgertje kan het iig niet meer zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 18 september 2024 om 12:54:

Rutgertje kan het iig niet meer zijn.



?? Wat heb ik gemist?

O zie het al hij is gestopt bij 1908. Dat was vast niet vrijwillig haha..

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Spelers » Julián Carranza