Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Mats Wieffer

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 26 juni 2024 om 11:39:

Het verschil met Brighton lijkt overbrugbaar slechts een paar miljoen dat zou betekenen een nieuw recordbedrag voor Feyenoord.

Ik vind 30M pond een prachtig bedrag, maar ik vraag me echt af of er voor Feyenoord niet nog meer in kan zitten. Zou je niet voor 40M EUR moeten gaan?

+1/-0

MIddenveldert schreef op 26 juni 2024 om 13:49:

Marc Acardipane schreef op 26 juni 2024 om 11:39:

Het verschil met Brighton lijkt overbrugbaar slechts een paar miljoen dat zou betekenen een nieuw recordbedrag voor Feyenoord.

Ik vind 30M pond een prachtig bedrag, maar ik vraag me echt af of er voor Feyenoord niet nog meer in kan zitten. Zou je niet voor 40M EUR moeten gaan?

Ja of 25% van de rechten houden als hij later transfer maakt binnen PL kan je alsnog flink cashen.

+1/-0

'Feyenoord bedingt doorverkooppercentage bij transfer Wieffer'

Mats Wieffer wordt de komende jaren voetbalmiljonair in Engeland. Dit schrijft De Telegraaf. De 24-jarige middenvelder is donderdagavond in het vliegtuig gestapt om zijn transfer naar Brighton & Hove Albion af te ronden. De krant weet te melden dat Wieffer voor vijf jaar gaat tekenen bij de club in de Premier League.

Feyenoord ontvangt een vast bedrag van dertig miljoen euro en dat kan in de toekomst nog aanzienlijk oplopen. Nu is ook bekend dat er naast bonussen ook een doorverkooppercentage is bedongen tijdens de onderhandelingen met Brighton. Algemeen directeur Dennis te Kloese was vandaag in Engeland om het maximale uit de deal te slepen.

Liverpool FC heeft zich op het laatste moment nog gemeld bij de zaakwaarnemer van Wieffer. De club van trainer Arne Slot wilde de 24-jarige middenvelder overtuigen om niet voor Brighton, maar voor The Reds te kiezen. Uiteindelijk kiest Wieffer voor Brighton met de nieuwe trainer Fabian Hürzeler aan het roer. De Duitser wil op een manier gaan spelen die volledig past bij de international van Oranje.

+1/-0

Ik denk toch een goede keuze. Waarom? Wekelijks spelen in de PL. Het zou mij niet verbazen als dat hij komend seizoen blesurevrij blijft, dat een topclub uit de PL zich zal melden.

+1/-0

Ik had Wieffer liever bij een wat grotere club gezien zoals Milan of Liverpool, maar kan hier wel mee leven. Transferbedrag valt iets tegen en ligt aan de onderkant van wat ik had verwacht, maar ik begreep dat er ook bonussen en een doorverkooppercentage zijn afgesproken.

Hoewel ik vertrouwen heb in de scouting vraag ik me af of El Azzouzi nou de beste vervanger zal zijn, ongetwijfeld zal hij zich hebben ontwikkeld na zijn vertrek uit Nederland maar zo goed was hij volgens mij niet. Dan zie ik toch liever dat we voor types als die Brazhko gaan. Het lijkt me daarnaast ook niet ideaal om twee spelers op deze positie te hebben, naast Zechiël en Nadje, die weg zijn tijdens de Africacup. Al bestaat de kans natuurlijk dat ze Zerrouki zullen verkopen, gezien die duidelijk tekort komt.

+1/-0

Willykment schreef op 05 juli 2024 om 09:02:

Ik had Wieffer liever bij een wat grotere club gezien zoals Milan of Liverpool, maar kan hier wel mee leven. Transferbedrag valt iets tegen en ligt aan de onderkant van wat ik had verwacht, maar ik begreep dat er ook bonussen en een doorverkooppercentage zijn afgesproken.

Hoewel ik vertrouwen heb in de scouting vraag ik me af of El Azzouzi nou de beste vervanger zal zijn, ongetwijfeld zal hij zich hebben ontwikkeld na zijn vertrek uit Nederland maar zo goed was hij volgens mij niet. Dan zie ik toch liever dat we voor types als die Brazhko gaan. Het lijkt me daarnaast ook niet ideaal om twee spelers op deze positie te hebben, naast Zechiël en Nadje, die weg zijn tijdens de Africacup. Al bestaat de kans natuurlijk dat ze Zerrouki zullen verkopen, gezien die duidelijk tekort komt.

Voor Feyenoord moet het eigenlijk niet uitmaken.
Als je je geld maar krijgt.
Ik zelf had verwacht dat Wieffer voor een wel wat grotere club zou gaan, en die zou volgens mij echt wel komen.

+1/-0

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/feyenoord-verbaast-mike-verweij-met-onderhandelingen-voor-transfer-van-wieffer/436925

Weet niet hoeveel er hiervan klopt maar ik heb volgens mij bij Feyenoord nog nooit gezien dat ze clubs tegen elkaar laten opbieden.
Liefst zo snel mogelijk aan de eerste de beste.

+1/-0

Volgens mij kiest hij heel bewust voor Brighton als tussenstap heel verstandig.

Brighton is een grote badplaats aan de zuidkust van Engeland. Het is één van de bekendste en ook grootste badplaatsen in het land.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 05 juli 2024 om 14:59:

Volgens mij kiest hij heel bewust voor Brighton als tussenstap heel verstandig.

Brighton is een grote badplaats aan de zuidkust van Engeland. Het is één van de bekendste en ook grootste badplaatsen in het land.

Brighton zal toch niet als badplaats zo belangrijk zijn voor Wieffer? :D

Maar voor de rest kan ik met je meegaan. Goede tussenstap, hij is 24 en nog heel wat jaartjes te gaan. Ik vind het oprecht jammer dat hij weggaat, maar gezien zijn ontwikkelingen terecht.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 juli 2024, 16:57:26.

+1/-0

Officieel nu, veel succes in de PL Mats!

https://x.com/JacobsBen/status/1809347925845192923/photo/1link

+1/-0

Wieffer: ''Dit is een kans waar ik geen nee tegen kan zeggen''

Mats Wieffer verruilt Feyenoord voor Brighton & Hove Albion. De 24-jarige middenvelder, die bij Feyenoord een doorlopend contract had tot medio 2027, wordt voor een recordbedrag verkocht aan de club uit de Engelse Premier League.

‘Af en toe moet ik mezelf in m’n arm knijpen als ik terugdenk aan de afgelopen twee jaar’, zegt Wieffer. ‘Kampioen worden, Champions League spelen met Feyenoord, de beker winnen, De Kuip en de Coolsingel in extase zien: dat zijn allemaal dingen waar je als voetballer van droomt. Ik prijs me gelukkig dat ik het heb meegemaakt en dat ik voor zo’n prachtige club als Feyenoord heb mogen spelen. Natuurlijk ga ik de spelers, de staf en iedereen anders rond het eerste elftal missen en voelt het vreemd om de supporters en Rotterdam vaarwel te zeggen. Maar dit is een kans waar ik geen nee tegen kan zeggen. Ik kijk daarom erg uit naar dit nieuwe avontuur, maar voor het zover is wil ik alle Feyenoorders bedanken voor de mooie tijd.’

Wieffer, die zijn voetbalcarrière begon bij RKSV NEO Borne en via de jeugd van FC Twente bij Excelsior belandde, werd in de zomer van 2022 door Feyenoord overgenomen van de stadgenoot uit Kralingen. Als onvermoeibare en doortastende spil op het middenveld groeide hij in de tweede helft van seizoen 2022-2023 uit tot een van de belangrijkste pionnen in het kampioenselftal van Feyenoord. Het leverde hem niet alleen veel lof op bij de buitenwacht en waardering bij de supporters, maar ook kwam hij dankzij zijn uitstekende spel al snel in beeld bij het Nederlands elftal.

Ook afgelopen seizoen was Wieffer een van de vaste krachten in de basis van Feyenoord. De in Borne geboren spelverdeler droeg op die manier nadrukkelijk bij aan de goede prestaties die de club in de Eredivisie boekte alsook aan het bereiken van de bekerfinale. Hoewel hij de eindstrijd tegen N.E.C. aan zich voorbij moest laten gaan door een blessure, kon Wieffer als publiekslieveling wel meedelen in de feestvreugde na het behalen van zijn tweede prijs in twee seizoenen tijd.

In totaal speelde Wieffer 79 duels voor Feyenoord 1, waarin hij 9 keer scoorde en 11 assists afleverde. Zijn volley tegen AS Roma, in een kolkende Kuip tijdens het met 1-0 gewonnen kwartfinaleduel in de UEFA Europa League in seizoen 2022-2023, zal voor veel supporters een van de meest memorabele goals zijn van Wieffer in het shirt van Feyenoord. Met een landstitel en een TOTO KNVB Beker op zijn Feyenoord-palmares trekt de middenvelder nu de deur van De Kuip achter zich dicht.

Afscheidsinterview

Na het bereikte akkoord tussen beide clubs reisde Mats Wieffer direct af naar Engeland om de overgang af te ronden. ‘Het is de afgelopen dagen allemaal heel snel gegaan. Ik hoop volgende week nog persoonlijk afscheid te kunnen nemen van de mensen bij Feyenoord waar ik de afgelopen jaren zo intensief mee heb samengewerkt,’ aldus Wieffer. De middenvelder zal dan ook in een uitgebreid, exclusief afscheidsinterview terugblikken op zijn tijd bij Feyenoord en nogmaals zijn dank uitspreken naar het legioen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10

Feyenoord Forum » Spelers » Mats Wieffer