
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 15.385
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
RC Genk, Union en Club Brugge willen BeNeLiga
07-06-2026 19:38
-
Geschreven door Redactie
https://www.voetbalbelgie.be/artikel/beneliga-genk-club-unionlink
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 15.385
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 1.237
Reg.: 6 juli 2007
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 07 juni 2026 om 22:59:
Had lang mijn twijfels uit nostalgie maar ben nu ook voorstander aan het eind vh seizoen krijgen we dan alleen nog topwedstrijden.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 15.385
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Naast de De Grote Drie hier heb je daar Les Trois Grands de bijnaam van de drie meest succesvolle sportclubs in België. De voetbalteams van RSC Anderlecht, Club Brugge KV en Standard Luik ook een grote rivaliteit.
Daarnaast nog Union en Royal Antwerp.
En je krijgt rivaliteit tussen Belgen en Hollanders.
Denk dat we samen een hele sterke europese league kunnen creëren 30 miljoen inwoners niet mis.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 3.802
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Kijkend naar het model van de grootste Amerikaanse sporten, zou je kunnen werken met twee 'conferences'; een Nederlandse en Belgische. Gedurende het seizoen bouw je een ranglijst op met de ploegen binnen je conference, terwijl je óók tegen de andere ploegen speelt. Je kunt denken aan (bijvoorbeeld) aan twee conferences van 12 ploegen: een hele competitie tegen de 'eigen' conference en een halve tegen de ander, dan kom je op 22 + 12 = 34 wedstrijden.
En dan daarna een grote finale tegen de nummers 1 van beide conferences voor de overkoepelende titel.
Dan kun je ook een 'lokale' (nationale) promotie-/degradatie-regeling in stand houden, met ook een soort nacompetitie. Splits de Eerste Divisie in Nederland ook in twee'en, met een finale van de twee nummers 1 om directe promotie en de verliezer speelt tegen de nummer 11 om een laatste plek in de hoogste divisie.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 15.385
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 08 juni 2026 om 08:46:
Kijkend naar het model van de grootste Amerikaanse sporten, zou je kunnen werken met twee 'conferences'; een Nederlandse en Belgische. Gedurende het seizoen bouw je een ranglijst op met de ploegen binnen je conference, terwijl je óók tegen de andere ploegen speelt. Je kunt denken aan (bijvoorbeeld) aan twee conferences van 12 ploegen: een hele competitie tegen de 'eigen' conference en een halve tegen de ander, dan kom je op 22 + 12 = 34 wedstrijden.
En dan daarna een grote finale tegen de nummers 1 van beide conferences voor de overkoepelende titel.
Dan kun je ook een 'lokale' (nationale) promotie-/degradatie-regeling in stand houden, met ook een soort nacompetitie. Splits de Eerste Divisie in Nederland ook in twee'en, met een finale van de twee nummers 1 om directe promotie en de verliezer speelt tegen de nummer 11 om een laatste plek in de hoogste divisie.
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 1.237
Reg.: 6 juli 2007
Favoriete opstelling: geen
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 15.385
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Feyenoord Forum » Andere competities » BeNeLiga ?