Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robin van Persie

Deze normale topic is open en bestaat uit 16 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16

:B

Valentijn Driessen heeft keihard uitgehaald naar Quilindschy Hartman. De journalist van De Telegraaf vindt dat de voormalig linksachter van Feyenoord 'niet zo moet janken'. Dat oordeelt hij naar aanleiding van het interview dat de Oranje-international aan het Algemeen Dagblad gaf.

Driessen heeft zijn oordeel klaar en vindt het gedrag van Hartman onnodig. "Ik word moe van onze vriend Hartman. Hij kwam terug van een blessure en wilde niet bijtekenen. Hij had niet het niveau of de vorm en dan zegt Van Persie: dan kan ik je niet in mijn plannen gebruiken", aldus de journalist van De Telegraaf in Vandaag Inside.

Vandaag om 22:56

"Nu, twee maanden later, begint hij weer te janken. Dan hangt hij een jankverhaal op dat Van Persie hem niet wilde horen en dat hij hem liet staan. Vervolgens komt de volgende, want hij neemt Timber daarin mee. Het is denk ik gewoon een spel van de zaakwaarnemers. Die Timber wil gewoon graag weg en die wordt natuurlijk ook door Van Persie op een bepaalde manier benaderd", constateert Driessen.

Volgens Driessen moeten spelers zich niet bemoeien met de huidige situaties bij hun oud-club. "Je moet gewoon niet zo janken als je weg bent. Die spelers zijn ook treurig. Het is allemaal toegestaan dat spelers naar een andere club willen, maar daar hoeft Hartman toch niet over te gaan janken. Zerrouki liet ook van zich horen. Hij heeft nog nooit een bal goed geraakt."

+1/-0

Jammer dat het over Hartman gaat. Het moet over ons belabberde spel en de ouwe wijven intensiteit gaan.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 25 augustus 2025 om 23:41:

Jammer dat het over Hartman gaat. Het moet over ons belabberde spel en de ouwe wijven intensiteit gaan.

Dat je Valente passeert vind ik 1 van zijn grootste fouten tot nu ook heeft hij al vier spelers op linksvoor geprobeerd hij moet heel snel echte keuzes maken.

+1/-0

Hij is niet gepasseerd, maar heeft te weinig minuten gemaakt:)
Qua middenveld zijn we zowel kwalitatief als kwantitatief zeer goed voorzien, dus is het logisch dat een jonge speler die net bij de club is nog niet heel veel speelt.

+1/-0

Hij had 1x een basisplek toen vond ik juist het spel met Steijn en Ueda goed daar had de trainer mee door moeten gaan vooral tegen Fener maar er spelen ook andere belangen rond Timber nog.

+1/-0

Ondanks toch wat negatieve geluiden doet hij ook wel veel goed in mijn ogen.
Hij kiest echt voor spelers die hij goed vind en kijk niet waarde of ervaring.
Geeft lekker jeugdspelers de kans die gewoon vaak niet minder zijn dan de dure krachten.

ik was het ook wel eens met Timber geen aanvoerder te laten zijn.
Hij was het beste toen hij geen aanvoerder was , lekker op je zelf focussen.
Wie hij wel heeft gekozen misschien wat minder maar dat moet de toekomst uitwijzen.

Had echt verwacht dat we vandaag ook punten zouden verspelen maar wedstrijd totaal onder controle.
Ook wel keer leuk dat wij geen punten verspelen in het begin en de rest wel.

+1/-0

Kritisch op Hadj Moussa
Tijdens de wedstrijd keek Van Persie een aantal keer erg kritisch naar Hadj Moussa. "Dat had te maken met ons focuspunt. We wilden echt de ruimte achter hun verdediging aanvallen. Dat deed hij een aantal keer goed, alleen op een paar momenten verloor hij makkelijk de bal. Dat moet er gewoon uit. Op de juiste momenten, zeker als je dubbel wordt gedekt, dan moet je gewoon simpel spelen. Hij koos die momenten een aantal keer niet goed."

"Ik kijk helemaal niet naar hiërarchie of naar hoeveel iemand heeft gekost", reageert Van Persie op de vraag waarom niet Borges maar Slory inviel na de rust. "Ik kijk naar wat ik zie op trainingen en naar wat de wedstrijd vraagt. De rechtsback van Sparta had al een gele kaart en Leo had dat ook. Wij dachten dat er ruimte lag met een rechtspoot op links, dus vandaar de keuze."

+1/-0

Persco net pas gezien prima verhaal weer hij ontwikkelt zich snel als coach.

+1/-0

:pul

Van Persie is verkozen tot Rinus Michels Coach van de Maand

Robin van Persie is verkozen tot Rinus Michels Coach van de Maand. De trainer van Feyenoord krijgt de gloednieuwe prijs uitgereikt voor zijn prestaties in de VriendenLoterij Eredivisie in de maand augustus.

Robin van Persie is de eerste Rinus Michels Coach van de Maand. Een bijzonder detail: Van Persie was als speler van Feyenoord in augustus 2018 ook de allereerste Speler van de Maand-winnaar. Precies zeven jaar na dato wordt zijn prijzenkast uitgebreid met een nieuwe bokaal; zijn eerste individuele prijs als trainer.

De 42-jarige Rotterdammer won met Feyenoord de openingswedstrijd van NAC Breda (2-0) en was ook in de Rotterdamse derby's te sterk voor Excelsior (1-2) en Sparta (0-4). Met negen punten uit drie wedstrijden en een doelsaldo van +7 is zijn ploeg koploper in de VriendenLoterij Eredivisie. Daarnaast is Feyenoord, met een wedstrijd minder, momenteel de enige club zonder puntenverlies.

+1/-0

Blijft nog even afwachten natuurlijk de komende wedstrijden gaan we echt zien waar we staan.

Maar vind wel dat hij echt goed omgaat met het team.
Qua fitheid zie je ook echt goede beslissingen.
Past de jeugd goed in, waar ik al jaren om schreeuw :)

Het team heeft ook echt een hoog niveau en om aan te haken zal je niet 1 niveau omhoog moeten maar misschien wel 2.
En dus op de trainingen zal het niveau ook al hoger zijn dan menig eredivisie voetbal.
Dis is wel de manier hoe je echte toppers gaat krijgen.
De jeugd zal zo sneller op een hoger niveau aanhaken.

+2/-0

wehave schreef op 18 september 2025 om 15:57:

Blijft nog even afwachten natuurlijk de komende wedstrijden gaan we echt zien waar we staan.

Maar vind wel dat hij echt goed omgaat met het team.
Qua fitheid zie je ook echt goede beslissingen.
Past de jeugd goed in, waar ik al jaren om schreeuw :)

Het team heeft ook echt een hoog niveau en om aan te haken zal je niet 1 niveau omhoog moeten maar misschien wel 2.
En dus op de trainingen zal het niveau ook al hoger zijn dan menig eredivisie voetbal.
Dis is wel de manier hoe je echte toppers gaat krijgen.
De jeugd zal zo sneller op een hoger niveau aanhaken.

Ik heb altijd geloofd in RVP, maar denk ook dat René Hake de strateeg achter de schermen is. Heeft Robin ook al aangegeven dat hij veel van hem leert.

Dit bericht is gewijzigd op 21 september 2025, 03:12:36.

+1/-0

Vind vanavond toch wel minachtend naar iedereen die kijkt daar of op tv en zelfs naar de spelers.
Iedereen snapt als je wat wijzigingen doorvoert maar met 7 wissels heb je het al tegen de amateurs moeilijk.

Grootste teleurstelling is tot nu toe het wisselbeleid van v Persie, vind het vaak te laat en slecht.
Ook vanavond weer de buitenspelers kan je toch niet langer dan een helft laten staan en eigenlijk de spits ook niet.
En dat gaat hij allemaal verdedigers wisselen..

Na eerdere wat positieve dingen valt dit toch wel weer tegen.

+1/-0

Speel je in je sterkste opstelling pak je gewoon 3 punten en wordt Timber er niet naar 45 uitgehaald dus ja een slechte beurt van RVP maar winnen in Grunn is belangrijker.
Dit seizoen nog niet gewonnen buiten Rotterdam hé !

+1/-0

Het is een opeenstapeling van keuzes die je als vreemd of fout kan/mag typeren, die uiteindelijk tot dit resultaat leiden. Wat gisteren voor onze ogen voltrok, daar past de term 'clusterfuck' bij.

Het begint bij de opstelling en vooral de vaste kern die niet in de basis start, of zelfs niet eens is afgereisd naar Portugal. Iedereen heeft het over 7 wijzigingen ten aanzien van de wedstrijd tegen AZ, dat vind ik wel een beetje overtrokken. Smal, Nieuwkoop en Targhalline behoren wel tot de vaste kern van spelers waar op teruggevallen wordt; die zitten allemaal 'tegen de basis aan'.

De andere vier 'nieuwe' spelers, waaronder je complete voorhoede, die moesten starten, waren er teveel. Spelers die eigenlijk al wekenlang niet in het verhaal voorkomen. En (blijkbaar) niet zonder reden.

Ik vond Jeng centraal helemaal geen slechte indruk maken, zoals gezegd waren de backs ook niet slecht. En het middenveld met Targhalline, Steijn en Timber mag er gewoon zijn. Oké, Timber leek niet zijn dag te hebben; dat kan gebeuren. Maar het was kansloos, omdat de complete voorhoede het niet afweten. Diarra en Borges zijn op dit moment niet goed genoeg, de twijfel of ze dat met de juiste training en ontwikkeling kunnen worden begint serieuze vormen aan te nemen.

Die keuzes die zíj gisteren in het veld maakten, passen in ieder geval niet bij de manier waarop de rest van het team speelt. Ze werkten vertragend en speelden Braga volledig in de kaart. Tengstedt kreeg vrijwel geen aanvoer, maar ik heb ook geen 'gif' bij hem ontdekt.

Wat van Persie dan kan en moet, is ingrijpen. Dat deed hij, maar zijn wissels hielpen niet. Diarra en Borges mochten (te lang) blijven staan, Valente viel echt beroerd in (kan gebeuren) en Lotomba was ook weer niet best. Wederom.

Het lijken allemaal keuzes te zijn op basis van fitheid, spelers die in het rood zitten na 3 wedstrijden in 8 dagen en dáárom niet (of slechts gedeeltelijk) kunnen spelen. Daarmee wisselde van Persie zich niet terug in de wedstrijd, het elftal kwam van de regen in de drup.

Kennelijk was deze wedstrijden veel minder belangrijk dan die tegen Groningen aankomende zondag. Ik kan alleen maar hopen dat we daar een reactie van Feyenoord/van Persie gaan zien.

Hier moet het team, en vooral van Persie, heel snel lering uit trekken.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 25 september 2025 om 09:41:

Het is een opeenstapeling van keuzes die je als vreemd of fout kan/mag typeren, die uiteindelijk tot dit resultaat leiden. Wat gisteren voor onze ogen voltrok, daar past de term 'clusterfuck' bij.

Het begint bij de opstelling en vooral de vaste kern die niet in de basis start, of zelfs niet eens is afgereisd naar Portugal. Iedereen heeft het over 7 wijzigingen ten aanzien van de wedstrijd tegen AZ, dat vind ik wel een beetje overtrokken. Smal, Nieuwkoop en Targhalline behoren wel tot de vaste kern van spelers waar op teruggevallen wordt; die zitten allemaal 'tegen de basis aan'.

De andere vier 'nieuwe' spelers, waaronder je complete voorhoede, die moesten starten, waren er teveel. Spelers die eigenlijk al wekenlang niet in het verhaal voorkomen. En (blijkbaar) niet zonder reden.

Ik vond Jeng centraal helemaal geen slechte indruk maken, zoals gezegd waren de backs ook niet slecht. En het middenveld met Targhalline, Steijn en Timber mag er gewoon zijn. Oké, Timber leek niet zijn dag te hebben; dat kan gebeuren. Maar het was kansloos, omdat de complete voorhoede het niet afweten. Diarra en Borges zijn op dit moment niet goed genoeg, de twijfel of ze dat met de juiste training en ontwikkeling kunnen worden begint serieuze vormen aan te nemen.

Die keuzes die zíj gisteren in het veld maakten, passen in ieder geval niet bij de manier waarop de rest van het team speelt. Ze werkten vertragend en speelden Braga volledig in de kaart. Tengstedt kreeg vrijwel geen aanvoer, maar ik heb ook geen 'gif' bij hem ontdekt.

Wat van Persie dan kan en moet, is ingrijpen. Dat deed hij, maar zijn wissels hielpen niet. Diarra en Borges mochten (te lang) blijven staan, Valente viel echt beroerd in (kan gebeuren) en Lotomba was ook weer niet best. Wederom.

Het lijken allemaal keuzes te zijn op basis van fitheid, spelers die in het rood zitten na 3 wedstrijden in 8 dagen en dáárom niet (of slechts gedeeltelijk) kunnen spelen. Daarmee wisselde van Persie zich niet terug in de wedstrijd, het elftal kwam van de regen in de drup.

Kennelijk was deze wedstrijden veel minder belangrijk dan die tegen Groningen aankomende zondag. Ik kan alleen maar hopen dat we daar een reactie van Feyenoord/van Persie gaan zien.

Wat je wel vaker ziet bij v Persie is dat sommige amper een kans heeft , en de minuten die ze maken echt niet goed waren en dan
opeens trainen ze super en moeten ze in de basis.
Zo werkt het niet, je ziet de spelers die zich aandienen, dat zie je al in de wedstrijden, in de min die ze maken.
Je gaat niet van 1 naar een 7 opeens.

We hebben een te dikke spits, kan net zo goed niemand opstellen die doet echt geen moer.
Twee buitenspelers die helemaal in het begin wel leuke dingen deden maar eigenlijk elke minuut slechter worden.

Dan ga je ze ook nog een kans geven in een team dat op 7 plaatsen is gewijziged tegenover de laatste wedstrijd.

Je moet het niet zeggen tegen de media wat Steijn deed maar we zagen het toch allemaal?
Zag hem meerdere keren loopactie maken en echt helemaal vrij staan en krijgt de bal gewoon niet.
Dan benut je hem ook niet op zijn waarde.

+1/-0

Ik ben het helemaal met je eens.

Wat van Persie allemaal zegt op persco's, dat vind ik allemaal niet zo belangrijk. Die kiest ervoor zijn spelers niet af te vallen, prima. Dat wij allemaal kunnen zien dat hij daar de boel veel rooskleuriger voorstelt, doet hij omdat denkt dat spelers die hij wellicht nog nodig heeft dit seizoen er niet bij gebaat zijn als ze nu in het openbaar afgefakkeld worden.

Maar ik mag hopen dat het 'intern' wel flink geknetterd heeft, dat het dit ook de komende dagen gaat doen op 1908. En dat Feyenoord zondag anders voor de dag komt.

+1/-0

Van Persie kijkt te veel naar fitheid en te weinig naar kwaliteit. Dat het gisteren niet liep heeft te maken met kwaliteit. Te veel matige spelers.

+1/-0

kees592 schreef op 25 september 2025 om 10:22:

Van Persie kijkt te veel naar fitheid en te weinig naar kwaliteit. Dat het gisteren niet liep heeft te maken met kwaliteit. Te veel matige spelers.

Hij vond dit ook meer een oefenwedstrijd lijkt het Wenger zou zoiets ook kunnen doen.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 25 september 2025 om 12:36:

kees592 schreef op 25 september 2025 om 10:22:

Hij vond dit ook meer een oefenwedstrijd lijkt het Wenger zou zoiets ook kunnen doen.

Door het falen van v Persie is er nu een minicrisis gaande.
Je aanvoerder zegt wat iedereen gewoon ziet en zegt en die ga je aanspreken.
Misschien moet het maar eens gezegd worden want v Persie zegt het blijkbaar niet want ik zie geen verschil.
Leuk dat v Persie het anders ziet maar eigenlijk zou v Persie de kaartjes en reis voor de mensen moeten die die kant op zijn geweest.

+1/-0

RvP leert ook zijn lessen momenteel. Gisteren was een keiharde les tijdens deze leerfase.
Dát het fout gaat is niet het grootste probleem, het belangrijkste is wat je erna mee doet.

Ik lees van Krabbedam en in de Telegraaf weer vernietigende opinie stukken die eigenlijk inhoudsloos zijn.

Ja er zijn verkeerde keuzes gemaakt, maar er wordt gelijk gedaan of de hele selectie overhoop ligt, wat gewoon niet het geval is.
Het is gewoon jammer dat ze gelijk een crisis wordt aangepraat.
Zeker door mensen die ik omtrent hun mening geven niet hoog heb zitten.

RvP heeft goede ideeën en laat ook gewoon zien dat hij het spel begrijpt.
Hij zal fouten maken, maar die maakte Slot ook en Gio maakte die ook. Toch zie ik genoeg potentie om voor de titel te strijden.

De selectie is nog steeds laat bij elkaar gekomen en maakt nog steeds stappen die je normaal in de voorbereiding maakt. Het is nu aan de staf om dit goed te begeleiden komende weken.

Eind oktober weten we waar we werkelijk staan.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 16 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robin van Persie