Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 15.097
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Marquis schreef op 01 juni 2026 om 17:57:
Probleem is dat je tijdens het seizoen niet van trainer wilt wisselen. Gaat weer veel geld kosten om ergens anders een trainer los te weken + alle commotie. Bovendien levert een tussentijdse wisseling zelden de beoogde resultaten op. Ik zeg het niet graag, gaat tegen mijn principes in, maar gooi van Persie er uit. Ik heb werkelijk nergens ook maar de geringste positieve verandering gezien. De eerste 8 wedstrijden + UEFA cup speelden we best nog wel aardig, dat was voortborduren op het werk van Slot en Priske, maar sindsdien is het los zand geworden. Stop met ex-Topvoetballlers of "echte Feyenoorders" als trainer. Dat levert nooit wat op.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 2.100
Reg.: 7 december 2020
Favoriete opstelling: geen
Probleem is dat je tijdens het seizoen niet van trainer wilt wisselen. Gaat weer veel geld kosten om ergens anders een trainer los te weken + alle commotie. Bovendien levert een tussentijdse wisseling zelden de beoogde resultaten op. Ik zeg het niet graag, gaat tegen mijn principes in, maar gooi van Persie er uit. Ik heb werkelijk nergens ook maar de geringste positieve verandering gezien. De eerste 8 wedstrijden + UEFA cup speelden we best nog wel aardig, dat was voortborduren op het werk van Slot en Priske, maar sindsdien is het los zand geworden. Stop met ex-Topvoetballlers of "echte Feyenoorders" als trainer. Dat levert nooit wat op.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 01 juni 2026 om 18:40:
Dat het nooit wat oplevert klopt niet helemaal. WvH en Gio werden kampioen met Feyenoord.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.752
Reg.: 11 januari 2008
Feyenoord moet gewoon voor het begin van het seizoen 2026/2027 beslissen dat Van Persie niet de geschikte trainer voor Feyenoord is en een nieuwe trainer aantrekken, dit gaat het niet worden. Het eigenwijze gedrag, zie bijvoorbeeld het te lang laten spelen van Read, welke inbreng hebben Hake en De Wolf, luistert hij wel naar zijn assistenten. De omgang met Bijlow, Hartman, Timber en Zechiël. Steijn aanvoerder maken. De Feyenoord selectie is vanaf het begin niet fit geweest, ook niet om het systeem van Van Persie te spelen.
Tactisch klopte het bijna nooit in een wedstrijd, ook na wissels ging Feyenoord nooit beter spelen, geen plan B,C,D enzovoort. Hoekschoppen werd daar opgetraind. Europees 2 gewonnen van de 8 wedstrijden, Beker na 1 wedstrijd uitgeschakeld. Met behulp van de andere clubs moeizaam 2e geworden, pas na de komst van Dick Advocaat realistischer gaan spelen.
Ook Te Kloese heeft Van Persie niet geholpen door een onevenwichtige selectie samen te stellen, Deijl(komt kwaliteit te kort), St. Juste(blessuregevoelige speler die al maanden niet had gespeeld, totaal geen toegevoegde waarde), Sterling(zie St. Juste), Borges(geen kwaliteit, veel te duur 11 miljoen), Tengstedt(7 miljoen, heeft het bij bijna geen een club waargemaakt), Diarra(4 miljoen, voetbalt pas 2 jaar), Steijn(11 miljoen, komt voetballend te kort).
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
De discussie over de toekomst van Robin van Persie bij Feyenoord blijft voortduren. Nadat technisch directeur Dévy Rigaux tijdens zijn presentatie aangaf eerst een uitgebreide analyse te willen maken van het afgelopen seizoen, verwachten meerdere analisten dat de hoofdtrainer uiteindelijk niet zal aanblijven in De Kuip.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Van Persie staat versteld: 'Bij die 4 zag ik dingen: wauw, nooit eerder gezien'
Vandaag om 11:08
1
min
28
Robin van Persie is tijdens zijn carrière diep onder de indruk geweest van een aantal spelers. In SEG Stories onthult de huidige oefenmeester van Feyenoord welke vier voetballers de meeste indruk op hem hebben gemaakt.
Van Persie wordt gevraagd naar spelers van wie hij onder de indruk was tijdens zijn carrière. "Oké, maar dan hebben we het over spelers waar ik echt zoiets had van: wauw", begint hij zijn verhaal. "Die echt dingen deden, waarvan ik echt dacht: waarom doen ze dat? En dat ik een seconde later dacht: oh ja, daarom. Dennis Bergkamp, Paul Scholes, Ryan Giggs, Thierry Henry", onthult Van Persie. "Bij hen had ik echt: wauw, dit heb ik nog niet eerder gezien."
"Tijdens de training deden ze dingen. Dan gaven ze een pass en dan dacht ik: huh, hoezo? Ik sta toch vrij? Waarom geven ze hem niet op mij? En dan was er een veel betere optie. Dat hadden ze dan allang gezien", legt de huidige trainer van Feyenoord uit. "Dat soort keuzes hadden ze allang gezien."
Was dat jaloersmakend? "Nee, helemaal niet. Gewoon genieten. Ik was toen dertig. Ik genoot er echt van. Ik dacht: wauw, wat een spelers. Dat ik dit nog zie", besluit Van Persie.
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 1.213
Reg.: 6 juli 2007
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 07 juni 2026 om 17:13:
Van Persie staat versteld: 'Bij die 4 zag ik dingen: wauw, nooit eerder gezien'
Vandaag om 11:08
1
min
28
Robin van Persie is tijdens zijn carrière diep onder de indruk geweest van een aantal spelers. In SEG Stories onthult de huidige oefenmeester van Feyenoord welke vier voetballers de meeste indruk op hem hebben gemaakt.
Van Persie wordt gevraagd naar spelers van wie hij onder de indruk was tijdens zijn carrière. "Oké, maar dan hebben we het over spelers waar ik echt zoiets had van: wauw", begint hij zijn verhaal. "Die echt dingen deden, waarvan ik echt dacht: waarom doen ze dat? En dat ik een seconde later dacht: oh ja, daarom. Dennis Bergkamp, Paul Scholes, Ryan Giggs, Thierry Henry", onthult Van Persie. "Bij hen had ik echt: wauw, dit heb ik nog niet eerder gezien."
"Tijdens de training deden ze dingen. Dan gaven ze een pass en dan dacht ik: huh, hoezo? Ik sta toch vrij? Waarom geven ze hem niet op mij? En dan was er een veel betere optie. Dat hadden ze dan allang gezien", legt de huidige trainer van Feyenoord uit. "Dat soort keuzes hadden ze allang gezien."
Was dat jaloersmakend? "Nee, helemaal niet. Gewoon genieten. Ik was toen dertig. Ik genoot er echt van. Ik dacht: wauw, wat een spelers. Dat ik dit nog zie", besluit Van Persie.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.752
Reg.: 11 januari 2008
'Club en trainer akkoord over ontslag Robin van Persie'
Feyenoord en Robin van Persie gaan uit elkaar, zo meldt Feyenoord Transfermarkt op X. De trainer is met de club akkoord voor het scheiden van de wegen en de laatste details worden momenteel afgehandeld.
Op korte termijn zal het persbericht over het ontslag van Van Persie officieel geplaatst worden. Tot die tijd zijn Van Persie en zijn entourage met de club de laatste details van het ontslag aan het bespreken, zo melden bronnen als Feyenoord Transfermarkt en 1908.nl.
Statistieken
Dit seizoen stonden bij Feyenoord 45 wedstrijden onder de leiding van Van Persie. Hiervan werden er slechts 22 gewonnen. De overige wedstrijden zijn verdeeld in acht gelijke spelen en vijftien nederlagen. Het veiligstellen van de tweede plaats is voor de nieuwe directeuren van Feyenoord niet voldoende voor het behoud van Van Persie's functie.
Feyenoord en Robin van Persie gaan uit elkaar, zo meldt Feyenoord Transfermarkt op X. De trainer is met de club akkoord voor het scheiden van de wegen en de laatste details worden momenteel afgehandeld.
Op korte termijn zal het persbericht over het ontslag van Van Persie officieel geplaatst worden. Tot die tijd zijn Van Persie en zijn entourage met de club de laatste details van het ontslag aan het bespreken, zo melden bronnen als Feyenoord Transfermarkt en 1908.nl.
Statistieken
Dit seizoen stonden bij Feyenoord 45 wedstrijden onder de leiding van Van Persie. Hiervan werden er slechts 22 gewonnen. De overige wedstrijden zijn verdeeld in acht gelijke spelen en vijftien nederlagen. Het veiligstellen van de tweede plaats is voor de nieuwe directeuren van Feyenoord niet voldoende voor het behoud van Van Persie's functie.
Het seizoen begon goed onder Van Persie. Van de eerste negen wedstrijden werden er acht gewonnen. Enkel tegen AZ werd er (na een penalty in blessuretijd) gelijkgespeeld. De nederlaag tegen PSV in speelronde tien kende de ommekeer, waarna Feyenoord moest knokken voor elk punt.
Europese statistieken
Ook Europees kwam Feyenoord te kort. In de derde voorronde van de UEFA Champions League won Feyenoord de heenwedstrijd thuis met 2-1 van Fenerbahçe, waarna de ploeg van José Mourinho in de returnwedstrijd met 5-2 te sterk was. Hiermee was Europa League-voetbal een feit.
In de UEFA Europa League schoot Feyenoord alles behalve uit de startblokken. De eerste twee wedstrijden in de competitiefase werden verloren van SC Braga en Aston Villa, waarna Feyenoord wist te winnen van Panathinaikos FC. Ook daarna werden weer twee wedstrijden verloren. De Rotterdammers waren met 3-0 te sterk voor Sturm Graz, maar de 2-1 nederlaag tegen Real Betis betekende dat Feyenoord niet doorging naar de tussenronde.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 juni 2026, 18:59:15.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 2.100
Reg.: 7 december 2020
En dit op 1908.nl:
Robin van Persie per direct ontslagen bij Feyenoord
8 minuten geleden
9 reacties
Karst
Robin van Persie is per direct op straat gezet door Feyenoord. Het zeer wisselvallige seizoen lijkt het clubicoon de kop te kosten. Eerder werd bekend dat nieuwe directeuren Dévy Rigaux en Robert Eenhoorn het afgelopen jaar gingen analyseren. De 42-jarige Rotterdammse oefenmeester had een contract tot medio 2027, maar dat is nu per direct ontbonden.
Daarmee eindigt de periode van het Rotterdamse clubicoon bij Feyenoord op teleurstellende wijze. Hoewel zijn periode als trainer van Feyenoord voortvarend begon - Van Persie behaalde vorig seizoen een puntengemiddelde van 2,27 en begon dit Eredivisieseizoen met 25 punten uit negen duels - liep de samenwerking uit op een deceptie. De kansloze nederlaag tegen PSV eind oktober luidde een periode in vol slechte resultaten, waarbij de positie van Van Persie iedere week onder grotere druk kwam te staan.
Hoe nu verder?
Het is nog niet bekend wie het stokje tijdelijk zal overnemen, maar daar zal de komende dagen meer duidelijkheid over komen. Ook is het vooralsnog onduidelijk of de assistenten van Van Persie aanblijven. Etiënne Reijnen en Jyri Nieminen vertrokken eerder al bij de Stadionclub. Daarmee zijn alleen René Hake en John de Wolf nog actief bij de Rotterdammers, waarvan Hake al wekenlang aan een potentieel vertrek wordt gelinkt.
Van Persie als trainer van Feyenoord
Robin van Persie begon op 23 februari 2025 als hoofdtrainer van Feyenoord. Hij nam destijds het stokje over van interim-trainer Pascal Bosschaart. In zijn eerste wedstrijden kreeg hij het meteen zwaar te verduren, met Internazionale als tegenstander in de achtste finale van de Champions League.
Na de uitschakeling begon de trein echter te rijden. Van Persie beleefde de beste start als Feyenoord-trainer ooit sinds Ernst Happel in 1969: van de eerste acht wedstrijden werden 22 punten behaald, terwijl Happel er destijds 24 pakte.
Enkele hoogtepunten uit de zeven maanden van Robin van Persie bij Feyenoord waren de 0-7 overwinning op Heracles en de 2-6 zege op FC Twente. In totaal boekte Van Persie in 50 wedstrijden 28 overwinningen, werd er vijf keer gelijkgespeeld en verloor Feyenoord 21 keer. Dat brengt hem op een totaalgemiddelde van 1,89 punt per wedstrijd in de Eredivisie.
Robin, bedankt voor je inzet en veel succes gewenst in de toekomst.
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 1.477
Reg.: 17 november 2024
open/sluit de onderstaande quote:
fr12.nl
Rigaux grijpt in: Feyenoord gaat afscheid nemen van Van Persie
IanteamFR12
3-4 minuten
Aan het einde van vorig seizoen was Robin van Persie er zelf zeker van dat hij komend seizoen trainer van Feyenoord is, maar de nieuwe clubleiding denkt hier anders over. De evaluatie van Dévy Rigaux, in samenspraak met toekomstig algemeen directeur Robert Eenhoorn, schetst een negatief beeld over de hoofdtrainer.
Rigaux gaf zichzelf tijdens zijn presentatie al ruimte voor een eventuele ingreep richting komend seizoen. "We zullen de tijd nemen om een analyse te maken van alles wat zich hier heeft afgespeeld. Zodra we een heel duidelijk beeld hebben, kunnen we beslissingen gaan nemen", reageerde de nieuwe technisch directeur op vragen over de toekomst van Van Persie.
Afgelopen week hebben er intern overleggen plaatsgevonden en inmiddels komen de eerste signalen naar buiten dat de clubleiding wil ingrijpen met een ontslag. Onder Van Persie behaalde Feyenoord afgelopen seizoen de tweede plaats en dat was een belangrijke doelstelling, maar tijdens het persmoment wees Eenhoorn ook op het behaalde puntenaantal. "De club staat er financieel goed voor en het Champions League-ticket is binnen. Maar het aantal punten was te laag. Daar moeten we objectief naar kijken."
Voor veel supporters waren de uitspraken van Rigaux en Eenhoorn aanleiding genoeg om te speculeren over een ontslag van de huidige hoofdtrainer van Feyenoord. Ook intern houdt men nu rekening met een vroegtijdig afscheid van Van Persie, wiens contract nog loopt tot medio 2027.
Binnen de staf van Feyenoord heerst sowieso de nodige onrust. Het contract van Etiënne Reijnen liep af, maar werd niet verlengd omdat hij Arne Slot wilde versterken bij Liverpool FC. De oefenmeester werd echter ontslagen, waardoor een hereniging er vooralsnog niet in zat. Niet veel later vertrok ook keeperstrainer Jyri Nieminen, terwijl de positie van René Hake voor komend seizoen ook nog onzeker is.
Dick Advocaat gooide vrijdagavond indirect ook hard de deur dicht voor een nieuw seizoen als adviseur. De afgelopen maanden hielp hij Van Persie met resultatenvoetbal aan de tweede plaats in de Eredivisie, maar de uitspraken van Rigaux schoten volledig verkeerd bij de bondscoach. "De technisch directeur moet samen met de hoofdtrainer gaan bepalen welke spelers er komen. Maar de belangrijkste man is de trainer. En niet de TD of de AD. Nu zijn de rollen helemaal omgedraaid."
Lees ook
Rigaux over toekomst Van Persie: "Logisch dat we tijd nemen voor grondige analyse"
''Ik verwacht wel dat Van Persie nu wiebelend op zijn strandbedje ligt''
"Nu lijkt het echt alsof er geen chemie tussen Van Persie en de directeuren is"
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 1.477
Reg.: 17 november 2024
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 1.213
Reg.: 6 juli 2007