Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Marouan Azarkan

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Vandaag zag je wel dat die te kort komt voor een actieve rol bij Feyenoord.
Hij moet inderdaad bij een leuke middenmoter gaan spelen, daar ontwikkelen en kijken hoe het dan loopt.

Hij werkt hard, maar komt gewoon te kort, dan houdt het een keer op.

+1/-0

Technisch de allerbeste op het veld vandaag, had ook weer twee geniale passes (de eerste steekbal vond ik het mooist door het midden). Als Feyenoord hem zou willen houden dan zie ik een rol voor hem tegen de ploegen die zich ingraven, juist op de eerste meters is Azarkan ongeëvenaard als vleugelaanvaller en hij creëert minstens twee of drie keer per wedstrijd een grote kans met zijn creativiteit in kleine ruimtes.

Probleem is echter dat hij niet heel goed past in het pressingspel op grotere afstanden, want hij heeft helaas niet de inhoud om constant intensieve meters te maken. Ik vond hem fit ogen, maar ik denk dat hij qua intensiteit en duurvermogen tekort komt voor ons type spel. Een basisplaats zie ik niet gebeuren en dat zou zonde zijn voor een speler met zijn kwaliteiten. Een Twente zou een uitstekende optie zijn voor Azarkan, ik vind hem beter dan Cerny en die rendeert daar goed.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hij oogt wellicht fit, maar werd er wel afgehaald na één uur spelen uit voorzorg. Zijn lies speelt er geruimere tijd op, en het risico dat het er echt inschiet en hij de rest van het seizoen niet meer in actie kon komen werd te groot geacht.

Wellicht geeft dit wel aan dat hij fysiek niet top is. Hij is klein, dus die beentjes moeten harder werken.

Anderzijds, ik ben ervan overtuigd dat iedere speler fysiek zodanig geprepareerd kan worden dat hij 90 (+30) minuten kan gáán meerdere keren per week. Feyenoord bewijst precies dát, dit seizoen. Kwestie van goed trainen en voor je sport leven. De juiste begeleiding.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 08 mei 2023 om 10:20:

Hij oogt wellicht fit, maar werd er wel afgehaald na één uur spelen uit voorzorg. Zijn lies speelt er geruimere tijd op, en het risico dat het er echt inschiet en hij de rest van het seizoen niet meer in actie kon komen werd te groot geacht.

Wellicht geeft dit wel aan dat hij fysiek niet top is. Hij is klein, dus die beentjes moeten harder werken.

Anderzijds, ik ben ervan overtuigd dat iedere speler fysiek zodanig geprepareerd kan worden dat hij 90 (+30) minuten kan gáán meerdere keren per week. Feyenoord bewijst precies dát, dit seizoen. Kwestie van goed trainen en voor je sport leven. De juiste begeleiding.

Hij kwam terug van een blessure, ik had niet verwacht dat hij zou starten en vond dat hij verrassend langdurig energie op een hoge intensiteit leverde. Hij oogde fitter dan een Idrissi mijns inziens.

Ik ben het met je eens dat iedere speler fysieke winst zou kunnen behalen met de trainingsmethode van Feyenoord. Tegelijkertijd is er ook een grens aan de fysieke mogelijkheden van spelers. Dat verklaart waarom de ene speler de Europese top kan halen en de ander niet.

Atletische mogelijkheden en fitheid hebben een grens. Dat is ook de reden waarom jij en ik geen marathonwinnaars kunnen worden. Een deel is ook genetisch bepaald. Datzelfde geldt voor de fysieke mogelijkheden van voetballers.

In het geval van Azarkan vrees ik dat zijn plafond snel bereikt zal zijn. Gelukkig heeft hij exceptionele technische vaardigheden waar hij op kan teren, zoals zo'n Tananne dat ook heeft. Maar dat is soms niet genoeg om veel hoger te komen. Zeker niet in het hedendaagse voetbal waarin vrijwel alle topvoetballers vooral topatleten zijn.

+1/-0

Willykment schreef op 08 mei 2023 om 10:33:

MIddenveldert schreef op 08 mei 2023 om 10:20:

Hij kwam terug van een blessure, ik had niet verwacht dat hij zou starten en vond dat hij verrassend langdurig energie op een hoge intensiteit leverde. Hij oogde fitter dan een Idrissi mijns inziens.

Ik ben het met je eens dat iedere speler fysieke winst zou kunnen behalen met de trainingsmethode van Feyenoord. Tegelijkertijd is er ook een grens aan de fysieke mogelijkheden van spelers. Dat verklaart waarom de ene speler de Europese top kan halen en de ander niet.

Atletische mogelijkheden en fitheid hebben een grens. Dat is ook de reden waarom jij en ik geen marathonwinnaars kunnen worden. Een deel is ook genetisch bepaald. Datzelfde geldt voor de fysieke mogelijkheden van voetballers.

In het geval van Azarkan vrees ik dat zijn plafond snel bereikt zal zijn. Gelukkig heeft hij exceptionele technische vaardigheden waar hij op kan teren, zoals zo'n Tananne dat ook heeft. Maar dat is soms niet genoeg om veel hoger te komen. Zeker niet in het hedendaagse voetbal waarin vrijwel alle topvoetballers vooral topatleten zijn.

Ik denk dat je gelijk hebt, maar gisteren was het wel af en toe pijnlijk om Idrissi (weer) te zien stuntelen, terwijl Azarkan de bal wel onder controle kreeg op dit k-veld. Weliswaar had ie veel meer ruimte, maar toch.

+1/-0

Verkopen met terugkoopoptie wellicht, voor het geval dat hij toch goed genoeg blijkt.

+1/-0

Yoda schreef op 08 mei 2023 om 10:50:

(...)

Ik denk dat dit voor een deel komt door gewenning. Azarkan speelt een stuk vaker wedstrijden op kunstgras, dan heb je toch meer 'gevoel' van hoe zijn balletje valt en/of doorrolt.

Slot heeft echt wel getraind op kunstgras afgelopen week, maar zal het veld gewoon gesproeid hebben. Weer een les voor komend jaar, dan zal het trainingsveld in voorbereiding op deze wedstrijden niet meer gesproeid worden.

+1/-0

Met alle risico's op blessures van dien? Ik kan het me niet voorstellen.

+1/-0

Ik speel wekelijks WF in ons dorp en lig vaker dan wenselijk op de grond omdat mijn schoenen blijven hangen. Met natuur gras had ik daar geen problemen mee. Ik vind het echt een onding, dat kunstgras. Zoals het veld er gisteren bijlag vond ik een aanfluiting, want als het veld dan beter bespeelbaar is voor Feyenoord had dat ook voor Excelsior geweest. Het mes snijdt aan twee kanten.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Spelers » Marouan Azarkan