Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Feyenoord in de media » Podcasts

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Voor mijn werk ben ik vrij geregeld onderweg, en ik vind het heerlijk om dan naar podcasts te luisteren. Ik heb er een flink aantal beluisterd, over tal van onderwerpen. Maar mijn absolute favoriet is een Feyenoord-gerelateerde: De Dickvoormekaar Podcast van Voetbal International.

VI is tijdens de Corona periode begonnen met drie aparte podcasts voor elk van de traditionele top-3. De betreffende clubwatcher gaat daarin wekelijks in gesprek met een andere bekende persoon die aan de club verbonden is, over het wel en wee binnen de club.

Feyenoord clubwatcher Martijn Krabbendam doet dit in de Dickvoormekaar Podcast met de auteur Michel van Egmond. De chemie tussen hen, en de technicus Sjoerd Keizer ('de millenial') die een échte Feyenoord-supporter is, is fantastisch. Het wekelijkse telefoontje met 'trainert' Mario Been is prachtig intermezzo, de andere rubrieken gaan zelden over Feyenoord. Michel van Egmond is een geweldige imitator gebleken, zijn versies van Sergio Herman, Chriet Titulaer en Erik Dijkstra zijn 'spot-on'.

Het actuele gang van zaken bij Feyenoord wordt eigenlijk iedere week afgeraffeld, de anekdotes over vroeger en andere (rand)verhalen krijgen alle ruimte. Het initiele doel van de podcast om de naam van Fred Blankemeijer wekelijks te laten vallen, zodat hij nooit vergeten wordt; heeft geleid tot een volledig boek ('Lourdes aan de Maas').

Voor iedereen die het niet kent, het is de moeite waard!

En wie nog andere tips heeft voor goede Feyenoord podcast (of sport podcast waarin een losse aflevering wordt gewijd aan de mooiste club ter wereld); laat het weten!

Artikel uit Parool: https://www.parool.nl/kunst-media/de-dick-voormekaar-podcast-gaat-over-feyenoord-maar-is-juist-een-hit-in-amsterdam~b0079ba4/

Fragment uit laatste aflevering (van 12 september), waarin de situatie bij Ajax wordt geduid: Link

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 september 2023, 11:58:49.

 

+1/-0

Met het risico dat dit topic een 'one-man show' wordt, ik luister ook geregeld naar FC MediaCircus. Dit is een podcast van een (media)journalist (Bas Hakker), een PR-/Communicatie-man (Jos Govaart, tevens Feyenoordfan) en Robert Maaskant. Zij bespreken wekelijks wat er geschreven en gezegd is in de media. Het is dus eigenlijk een podcast waarin geluld wordt, over wat er geluld is.

Zo kan je bezig blijven. Maar ik vind het best een prima podcast. Vooral omdat de heren niet bang zijn om uitgesproken hun mening te geven (over bijvoorbeeld Studio Voetbal).

In de afgelopen afleveringen werd de gang van (media)zaken rond de transferwindow besproken. Wat Maaskant daarbij opperde, is om van de deadline day een grote show te maken, zoals de draft-pick bij Amerikaanse sporten. Daar zitten natuurlijk allemaal haken en ogen aan, maar het bracht mij wel op een soort van idee. Waarom gaat Feyenoord ONE een volgende keer tijdens die laatste dagen de betrokken personen (Te Kloese, van Benthem, etc) niet op de voet volgen? En maakt het daar een soort registratie van die in de weken erna beschikbaar wordt?

Dát is iets wat ik wel zou willen zien. Wat (wellicht) meer duidelijkheid en transparantie geeft aan het Legioen over wat er allemaal tijdens die periode gebeurt, en er moet gebeuren voordat een (mogelijke) transfer tot stand komt. Het haalt platforms als 1908.nl de wind een beetje uit de zeilen. En je kunt via het eigen platform ook zélf bepalen wat je uiteindelijk wil laten zien, en wat niet.
Omdat ik mij kan indenken dat je afgelopen winter bijvoorbeeld niet alles rond Luciano Rodríguez wil tonen, daar je zijn komst uiteindelijk nog op een ander moment wil realiseren...

 

+1/-0

Mediacircus kende ik niet, dank voor de tip.

Qua Feyenoord vind ik Kein Geloel de allerfijnste. Gewoon supporters die op een leuke manier voor- en nabeschouwen.

Af en toe is de podcast van Alex pastoor (met open vizier) ook goed. Zoals het uitgebreide gesprek met Arne Slot en nu weer met Ruud van Nistelrooij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 28 februari 2024 om 09:25:

Met het risico dat dit topic een 'one-man show' wordt, ik luister ook geregeld naar FC MediaCircus. Dit is een podcast van een (media)journalist (Bas Hakker), een PR-/Communicatie-man (Jos Govaart, tevens Feyenoordfan) en Robert Maaskant. Zij bespreken wekelijks wat er geschreven en gezegd is in de media. Het is dus eigenlijk een podcast waarin geluld wordt, over wat er geluld is.

Zo kan je bezig blijven. Maar ik vind het best een prima podcast. Vooral omdat de heren niet bang zijn om uitgesproken hun mening te geven (over bijvoorbeeld Studio Voetbal).

In de afgelopen afleveringen werd de gang van (media)zaken rond de transferwindow besproken. Wat Maaskant daarbij opperde, is om van de deadline day een grote show te maken, zoals de draft-pick bij Amerikaanse sporten. Daar zitten natuurlijk allemaal haken en ogen aan, maar het bracht mij wel op een soort van idee. Waarom gaat Feyenoord ONE een volgende keer tijdens die laatste dagen de betrokken personen (Te Kloese, van Benthem, etc) niet op de voet volgen? En maakt het daar een soort registratie van die in de weken erna beschikbaar wordt?

Dát is iets wat ik wel zou willen zien. Wat (wellicht) meer duidelijkheid en transparantie geeft aan het Legioen over wat er allemaal tijdens die periode gebeurt, en er moet gebeuren voordat een (mogelijke) transfer tot stand komt. Het haalt platforms als 1908.nl de wind een beetje uit de zeilen. En je kunt via het eigen platform ook zélf bepalen wat je uiteindelijk wil laten zien, en wat niet.
Omdat ik mij kan indenken dat je afgelopen winter bijvoorbeeld niet alles rond Luciano Rodríguez wil tonen, daar je zijn komst uiteindelijk nog op een ander moment wil realiseren...


Dank voor de tip middenveldert! Ik luister af en toe wel eens naar podcasts onderweg naar werk, zal het eens aanzetten.

Sluit me overigens aan bij Yoda, Kein Geloel is onovertroffen als het om Feyenoord gaat.

 

+1/-0

Kein Geloel spreekt mij persoonlijk minder aan. Ik pak het af en toe mee onderweg, als mijn gebruikelijke podcasts korter zijn dan de reisduur, maar ik vind het ietwat geforceerd allemaal.

Die rubriekjes hoeven niet van mij. Dat gedweep om/met betalende leden vind ik storend. En een aantal van de makers doen hun erg gewichtig over wat ze vinden. Het 'knettert' nooit, terwijl je over veel zaken binnen en rond de club van mening kan verschillen en dat ook kan uitspreken.

Het zijn inderdaad échte supporters die hun beleving en gevoel bij de club verwoorden. Dat doet iedereen op zijn/haar eigen manier, en Kein Geloel vertegenwoordigt in die zin een deel van het Legioen. Maar ik kan me er niet altijd in vinden.

Mijn favoriet (met afstand) blijft de Dick Voormekaar Podcast. Ik vind het heel prettig luisteren naar zowel van Egmond als Krabbendam. Tussen hen 'knettert' het ook nooit, maar er is geen geforceerd script en (bijna) geen voorbereiding. Ze zijn daarin een uitzondering in podcast-land, en hebben lak aan alle 'ingrediënten' waaruit een goede podcast volgens de kenners moet bestaan. Maar het werkt, en dat is de kracht.

Verder luister ik op sportgebied ook naar 'KieftJansenEgmondGijp', FC Mediacircus en soms VI-zsm en/of de AD-voetbalpodcast. Maar dat ligt erg aan wie van de roulerende journalisten daar aanschuift, vooral bij het AD. Maarten Wijffels en Johan Inan sla ik consequent over.

'KieftJansenEgmondGijp' is het leukste als er anekdotes worden verteld door de heren, ook al zijn die allemaal al meer dan bekend. Het dient soms ook als podium voor Jansen om mensen 'uit zijn stal' aandacht te geven, dat hoeft van mij niet. Sowieso heeft alles wat Rob Jansen aan die podcast bijdraagt een bepaald doel, en weet hij dondersgoed wat hij wél en niet verteld. Daar moet je doorheen prikken, en dan geeft het soms een uiterst interessant inkijkje in de kant van de voetballerij die vooral verborgen blijft.

FC Mediacircus is niet altijd even sterk, maar tussen de drie heren zit er wel een leuke dynamiek. En omdat er één verstokt Feyenoord-supporter is (én NAC-supporter, hoe dat samen gaat is mij een raadsel) komt onze club goed aan bod. En krijgt een club als Ajax (mede door de resultaten, maar ook de onhandige media-optredens) er flink van langs. Overigens zijn ze ook geen fan van Studio Voetbal, in de laatste aflevering wordt zelfs gesuggereerd dat van der Vaart afgelopen zondag dronken aan tafel zat... :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 13 september 2023 om 09:51:

Voor mijn werk ben ik vrij geregeld onderweg, en ik vind het heerlijk om dan naar podcasts te luisteren. Ik heb er een flink aantal beluisterd, over tal van onderwerpen. Maar mijn absolute favoriet is een Feyenoord-gerelateerde: De Dickvoormekaar Podcast van Voetbal International.

----------------------------------------------------------------------------------------

De podcast an sich is wel leuk, maar Jezus, het duurt wel minimaal anderhalf uur. Dat weerhoud mij er vaak van om (helemaal) te luisteren. Ik hoop dat de afstand van je huis naar werk niet zover is dat je zolang moet rijden. Dan worden je werkdagen wel erg lang... Tenzij je een ouderwetse vertegenwoordiger bent.
Kein Geloel is ook grappig, maar op een gegeven moment wordt het ´gewoon´, dan luister ik een tijdje niet meer om het af en toe weer op te pakken. Ik vind het allemaal een beetje veel worden.

Voor mij is de ideale podcast hooguit een half uurtje. Relevante informatie en niet teveel poespas er omheen. Voor de leut is KieftJansenEgmondGijp leuk, maar inderdaad ook niet al te lang (ca. 45 min), omdat er vaak toch wel leuke verhalen zijn.

Maar al met al voor de liefhebber is het natuurlijk weer een extra mogelijkheid voor informatie over de club en meer voetbal.
Daarnaast zijn er natuurlijk talloze andere onderwerpen te beluisteren. Voor ieder wat wils. Wat mij betreft een verrijking.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik luister het meestal in delen... ;)

Naast een aantal andere podcasts die niet gerelateerd zijn aan Feyenoord, luister ik vrijwel geen muziek meer 'onderweg'. Alleen nog maar podcasts.

Voor de liefhebber, vorige week was Jan Boskamp te gast in de Cor Potcast.
Opzich ook een leuke aflevering.

 

+1/-0

Klopt, deze aflevering van de CorPotcast is zeer aan te bevelen.

 

+1/-0

https://youtu.be/ufcAbwElWbQ?feature=shared

Aflevering van FC Afkicken Podcast De Beslissers, met Dennis te Kloese.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 22 maart 2024 om 10:32:

https://youtu.be/ufcAbwElWbQ?feature=shared

Aflevering van FC Afkicken Podcast De Beslissers, met Dennis te Kloese.


Die heb ik ook al via U Tjoeb gezien. De reviews waren ook aardig.

 

+1/-0

Kein Geloel 21 maart 2024.
Special met Thomas Beelen.

 

+1/-0

Arne Slot zat gisteravond bij Rondo. Ik heb geen Ziggo Sport, maar het kan als podcast worden teruggeluisterd.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Feyenoord in de media » Podcasts