Vak: -
Forumreacties: 1.579
Reg.: 28 juli 2015
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Feyenoord-Internazionale
Man van de Wedstrijd Feyenoord-NEC: -
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 03 maart 2025 om 13:13:
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 03 maart 2025 om 12:29:
(...)
Klopt. Feyenoord heeft meer Hancko,s nodig, echte profs.
Je kan erop scouten/selecteren, maar zulke eigenschappen moeten ook groeien. Zeker wanneer je het in een collectief wil laten werken.
Je kan ook een 'échte prof' binnenhalen, die vervolgens door de andere spelers niet wordt geaccepteerd. Dan krijgt diegene niemand mee. Bij Feyenoord is ooit iets soortgelijks gebeurd, maar dan met de trainer: Gert-Jan Verbeek. Werd binnengehaald na allerlei assessments te hebben gemaakt; hij zou de club professionaliseren. Maar tijdens het trainingskamp in de zomer kotste de spelersgroep hem al uit. Waren die dan niet 'professioneel'? Waren dat geen échte profs?
Dan kun je van een speler als van Bronckhorst of Makaay toch niet beweren? Toch werkte het niet.
Als je kijkt naar Feyenoord nu, dan zie je ten opzichte van voorgaande seizoenen ook wel iets geks. Waar is zo'n breakfast club gebleven? Wie waren daar de aanjagers van, waarom is dat gestopt?
Het heeft toch te maken met de samenstelling van de spelersgroep. De fase waarin spelers zitten, in hun leven/loopbaan. Met de invloed van de technische/medische staf op dergelijke initiatieven, al dan niet dwingend of stimulerend. Wat krijgen de spelers ervoor 'terug'?
Er is in dat opzicht wel iets afgebroken bij Feyenoord, in mijn ogen. En dat moet weer opgebouwd worden. Ik hoop dat de nieuwe staf de spelers daarvan bewust kan maken. Dat bij een aantal jonge spelers, dat kwartje gaat vallen. En dat nieuwe spelers komende zomer niet alleen wat betreft voetbaltechnische kwaliteiten aanwinsten zijn, maar ook qua mentaliteit iets toevoegen.
Forumreacties: 1.579
Reg.: 28 juli 2015
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 03 maart 2025 om 13:07:
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 03 maart 2025 om 11:40:
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 03 maart 2025 om 10:50:
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 03 maart 2025 om 08:35:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 01 maart 2025 om 02:56:
Wat Van Persie voor heeft op andere trainers in zijn hart is het nog een Rotterdams straatschoffie.
Ik heb veel respect voor Robin van Persie, zowel als persoon als voetballer, maar ik vind zijn aanstelling als hoofdtrainer bij een topclub veel te vroeg komen. Tenzij we onszelf niet langer als topclub beschouwen, dan is het misschien een minder vreemde keuze.
De manier waarop Heerenveen afgelopen weekend speelde, is daar een goed voorbeeld van. Ze speelden hun beste wedstrijd van het seizoen sinds Van Persie daar vertrokken is. Het team oogde energiek, speelde met passie en strijd – het leek wel alsof ze bevrijd waren.
Als ik dan ook artikelen zoals het volgende lees, stemt me dat niet bepaald gerust:
https://www.nu.nl/voetbal/6347764/vertrek-van-persie-zorgt-voor-andere-energie-bij-heerenveen-we-lachen-meer.htmllink
Heerenveen is provincieclub waar ze niet gewend zijn aan de hardheid van de Randstad. Die hebben liever een gezellige oom als trainer die iedereen te vriend houdt omdat de resultaten daar niet op de eerste plaats staan.
De hardheid van de Randstad heeft Feyenoord de laatste 50 jaar 5 kampioenschappen opgeleverd tegen PSV minstens 20. Heeft van Persie een goede visie? We gaan het zien.
Begrijp je nou echt niet wat ik bedoel? Ik heb het over de persoon Van Persie die in de internationale top heeft gespeeld en een echte winnaarsmentaliteit heeft.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 893
Reg.: 31 augustus 2023
Favoriete opstelling: geen
Van Persie heeft zich in enkele maanden niet bepaald populair gemaakt bij sc Heerenveen. Of dat komt doordat Heerenveen slechts een provinciale club is, valt te betwijfelen. Wel is duidelijk dat spelers zich onder zijn leiding klemgezet voelden en niet gelukkig waren.
Als trainer of coach is het essentieel om goed te communiceren met je team, irritaties te managen en je keuzes helder te onderbouwen. Je moet volledig achter je beslissingen staan, want als dat niet lukt, zal er onvermijdelijk frustratie in de groep ontstaan.
In mijn ogen ligt daar het probleem. Van Persie heeft bij Heerenveen enkele opmerkelijke keuzes gemaakt, en ik vraag me af of hij die goed heeft gemanaged en eventuele spanningen binnen de spelersgroep heeft weggenomen. Anders ontstaat een situatie waarin spelers zich niet gehoord voelen en klemgezet raken, precies zoals we nu bij Heerenveen zien.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 11.414
Reg.: 9 oktober 2019
Hij heeft zitten kloten met die keepers netals Priske bij Feyenoord. Maar toevallig heb ik Heerenveen tegen PSV gezien en toen zag je goed wat Van Persie voor voetbal wil spelen. PSV had geluk dat het maar 1-0 werd. Dat ze nu ook AZ (in vorm) kloppen zegt wel dat hij ook dingen goed heeft gedaan in Friesland.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.096
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 779
Reg.: 6 juli 2007
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 03 maart 2025 om 13:13:
Als je kijkt naar Feyenoord nu, dan zie je ten opzichte van voorgaande seizoenen ook wel iets geks. Waar is zo'n breakfast club gebleven? Wie waren daar de aanjagers van, waarom is dat gestopt?
Het heeft toch te maken met de samenstelling van de spelersgroep. De fase waarin spelers zitten, in hun leven/loopbaan. Met de invloed van de technische/medische staf op dergelijke initiatieven, al dan niet dwingend of stimulerend. Wat krijgen de spelers ervoor 'terug'?
Er is in dat opzicht wel iets afgebroken bij Feyenoord, in mijn ogen. En dat moet weer opgebouwd worden. Ik hoop dat de nieuwe staf de spelers daarvan bewust kan maken. Dat bij een aantal jonge spelers, dat kwartje gaat vallen. En dat nieuwe spelers komende zomer niet alleen wat betreft voetbaltechnische kwaliteiten aanwinsten zijn, maar ook qua mentaliteit iets toevoegen.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.096
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:Sobat schreef op 03 maart 2025 om 15:48:
(...)De spijker op z'n kop. De mentale- en lichamelijke weerbaarheid weer op het niveau van vorig jaar zien te krijgen. Mooie uitdaging voor de technische/medische staf en niet te vergeten, zal dit zijn weerslag hebben op het aantal blessuregevallen, ongetwijfeld!
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robin van Persie