Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opstelling Feyenoord 1

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Je kan nu ineens een best aardige opstelling maken met een goede combinatie tussen ervaren spelers en talenten. Wel jammer dat we maar 1 spits hebben.


Sinisterra - Jorgensen - Berghuis
--------------Kokcu--------------
-----Fer (A)----------Toornstra--
Haps----Senesi-----Ié----Karsdorp
---------Vermeer/Bijlow----------

 

+1/-0

Ik vind jouw opstelling inderdaad het best mogelijke team. Ik zou het liefst wel met Bijlow in de basis beginnen en als Toornstra afwezig is gewoon met Burger spelen.

 

+1/-0

Met Senesi erbij heb je nog geen goed team. Stam zal nog een aantal zaken moeten veranderen, vooral op het middenveld.

 

+1/-0

*Voorkeur voor AEB, alleen Burger lijkt de voorkeur te krijgen van Stam. Burger lijkt zich wel snel te ontwikkelen ten opzichte van z'n laatste jaar bij de O19 waarin hij redelijk stil stond.

Wat mij betreft wordt Berghuis vaste aanvoerder: de beste speler van het elftal, straalt uit dat we elke wedstrijd moeten winnen en hij heeft een goede voetbalvisie.

Sinisterra - Jorgensen - Berghuis(A)
--------Kökcü------AEB/Burger*---
---------------Fer---------------
Haps----Senesi-----Ié----Karsdorp
------------Bijlow---------------

 

+1/-1

Voorlopig gaat Stam kiezen voor twee echte controleurs: Tapia en Fer. Dat zal ten koste gaan van Burger/Toornstra. Al denk ik eigenlijk dat de laatste weer eens het cement zal blijken te zijn van het elftal (in druk zetten, afjagen, diepgang, tussen de linies spelen) en Toornstra op den duur weer een plek krijgt. En dan husselt alles weer door elkaar: positie van Berghuis en Kokcü en de plaats in de basis van Burger/Sinisterra.

 

+1/-0

Ik vind het wel mooi om te zien dat iedereen het wel eens is over de voorhoede en de defensie.
Sinisterra heeft indruk gemaakt in zijn optredens. Net als ie. En iedereen heeft goeie hoop in senesi.

Het middenveld word sleutelen.
Ik ben er ook nog niet over uit met dit materiaal. Je moet een balans vinden met een creatieveling een spel verdeler en een bal afpakker.
Met 2 controlerende middenvelders zoals men nu speelt lijkt me wat veel als je verdedeging eindelijk goed staat. Kokcu, fer, toornstra zou kunnen lukken maar dan heb je 3 rechtspoten op je middenveld. Nu ayoub nog bij ons speelt zou ik hem ook af en toe voor kokcu brengen. Kijken hoe dat samen met fer en toornstra functioneert en buger klaarstomen om de rol van ayoub over te nemen.
Mss blijkt tapia onze beste controlerende man en hem kan je weer af en toe wisselen voor fer. Als fer weer 100% fit is kan hij ook de box to box rol van toornstra overnemen.

Persoonlijk vind ik het jammer dat er net niet goed genoeg door het technisch hart is doorgepakt zoals bij het kampioens jaar. De defensie is gerepareert maar met 2/3 wijzigingen in je selectie had je echt een kampioens selectie gehad. Ik mis daarvoor nog echt een goeie buitenspeler op rechts omdat larsson het niet is en sinisterra jong is dus wisselvallig kan zijn. En mis een top middenvelder met een linker been en creativiteit. Kokcu heeft namelijk mss het zelfde probleem als sinisterra en is ook niet links. De mensen met een linker been op het middenveld zijn nu ayoub en burger dus wat magertjes. En we missen duidelijk een 2de spits achter jorgensen.

Met verkopen larsson, ayoub, van der heijden, kelly, botteghin/van beek. Was dit doel prima te behalen geweest. Je zou het nu nog kunnen repareren als je iets anders vind voor kelly en van der heijden en hun contracten ontbind. En inplaats van hen elia (zijn contract laten ontbinden en wou graag naar feyenoord) en honda (transfervrij) haalt.

Als je in de winterstop van larsson, botteghin/van beek en ayoub af kan komen dan kan je ook een 2de spits toevoegen aan de selectie en heb je nog een half jaar om de ideale kandidaat te vinden en te scouten.

Dan heb je echt een selectie die prijzen kan pakken.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 september 2019, 16:49:43.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 06 september 2019 om 15:17:


En mis een top middenvelder met een linker been en creativiteit. Kokcu heeft namelijk mss het zelfde probleem als sinisterra en is ook niet links.




Da's één probleem minder: Kökcü is tweebenig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sabau schreef op 06 september 2019 om 15:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 06 september 2019 om 15:17:


En mis een top middenvelder met een linker been en creativiteit. Kokcu heeft namelijk mss het zelfde probleem als sinisterra en is ook niet links.




Da's één probleem minder: Kökcü is tweebenig.



Echt compleet 2 benig? Ik dacht meer rechts.
Dan is het probleem gedeeltelijk opgelost want kokcu blijft jong dus kan wisselvallig zijn.
Mocht dat zo zijn van kokcu's complete tweebenigheid dan kan een middenveld kokcu, fer, toornstra wel. Dat middenveld is van een redelijk goed niveau en ook in balans.
Met Fer in de punt naar achteren op het middenveld.

Sinisterra - Jorgensen - Berghuis
--------Kökcü------Toornstra------
-----------------Fer-----------------
Haps----Senesi-----Ié----Karsdorp
---------Vermeer/Bijlow------------

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 september 2019, 17:30:52.

 

+1/-0

Ik vind dit ook een heerlijke opstelling! Al betwijfel ik of Toornstra, Tapia uit de basis gaat spelen. Wel is het fijn om een speler als Toornstra achter de hand te hebben, hetzij als centrale middenvelder, aanvallende middenvelder of in nood ook rechtsvoor. Verder ben ik het ook eens met de keuze voor Sinisterra. Dit gaat zijn seizoen worden! Hij heeft snelheid en is ontzettend behendig en is vooral erg onvoorspelbaar, iets wat Larsson alles behalve is. Verder zou ik ten alle tijden Vermeer boven Bijlow verkiezen. Ik had eigenlijk gehoopt dat Feyenoord, Michel Vorm als tweede doelman op zou pikken en Bijlow zou verhuren aan een mooie Eredivisie club.

Al met al heb je gewoon een heel sterk elftal, zeker als Jørgensen straks topfit is. Dan ga je gewoon hoge ogen gooien in de competitie. Ik vind dat men over het algemeen erg negatief is over Feyenoord, maar ik vind dit elftal persoonlijk dicht bij (zo niet gelijkwaardig aan) het niveau van Ajax / PSV komen. En dat met beperkte middelen. De weg omhoog is in mijn ogen ingezet.

Het is daarnaast erg prettig dat we de groepsfase van de EL gaan spelen. Het is te hopen dat we zo ver mogelijk komen en zoveel mogelijk geld binnen harken. Het vizier moet nu al op volgend seizoen zijn gericht, op technisch vlak dan. Ik hoop daarom ook dat de prioriteit is, om zo snel mogelijk Karsdorp definitief vast te leggen, met het EL geld. En men nu al intensief gaat scouten naar een extra spits uiteraard en een geschikte RCV aangezien Ié is gehuurd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ROCKWELL schreef op 10 september 2019 om 20:28:

Ik vind dit ook een heerlijke opstelling! Al betwijfel ik of Toornstra, Tapia uit de basis gaat spelen. Wel is het fijn om een speler als Toornstra achter de hand te hebben, hetzij als centrale middenvelder, aanvallende middenvelder of in nood ook rechtsvoor. Verder ben ik het ook eens met de keuze voor Sinisterra. Dit gaat zijn seizoen worden! Hij heeft snelheid en is ontzettend behendig en is vooral erg onvoorspelbaar, iets wat Larsson alles behalve is. Verder zou ik ten alle tijden Vermeer boven Bijlow verkiezen. Ik had eigenlijk gehoopt dat Feyenoord, Michel Vorm als tweede doelman op zou pikken en Bijlow zou verhuren aan een mooie Eredivisie club.

Al met al heb je gewoon een heel sterk elftal, zeker als Jørgensen straks topfit is. Dan ga je gewoon hoge ogen gooien in de competitie. Ik vind dat men over het algemeen erg negatief is over Feyenoord, maar ik vind dit elftal persoonlijk dicht bij (zo niet gelijkwaardig aan) het niveau van Ajax / PSV komen. En dat met beperkte middelen. De weg omhoog is in mijn ogen ingezet.

Het is daarnaast erg prettig dat we de groepsfase van de EL gaan spelen. Het is te hopen dat we zo ver mogelijk komen en zoveel mogelijk geld binnen harken. Het vizier moet nu al op volgend seizoen zijn gericht, op technisch vlak dan. Ik hoop daarom ook dat de prioriteit is, om zo snel mogelijk Karsdorp definitief vast te leggen, met het EL geld. En men nu al intensief gaat scouten naar een extra spits uiteraard en een geschikte RCV aangezien Ié is gehuurd.




Toornstra is een dynamische speler die met Kokcu en Berghuis veel gevaar gaat brengen. Ik zie hem graag in de basis. Fer of Tapia spelen in de punt naar achter omdat zij verdedigend het beter zijn. Het is prettig dat wij twee spelers voor die positie hebben, voor blessures maar ook omdat wij dan tegen sterke tegenstanders kunnen variëren. Verder ben ik het volledig met je eens dat Vermeer en Sinisterra vaste waarden in het elftal zijn. Ik neem aan dat Stam dat ook zo ziet, omdat hij voldoende afstand heeft tot de club.

 

+1/-0

Doe maar ff opschudden morgen Jaap. Sommige spelers mogen best een keer merken dat dit niet langer zo kan


Sinisterra -Bannis - Berghuis

Fer (a) - Kokcu - Toornstra

Haps - Senesi - Ié - Geertruida

- - - - - Vermeer - - - - - -

Betekend niet dat de gepasseerde uit de gratie zijn maar wel laten merken en voelen dat 2x zo slecht spelen en er niet van leren niet kan

 

+3/-0

Deze opstelling ziet er onder de omstandigheden goed uit!
Hopen dat Jorgensen snel weer klaar is voor de basis, of dat Karsdorp zijn oude vorm weer laat zien (of desnoods die van de eerste paar wedstrijden dat ie in de basis stond), dan kan ie Geertruida weer verdringen.
Maar dan is dit wel het beste wat we hebben.

 

+2/-0

Aangezien de competitie voorbij is en het wederom een verloren sieizoen is geworden zou ik de meuk die je wil verkopen in de etalage zetten en 2 teams fomeren met de huidige slectie en om en om in europa en de competitie laten spelen omdat onze spelers geen 2 wedstrijden in een week aankunnen. Enkel in de beker gaan voor je beste formatie. Zoveel mogelijk brandhoud verkopen in de winterstop en mss 3/4 transfervrije versterkingen halen en elia.

1team laten spelen als sparta op de counter in 4-4-2:
Zie link uitleg voetbal international
https://m.youtube.com/watch?v=ILl-tGN2BBclink

Sinisterra jorgensen
Larsson
Ayoub toornstra
kelly
Haps van der heijden botteghin ie
Vermeer

De kleine kelly op een versterkt midenveld. De trage Botteghin naast een snelle ie die elkaar verstaan (bijde portugees talig). Larsson eindelijk op zijn positie op 10. Ayoub en toornstra die kunnen aanvallen. Jorgensen als aanspeel punt en sinisterra met snelheid er omheen.

En zoveel mogelijk van deze spelers verkopen in de winterstop. jorgensen, sinisterra, ayoub (kwam namelijk transfervrij) tegen winsten de rest tegen aankoop prijzen.
(Mss kan kelly met zijn postuur nog van nut zijn als rechts back anders karsdorp of geertruida er posteren)

2de team laten spelen in het Feyenoord 4-3-3 systeem met blik op de toekomst.
Azarkan berghuis/bannis narsingh
Burger kokcu
Fer
Malacia senesi tapia karsdorp
Bijlow

Senesi en tapia verstaan elkaar in het centrum (bijde spaans talig). Berghuis in de spits waar hij moet werken om minder bal verlies te lijden. Fer die de 2 jonkies op het middenveld aan stuurt. En kijken of senesi wat is. En tapia mag je ook verkopen maar wil mss nog altijd niet weg of transfervrij de deur uit...

Deze teams ook veel tegen elkaar laten spelen in trainingen om alles aan te scherpen qua taktiek en positie spel.
In de winterstop iedereen van team 1 verkopen. Mss haps, jorgensen, toornstra behouden als niet een juiste bedrag word geboden. Halen transfervrij (uit armoede) elia, honda, emnes (2de spits) assaidi (kan ook in de spits), vorm (vermeer is een groot verdiener en maakt zijn salaris niet meer waar dus beter ook verkopen).

Laat nu alvast honda, assaidi, emnes en vorm meetrainen met feyenoord zijn ze fit in de 2de compe titie helft. En kan je beoordelen of het aanwinsten zijn net als bij fer.

Krijg je dit team voor de 2de competitie helft:

Elia/Assaidi/azarkan jorgensen/emnes berghuis/narsingh
Honda/burger toornstra/kokcu
Fer/bouchataoui
Haps/malacia senesi/johnston ie/tapia/van beek karsdorp/geertruida
Bijlow/vorm

Veel meer balans en scorend vermogen en nog wat spelers liquide gemaakt. In de 2de seizoenshelft in deze selectie weer doorselecteren voor volgend seizoen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 oktober 2019, 01:46:17.

 

+1/-0

Je moet denk ik in dit stadium stappen nemen en dat zie ik Stam nooit doen. Zet Karsdorp- Senesi - Fer - Haps als vaste vier achterin. Op het middenveld zie ik geen grote spelbepalers, haal Berghuis dus een linie terug, samen met Sinesterra en verkoop als de mieter Toornstra en Ķökçü. Stoom Burger klaar. Verkoop Narsingh en Larsson. Zet Azarkan spits. Vul aan met, okay idd geen top, jeugdspelers. Dan volgend seizoen echt schoon schip maken. Maximum 18 spelers.

 

+1/-0

Leuk allemaal om steeds maar te zeggen dat jan en alleman verkocht moet worden, maar er valt op dit moment niets te verkopen. En als het wel zou mogen, dan wil echt niemand deze vuilnis overnemen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Vuist schreef op 28 september 2019 om 18:56:

Leuk allemaal om steeds maar te zeggen dat jan en alleman verkocht moet worden, maar er valt op dit moment niets te verkopen. En als het wel zou mogen, dan wil echt niemand deze vuilnis overnemen.




Ligt er aan of je de spelers in hun kracht gebruikt en hun zwaktes weet te vedoezelen. Wie weet happen teams dan toe en nemen je spelers over. On mijn 4-4-2 formatie is onze meuk ingezet in hun kracht en compenseer je zoveel mogelijk hun manco's.

Sinisterra kan zijn snelheid gebruiken in counter voetbal en staat naast een grote sterke jorgensen die ook eens kan combineren met een ander voorin wat hem ook weer beter maakt.
Larsson word eindelijk op 10 gezet waar hij het meest gevaarlijk is en creatief kan zijn. Zijn zwaktes gebrek aan snelheid op de vleugel is op 10 minder van toepassing en zijn physiek zwakkere postuur en gebrek aan verdedigende inzet word gecompenseerd met toornstra en ayoub er achter.
Ayoub kan op het middenveld aan rommelen en spelers wegsturen op zijn positie net als toornstra en kunnen bijde hun eiver kwijt.
Kelly als kleine physiek zwakke middenvelder staat op een versterkt middenveld en kan pasjes strooien en op de counter de voorste zoeken met een pass wat hij graag doet.
Van der heijden staat naast een snelle haps en met een 4 mans middenveld voor zijn neus en mag inzakken wat zijn gebrek aan snelheid verdoezelt en kan ook de voorste zoeken op de counter met een lange pass.
Botteghin zelfde verhaal als van der heijden alleen zonder de lange pass en in plaats van haps ie naast hem.
Ie kan meer risico's nemen op de back positie en daar meer de aanval zoeken.
Haps kan ook zijn aanvallende ei kwijt bij counter voetbal.

Op deze manier lijken de speles nog wat. Dan trappen er heus wel teams in. Het zou wat zijn als het team nog draait ook en fans zelfs gaan morren en ontevrede zijn mocht je ze allemaal verkopen in de winterstop xD.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 03 oktober 2019 om 02:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Vuist schreef op 28 september 2019 om 18:56:

Leuk allemaal om steeds maar te zeggen dat jan en alleman verkocht moet worden, maar er valt op dit moment niets te verkopen. En als het wel zou mogen, dan wil echt niemand deze vuilnis overnemen.




Ligt er aan of je de spelers in hun kracht gebruikt en hun zwaktes weet te vedoezelen. Wie weet happen teams dan toe en nemen je spelers over. On mijn 4-4-2 formatie is onze meuk ingezet in hun kracht en compenseer je zoveel mogelijk hun manco's.

Sinisterra kan zijn snelheid gebruiken in counter voetbal en staat naast een grote sterke jorgensen die ook eens kan combineren met een ander voorin wat hem ook weer beter maakt.
Larsson word eindelijk op 10 gezet waar hij het meest gevaarlijk is en creatief kan zijn. Zijn zwaktes gebrek aan snelheid op de vleugel is op 10 minder van toepassing en zijn physiek zwakkere postuur en gebrek aan verdedigende inzet word gecompenseerd met toornstra en ayoub er achter.
Ayoub kan op het middenveld aan rommelen en spelers wegsturen op zijn positie net als toornstra en kunnen bijde hun eiver kwijt.
Kelly als kleine physiek zwakke middenvelder staat op een versterkt middenveld en kan pasjes strooien en op de counter de voorste zoeken met een pass wat hij graag doet.
Van der heijden staat naast een snelle haps en met een 4 mans middenveld voor zijn neus en mag inzakken wat zijn gebrek aan snelheid verdoezelt en kan ook de voorste zoeken op de counter met een lange pass.
Botteghin zelfde verhaal als van der heijden alleen zonder de lange pass en in plaats van haps ie naast hem.
Ie kan meer risico's nemen op de back positie en daar meer de aanval zoeken.
Haps kan ook zijn aanvallende ei kwijt bij counter voetbal.

Op deze manier lijken de speles nog wat. Dan trappen er heus wel teams in. Het zou wat zijn als het team nog draait ook en fans zelfs gaan morren en ontevrede zijn mocht je ze allemaal verkopen in de winterstop xD.

Larsson op 10 ga ik echt nooit snappen. Larsson is een kutje met soms een hele goede wedstrijd. Mist werkelijk alle mentale kwaliteiten om op 10 te spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Beer schreef op 03 oktober 2019 om 08:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 03 oktober 2019 om 02:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Vuist schreef op 28 september 2019 om 18:56:

Leuk allemaal om steeds maar te zeggen dat jan en alleman verkocht moet worden, maar er valt op dit moment niets te verkopen. En als het wel zou mogen, dan wil echt niemand deze vuilnis overnemen.




Ligt er aan of je de spelers in hun kracht gebruikt en hun zwaktes weet te vedoezelen. Wie weet happen teams dan toe en nemen je spelers over. On mijn 4-4-2 formatie is onze meuk ingezet in hun kracht en compenseer je zoveel mogelijk hun manco's.

Sinisterra kan zijn snelheid gebruiken in counter voetbal en staat naast een grote sterke jorgensen die ook eens kan combineren met een ander voorin wat hem ook weer beter maakt.
Larsson word eindelijk op 10 gezet waar hij het meest gevaarlijk is en creatief kan zijn. Zijn zwaktes gebrek aan snelheid op de vleugel is op 10 minder van toepassing en zijn physiek zwakkere postuur en gebrek aan verdedigende inzet word gecompenseerd met toornstra en ayoub er achter.
Ayoub kan op het middenveld aan rommelen en spelers wegsturen op zijn positie net als toornstra en kunnen bijde hun eiver kwijt.
Kelly als kleine physiek zwakke middenvelder staat op een versterkt middenveld en kan pasjes strooien en op de counter de voorste zoeken met een pass wat hij graag doet.
Van der heijden staat naast een snelle haps en met een 4 mans middenveld voor zijn neus en mag inzakken wat zijn gebrek aan snelheid verdoezelt en kan ook de voorste zoeken op de counter met een lange pass.
Botteghin zelfde verhaal als van der heijden alleen zonder de lange pass en in plaats van haps ie naast hem.
Ie kan meer risico's nemen op de back positie en daar meer de aanval zoeken.
Haps kan ook zijn aanvallende ei kwijt bij counter voetbal.

Op deze manier lijken de speles nog wat. Dan trappen er heus wel teams in. Het zou wat zijn als het team nog draait ook en fans zelfs gaan morren en ontevrede zijn mocht je ze allemaal verkopen in de winterstop xD.

Larsson op 10 ga ik echt nooit snappen. Larsson is een kutje met soms een hele goede wedstrijd. Mist werkelijk alle mentale kwaliteiten om op 10 te spelen.



Je hebt verschillende manieren om de 10 in te vullen. Een creatieve speler die zoals larsson is en nu de meer gangbare versie een werker neer te zetten de het loopvermogen heeft om in de 16 te komen.

Tegenwoordig in het top voetbal lijkt de laatste variant effectiever. Maar in de nederlandse competitie kan larsson dat prima in de kleine ruimtes of de counter met steekballen en acties. Hij is ook veel doeltreffender als hij vanuit het midden komt.

Veel clubs zullen geheid inzakken tegen feyenoord en kan je ook een creatieveling op de kleine ruimte gebruiken. Trouwens je kan met deze opstelling kijken wat je nodig hebt per wedstrijd. Bij de noodzaak van een creatieveling larsson op 10 anders jorgensen in laten zakken op 10 en larsson jorgensens positie laten overnemen.

Maar goed zoals ik al aan gaf zet je meuk in de etalage en laat ze optimaal renderen om er van af te komen. Ik vind dat larsson ook veel mist daarom wil ik er van af. Maar voor je en club vind die er in trapt moet hij goeie wedstrijden spelen en dat kan ie in mijn optiek het beste vanaf de 10 positie met een versterkt 4 mans middenveld.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opstelling Feyenoord 1