Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger van Dick Advocaat

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Aangezien er totaal geen geld is zou ik nog altijd gaan voor advocaat voor volgend seizoen. En zelfs nog voor het seizoen daarna omdat we ons in een uiterst precaire situatie bevinden.

Je moet het helaas de komende 2.5 seizoenen doen met huur en transfervrije spelers dus heb je een no nonsence trainer nodig die door de wol is geverfd en die gasten kort houd en achter de broek zit met een staat van dienst waar die gasten als fer, berghuis, narsingh, jorgensen, toornstra etc. etc. nog respect voor hebben en naar luisteren.

Deze 2de seizoenshelft al assaidi, honda en emnes halen. Volgend seizoen is er weer geen geld. En lopen deze jongens uit hun contract kalou, janmaat, Donk, letschert, elia, de guzman, van ginkel, van wolfswinkel, foor.

De bezem door de selectie halen en die jongens binnen hengelen.

Sinisterra, larsson, botteghin, kelly, ayoub, johnston, van der heijden, vermeer, toornstra, jorgensen, tapia, kokcu (als het kan voor veel aan arsenal verkopen anders behouden), van beek, haps, ie uit hun (huur)contract laten lopen/verkopen tegen minimaal aanschaf prijs (senesi mag je daarvoor ook verkopen maar lukt geheid niet) om weer geld te genereren. Jeugd verhuren of in jong Feyenoord stallen. Deze boven genoemde spelers vervangen door de eerder genoemde transfervrije namen en 2 seizoen met ze uitzingen met resultaat trainer Advocaat tot brard wat echte jeugd talenten klaar stoomt via jong Feyenoord in de 2de divisie en door verhuur talenten. Met dat nieuwe team blijf je zo rond plek 3. Geld van verkopen opsparen en dan na periode Advocaat gericht goed investeren en je top opgeleide jeugd in het eerste inpassen.

Dit is de enige manier om uit dit Feyenoord dal te klimmen.

Dan gaan voor een nieuwe trainer. Heeft fraser 2 seizoenen om zich nog te bewijzen bij sparta. Heeft van Wonderen mss geen baan omdat koeman richting barca is gegaan. En is bosz weer vrij want geheid weer ontslagen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 november 2019, 20:48:16.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Richard Dombi schreef op 05 november 2019 om 16:02:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 05 november 2019 om 15:06:

"Realiseer je dat de meeste titels uit onze geschiedenis zijn gewonnen door buitenlandse trainers. "

45 jaar geleden ja....Wat een BS.



Precies, in de tijd dat we nog succesvol waren. Steek verder vooral je kop in het zand.




Successen sinds Happel

Coerver 1974 Titel en UEFA CUP

Libregts 1984 de dubbel

Van Hanegem 2 bekers 1 titel 1992-1994

Beenhakker titel 1999

Van Marwijk UEFA CUP 2002

Van Bronckhorst 2 bekers 1 titel 2015-2019

Heel buitenlands hoor. :D :D :D

 

+1/-0

Coerver is een Limburger, Van Marwijk woont daar en Gio is een Molukker.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

jimcp schreef op 05 november 2019 om 19:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Beer schreef op 05 november 2019 om 16:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Richard Dombi schreef op 05 november 2019 om 14:22:

-Adi Hütter
-Steve Gerrard
-Ivan Leko
-Philipe Clement
-Roger Schmidt
-Peter Bosz
-Marco Bielsa
-Gian Piero Gasperini

Bovenstaande namen beschouw ik als interessante trainers met een moderne speelstijl die goed bij ons zouden passen. Allen gericht op het creëren van kansen en het snel veroveren van de bal in de omschakeling. Bij Bielsa en Bosz ligt het accent meer aanvallend, bij de andere genoemde trainers meer op de omschakeling vanuit een compacte organisatie. Ze zijn helaas te duur of niet beschikbaar op dit moment. Even voor het idee wel genoemd hier (*don't bother met afkraken want ik zie ze zelf ook niet als serieuze opties).

-Oscar García Junyent
-Alexander Zorniger
-Peter Zeidler

Dit zijn drie tactisch sterke buitenlandse trainers met internationale ervaring, de eerste twee zijn beschikbaar. Zeker Garcia Junyent zou wat mij betreft een goede keuze zijn, zijn pressievoetbal past goed bij de eredivisie.

Een lijstje assistent trainers die interessant zouden kunnen zijn:

-Adam Sadler (tactisch coach van Leicester)
-Kees van Wonderen (NL elftal)
-Pepijn Lijnders (Liverpool)
-Hendri Krüzen (Leverkussen)

Wildcard, bekende Nederlandse naam met internationale ervaring:

-Jordi Cruijff

Voor degenen die met de onvermijdelijke kritiek zullen komen dat we niet aan een buitenlandse trainer moeten beginnen. Realiseer je dat de meeste titels uit onze geschiedenis zijn gewonnen door buitenlandse trainers. Sterker nog, de clubidentiteit is voor een groot gedeelte gevormd door mensen zoals Ernst Happel. Ja de laatste ervaring was geen succes, maar ik denk dat we nu meer dan ooit behoefte hebben aan vernieuwing en een ander type trainer dan we gewend zijn.


Schrik wel van al die assistenten. Lijnders bezig gezien bij NEC?

Wij hebben een ervaren hoofdtrainer nodig niet een ervaren assistent die bij ons mag proberen.

Ps. En eerst maar eens de organisatie neerzetten: AD en TD en dan pas aan een trainer denken.



NEC was een grote puinzooi. Lijnders is daarna terugGEVRAAGD door FC Liverpool. Pep is recent gepromoveerd tot 1e assistent van Jürgen Klopp en is mateloos populair bij de fans.


Een goede assistent is geen goede hoofdtrainer. Heeft er een puinzooi van gemaakt bij NEC en maakte in de media een slechte indruk. Dat is geen hoofdtrainer materiaal.

Ps. Bij ons is het gelukkig geen puinzooi!





Eerst de organisatie op orde: td, ad (misschien nog cfo) en dan pas de organisatie eronder neerzetten. Je kunt niet halverwege beginnen met bouwen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 05 november 2019 om 21:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Richard Dombi schreef op 05 november 2019 om 16:02:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 05 november 2019 om 15:06:

"Realiseer je dat de meeste titels uit onze geschiedenis zijn gewonnen door buitenlandse trainers. "

45 jaar geleden ja....Wat een BS.



Precies, in de tijd dat we nog succesvol waren. Steek verder vooral je kop in het zand.




Successen sinds Happel

Coerver 1974 Titel en UEFA CUP

Libregts 1984 de dubbel

Van Hanegem 2 bekers 1 titel 1992-1994

Beenhakker titel 1999

Van Marwijk UEFA CUP 2002

Van Bronckhorst 2 bekers 1 titel 2015-2019

Heel buitenlands hoor. :D :D :D



In totaal zijn 8 van de 15 landstitels gewonnen met buitenlandse trainers (Waites 1924, Hall 1928, Dombi in 36 en 38, Sobotka in 61, Fuchs in 62, Kment in 65 en Happel in 71). Ook in tijden dat we financieel niet tot de top van Europa behoorden.

Jouw lijstje van de laatste 45 jaar kent mooie prijzen, maar pijnlijk weinig als je het afzet tegen de concurrenten Ajax en PSV. Onbedoeld geef je zelf al aan, van de 15 landstitels in totaal zijn er maar 4 gewonnen in de laatste 45 jaar. De laatste 45 jaar hebben we bijna alleen maar Nederlanders als trainer gehad.


Dat betekent niet dat we per se een buitenlandse trainer aan moeten stellen. De oplossing om onze status als topclub te herstellen ligt voornamelijk in het hebben van een heldere en doordachte visie. Evenals het aanstellen van de juiste bestuurders en technische mensen. Iets waar Feyenoord notoir slecht in is.

Een heldere visie zou zich moeten vertalen in beter financieel en technisch beleid, en het beter benutten van de (commerciële) potentie die Feyenoord nog steeds heeft.

Echter, dit topic gaat over de nieuwe trainer. Dus ik beperk me tot dat onderwerp.
We zouden ons niet zo star moeten blijven richten op een Nederlandse trainer. Kwaliteit moet leidend zijn, niet de taal of het zijn van oud speler. Ik denk dat we er goed aan doen een frisse kijk en manier van spelen binnen te laten. Op dit moment zie ik in Nederland weinig talentvolle trainers, terwijl er in het buitenland genoeg trainers te vinden zijn die mijns inziens meer uit het huidige spelersmateriaal kunnen halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

jimcp schreef op 05 november 2019 om 19:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 05 november 2019 om 01:21:

Voor de mensen die Fraser als totaal ongeschikt zien, wie vinden jullie dan een goeie kandidaat? Internationale toptrainers kunnen we niet eens betalen. Waarom dan niet een clubman die nou al jaren bewijst teams boven hun stand te kunnen laten presteren?


Eindelijk iemand die het wél in Henk Fräser ziet zitten.

Fräser heeft een goed CV hoor! Linkerrijtje met ADO, Beker Vitesse, Promotie Sparta. Gaat Sparta in de ere houden.
Fräser kent de Nederlandse competitie, speelwijze Feyenoord én de Feyenoord cultuur.
Ik zou voor Fräser gaan tenzij Arnesen met een aantoonbaar betere kandidaat komt.

Dirk Kuyt is prima, maar niet ten koste van Feyenoord het trainersvak leren. Laat hem gewoon onderaan beginnen: bij FC Dordrecht wellicht, of een Feyenoord in de KKD. Maar dit terzijde.


Zo denk ik er ook over en hij wil het maar al te graag doen,zegt geen domme dingen en is realistich laat zich niet gek maken.Ik weet nog dat hij met ADO won in de Kuip en hoofdschuddend de tunnel in liep maar dat terzijde,je ziet toch dat hij spelers kan raken en van een matig elftal er alles uit haald.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

pitbull schreef op 06 november 2019 om 12:36:

open/sluit de onderstaande quote:

jimcp schreef op 05 november 2019 om 19:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 05 november 2019 om 01:21:

Voor de mensen die Fraser als totaal ongeschikt zien, wie vinden jullie dan een goeie kandidaat? Internationale toptrainers kunnen we niet eens betalen. Waarom dan niet een clubman die nou al jaren bewijst teams boven hun stand te kunnen laten presteren?


Eindelijk iemand die het wél in Henk Fräser ziet zitten.

Fräser heeft een goed CV hoor! Linkerrijtje met ADO, Beker Vitesse, Promotie Sparta. Gaat Sparta in de ere houden.
Fräser kent de Nederlandse competitie, speelwijze Feyenoord én de Feyenoord cultuur.
Ik zou voor Fräser gaan tenzij Arnesen met een aantoonbaar betere kandidaat komt.

Dirk Kuyt is prima, maar niet ten koste van Feyenoord het trainersvak leren. Laat hem gewoon onderaan beginnen: bij FC Dordrecht wellicht, of een Feyenoord in de KKD. Maar dit terzijde.


Zo denk ik er ook over en hij wil het maar al te graag doen,zegt geen domme dingen en is realistich laat zich niet gek maken.Ik weet nog dat hij met ADO won in de Kuip en hoofdschuddend de tunnel in liep maar dat terzijde,je ziet toch dat hij spelers kan raken en van een matig elftal er alles uit haald.




Kijk nou eens verder en je ziet toch dat hij al zijn teams gewoon saai laat spelen.
Beste doet hij het nog bij laagvliegers zoals Sparta en Den haag.
Tenzij je dit niveau ook echt wilt bij Feyenoord snap ik echt niet dat mensen Fraser willen.

 

+1/-0

Ik ben voor Fraser want hij past perfect in het profiel: kent de stad, tamelijk middelmatig en een kind van de club. Blijven we lekker hangen in dezelfde ellende als altijd, daar houden we van.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 06 november 2019 om 13:40:

Ik ben voor Fraser want hij past perfect in het profiel: kent de stad, tamelijk middelmatig en een kind van de club. Blijven we lekker hangen in dezelfde ellende als altijd, daar houden we van.



Welke buitenlandse toptrainer die op dit moment vrij is zou jij dan graag naar Feyenoord zien komen? Ik vind het zo vaag allemaal, dat idee dat een coach uit la liga of de premier league naar Feyenoord zou komen en alles komt goed.

 

+1/-0

Martin Jol ( is een Scheveninger ook buitenlands?)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 06 november 2019 om 13:24:

open/sluit de onderstaande quote:

pitbull schreef op 06 november 2019 om 12:36:

open/sluit de onderstaande quote:

jimcp schreef op 05 november 2019 om 19:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 05 november 2019 om 01:21:

Voor de mensen die Fraser als totaal ongeschikt zien, wie vinden jullie dan een goeie kandidaat? Internationale toptrainers kunnen we niet eens betalen. Waarom dan niet een clubman die nou al jaren bewijst teams boven hun stand te kunnen laten presteren?


Eindelijk iemand die het wél in Henk Fräser ziet zitten.

Fräser heeft een goed CV hoor! Linkerrijtje met ADO, Beker Vitesse, Promotie Sparta. Gaat Sparta in de ere houden.
Fräser kent de Nederlandse competitie, speelwijze Feyenoord én de Feyenoord cultuur.
Ik zou voor Fräser gaan tenzij Arnesen met een aantoonbaar betere kandidaat komt.

Dirk Kuyt is prima, maar niet ten koste van Feyenoord het trainersvak leren. Laat hem gewoon onderaan beginnen: bij FC Dordrecht wellicht, of een Feyenoord in de KKD. Maar dit terzijde.


Zo denk ik er ook over en hij wil het maar al te graag doen,zegt geen domme dingen en is realistich laat zich niet gek maken.Ik weet nog dat hij met ADO won in de Kuip en hoofdschuddend de tunnel in liep maar dat terzijde,je ziet toch dat hij spelers kan raken en van een matig elftal er alles uit haald.




Kijk nou eens verder en je ziet toch dat hij al zijn teams gewoon saai laat spelen.
Beste doet hij het nog bij laagvliegers zoals Sparta en Den haag.
Tenzij je dit niveau ook echt wilt bij Feyenoord snap ik echt niet dat mensen Fraser willen.


Maar kijk eens naar het materieel daar moet je ook rekening mee houden,die lul bij ajaks was er ook bijna uitgedonderd en kijk nu eens!zelfs Bayern wil ''het'' hebben.Fraser is onderaan begonnen heeft toch wel wat ervaring opgedaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

pitbull schreef op 06 november 2019 om 19:11:

Maar kijk eens naar het materieel daar moet je ook rekening mee houden,die lul bij ajaks was er ook bijna uitgedonderd en kijk nu eens!zelfs Bayern wil ''het'' hebben.Fraser is onderaan begonnen heeft toch wel wat ervaring opgedaan.




Precies. Of je nou Mourinho of Wenger voor de groep zet, het blijft een groep spelers van matige kwaliteit. Bovendien hebben die internationaal befaamde trainers helemaal geen interesse in ons omdat we niet kunnen concurreren met de salarissen van de grote competities. Je hebt hier ook weinig perspectief op Champions League. Dus je zal toch altijd bij een coach uitkomen die het of nog moet bewijzen, of 1 die nog nooit op echt topniveau gewerkt heeft. Ten Hag heeft het ook in de eredivisie bewezen bij FC Utrecht en niet bij Liverpool.

 

+1/-0

In elk geval moet er een trainer komen waar de spelers echt wat van aannemen.Maar laten we hopen dat Dick nog een volledig seizoen blijft zou het beste zijn iets van continuïteit en dan de TD maar laten kijken naar een goede opvolger.

 

+1/-0

Top 3 klassering is dit jaar goed mogelijk , omdat PSV totaal niets meer voorstelt. Die gaan nog wel zakken en Feyenoord stijgt. Dan zal Dickie Dik vast nog wel een jaartje langer blijven. En wie er in 2021 dan trainer wordt ? Misschien wel Erik Ten Hag doe eens gek. . .

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 06 november 2019 om 23:38:

Top 3 klassering is dit jaar goed mogelijk , omdat PSV totaal niets meer voorstelt. Die gaan nog wel zakken en Feyenoord stijgt. Dan zal Dickie Dik vast nog wel een jaartje langer blijven. En wie er in 2021 dan trainer wordt ? Misschien wel Erik Ten Hag doe eens gek. . .



Hou is op joh, als PSV Malen en Bergwijn weer terugheeft...En Ihattaren weer fit wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 07 november 2019 om 09:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 06 november 2019 om 23:38:

Top 3 klassering is dit jaar goed mogelijk , omdat PSV totaal niets meer voorstelt. Die gaan nog wel zakken en Feyenoord stijgt. Dan zal Dickie Dik vast nog wel een jaartje langer blijven. En wie er in 2021 dan trainer wordt ? Misschien wel Erik Ten Hag doe eens gek. . .



Hou is op joh, als PSV Malen en Bergwijn weer terugheeft...En Ihattaren weer fit wordt.



Ik moet het nog even zien met die "wonderkinderen" en "de nieuwe messi". 80% maakt altijd een enorme terugval. Elk jaar staat er weer ergens en nieuwe ronaldo of messi op die over 5 jaar bij vitesse speelt. Het hangt van zoveel dingen af of ze ook echt de top gaan halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 06 november 2019 om 23:38:

Top 3 klassering is dit jaar goed mogelijk , omdat PSV totaal niets meer voorstelt. Die gaan nog wel zakken en Feyenoord stijgt. Dan zal Dickie Dik vast nog wel een jaartje langer blijven. En wie er in 2021 dan trainer wordt ? Misschien wel Erik Ten Hag doe eens gek. . .




Top 3 notering wel op basis van de begroting maar totaal niet op aanwezige kwaliteit, helaas zijn er zeker 3 ploegen beter dus een 4e plaats schat ik als hoogst haalbare in.
En dan moet vanaf nu ook nog eens alles mee zitten bij Feyenoord.

 

+1/-0

Cruyff had veel kritiek op het spel van Ajax toen Jol trainer was van Ajax. Ajax verloor kansloos met 0-4 van Real Madrid. Cruyff kon het niet meer aanzien en begon in 2011 de fluwelen revolutie. Dus of Jol de juiste trainer voor Feyenoord is? Niet goed genoeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 07 november 2019 om 09:05:

Hou is op joh, als PSV Malen en Bergwijn weer terugheeft...En Ihattaren weer fit wordt.



Ik denk dat het 'Mark van Bommel effect ' na anderhalf jaar begint uit te werken , is over zijn hoogtepunt heen. Nu denk ik sowieso dat de houdbaarheid van 80% van alle trainers hooguit 2 - 3 jaar is , daarna is de chemie uitgewerkt.

Recent voorbeeld is Gio , na het kampioenschap werd het alleen maar slechter dus was na 2 jaar eigenlijk ook klaar. Wim van Hanegem begonnen in 1992 precies hetzelfde , was na 1994 ook op zijn retour.

 

+1/-0

Mee eens. Een middelmatige selectie wordt niet ineens beter onder top-trainer. Ook Advocaat zie ik enkel ons uit 't slop halen. Voor het vormen van een echt kwalitatief goede selectie heb je 't type van een generaal nodig, een slager, met allure en een TD met visie. Advocaat heeft helemaal niet zo'n supervisie, hij is een goeie monteur, die een wrakkige auto op gang krijgt, over ons management zwijg ik liefst.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger van Dick Advocaat