MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 3.664
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Kennelijk moet de wal het schip keren, want de directie doet niks om het te voorkomen. Op deze manier zie ik de club die tweede plek niet vasthouden. Ik zie nergens enige houvast, niks wat mij vertrouwen geeft dat het opeens weer beter gaat.
Kennelijk moet die tweede plek uit zicht raken; dan wordt de doelstelling niet bereikt en zal de leiding pas ingrijpen.
Regeren is vooruitzien, Feyenoord steekt de kop in het zand totdat de uitkomst onvermijdelijk is.
Hier kan van Persie niets aan doen, dit ligt aan de directie en aan de RvC. Te Kloese heeft zich gecommitteerd aan dit project, hij zal hier niet zélf de stekker uit trekken. Want dan tekent hij zijn doodvonnis. Maar ik denk dat het verder reikt. Boven de directie woedt al een decennium of wat een stammenoorlog, zoals Marquis dat treffend verwoordt.
Ik denk dat er commissarissen en anderen recht tegenover elkaar staan, dat (bijvoorbeeld) een van Bodegom zijn lot verbonden heeft aan te Kloese, en die weer aan van Persie, etc. Ze houden elkaar in het zadel, omdat ze onderdeel van een grote domino zijn en allemaal omvallen als er één gaat.
Dat de VvF van Persie eruit wil hebben, is ook eigenbelang. Als de trainer gaat, gaat te Kloese. (en van Bodegom. En wie nog meer?) Dan is de club stuurloos en gebeurt er niets meer op het gebied van éénwording en uitkoop van hen die nu nog invloed hebben. Blokland heeft het eerder gezegd; 'het is Feyenoord, of achter de geraniums'. Die wil zijn tijdverdrijf niet verliezen.
Als dat toevallig in belang van Feyenoord is (want in mijn ogen is een ontslag van de hoofdtrainer op dit moment in het belang van Feyenoord), is dat alleen maar mooi meegenomen.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 10 maart 2026, 09:02:32.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 14.315
Reg.: 9 oktober 2019
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Van der Gijp vernietigend over Van Hooijdonk: 'Wat een enge gozer'
Gisteren om 19:43
Update: Gisteren om 19:49
René van der Gijp haalt hard uit naar Pierre van Hooijdonk. In de KieftJansenEgmondGijp-podcast vertelt de vaste tafelgast van Vandaag Inside dat hij met volle verbazing naar de uitspraken van de oud-international heeft gekeken.
"Die club, die zit in ontzettend lastig vaarwater. Supporters voelen zich min of meer wel een beetje genaaid. Of het nou Lukkien was, Correia, Den Uil, Van den Brom is, die waren allemaal al twee keer ontslagen met deze resultaten. Men wil het project Robin laten slagen en daar hoort een heleboel laffe teksten en 'beschermd door oud-collega's' bij. Men praat alsof het helemaal niet zo heel erg vreemd is, maar bij Heerenveen lopen ze nog steeds de polonaise", vertelde Van Hooijdonk in de uitzending van Studio Voetbal.
"Ik zat Studio Voetbal te kijken en dan denk ik: wat een enge gozer is die Pierre van Hooijdonk ook", begint Van der Gijp in KJEG. "Je mag best een pleidooi houden dat Robin van Persie weg moet bij Feyenoord, maar dat hoeft geen twintig minuten te duren. Sjoerd van Ramshorst mag ook ingrijpen na vier minuten en zeggen: grote vriend, nu weten we het wel."
"Jij kreeg ook de indruk dat het te maken had met een kleine voorgeschiedenis?", vraagt Michel van Egmond. "Natuurlijk! Die man (Van Hooijdonk, red.) zit daar altijd met een verborgen agenda. Het is een heel trieste, treurige jongen, die niet kan vergeten en rancuneus is. Het is gewoon een verdrietige jongen. Gewoon een verdrietige jongen!", sluit Van der Gijp af.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.655
Reg.: 11 januari 2008
Zeg het maar, ben niet echt overtuigd waarom Van Persie mag blijven. Moet wel zeggen dat het niet alleen aan Van Persie ligt.
Ook het aankoopbeleid/scouting voldoet niet, de performance en medische staf functioneert niet goed. Spelers zijn nog steeds niet fit om 90 minuten te spelen en dat is te belachelijk voor woorden.
'Dit zijn de vier redenen waarom Van Persie mag blijven'
Maandag was er een crisisoverleg bij Feyenoord over onder meer de positie van trainer Robin van Persie. De Rotterdammers beleven een teleurstellend seizoen, met vroege uitschakeling in Europa en de beker, en ook in de competitie gaat het niet goed, ondanks dat het nog steeds op plek twee staat.
Van Persie lijkt het crisisoverleg te hebben overleefd. De trainer van de Rotterdammers zou nog aan mogen blijven als trainer van Feyenoord in de hoop dat het de komende wedstrijden beter gaat dan de afgelopen duels.
Het Algemeen Dagblad heeft nu in een analyse geschetst dat er vier punten zijn waarop Toon van Bodegom, president-commissaris en Dennis te Kloese, algemeen directeur van Feyenoord, zich baseren. Het belangrijkste punt is waarschijnlijk de stand op de ranglijst. De Rotterdammers staan nu tweede in de Eredivisie.
Puntje twee zou in het verlengde van de ranglijst liggen. NEC Nijmegen gaat op bezoek bij PSV en de Rotterdammers hopen dat de ploeg uit Eindhoven gaat winnen. Als Feyenoord dan zondag van Excelsior Rotterdam wint, zal het gat zes punten worden.
Punt drie is de analyse die is gedaan na de wedstrijd van zondag tegen NAC Breda, die toch wel teleurstellend in 3-3 eindigde. In de ogen van de clubleiding presenteerde Feyenoord wel meer overtuigend dan de weken daarvoor.
Het vierde en laatste punt zou de opvolger zijn. De top van Feyenoord zou zelfs maandag letterlijk hebben gezegd: Biedt een opvolger voor Van Persie dan wel de garantie dat er zeker op plek twee geëindigd gaat worden, wat volgend seizoen recht geeft op Champions League-voetbal. Te Kloese was daarin duidelijk en concludeerde dat dit niet het geval was. Hij zat overdag samen met financieel directeur Pieter Smorenburg, commercieel directeur Ruud van der Knaap en huisjurist Joris van Benthem. Dat gebeurde volgens het Algemeen Dagblad in een regulier overleg met de aandeelhouders. Feyenoord zelf benadrukte dat de vergadering onderdeel was van de vaste overlegstructuur.
Er zou geen extra overleg hebben plaatsgevonden tussen de volledige raad van commissarissen en de directie. Van Bodegom was echter wel al vroeg op de club om gesprekken te voeren.v
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Het blijft gewoon lastig hij is een beginnende trainer die domme fouten maakt maar een Foppe en Koeman gaven aan dat zij dat ook deden in het begin van hun trainersloopbaan en hij heeft een gemankeerde selectie mede door de blessures.
Mischien moeten we toch meer geduld opbrengen maar dan MOET hij nu wel Champions League halen.
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 1.295
Reg.: 17 november 2024
Favoriete opstelling: geen
Kijk ik lees overal ineens dat de problemen groter zijn en er meerdere oorzaken zijn, er wordt teveel op rvp toegespitst. Gio maakte ook fouten, klopt, maar die leerde gedurende het seizoen en stond open voor ondersteuning en adviezen van anderen. Daarom hebben ze ook risico met hem durven nemen om hem een kampioen waardig elftal te geven z'n tweede jaar.
Je hebt altijd de kern van de problemen en die is heel helder in deze: rvp.
Hij slaat alle adviezen in de wind, als je hem hoort praten dan lijkt het wel of die in een andere wereld leeft.
Voorbeeld: Ja je was sterker dan NAC, maar het zegt veel meer over de zwakte van NAC, dan dat het over het goede spel van Feyenoord iets zegt.
Tussen trainer en spelers is er totaal geen chemie meer en er zit nergens lijn meer in, afspraken zijn er kennelijk niet, want anders had je achterin niet zulke blunders gemaakt...
De blessures heeft ook te maken met het verkeerd of te snel spelers weer te gebruiken, zie een Read (90 ipv 60 minuten), een Steijn (net terug, maar zat vrij snel weer op de bank en viel in), zo kunnen we nog meer voorbeelden opnoemen.
Ik heb een keer eerder meegemaakt dat een trainer zulke confrontaties had met spelers als dit jaar: Mario Been... Die had aanvaringen met De Cler, Makaay en Gio dacht er ook het zijne van heeft die achteraf aangegeven.
Alles leidt terug naar rvp, daar zit de kern van het probleem en daar zul je eerst van af moeten.
Dus alle redenen die benoemd worden waar andere oorzaken zitten zijn gevolg van keuzes van de trainer.
Feit blijft dus dat hij eruit moet en wel per direct en wat ik al eerder zei: Het is tijd voor keiharde acties kennelijk, want tot op heden wil het bestuur de boodschap niet begrijpen en blijven ze liever op hun handen zitten.
Feit is: Een misstap komende weken en NEC gaat je voorbij, waar we ook nog naartoe moeten en niet zomaar even winnen.
020 komt volgende week langs waar we ook een niet al te beste balans tegen hebben en de kans dat zij gaan winnen volgende week is vele malen groter dan wij dat gaan doen.
De tijd van gokken is voorbij en het is tijd dat er harde besluiten worden genomen en supporters moeten zich via alle mogelijke wegen laten horen.
Het is klaar.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 5.041
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 3-4-3
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 10 maart 2026 om 00:33:
open/sluit de onderstaande quote:Santigoal29 schreef op 09 maart 2026 om 22:52:
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 09 maart 2026 om 22:41:
open/sluit de onderstaande quote:Santigoal29 schreef op 09 maart 2026 om 22:37:
Het is kennelijk dus tijd voor keiharde supporters acties.
Geen geweld, maar wel aan alle kanten duidelijk maken dat we het niet meer pikken.
Alle supporters moeten nu duidelijk laten merken dat de grenzen zijn overschreden. Dit kan niet langer zo.
Robin van Persie MOET ERUIT! Per direct! We pikken het niet langer! Als de directie niet zelf wil inzien wat voor ongelofelijke puinzooi ze er van maken, dan moeten we ze er zelf maar duidelijk op wijzen!
Het Legioen moet nu een duidelijk standpunt innemen en dat kan zonder geweld of bedreiging, maar wel met een overduidelijke boodschap dat Robin van Persie eruit moet en niet langer als coach van Feyenoord gezien mag worden!
Wat ga je zelf er aan doen?
Ik heb al iets gedaan, wat ik niet snel zou doen normaal gesproken. Maar ik heb een open brief geschreven aan Feyenoord en de supportersvereniging.
Feyenoord duidelijk gemaakt dat de grens bereikt is en van Persie eruit moet.
De supportersvereniging heb ik gevraagd een krachtig statement te maken naar de directie waarin duidelijk moet zijn dat het hier ophoudt met van Persie.
Het zijn hele bijzondere acties, maar ik vind echt dat het niet langer kan zo. Dit moet gewoon stoppen.
Bijzonder inderdaad, sympathieke actie. Waar kan ik die open brief lezen?
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 1.354
Reg.: 31 augustus 2023
Gewoon onwijs belangrijk om 2e te worden. Je verliest een hoop in aanzien tov PSV en de nummer 2 als je geen Champions League speelt. Je bent als club gewoon een heel stuk minder interessant. Daarnaast zijn de miljoenen ook noodzakelijk om de selectie onderhanden te nemen.
Ik verwacht dat Feyenoord in grote problemen komt als we geen 2e worden en geen aanspraak maken op de miljoenen.
Gezien de opmars van Twente en de veranderingen bij Ajax weet ik niet of we de favoriet zijn voor de 2e plek....
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 11 maart 2026 om 20:16:
Moder: "We hadden eigenlijk tien of vijftien punten boven de andere ploegen moeten staan"
Zo is het ook het zit er wel in.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Bij vlagen zie ik de laatste weken wel wat verbetering in het spel op Twente na dan. Maar spelers maken ook zelf verkeerde keuzes of fouten daar kan een trainer niet altijd wat aan doen. Een speler als Targhalline bv ontwikkelt zich wel snel Bos doet het goed. Hadj Moussa naar behoren. Het is niet alleen maar slecht.
Dit bericht is gewijzigd op 12 maart 2026, 13:35:35.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 12 maart 2026 om 13:22:
Bij vlagen zie ik de laatste weken wel wat verbetering in het spel op Twente na dan. Maar spelers maken ook zelf verkeerde keuzes of fouten daar kan een trainer niet altijd wat aan doen. Een speler als Targhalline bv ontwikkelt zich wel snel Bos doet het goed. Hadj Moussa naar behoren. Het is niet alleen maar slecht.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 maart 2026, 14:32:41.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Ja kan daar weinig tegen inbrengen ik denk dat als Van Persie meer vertrouwen had gegeven aan Tengstedt en Borges we nu ook verder waren geweest. Voor die jongens zou een andere trainer alleen al beter zijn. Maar laat RVP het seizoen nu maar afmaken op zijn manier en dan misschien afscheid nemen.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 12 maart 2026 om 15:01:
Ja kan daar weinig tegen inbrengen ik denk dat als Van Persie meer vertrouwen had gegeven aan Tengstedt en Borges we nu ook verder waren geweest. Voor die jongens zou een andere trainer alleen al beter zijn. Maar laat RVP het seizoen nu maar afmaken op zijn manier en dan misschien afscheid nemen.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.066
Reg.: 26 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 12 maart 2026 om 15:26:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 12 maart 2026 om 15:01:
Mijn angst is, zoals ik gisteren al postte, dat als Feyenoord toch die tweede plek weet vast te houden; dat van Persie gewoon mag blijven.
Als de tweede plek op dit moment al het voornaamste argument is om hem niet te ontslaan, waarom zou dat dan wél gebeuren als Feyenoord uiteindelijk op die plek eindigt?
Volgens mij heeft de gehele verticale 'reporting-line' zich aan elkaar gecommitteerd. Men doet niets, uit angst dat de eigen positie ter discussie komt wanneer er wél ingegrepen wordt.
Van Persie gaat niet ontslagen worden door te Kloese, want dan is diens positie ook inhoudbaar.
Te Kloese gaat niet weggestuurd worden door de RvC, want brengt dan de positie van de commissarissen die hem steunen (waaronder PC van Bodegom) aan het wankelen.
Onder de aandeelhouders (vertegenwoordigd in de VvF en StiCo) zal ook geen meerderheid gevormd kunnen worden, die het vertrouwen in de RvC kan opzeggen. Er lopen tal van dwarsverbanden, iedereen houdt elkaar gegijzeld, en de 'collonnes' die vanuit een minderheidspositie het huidige beleid en de koers wel aan de kaak stellen houden deze status quo in stand.
De verschillende facties die wél verandering willen, zijn niet alleen daarop uit. Ze willen ook hun invloed vergroten binnen de club, en zijn uit op de posities van degenen die de huidige situatie in stand houden. Toegeven aan hun wens, vergroot de druk.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.913
Reg.: 7 december 2020
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 12 maart 2026 om 15:58:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 12 maart 2026 om 15:26:
Mijn angst is, zoals ik gisteren al postte, dat als Feyenoord toch die tweede plek weet vast te houden; dat van Persie gewoon mag blijven.
Als de tweede plek op dit moment al het voornaamste argument is om hem niet te ontslaan, waarom zou dat dan wél gebeuren als Feyenoord uiteindelijk op die plek eindigt?
Volgens mij heeft de gehele verticale 'reporting-line' zich aan elkaar gecommitteerd. Men doet niets, uit angst dat de eigen positie ter discussie komt wanneer er wél ingegrepen wordt.
Van Persie gaat niet ontslagen worden door te Kloese, want dan is diens positie ook inhoudbaar.
Te Kloese gaat niet weggestuurd worden door de RvC, want brengt dan de positie van de commissarissen die hem steunen (waaronder PC van Bodegom) aan het wankelen.
Onder de aandeelhouders (vertegenwoordigd in de VvF en StiCo) zal ook geen meerderheid gevormd kunnen worden, die het vertrouwen in de RvC kan opzeggen. Er lopen tal van dwarsverbanden, iedereen houdt elkaar gegijzeld, en de 'collonnes' die vanuit een minderheidspositie het huidige beleid en de koers wel aan de kaak stellen houden deze status quo in stand.
De verschillende facties die wél verandering willen, zijn niet alleen daarop uit. Ze willen ook hun invloed vergroten binnen de club, en zijn uit op de posities van degenen die de huidige situatie in stand houden. Toegeven aan hun wens, vergroot de druk.
EN dus wat gaat er dan gebeuren... rellen.
EN dan afgeven op de personen die eraan meedoen.
Maar dit keer kunnen ze dit gewoon voorkomen en zou ook moeten.
Maar helaas werkt het in de top van wat dan ook helaas altijd zo.
Ze vinden zich zelf altijd de beste en de enige oplossing en ze blijven altijd aan voor de club.
Als ze iemand beter wisten dan zouden ze plaatst maken naar die is er niet...
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robin van Persie