Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robin van Persie

Deze normale topic is open en bestaat uit 35 pagina's: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35

Ik ben blij met dit nieuws. Het is nog even afwachten hoe dit gaat uitpakken, maar Advocaat heeft eerder bij van Bronckhorst volgens mij ook een rol gespeeld als klankbord. Daar is de club en van Bronckhorst toen ook beter uitgekomen.

Wat er nu aan ontbreekt bij Feyenoord, is volgens mij het vermogen om 'het' terug te brengen tot de basis. Er moet iets doorbroken worden, want het team en de staf lijken in een negatieve spiraal te zitten.

Advocaat kan als geen ander de poppetjes op de juiste plaats zetten, het spel terugbrengen tot de essentie en met eenvoudige opdrachten spelers weer een beetje in zichzelf laten geloven. Dáár snakt Feyenoord naar.

Dat het dan iets behoudender wordt (als van Persie echt een beetje naar Advocaat luistert), kan geen kwaad. Van de offensieve intenties komt op dit moment ook geen klote terecht. Neem het 'hoog drukzetten', Feyenoord heeft van de Eredivisie de minste balveroveringen 'in the final third'. Het minste.

Dan kun je beter geen druk zetten.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 18 maart 2026 om 10:50:

Ik ben blij met dit nieuws. Het is nog even afwachten hoe dit gaat uitpakken, maar Advocaat heeft eerder bij van Bronckhorst volgens mij ook een rol gespeeld als klankbord. Daar is de club en van Bronckhorst toen ook beter uitgekomen.

Wat er nu aan ontbreekt bij Feyenoord, is volgens mij het vermogen om 'het' terug te brengen tot de basis. Er moet iets doorbroken worden, want het team en de staf lijken in een negatieve spiraal te zitten.

Advocaat kan als geen ander de poppetjes op de juiste plaats zetten, het spel terugbrengen tot de essentie en met eenvoudige opdrachten spelers weer een beetje in zichzelf laten geloven. Dáár snakt Feyenoord naar.

Dat het dan iets behoudender wordt (als van Persie echt een beetje naar Advocaat luistert), kan geen kwaad. Van de offensieve intenties komt op dit moment ook geen klote terecht. Neem het 'hoog drukzetten', Feyenoord heeft van de Eredivisie de minste balveroveringen 'in the final third'. Het minste.

Dan kun je beter geen druk zetten.

Kijk als noodtrainer is Advocaat vaak redelijk goed gebleken, hij kan wat teweeg brengen. Alleen dat is niet zijn rol wederom deze keer.

Vorige keer als adviseur moest die ook paar keer van het trainingsveld gehaald worden omdat die zich teveel met de trainingen bemoeide.

Daarnaast is zijn tweede jaar als trainer hier gewoon niet goed geweest, veel te defensief en zat geen enkele lijn in.

Ik heb echt grote twijfel of dit echt gaat werken, waarbij ook nog eens gekeken moet worden hoe open rvp echt staat. Gio wisten we dat die open ervoor stond, maar rvp heb ik echt zwaar mijn twijfels erover.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 18 maart 2026 om 10:50:

Dan kun je beter geen druk zetten
.

We hebben het minste aantal balveroveringen in the final third en dat komt juist door het feit dat we niet tot nauwelijks druk zetten. Er wordt gedaan alsof we offensieve intenties hebben, maar die hebben we helemaal niet. Alleen Ueda zie je af en toe een sprint trekken naar voren, maar dat is het. Ik weet niet of je de laatste paar wedstrijden gezien hebt, maar ik zie juist een heel behoudend Feyenoord dat al bij de middenlijn aan het afwachten is. Het klassieke recept van Dick Advocaat. Het werkt niet.

De enige speltechnische winst zou erin kunnen zitten dat Advocaat Ueda ook tot achter de middenlijn laat terugtrekken, maar ik denk niet dat wij de snelheid hebben voorin om op de counter toe te slaan. Daar hebben we weinig geschikte spelers voor. Bovendien is onze verdediging vaak in een laag blok heel kwetsbaar, dat zag je onder andere tegen Twente. De ene kans na de andere kans werd weggegeven.

Wat mij betreft is het enige dat Advocaat misschien echt teweeg kan brengen is om van Persie weer tot normale beslissingen te 'dwingen'. Geen gekke experimenten met aanvoerders, geen rare capriolen met een back als centrale verdediger in een essentiële wedstrijd, en misschien kan hij wat van de vreemde spanning weghalen.

Maar dit wordt gewoon een heel moeilijk verhaal wat je niet zomaar oplost met de 'shock therapy' onder auspiciën van Dick Advocaat. Je hebt een fundamenteel andere speelwijze en trainer nodig.

+1/-0

Je kan veel van Dick Advocaat zeggen, maar er is tenminste duidelijkheid. Hij doet wat hij zegt, en de spelers weten waar ze aan toe zijn. Wat er van hen verwacht wordt.

Van Persie zegt het ene, en je ziet er op het veld niets van terug. Verhalen over goed voetbal, aanvallen en hoog druk zetten. Feyenoord speelt niet zo. We zetten inderdaad geen druk, we lopen achteruit. Spelers lopen achteruit, omdat ze niet weten wat ze moeten doen. En ze weten ook niet wat hun teamgenoten doen.

Advocaat laat zijn teams inzakken, om van daaruit druk te zetten. En als er druk wordt gezet, doen ze dat als collectief.

Bij Feyenoord ontbreekt dat.

Er is een gebrek aan (onderlinge) afspraken. Of het ontbreekt aan een plan B, als de eerste afspraken (hoog drukzetten, bijvoorbeeld) niet nagekomen worden.

Ik denk dat Advocaat vooral van Persie en zijn staf duidelijk moet maken, wat eraan ontbreekt.

Als je hoort dat de besprekingen van van Persie ellenlang zijn, en hij heel veel met zijn spelers praat; hij praat teveel. Spelers zien door de bomen het bos niet meer, denk ik.

Advocaat kan het terugbrengen tot de essentie, hopelijk.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 35 pagina's: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robin van Persie