Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 14.806
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu PEC Zwolle-Feyenoord
Man van de Wedstrijd Feyenoord-AZ: -
Forumreacties: 4.126
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 2.033
Reg.: 7 december 2020
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 08 mei 2026 om 18:11:
https://1908.nl/artikelen/van-persie-gaat-eigen-functioneren-evalueren-ik-noteer-tijdens-het-seizoen-alles-wat-ik-meemaak?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&u
tm_campaign=Headliner.nl
Goed nieuws..
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Als ik progressie had gezien in het spel zou ik Robin ook volgend seizoen nog wel willen zien, vind hem wel realistischer worden ook wel dankzij Advocaat lijkt me. Hoe je voor de camera overkomt speelt ook wel degelijk een rol. Mocht Eenhoorn en een TD komen zie ik hun ook niet meteen een andere trainer aanstellen maar dan zal Robin wel vanaf de voorbereiding stappen moeten zetten en niet alleen nationaal maar ook in de CL.
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 1.176
Reg.: 6 juli 2007
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 08 mei 2026 om 22:49:
Als ik progressie had gezien in het spel zou ik Robin ook volgend seizoen nog wel willen zien, vind hem wel realistischer worden ook wel dankzij Advocaat lijkt me. Hoe je voor de camera overkomt speelt ook wel degelijk een rol. Mocht Eenhoorn en een TD komen zie ik hun ook niet meteen een andere trainer aanstellen maar dan zal Robin wel vanaf de voorbereiding stappen moeten zetten en niet alleen nationaal maar ook in de CL.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Hij heeft inderdaad rare dingen gedaan maar er zijn ook verzachtende omstandigheden heb je 34 wedstrijden een fitte Sem Steijn, Read en Gijs Smal tot je beschikking scheelt dat een slok op een borrel en als hij dan nog 2e wordt met meer dan 65 punten kan je ook niet zeggen dat het resultaat echt slecht was. Je kan wel veel van een trainer verwachten maar hij is ook afhankelijk van zijn materiaal een pluspunt is dat Kraaijeveld en vd Elshout wel doorkomen onder hem. Voor volgend jaar staat er wel een basis waarop je verder kan bouwen.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 5.102
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 3-4-3
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 10 mei 2026 om 17:24:
Andere trainer zou goed zijn, het Legioen accepteert dit laffe voetbal niet.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 10 mei 2026 om 19:00:
Te Kloese wenst Van Persie succes voor volgend seizoen dus we moeten ons er maar bij neerleggen dat hij zijn contract tot medio 2027 gaat uitdienen.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Champions League heel belangrijk
Van Persie kijkt uit naar volgend seizoen. "Het is belangrijk voor Feyenoord dat we ons doel hebben gehaald. Financieel, maar ook sportief. Voor de jeugd is het ook belangrijk dat ze in de Youth League gaan spelen. Op allerlei fronten is het gewoon heel belangrijk dat we het doel hebben behaald. We sluiten onze ogen ook niet voor de dingen die beter moeten."
"Er kwam veel emotie los. Blijdschap en opluchting, alles kwam samen", gaat de trainer verder. "Ik zag Te Kloese op een afstand staan. Ik heb vanaf dag één veel aan hem gehad. We hebben elkaar altijd gesteund en het applaus heeft hij verdiend. Hij heeft zijn ziel en zaligheid gegeven voor de club en het is mooi dat de supporters dit ook zo ervaren."
Veel veranderingen
Van Persie weet ook dat er bij Feyenoord de komende weken veel moet gebeuren. "Op verschillende niveaus moeten er veel dingen gebeuren. Er zullen spelers vertrekken en komen. We moeten kijken naar de jongens die verhuurd zijn, maar daar hebben we de aankomende weken alle tijd voor. Op directieniveau gaat er ook het een en ander veranderen. Uiteindelijk ga ik samen met de mensen om mij heen over de technische staf en spelersgroep."
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Sobat schreef op 10 mei 2026 om 19:58:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 10 mei 2026 om 19:00:
Te Kloese wenst Van Persie succes voor volgend seizoen dus we moeten ons er maar bij neerleggen dat hij zijn contract tot medio 2027 gaat uitdienen.
Nee hoor, zegt niets. Wat gaat de nieuwe TD beslissen?
Op basis van he afgelopen seizoen is RvP geen geschikte trainer.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 10 mei 2026 om 20:30:
Ik zie liever ook iemand anders hoor, maar dat gaat niet gebeuren. Ik vind het een grote gok om met hem door tegaan, maar eerst een AD en TD.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.736
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 11 mei 2026 om 12:32:
Klopt allemaal naar een trainer wegsturen heeft ook niet altijd zin ajax stuurt er 2 weg en ook de derde mag straks vertrekken en de kans is groot dat ze helemaal geen Europees voetbal halen we moeten wel relativeren vind ik.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 11 mei 2026 om 14:38:
Heitinga, Grim én García hebben bij Ajax eigenlijk niet de kans gekregen om zich te bewijzen. Ervan uitgaande dat ook die Spanjaard mag vertrekken na het seizoen, zijn zij alledrie geslachtofferd op basis van de resultaten. Die een direct gevolg zijn van een langere periode waarin slecht beleid gevoerd is, waar meerdere posities binnen de club verantwoordelijk voor zijn.
Van Persie heeft óók te maken met de gevolgen van beleidskeuzes binnen Feyenoord, waar hij niet of nauwelijks invloed op heeft. Of die al voor zijn komst waren ingezet. Iedere trainer heeft in die zin te maken met een kader wat buiten hem om bepaald wordt, en waarbinnen hij het best mogelijke resultaat moet zien te behalen.
Ik vind dat van Persie binnen het kader niet goed gepresteerd heeft, en te weinig heeft laten zien wat vertrouwen geeft dat dit volgend seizoen beter wordt.
In het jaar waarin van Persie nu het volledige vertrouwen gekregen heeft; is er niets ontwikkeld van een herkenbare speelwijze, van duidelijke patronen en lijken spelers op geen enkele wijze te weten wat ze moeten doen en wat van hen verwacht wordt.
Spelers hebben zich in mijn ogen maar heel weinig ontwikkeld, en ik kan niet zeggen dat de rol van de trainer daarin zichtbaar is geweest. Spelers doen wat ze al konden, en als het elftal wint dan komt dat door hun individuele kwaliteit en creativiteit.
Relativeren is prima. Garanties dat een andere trainer het beter gaat doen, heb je ook niet. De factor toeval kun je in het voetbal nooit uitsluiten, waardoor komend seizoen het eindresultaat wellicht slechter uitvalt dan nu. Maar waar ik naar op zoek ben, is een beetje structuur en een 'plan'. Nu lijkt het wel alsof dat op teveel niveaus binnen de club ontbreekt.
Van Persie is daar voor wat betreft het eerste elftal verantwoordelijk voor, en heeft in één jaar daar niet op geleverd. Dat moet voldoende zijn om de samenwerking te beeindigen.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 11 mei 2026 om 15:48:
(...)Enige echte wat we wel weten is dat als echt ALLES maar dan ook ALLES tegenzit hij alsnog 2de word.
Ik heb liever een andere trainer maar het is hem toch gelukt.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Hij blijft een beginnende trainer natuurlijk is nu pas twee jaar op eigen benen denk dat een Lukkien bv wel meer patronen in kan slijpen. Het is ook zijn persoonlijkheid wat volgens mij kan botsen met spelers ook met zijn persconferenties voel je vaak een onderhuidse spanning ongemakkelijk en soms geforceerd.
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robin van Persie