Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Hooligans

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Derksen ging los over de club las ik noemde het de gevaarlijkste club van Nederland. Belachelijk het is juist een familie en volksclub voor iedereen. Natuurlijk veroorzaken hooligans een probleem netzo als bij de meeste clubs in Engeland met grote 'firms'. Hooliganisme is wereldwijd een probleem. Dat maakt de club niet gevaarlijk.

 

+1/-0

Dat is het bestaansrecht van dat programma. Er flink ingaan met uitvergrote meningen, die dan weer andere media halen.

het is natuurlijk wel zo dat Rotterdam wat rauwer kan zijn dan andere steden en dat we relatief veel last hebben van rellen (ook in buitenland). Vind het een goed teken dat politie/OM in hun onderzoek daar nu goed op lijkt te zitten, maar de clubleiding vind ik nog steeds te slap in dit dossier. Dat interview was meer pappen en nathouden, bijna angstig om niet te escaleren. Je mag je best eens hard uitspreken vind ik, dit kost de club zoveel geld en aanzien al dat gedoe. Stop maar eens extra geld in fouilleren en apparatuur. Straal uit dat er grenzen zijn die niet overschreden kunnen worden. En dan niet op zo'n belachelijke manier om van de Kuip een vesting te maken zoals zondag. Echt een overreactie van burgemeester/politie.

 

+1/-0

Ik heb het niet gezien en ken de context dus niet precies, maar de enige reden waarom Derksen Feyenoord de gevaarlijkste club van Nederland noemt is door 'de naam' die het inmiddels opgebouwd heeft. Het enige waar ik me in kan vinden is de stelling dat áls het misgaat, het aantal randfiguren die zich liëren aan Feyenoord zeer groot is. Het risico zit in de grootte. Als het mis gaat.

Ik wil totaal niet bagatelliseren, maar verder vind ik dat alles wat er rond Feyenoord in relatie tot misdragende supporters naar buiten komt onder een vergrootglas ligt. 'We' misdragen ons iedere Europese wedstrijd en de boetes die daarvoor worden uitgedeeld zijn gigantisch, maar het gaat vaak om vuurwerk, staan op trappen, suggestieve spandoeken en voorwerpen op het veld. Het mag niet en het hoort niet, maar is dat nou zwaar crimineel gedrag?

Tijdens Europese uitwedstrijden zijn er 'incidenten'. Niet fraai. Maar als er duizenden supporters meegaan en een stad overspoelen, is wat er mis gaat niet veel erger dan tijdens een 'normale' uitgaansavond. En zoveel mensen die een centrum overspoelen zorgen dat het net een uitgaansavond is. Sommige lokale autoriteiten weten ook niet wat ze ermee aan moeten (zoals in Rome), waardoor hun houding allesbehalve de-escalerend werkt. Daarmee praat ik de ellende niet goed, maar hoe zou jij het vinden wanneer je als bezoekende supporter zonder kwaad in de zin wordt behandeld op een manier die ronduit onmenselijk is?

Ondertussen hebben supportersgroepen van andere clubs bewezen banden met zware criminelen. Schuiven er veroordeelde moordenaars aan bij supportersoverleg met directies. Worden er leiders van supportersgroepen geliquideerd vanwege 'extracurriculaire' activiteiten, en vervolgens geeerd in het stadion met spandoeken, etc. Lopen Europese wedstrijden van andere clubs ook uit de hand met steekpartijen en vechtpartijen in het centrum. Maar dan ligt het aan de bezoekende clubs. Of wordt er in zijn geheel geen melding gemaakt.

Ik vind het erg dubbel.

 

+1/-0

Dat Derksen de hele club gevaarlijk noemt, daarmee speel je de hoolies juist in de kaart dat bevestigt alleen maar hun reputatie waar ze trots op zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 24 januari 2023 om 09:39:

Ik heb het niet gezien en ken de context dus niet precies, maar de enige reden waarom Derksen Feyenoord de gevaarlijkste club van Nederland noemt is door 'de naam' die het inmiddels opgebouwd heeft. Het enige waar ik me in kan vinden is de stelling dat áls het misgaat, het aantal randfiguren die zich liëren aan Feyenoord zeer groot is. Het risico zit in de grootte. Als het mis gaat.

Ik wil totaal niet bagatelliseren, maar verder vind ik dat alles wat er rond Feyenoord in relatie tot misdragende supporters naar buiten komt onder een vergrootglas ligt. 'We' misdragen ons iedere Europese wedstrijd en de boetes die daarvoor worden uitgedeeld zijn gigantisch, maar het gaat vaak om vuurwerk, staan op trappen, suggestieve spandoeken en voorwerpen op het veld. Het mag niet en het hoort niet, maar is dat nou zwaar crimineel gedrag?

Tijdens Europese uitwedstrijden zijn er 'incidenten'. Niet fraai. Maar als er duizenden supporters meegaan en een stad overspoelen, is wat er mis gaat niet veel erger dan tijdens een 'normale' uitgaansavond. En zoveel mensen die een centrum overspoelen zorgen dat het net een uitgaansavond is. Sommige lokale autoriteiten weten ook niet wat ze ermee aan moeten (zoals in Rome), waardoor hun houding allesbehalve de-escalerend werkt. Daarmee praat ik de ellende niet goed, maar hoe zou jij het vinden wanneer je als bezoekende supporter zonder kwaad in de zin wordt behandeld op een manier die ronduit onmenselijk is?

Ondertussen hebben supportersgroepen van andere clubs bewezen banden met zware criminelen. Schuiven er veroordeelde moordenaars aan bij supportersoverleg met directies. Worden er leiders van supportersgroepen geliquideerd vanwege 'extracurriculaire' activiteiten, en vervolgens geeerd in het stadion met spandoeken, etc. Lopen Europese wedstrijden van andere clubs ook uit de hand met steekpartijen en vechtpartijen in het centrum. Maar dan ligt het aan de bezoekende clubs. Of wordt er in zijn geheel geen melding gemaakt.

Ik vind het erg dubbel.



Vind dat je alleen naar je zelf moet kijken en wat er gebeurt als andere mensen uitgaan of iets bij een andere club maakt niets uit.
Feit is dat er nog al veel ongeregeldheden plaats vinden die Feyenoord geen goed doen.
Ook gaan ze langs bij mensen van Feyenoord zelf omdat ze het ergens niet mee eens zijn, of ernstige bedreigingen.
Een voetbal club zou iets voor de familie moeten zijn waar je je lekker met je hele gezin naar toegaat en dan zie ik maar bij weinig clubs.
groepjes mensen gaan om te rellen en dan liefst zo dronken of onder de drugs mogelijk en dan maakt het voor veel niet aantrekkelijk om te gaan.
Vind ook trouwens dat je als oud speler van bv ajax gewoon naar het stadion moet kunnen zonder verrot gescholden te worden.

 

+1/-0

Laatst op de terugweg van Excelsior sloopten 200 FC Groningen supporters een compleet treinstel hoor je amper wat over.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 januari 2023 om 01:10:

Derksen ging los over de club las ik noemde het de gevaarlijkste club van Nederland. Belachelijk het is juist een familie en volksclub voor iedereen. Natuurlijk veroorzaken hooligans een probleem netzo als bij de meeste clubs in Engeland met grote 'firms'. Hooliganisme is wereldwijd een probleem. Dat maakt de club niet gevaarlijk.


Helemaal eens Marc. Hooligans zijn een maatschappelijk probleem, niet exclusief een probleem bij Feyenoord. Strenger straffen tegen het wangedrag, maar laat de echte supporters gewoon met rust. Al die media sensatie verhalen, ophef en die oorlogsbenadering van de politie werkt alleen maar escalerend. De Rotterdamse en Nederlandse politiek moet ingrijpen, net zoals in Engeland gewoon keihard ingrijpen en de raddraaiers laten boeten. Maar het is allemaal weer veel te soft in de Rotterdamse en Nederlandse politiek. Zo'n rechtse Leefbaar en VVD zouden zogenaamd crimefighters zijn, ze bezuinigen alleen maar op veiligheid of laten de politie optreden tegen normale supporters. Heb je niets aan. Die Aboutaleb van de Partij van de Armoe is een hypocriet eerste klas, met z'n verhalen dat Marokkanen wel over joden mogen roepen maar Feyenoord supporters niet. Wordt overal gehyped die man, maar heeft nog niets bijgedragen aan een goede oplossing.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 24 januari 2023 om 14:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 januari 2023 om 01:10:

Derksen ging los over de club las ik noemde het de gevaarlijkste club van Nederland. Belachelijk het is juist een familie en volksclub voor iedereen. Natuurlijk veroorzaken hooligans een probleem netzo als bij de meeste clubs in Engeland met grote 'firms'. Hooliganisme is wereldwijd een probleem. Dat maakt de club niet gevaarlijk.


Helemaal eens Marc. Hooligans zijn een maatschappelijk probleem, niet exclusief een probleem bij Feyenoord. Strenger straffen tegen het wangedrag, maar laat de echte supporters gewoon met rust. Al die media sensatie verhalen, ophef en die oorlogsbenadering van de politie werkt alleen maar escalerend. De Rotterdamse en Nederlandse politiek moet ingrijpen, net zoals in Engeland gewoon keihard ingrijpen en de raddraaiers laten boeten. Maar het is allemaal weer veel te soft in de Rotterdamse en Nederlandse politiek. Zo'n rechtse Leefbaar en VVD zouden zogenaamd crimefighters zijn, ze bezuinigen alleen maar op veiligheid of laten de politie optreden tegen normale supporters. Heb je niets aan. Die Aboutaleb van de Partij van de Armoe is een hypocriet eerste klas, met z'n verhalen dat Marokkanen wel over joden mogen roepen maar Feyenoord supporters niet. Wordt overal gehyped die man, maar heeft nog niets bijgedragen aan een goede oplossing.



Inderdaad Derksen had de Rotterdamse politie moeten complimenteren met de arrestaties van vd week ze zijn er echt wel mee bezig, flink tijdje laten brommen is het enige wat mischien helpt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 24 januari 2023 om 13:05:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 24 januari 2023 om 09:39:

Ik heb het niet gezien en ken de context dus niet precies, maar de enige reden waarom Derksen Feyenoord de gevaarlijkste club van Nederland noemt is door 'de naam' die het inmiddels opgebouwd heeft. Het enige waar ik me in kan vinden is de stelling dat áls het misgaat, het aantal randfiguren die zich liëren aan Feyenoord zeer groot is. Het risico zit in de grootte. Als het mis gaat.

Ik wil totaal niet bagatelliseren, maar verder vind ik dat alles wat er rond Feyenoord in relatie tot misdragende supporters naar buiten komt onder een vergrootglas ligt. 'We' misdragen ons iedere Europese wedstrijd en de boetes die daarvoor worden uitgedeeld zijn gigantisch, maar het gaat vaak om vuurwerk, staan op trappen, suggestieve spandoeken en voorwerpen op het veld. Het mag niet en het hoort niet, maar is dat nou zwaar crimineel gedrag?

Tijdens Europese uitwedstrijden zijn er 'incidenten'. Niet fraai. Maar als er duizenden supporters meegaan en een stad overspoelen, is wat er mis gaat niet veel erger dan tijdens een 'normale' uitgaansavond. En zoveel mensen die een centrum overspoelen zorgen dat het net een uitgaansavond is. Sommige lokale autoriteiten weten ook niet wat ze ermee aan moeten (zoals in Rome), waardoor hun houding allesbehalve de-escalerend werkt. Daarmee praat ik de ellende niet goed, maar hoe zou jij het vinden wanneer je als bezoekende supporter zonder kwaad in de zin wordt behandeld op een manier die ronduit onmenselijk is?

Ondertussen hebben supportersgroepen van andere clubs bewezen banden met zware criminelen. Schuiven er veroordeelde moordenaars aan bij supportersoverleg met directies. Worden er leiders van supportersgroepen geliquideerd vanwege 'extracurriculaire' activiteiten, en vervolgens geeerd in het stadion met spandoeken, etc. Lopen Europese wedstrijden van andere clubs ook uit de hand met steekpartijen en vechtpartijen in het centrum. Maar dan ligt het aan de bezoekende clubs. Of wordt er in zijn geheel geen melding gemaakt.

Ik vind het erg dubbel.



Vind dat je alleen naar je zelf moet kijken en wat er gebeurt als andere mensen uitgaan of iets bij een andere club maakt niets uit.
Feit is dat er nog al veel ongeregeldheden plaats vinden die Feyenoord geen goed doen.
Ook gaan ze langs bij mensen van Feyenoord zelf omdat ze het ergens niet mee eens zijn, of ernstige bedreigingen.
Een voetbal club zou iets voor de familie moeten zijn waar je je lekker met je hele gezin naar toegaat en dan zie ik maar bij weinig clubs.
groepjes mensen gaan om te rellen en dan liefst zo dronken of onder de drugs mogelijk en dan maakt het voor veel niet aantrekkelijk om te gaan.
Vind ook trouwens dat je als oud speler van bv ajax gewoon naar het stadion moet kunnen zonder verrot gescholden te worden.



Moet je eens kijken in Polen, Rusland en die Ultras in Italië, ook in Engeland gebeurt nog genoeg alleen wordt daa ook veel verzwegen om ze niet een podium tegeven en in al die landen zie je ook de verwevenheid met drugshandel en de georganiseerde misdaad. Meeste gebeurt buiten de stadions dan kan je niet zeggen dat het een probleem vd club is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 24 januari 2023 om 13:05:

(...)Vind dat je alleen naar je zelf moet kijken en wat er gebeurt als andere mensen uitgaan of iets bij een andere club maakt niets uit.



Ja en nee.

Wat er gebeurt bij andere clubs, daar heb ik niks mee te maken en kan ik geen reet mee. Dat is 'hun' probleem.

Maar wat ik constateer, wat mijn gevoel zegt; is dat er dikwijls met twee maten wordt gemeten en mijn Feyenoord er daardoor slechter op staat dan andere clubs met betrekking tot misdragingen van supporters. En dan is wat andere clubs doen wél relevant, of in ieder geval hoe de reactie vanuit de media daarop is.

De 'framing' van alles wat met Feyenoord en haar supporters te maken heeft, is gewoonweg anders dan bij andere clubs. Het Legioen als zodanig laat zich ook niet vergelijken, dus het is ook weer dubbel. Maar de rotte appels die het iedere keer verpesten zijn er bij alle clubs. Dat is een maatschappelijk probleem en niet voorbehouden aan Rotterdam/Feyenoord.

 

+1/-0

Derksen heeft, ergens in de 80e jaren, in de Kuip moeten rennen voor zijn leven, achternagezeten door 'supporters'. Dat is hij nooit vergeten. Sindsdien is er geen goed woord meer over Feyenoord uit zijn mond gekomen. Hij is dus nauwelijks objectief.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

L.Pincoffs schreef op 25 januari 2023 om 10:33:

Derksen heeft, ergens in de 80e jaren, in de Kuip moeten rennen voor zijn leven, achternagezeten door 'supporters'. Dat is hij nooit vergeten. Sindsdien is er geen goed woord meer over Feyenoord uit zijn mond gekomen. Hij is dus nauwelijks objectief.


Kan je exacter zijn, L.Pinncofs?

 

+1/-0

@Middenveldert; Dat krijg je als je a. figuren hebt die zich supporters (zuipporters) noemen en de club een slechte naam geven; b. Feyenoord is weer een groeiende gevaar voor het veroveren van de landstitel. Ik houd ook een dubbelgevoel over van dit soort acties (VI), de wedstrijdleiding, de VAR, ga zo maar door. Ik kan me wel verplaatsen in de wijze waarop het bestuur reageert op de acties van politie. Het nemen van een harde opstelling heeft onze tennisser ook al bedreigingen opgeleverd. Tenslotte weet je niet of er nog meer kandidaten zijn die zich zo pofileren als de opgepakten. Wat wel een goede actie zou zijn, is om de ruimte door de FSV gebruikt om die te ontruimen en de FSV door hun zelf een ander locatie moeten opzoeken, want die vuurwerkpotten en dergelijke zijn op toevallige wijze langs de controle gegaan?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Aboutaleb wijst naar politie: “Willen Ajax en Feyenoord het wel?”

Burgemeester Aboutaleb is voorlopig niet van plan om uitsupporters bij duels tussen Feyenoord en Ajax weer toe te gaan staan, zo zegt hij donderdag tegen het Algemeen Dagblad.

De burgemeester reageerde op vragen van Leefbaar Rotterdam, die juist wel weer Ajax-fans wil toelaten in De Kuip. Aboutaleb hierover: "Ik zou de hele omgeving van het stadion met containers moeten omhekken, drie hoog. Een soort fort. Je hebt het over een regeling vergelijkbaar met Oud en Nieuw, je moet duizend agenten inzetten, en dan nog heb je geen enkele garantie dat het goed gaat. Onze politie zegt: No way. En ik steun onze politie", vertelt de Rotterdammer.

Aboutaleb gooit zijn kont niet in de krib en staat open voor een gesprek, zo geeft hij duidelijk aan. "Ik wil daar best over praten. Maar willen de clubs het wel? Waarom hebben ze nog nooit de moeite genomen om met een plan te komen als ze het zo belangrijk vinden? Soms bekruipt mij het gevoel dat Ajax en Feyenoord het wel goed vinden zo. En het is makkelijk om dan te zeggen: Het is die knakker uit Rotterdam die het niet wil", besluit enigszins gepikeerd.



Volgens Aboutaleb zijn het de clubs die niet met initiatieven komen. Heeft hij hier een punt? Heb er te weinig kijk op of dit inderdaad zo is. Trouwen een amateuristisch stukkie hoor met je kont ‘in’ de krib gooien….

 

+1/-0

Niet alleen dat Aboutaleb daar een punt in heeft, maar je kan jezelf ook afvragen waarom doen wij als Feyenoord supporters van goede en sportieve wil daar niet wat aan. Als het hele vak zo'n mentaliteit heeft om rel te schoppen en je eigen club de vernieling in te schoppen, dan wordt het moeilijk als eenling hen tot de orde te roepen. In het ander geval asl er enkelen in dat vak wat uitspoken dat je als vak zo'n "supporter" tot de orde moet roepen. Er zullen wellicht rancune gevoelens gevoerd worden en dat de aanspreker door een stel van die zogenaamde supporters wordt aangesproken. Je moet echt van dit soort lieden af, want ze storten onze mooie club de afgrond in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 16 maart 2023 om 16:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Aboutaleb wijst naar politie: “Willen Ajax en Feyenoord het wel?”

Burgemeester Aboutaleb is voorlopig niet van plan om uitsupporters bij duels tussen Feyenoord en Ajax weer toe te gaan staan, zo zegt hij donderdag tegen het Algemeen Dagblad.

De burgemeester reageerde op vragen van Leefbaar Rotterdam, die juist wel weer Ajax-fans wil toelaten in De Kuip. Aboutaleb hierover: "Ik zou de hele omgeving van het stadion met containers moeten omhekken, drie hoog. Een soort fort. Je hebt het over een regeling vergelijkbaar met Oud en Nieuw, je moet duizend agenten inzetten, en dan nog heb je geen enkele garantie dat het goed gaat. Onze politie zegt: No way. En ik steun onze politie", vertelt de Rotterdammer.

Aboutaleb gooit zijn kont niet in de krib en staat open voor een gesprek, zo geeft hij duidelijk aan. "Ik wil daar best over praten. Maar willen de clubs het wel? Waarom hebben ze nog nooit de moeite genomen om met een plan te komen als ze het zo belangrijk vinden? Soms bekruipt mij het gevoel dat Ajax en Feyenoord het wel goed vinden zo. En het is makkelijk om dan te zeggen: Het is die knakker uit Rotterdam die het niet wil", besluit enigszins gepikeerd.



Volgens Aboutaleb zijn het de clubs die niet met initiatieven komen. Heeft hij hier een punt? Heb er te weinig kijk op of dit inderdaad zo is. Trouwen een amateuristisch stukkie hoor met je kont ‘in’ de krib gooien….



Vraag het me af hoor, volgens mij is het meer een manier voor Aboutaleb om zich als een soort law & order burgemeester te profileren.

 

+1/-0

Dat vind ik een kort door de bocht standpunt @Willykment; omdat hij de eindverantwoording heeft vindt hij ook dat de clubs ook de hand in eigen boezem moeten steken. Trouwens, ik heb het hier vaker geponeerd, maar als mede supporter in dat vak, kan je die gasten ook tot de orde roepen, ook al ben je in de minderheid. Als ze aggressief tegen je reageren weet je dat ze geen Feyenoord supporters zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 22 maart 2023 om 01:20:

Dat vind ik een kort door de bocht standpunt @Willykment; omdat hij de eindverantwoording heeft vindt hij ook dat de clubs ook de hand in eigen boezem moeten steken. Trouwens, ik heb het hier vaker geponeerd, maar als mede supporter in dat vak, kan je die gasten ook tot de orde roepen, ook al ben je in de minderheid. Als ze aggressief tegen je reageren weet je dat ze geen Feyenoord supporters zijn.



De échte problemen spelen zich natuurlijk niet af in het stadion, of op het vak. Veel van wat daar gebeurt is allesbehalve beschaafd. En het straalt zeker af op Feyenoord, het draagt niet bij aan een betere naam.

Maar het is grotendeels 'verbaal'. Het zijn spreekkoren die ik niet vind kunnen. Maar ik voel me niet geroepen om mede-supporters die wél meezingen daarop aan te spreken. Sticks and stones... Als Aboutaleb dát een reden vindt om uit-supporters te blijven weren, zoekt hij een reden en is hij niet bezig met een oplossing.

Wat gebeurt er nou verder in het stadion?

Vuurwerk? -Ik heb daar geen moeite mee, en ik betwist het verband tussen geweld en het afsteken van fakkels.
Voorwerpen op het veld gooien? - Ik weet zeker dat wanneer er iemand vanuit mijn vak dartpijlen had meegenomen tijdens de laatste Klassieker in de Kuip om die richting Ajax-spelers te gooien, dat figuur door overige supporters in zijn nek was gegrepen. Nu is het geen parterre-vak waar ik zit, maar zover gaat de sociale controle op mijn vak denk ik wel.

Van spelers blijf je af. Punt. Je moet ze ook niet proberen te raken met voorwerpen.

De problemen spelen zich af buiten het stadion. Als er weer uit-supporters uit Amsterdam mogen komen, gaan ze opgewacht worden vóór het stadion. Dat is niet de verantwoordelijkheid voor de club. Aboutaleb kan wel willen dat de clubs voor die situatie met een plan komen, maar de politie moet daar gewoon zijn werk doen. En als dat niet gaat, dan maar geen uitsupporters. Maar dat is dan een beslissing van Aboutaleb. Dat moet hij niet in de schoenen schuiven van de club.

Ik weet zeker dat de eerste keer dat er weer uitsupporters naar de Kuip mogen komen tijdens de Klassieker; veel figuren dat zullen aangrijpen om eindelijk weer eens de confrontatie te zoeken. Die hebben daar heel lang op gewacht. Ik denk dat een substantieel deel van die figuren niet eens naar de wedstrijd gaat, omdat ze niet mogen (SV) of omdat dát ze eigenlijk niet eens interesseert.

Hoe Feyenoord dat moet voorkomen, is mij een raadsel. Er kan een moreel appel gedaan worden op de supporters, en wellicht via een aantal groepen/leiders en een soort 'diplomatieke' weg contact worden gemaakt om te kijken of je het enigszins kan beteugelen. Maar ik heb er een hard hoofd in. En zulke initiatieven moeten er niet toe leiden, dat Aboutaleb denkt dat Feyenoord verantwoordelijkheid neemt. Dat kan de club niet.

 

+1/-0

@Middenveldert; Als je als hardcore Feyenoord supporter niet bewust bent van wat je daden voor Feyenoord op boetes van de UEFA uitdraait, dan vind ik dat je beter kan thuisblijven. Kom je daarentegen voor het genieten van de wedstrijd en ben je er niet op uit om je raaskallend uit te laten, dan doe je de club alleen maar plezier mee. De afgifte van al die gassen die van die rookwerkbommen en vuurwerk ontstaan plus de rookontwikkelingen zijn schadelijk voor je luchtwegen. Dan kan je wel stellen dat er in het Rijnmond een aantal pijpen zijn die een smog kunnen veroorzaken, dus zo erg is dat niet, toch zou je voor de aardigheid een keer een test moeten uitvoeren, wat voor schadelijke stoffen je in je luchtwegen krijgt. Er wordt teveel teruggevallen op wedstrijd emoties, die het gooien van alles wat ols of vast zit het veld op te gooien vergoeilijkt. Dan vraag ik me af, zit ik tussen een stelletje beesten, die daar geen besef van hebben, of zit ik niet in de beschaafde wereld? Dat het vaak buiten het stadion gebeurt wil geenszins zeggen, dat Feyenoord hier niets aan kan doen, maar die trawanten zitten wel op Feyenoord's grondgebied, dus onder Feyenoord's verantwoording. Ik weet dat het moeilijk is om als Directie hiervan op te merken, vanwege represaillemaatregelen, maar dan moet het bestuur dan ook als een man achter de gedupeerde directielid gaan staan en maatregelen durven nemen. Het is toch je reinste anarchisten, die een ander geen bestaan of andere mening gunt? Dit heeft toch niets met clubliefde te maken?

 

+1/-0

Ik hoop echt dat de KNVB keihard optreedt en bijvoorbeeld de rest van de thuiswedstrijden dit seizoen zonder publiek laat spelen. Kampioensjaar of niet. De glans is er sowieso wel af na deze zoveelste schande. Die idioten, die 10%, dat harde randje, moeten maar is met hun doorgesnoven neuzen op de feiten worden gedrukt dat dit consequenties heeft, die tonnen aan boetes die Feyenoord ieder seizoen moet betalen interesseert ze helemaal geen kloten. Dan maar zo. Jammer dan dan de goedwillenden supporters ook de dupe zijn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Hooligans