Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Sparta Rotterdam - FEYENOORD (09/08)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Diarra viel echt uit de toom in die fantastische eerste helft. Hij heeft zo weinig voetbal intelligente. Feyenoord moet echt waken voor gemakzucht maar dat sluipt er wel eens in als het voetballend zo makkelijk lijkt. Expected goals was meer dan 3 dan ontsnap je gewoon de tweede helft met 0-1.

+1/-0

Overigens die Santos paar klasses beter dan Diarra Read had zijn handen vol aan hem.

+1/-0

Zechiel, sterke eerste helft. Alleen in de laatste minuut moet hij zuinig zijn op de bal, bal in de ploeg houden. Valente is zijn oude kwaal, de zijkanten overslaan, nog niet kwijt. Dit Feyenoord moet in staat zijn meer dan 65 punten te halen.

+1/-0

Van der Vaart gelooft niet wat hij ziet bij Feyenoord: 'Sorry hoor, maar dit zie je bijna nooit!'

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2026/08/van-der-vaart-onder-indruk-zechiel-valente-feyenoord-spartalink

+1/-0

Overigens had ik Elshout en Steijn wel verwacht vond Gio zijn wissels niet geweldig waarom niet SVP in de spits gezet ipv ook Ferri brengen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2026 om 20:15:

Overigens had ik Elshout en Steijn wel verwacht vond Gio zijn wissels niet geweldig waarom niet SVP in de spits gezet ipv ook Ferri brengen.

Ik vind Steijn niet het type speler dat een overwinning over de eindstreep trekt. Integendeel.

Feyenoord stond met de rug tegen de muur in de slotfase, tegen een heel opportunistisch spelend Sparta. Steijn heb je wat aan wanneer je zelf zo gaat spelen; niet wanneer je dat moet verdedigen.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2026 om 15:29:

Diarra viel echt uit de toom in die fantastische eerste helft. Hij heeft zo weinig voetbal intelligente. Feyenoord moet echt waken voor gemakzucht maar dat sluipt er wel eens in als het voetballend zo makkelijk lijkt. Expected goals was meer dan 3 dan ontsnap je gewoon de tweede helft met 0-1.

Dan moet Diarra de bal wel krijgen! Valente is als middenvelder de passer. Diarra moet de acties maken, maar Diarra kreeg de bal niet. Kijk de beelden maar terug in minuut 32.

+1/-0

Diarra heeft fysiek alles in huis kracht snelheid mijn probleem is gewoon zijn voetbal inzicht bijvoorbeeld wanneer zet je druk looplijnen en zoveel tactische dingen dat leer je als je jong bent ben bang dat hij het niet is voor Feyenoord.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 09 augustus 2026 om 20:44:

Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2026 om 20:15:

Ik vind Steijn niet het type speler dat een overwinning over de eindstreep trekt. Integendeel.

Feyenoord stond met de rug tegen de muur in de slotfase, tegen een heel opportunistisch spelend Sparta. Steijn heb je wat aan wanneer je zelf zo gaat spelen; niet wanneer je dat moet verdedigen.

Ik had Steijn op een flank gezet en SVP in de spits Elshout had ik ook op een flank gezet deed hij goed idee van Advocaat.

+1/-0

Diarra ontbreekt het volledig aan overzicht. Als hij aangespeeld, ziet hij alleen de goal en zijn tegenstander(s). Het is schieten, of een actie maken. Hij is nooit op zoek naar een combinatie, hij ziet de afspeelmogelijkheden niet.

Is dat aan te leren?

Ik geloof dat hij een ruwe diamant is, maar zijn kwaliteiten zijn niet zodanig dat zijn tekortkomingen teniet gedaan worden.

+1/-0

Dat hij ruw is is zeker zo drie jaar geleden nog bij een universiteit team hij mist een gedegen opleiding zoals de jongens van Varkenoord. In 2023 vertrekt Diarra vanuit Mali naar Istanboel om aan de Haliç Universiteit bedrijfskunde te studeren Zijn prestaties in het voetbalteam van diezelfde universiteit vallen op bij de Turkse tweedeklasser Tuzlaspor, waar hij op 23 januari 2024 een contract tekent.

+1/-0

Feyenoord leert ook weer van deze wedstrijd het is an ongoing proces op den duur vallen de puzzelstukjes op zijn plaats met Valente,Zechiel en Van Persie in de spits heb je een top aanval maar ook blij dat we een herkenbare selectie hebben met veel Nederlandse spelers en een paar hele goede buitenlanders.

+1/-0

‘Het middenveld was echt genieten’
Ook in FC Rijnmond kon het middenveld van Feyenoord op complimenten rekenen. Henk van Stee was onder de indruk van wat hij tegen Sparta zag.
“Het middenveld was echt genieten. Het spel van sommige spelers was heel erg goed. Ik denk dat Read en Zechiël spelers gaan worden voor het Nederlands elftal. Niet direct, maar wel in potentie. Verdedigend en op het middenveld vond ik het heel de wedstrijd erg goed staan.”

Vanhoutte met een schot op het doel van Sparta

© Box to Box Pictures/Yannick Verhoeven

Van Stee ziet daarbij een belangrijke rol voor Vanhoutte, die voor de balans achter Valente en Zechiël zorgt. “Vanhoutte is een uitstekende aankoop. Hij zorgt voor een bepaalde balans, maar ook mentaal. Zechiël kan diepte maken, met zijn loopvermogen maakt hij een tegenstander kapot."
"Hij is zo moeilijk te verdedigen. Hij heeft echt stappen gemaakt. Hij speelt direct en is overal aanwezig. In de combinatie met Valente vind ik dat geweldig. Vergeet dan niet de combinatie met Read, die over de rechterkant ook erdoorheen komt. Dat is heel moeilijk te verdedigen.”

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Sparta Rotterdam - FEYENOORD (09/08)