Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robin van Persie

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 april 2022 om 21:23:

Robin van Persie (Dutch pronunciation: [ˈrɔbɪɱ vɑm ˈpɛrsi] (listen); born 6 August 1983) is a Dutch football coach and former professional footballer who played as a striker. Regarded as one of the best strikers of his generation,[4] he is the all-time top scorer for the Netherlands men's national team. He is currently an assistant manager at boyhood club Feyenoord in his first managerial role.


Waarom zouden we niet weten wie Robin van Persie is? :huh

 

+1/-0

Manchester City, PSG en Feyenoord aankomend weekend bij VDL Maassluis

forumillustratie

 

+1/-0

Mooie woorden van Slot over Robin, vooral een fijn mens, nadat hij in Engeland aangaf ooit trainer van Feyenoord te willen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 10 november 2022 om 01:03:

Mooie woorden van Slot over Robin, vooral een fijn mens, nadat hij in Engeland aangaf ooit trainer van Feyenoord te willen worden.



Ik heb het idee een beetje losgelaten dat een potentiele hoofdtrainer bij Feyenoord een band/verleden moet hebben met de club, en dat oud-spelers een streepje voor moeten hebben. Het gaat om kwaliteit, om het punt waarop het team en de club zich binnen het proces bevindt. En welke kandidaat daar qua opvattingen en kwaliteiten het beste bij aansluit.

Een band of verleden bij de club, een grote status als speler; het risico is dat het belangrijkere eigenschappen van de kandidaat overschaduwt ten koste van beter gekwalificeerde kandidaten.

Ik zeg niet dat van Persie geen hoofdtrainer van Feyenoord kan worden, maar ik zou het onverstandig vinden als de club hem aanstelt zonder dat hij ervaring heeft opgedaan buiten de club. Zomaar, vanuit Varkenoord of in een rol als assistent ineens de hoofdverantwoordelijkheid geven; ik denk niet dat de club daar verstandig aan zou doen. En ik zou als van Persie zijnde ook een andere route uitstippelen.


Bij van Bronckhorst heeft het gewerkt, maar was het begin uiterst moeizaam. En laten we eerlijk zijn, het had met een visie/proces weinig te maken dat hij werd aangesteld en is blijven zitten. Het feit dat hij zijn eerste seizoen overleefd heeft mag best een mirakel genoemd worden.

Dat Kuijt ondanks het initiele plan geen hoofdtrainer van Feyenoord is geworden na Advocaat, daar mogen we ons gelukkig mee prijzen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 10 november 2022 om 01:03:

Mooie woorden van Slot over Robin, vooral een fijn mens, nadat hij in Engeland aangaf ooit trainer van Feyenoord te willen worden.


Laat van Persie dan eerst maar ervaring laten op doen bij Dordrecht of NAC Breda. Dan merken we vanzelf of hij het in zich heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 10 november 2022 om 10:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 10 november 2022 om 01:03:

Mooie woorden van Slot over Robin, vooral een fijn mens, nadat hij in Engeland aangaf ooit trainer van Feyenoord te willen worden.



Ik heb het idee een beetje losgelaten dat een potentiele hoofdtrainer bij Feyenoord een band/verleden moet hebben met de club, en dat oud-spelers een streepje voor moeten hebben. Het gaat om kwaliteit, om het punt waarop het team en de club zich binnen het proces bevindt. En welke kandidaat daar qua opvattingen en kwaliteiten het beste bij aansluit.

Een band of verleden bij de club, een grote status als speler; het risico is dat het belangrijkere eigenschappen van de kandidaat overschaduwt ten koste van beter gekwalificeerde kandidaten.

Ik zeg niet dat van Persie geen hoofdtrainer van Feyenoord kan worden, maar ik zou het onverstandig vinden als de club hem aanstelt zonder dat hij ervaring heeft opgedaan buiten de club. Zomaar, vanuit Varkenoord of in een rol als assistent ineens de hoofdverantwoordelijkheid geven; ik denk niet dat de club daar verstandig aan zou doen. En ik zou als van Persie zijnde ook een andere route uitstippelen.


Bij van Bronckhorst heeft het gewerkt, maar was het begin uiterst moeizaam. En laten we eerlijk zijn, het had met een visie/proces weinig te maken dat hij werd aangesteld en is blijven zitten. Het feit dat hij zijn eerste seizoen overleefd heeft mag best een mirakel genoemd worden.

Dat Kuijt ondanks het initiele plan geen hoofdtrainer van Feyenoord is geworden na Advocaat, daar mogen we ons gelukkig mee prijzen.



Eens hoor mooi dat hij die ambitie heeft maar wat ook mooi kan zijn nog jarenlang op Varkenoord werken goede jeugdtrainers zijn bijna net zo belangrijk als hoofdcoach.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 10 november 2022 om 12:48:

(...)

Eens hoor mooi dat hij die ambitie heeft maar wat ook mooi kan zijn nog jarenlang op Varkenoord werken goede jeugdtrainers zijn bijna net zo belangrijk als hoofdcoach.



Zonder in een discussie te vallen welke spelers het predikaat 'clubicoon' verdienen, of 'legende'; ik vind het afbraakrisico wanneer zulke namen de rol van hoofdtrainer op zich nemen te groot.

Een hoofdtrainer is een passant, een functie voor een korte trainer. Ze worden op een voetstuk binnengedragen (helemaal als ze op die manier 'thuiskomen') en 9 van de 10 keer met pek en veren de Kuip uitgejaagd. Dat was mijn angst bij van Bronckhorst, dat is gebeurd bij Been en van Hanegem. Het heeft beiden beschadigd en dat is uiteindelijk wel gesleten, maar toch kijk ik nu anders naar Been dan voor zijn hoofdtrainerschap. En tijdens zijn komst, toen ik trots een 'Mariodonna/Che'-shirt kocht.

Kunnen dit soort helden en échte Feyenoorders geen genoegen nemen met een kleinere rol? Of eentje die zich meer richt op de langere termijn? Een functie waarvan de houdbaarheidsdatum past bij de gedachte dat ze voor altijd met de club verbonden blijven, wat er ook gebeurt. Misschien botst het met hun topsportmentaliteit, hun behoefte om voor het hoogst haalbare te gaan. Hoofdtrainer. Eindverantwoordelijke.

Ik ben een romanticus, maar laat van Persie nou gewoon tot in lengte van dagen de velden en pleintjes van de wereld afstruinen, op zoek naar dat ene talent waarin hij zichzelf herkent. Stuur hem op pad met Boskamp om dat gevoel te ontwikkelen, laat hem werken met de huidige scouting zodat hij ook de nieuwe technieken en beoordelingsmodellen onder de knie krijgt. Geef hem desnoods nog een extra rol om jonge ventjes te overtuigen naar Feyenoord te komen.

Iconen zijn ambassadeurs van de club, of ze nou in dienst zijn of niet. Maar wanneer ze als hoofdtrainer niet leveren, vliegen ze eruit. En dat vind ik altijd éxtra pijnlijk. Als ze goed genoeg zijn, moet Feyenoord ze koesteren in een rol voor langere termijn dan een hoofdtrainerschap.

 

+1/-0

Erik ten Hag geeft Robin van Persie unieke kans in zijn traject tot trainer

Goeie zaak! Van Persie moet veel in de keuken blijven kijken van grote Europese clubs. De organisatie, de processen en de manier van werken kan hij meenemen naar Feyenoord, en daar kan de club alleen maar beter van worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 10 november 2022 om 10:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 10 november 2022 om 01:03:

Ik heb het idee een beetje losgelaten dat een potentiele hoofdtrainer bij Feyenoord een band/verleden moet hebben met de club, en dat oud-spelers een streepje voor moeten hebben. Het gaat om kwaliteit,



Grote voetballers zijn slechts zelden goede trainers. Van de topvedetten eigenlijk alleen Johan Cruijff. De mindere voetballers worden vaak juist de beste trainers (van Gaal, Adriaanse, Slot, Klopp). Komt, omdat de toppers bovennatuurlijk getalenteerd zijn en vaak een 'status aparte' hebben. Hierdoor hoeven ze niet naar anderen te kijken en te leren om iets te ontwikkelen. 't is jammer dat Sneijder niet zijn trainersdiploma heeft behaald, want hij leek mij de ideale man om Schreuder op te volgen. Voor ons dan:)

 

+1/-0

Iedereen vult het zijn van trainer-coach op zijn eigen manier in. Uiteraard houd je hierbij de visie, afspraken en regels van de vereniging in je achterhoofd. Er zijn echter ook vier kwaliteiten waar je als trainer altijd gebruik van kunt maken en een goed vertrekpunt zijn voor jou als trainer-coach. Dit zijn: structuur bieden, stimuleren, individueel aandacht geven en verantwoordelijk geven.

Het is ten aller tijde van belang dat je het team op een manier begeleidt die dicht bij jezelf staat. Maar voor een optimale begeleiding voor jouw spelers zijn het inzetten van de vier kwaliteiten van groot belang. Op die manier kun je met jouw spelers een geweldig seizoen hebben, waarin zij zich met veel plezier samen en individueel optimaal kunnen ontwikkelen.

Structuur bieden
Je biedt structuur door samen afspraken te maken. Afspraken over bijvoorbeeld praktische zaken als de omgang met materialen, het tijdstip van aanwezigheid bij trainingen en wedstrijden en de kleding. Maar ook voetbalafspraken zijn van groot belang. Hierbij kun je denken aan: hoe willen we voetballen? Hoe gaan we dit trainen? Hoe ziet het wisselbeleid eruit? Spelers (en hun ouders) weten hierdoor waar ze aan toe zijn.

Daarnaast zijn omgangsafspraken van belang. De basisregel daarbij is: behandel iedereen zoals je zelf ook behandeld wilt worden: rustig en met respect. Natuurlijk is ieder kind en dus ook ieder team anders en zul je hier je aanpak op moeten aanpassen. Echter geldt ook hiervoor dat een passende structuur een groot goed is.

Stimuleren
Complimenten en positieve aanmoedigingen brengen het beste naar boven in spelers. Een compliment versterkt het zelfbeeld van de spelers en zorgt ook voor een betere onderlinge relatie. Door steeds het gewenste gedrag te benoemen én te belonen, en door bijvoorbeeld mindere voetbalacties te negeren, creëer je een veilige, prettige sfeer. En een veilige en prettige sfeer is de snelste weg naar plezier, zelfvertrouwen en succes van je team. Belangrijk ook dat vooral de inzet geprezen wordt, nog veel meer als de uitkomst.

Individueel aandacht geven
Mensen, en zeker ook kinderen, willen gezien en gewaardeerd worden. Geef iedereen aandacht, niet alleen de uitblinkers of lastpakken. Dit betekent dat je je spelers moet (leren) kennen. Wie zijn ze? Hoe gaat het met ze thuis en op school? Ook is het handig om te weten wat ze zo leuk aan voetballen vinden, wat hen drijft en waar ze zich in willen ontwikkelen. Goed kijken en luisteren naar je spelers gaat helpen om ze ook echt de juiste individuele aandacht te geven. Probeer elke speler tot zijn recht te laten komen met de capaciteiten die hij of zij heeft. Iedereen is uniek, elk individu verdient dus ook een eigen aanpak. Weet dat er overeenkomsten, maar zeker ook verschillen zijn en probeer je complimenten en instructies daarop zo goed als mogelijk aan te passen.


Verantwoordelijk geven
Het kan verleidelijk zijn om precies te vertellen wat je spelers moeten doen. Immers lijkt dit het makkelijkste, zeker voor de korte termijn. Maar als je ze zelf (samen) laat nadenken over hun ontwikkeling of andere taken, zoals het meedenken in trainingen en de speelwijze, sorteert dat meer effect op vooral de langere termijn. Zeker voor de langere termijn. Dat geldt niet alleen voor jonge spelers; ook voetballers op latere leeftijd hebben er profijt van wanneer zij zelf oplossingen kunnen bedenken. Laat ze daarnaast nadenken over de door hun gewenste ontwikkeling, bijvoorbeeld door open vragen te stellen in verschillende gesprekjes die je kunt hebben met je spelers gedurende het seizoen.

Intrinsieke motivatie
De vier kwaliteiten zet je in om te voorzien in de basisbehoeften van iedere speler. Dit zijn de behoeften aan: autonomie, relatie en gevoel van competentie. Voorzie je als trainer in deze behoeften, dan stimuleer je de intrinsieke motivatie om met plezier te (blijven) voetballen en gedreven zijn.

 

+1/-0

Robin moet nog 1 diploma halen UEFA Pro waarmee hij zelfstandig als hoofdtrainer aan de slag kan gaan in het betaald voetbal.
Gaat hij doen en dan coach van Feyenoord hehe..

 

+1/-0

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 mei 2023 om 01:53:

Robin moet nog 1 diploma halen UEFA Pro waarmee hij zelfstandig als hoofdtrainer aan de slag kan gaan in het betaald voetbal.
Gaat hij doen en dan coach van Feyenoord hehe..



Ik hoop dat hij begint bij Excelsior ofzo, en zijn carrière als hoofdtrainer geleidelijk opbouwt. Feyenoord kan prima voor een jongere coach gaan, daar ben ik helemaal voor. Maar diegene moet wel enige ervaring hebben, en liefst ook buiten de club hebben gewerkt.

Wat ik van Persie's voordeel spreekt, is dat hij bekend is met de manier van werken op 1908. Hij heeft voldoende met Slot meegelopen/-gekeken om te zien hoe het er nu aan toegaat bij Feyenoord. En ik denk dat hij bereid is zich daaraan te committeren.

Overigens heb ik begrepen dat ook van Bronckhorst afgelopen jaren (en vooral na zijn ontslag in Glasgow) geregeld op 1908 te vinden is en meer dan eens gesproken heeft met Slot. Wellicht heeft hij daarvan ook het nodige opgestoken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 24 mei 2023 om 09:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 24 mei 2023 om 01:53:

Robin moet nog 1 diploma halen UEFA Pro waarmee hij zelfstandig als hoofdtrainer aan de slag kan gaan in het betaald voetbal.
Gaat hij doen en dan coach van Feyenoord hehe..



Ik hoop dat hij begint bij Excelsior ofzo, en zijn carrière als hoofdtrainer geleidelijk opbouwt. Feyenoord kan prima voor een jongere coach gaan, daar ben ik helemaal voor. Maar diegene moet wel enige ervaring hebben, en liefst ook buiten de club hebben gewerkt.

Wat ik van Persie's voordeel spreekt, is dat hij bekend is met de manier van werken op 1908. Hij heeft voldoende met Slot meegelopen/-gekeken om te zien hoe het er nu aan toegaat bij Feyenoord. En ik denk dat hij bereid is zich daaraan te committeren.

Overigens heb ik begrepen dat ook van Bronckhorst afgelopen jaren (en vooral na zijn ontslag in Glasgow) geregeld op 1908 te vinden is en meer dan eens gesproken heeft met Slot. Wellicht heeft hij daarvan ook het nodige opgestoken.



Hoorde ik ook over GIO en je zag bij de uitreiking ook dat de spelers hun beiden al goed kennen.

 

+1/-0

Las een mooi artikel met Robin, waaruit bleek dat Slot ook veel bezig is met de jeugd op Varkenoord hij wil alles weten hoop zo dat ze nog jaren een team blijven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 13 december 2022 om 13:10:

Erik ten Hag geeft Robin van Persie unieke kans in zijn traject tot trainer

Goeie zaak! Van Persie moet veel in de keuken blijven kijken van grote Europese clubs. De organisatie, de processen en de manier van werken kan hij meenemen naar Feyenoord, en daar kan de club alleen maar beter van worden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robin van Persie