Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 11.792
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Excelsior Rotterdam-Feyenoord
Man van de Wedstrijd Fenerbahçe-Feyenoord: -
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 09 augustus 2025 om 20:40:
Beste resultaat in een seizoensopeningswedstrijd sinds jaren. Prima zo tussen twee cl kwalificatiewedstrijden in.
Forumreacties: 1.802
Reg.: 28 juli 2015
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 09 augustus 2025 om 20:51:
Je mist in deze selectie een buitenspeler die buiten om kan en dan een voorzet op maat. De verdediging staat. Het middenveld liet goede dingen zien. En mooi voor Ueda dat hij scoort.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Santigoal29 schreef op 09 augustus 2025 om 20:40:
Zakelijke zege, Feyenoord op de handrem, vizier op VCL.... Noem alles maar op.
Duidelijk is dat als Feyenoord ingespeeld raakt gewoon (lang) gaat meestrijden om de titel.
Er zit zoveel potentie in deze selectie.
Nu doorzetten en komende weken rustig gaan doorgroeien.
Deze zege geeft genoeg vertrouwen om te gaan bouwen.
Dit bericht is gewijzigd op 9 augustus 2025, 23:13:28.
Forumreacties: 3.723
Reg.: 26 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:Santigoal29 schreef op 09 augustus 2025 om 19:30:
Echt ik denk... Die Diarra is zo balvast en mooie acties etc.... en....dan daarna.... heb je Ueda.... Onze spits met de draaicirkel van een Scania...
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 augustus 2025, 23:13:40.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.328
Reg.: 11 januari 2008
Favoriete opstelling: 4-3-3
Excelsior Rotterdam-Feyenoord 0-3 (0-1)
Dit bij rust al 2-0 of 3-0 moeten staan en 5-0 had gekund.
De spitsen zijn het voor mij net niet, Ueda, Carranza en Tengstedt komen te kort, hier moet echt een betere spits komen.
Back up voor Ahmedhodzic en Watanabe vind ik wat magertjes, er moet nog een centrale verdediger bij.
Beelen is er lang uit, Trauner word kwetsbaar en in Mitchell hebben ze geen vertrouwen, Kasanwirjo komt te kort en Tsoungui is ook nog niet fit en de jeugdspelers zijn nog niet op het gewenste niveau.
Vandaag zat er geen centrale verdediger op de bank, Kraaijeveld reken ik even niet mee want dat is een middenvelder.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2025 om 23:26:
EEn LCV en een spits, maar dan moeten we Timber wel verkopen de club heeft deze zomer al €56 miljoen uitgegeven LOL.
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 541
Reg.: 17 november 2024
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 09 augustus 2025 om 23:08:
open/sluit de onderstaande quote:Santigoal29 schreef op 09 augustus 2025 om 19:30:
Echt ik denk... Die Diarra is zo balvast en mooie acties etc.... en....dan daarna.... heb je Ueda.... Onze spits met de draaicirkel van een Scania...
Vind dit toch wel apart, heb totaal andere mening , juist deze draait hele tijd goed, geeft hele tijd door tikkertjes waar kansen uit komen, je kan hem goed aan spelen.
Als hij nou ook nog eens wat kansen krijgt..
snap niet waarom je Moussa niet wisselt als je record aankoop op de bank nu al 2 wedstrijden niets mag doen.
Zit nu naar van Persie te kijken en vind zijn uitleg apart over het niet wisselen van Moussa.
Santigoal29
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2025 om 23:26:
EEn LCV en een spits, maar dan moeten we Timber wel verkopen de club heeft deze zomer al €56 miljoen uitgegeven LOL.
Uit: Lommel
Forumreacties: 3.585
Reg.: 26 juli 2005
Ik was best wel wat negatief afgelopen weken, vooraf aan de laatste twee wedstrijden. Het beleid kwam op mij over op dat van wat paniekerigheid. Maar ik moet bekennen dat dit Feyenoord mij weet te bekoren. Ofschoon de spelers nog wel op elkaar moeten ingespeeld raken en er meer voor elkaar gegaan mag worden ( teamspel ! ). Ik moet wel zeggen,- zeur als ik ben ha ha -, dat het vooral te maken heeft met individuele klasse van een aantal ( nieuwe ) spelers. Ben benieuwd !
Uit: Lommel
Forumreacties: 3.585
Reg.: 26 juli 2005
open/sluit de onderstaande quote:John Part schreef op 09 augustus 2025 om 23:21:
Dit bij rust al 2-0 of 3-0 moeten staan en 5-0 had gekund.
De spitsen zijn het voor mij net niet, Ueda, Carranza en Tengstedt komen te kort, hier moet echt een betere spits komen.
Back up voor Ahmedhodzic en Watanabe vind ik wat magertjes, er moet nog een centrale verdediger bij.
Beelen is er lang uit, Trauner word kwetsbaar en in Mitchell hebben ze geen vertrouwen, Kasanwirjo komt te kort en Tsoungui is ook nog niet fit en de jeugdspelers zijn nog niet op het gewenste niveau.
Vandaag zat er geen centrale verdediger op de bank, Kraaijeveld reken ik even niet mee want dat is een middenvelder.
open/sluit de onderstaande quote:arrow1 schreef op 10 augustus 2025 om 11:58:
Ik was best wel wat negatief afgelopen weken, vooraf aan de laatste twee wedstrijden. Het beleid kwam op mij over op dat van wat paniekerigheid. Maar ik moet bekennen dat dit Feyenoord mij weet te bekoren. Ofschoon de spelers nog wel op elkaar moeten ingespeeld raken en er meer voor elkaar gegaan mag worden ( teamspel ! ). Ik moet wel zeggen,- zeur als ik ben ha ha -, dat het vooral te maken heeft met individuele klasse van een aantal ( nieuwe ) spelers. Ben benieuwd !
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.335
Reg.: 7 december 2020
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 10 augustus 2025 om 12:26:
open/sluit de onderstaande quote:arrow1 schreef op 10 augustus 2025 om 11:58:
Ik heb hetzelfde , ben nog steeds kritisch hoe lang het duurt en hoe sommige spelers komen aanwaaien ipv goed scouting werk maar ik zie wel erg veel potentie in de groep.
Als van Persie het voor elkaar krijgt dat de buitenspelers als doel krijgen de spits te bedienen ipv andersom dan kan het heel leuk seizoen worden.
Dit bericht is gewijzigd op 10 augustus 2025, 12:41:38.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.808
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 4-3-3
Zakelijke overwinning, een overwinning is het belangrijkst in deze fase.
Qua spel vind ik het nog wat tegenvallen, maar bij vlagen zie je de potentie. Ons middenveld is met afstand de beste linie, met name Valente en Targhalline vind ik basismateriaal. Wat me eerder al opviel kwam enigszins terug, ons nieuwe centrum achterin is defensief degelijk en geeft amper wat weg maar heeft moeite met opbouwen en mist het vermogen om tussen de linies zuivere diepe passes te geven. Sterkere tegenstanders gaan ons centrale duo ongetwijfeld hoog onder druk zetten om hen tot de lange bal te dwingen, ik hoop dat RvP en de technische staf daar een antwoord op kunnen vinden. Waar wel veel voetballend vermogen zit zijn onze backs; Read, Lotomba en Bos zijn aan de bal uitstekende spelers die ook aanvallend wat toevoegen. Lotomba is goed teruggekomen van zijn blessure.
De vleugels vind ik vooralsnog niet echt een sterke indruk maken. Moussa is een geweldige dribbelaar en handenbinder, maar tegen een NAC verwacht ik na een paar mislukte zelfzuchtige schoten ook het inzicht dat je een spits moet bedienen. Diarra ben ik nog allerminst van overtuigd, tot nu toe behoorlijk voorspelbaar en conservatief in zijn aanvallende acties waardoor hij makkelijk te verdedigen is. Ik mis een speler die in de diepte op snelheid en explosiviteit wat kan toevoegen, dat had Slory moeten zijn wat mij betreft. Sauer kan het zijn, maar heb niet de indruk dat hij in vorm steekt. Ook enigszins apart dat recordaanwinst Borges nog geen minuten heeft gehad. In de spits hoop ik nog op versterking, ik blijf Ueda te licht vinden. Tengstedt vind ik vooralsnog geen fitte indruk maken.
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Ik zie een hoop kritiek op een aantal zaken, vleugels die niet goed rendement geven, verdedigend duo wat nog niet goed inspeelt naar het middenveld en mogelijk onder druk bezwijkt...
Laten we een ding even in acht houden: Ze spelen net een week of meer met elkaar samen en dit heeft tijd nodig om te groeien, ingespeeld te raken.
Ja het is weer laat geweest, maar ze zijn er en de aankopen laten zien te werken.
Heel veel meningen deel ik niet, omdat spelers zich gaan ontwikkelen, ook de duo's, driehoekjes op het veld gaan zich ontwikkelen.
Dat we tegen Fener al een hele helft zo'n hoog tempo Fener onder druk konden zetten en ook nog de winnende maakten op dezelfde manier laat zien wat de werkelijke potentie is.
Er is tijd genoeg om hier een goed draaiend elftal van te maken.
Dus op basis van de wedstrijden zijn kritieke terecht, maar je moet verder kijken en dat is precies wat de staf ook doet en daar ben ik het volledig mee eens.
3 weken terug hadden we dit nog niet verwacht en we zijn nu echt stappen aan het maken.
Nu is het Fener overleven en verder gaan bouwen komende weken, daarbij Benfica verslaan en je staat weer in de CL.
Nu stappen maken, straks oogsten...
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Santigoal29 schreef op 10 augustus 2025 om 14:03:
Ik zie een hoop kritiek op een aantal zaken, vleugels die niet goed rendement geven, verdedigend duo wat nog niet goed inspeelt naar het middenveld en mogelijk onder druk bezwijkt...
Laten we een ding even in acht houden: Ze spelen net een week of meer met elkaar samen en dit heeft tijd nodig om te groeien, ingespeeld te raken.
Ja het is weer laat geweest, maar ze zijn er en de aankopen laten zien te werken.
Heel veel meningen deel ik niet, omdat spelers zich gaan ontwikkelen, ook de duo's, driehoekjes op het veld gaan zich ontwikkelen.
Dat we tegen Fener al een hele helft zo'n hoog tempo Fener onder druk konden zetten en ook nog de winnende maakten op dezelfde manier laat zien wat de werkelijke potentie is.
Er is tijd genoeg om hier een goed draaiend elftal van te maken.
Dus op basis van de wedstrijden zijn kritieke terecht, maar je moet verder kijken en dat is precies wat de staf ook doet en daar ben ik het volledig mee eens.
3 weken terug hadden we dit nog niet verwacht en we zijn nu echt stappen aan het maken.
Nu is het Fener overleven en verder gaan bouwen komende weken, daarbij Benfica verslaan en je staat weer in de CL.
open/sluit de onderstaande quote:Santigoal29 schreef op 10 augustus 2025 om 14:03:
Santigoal29
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 10 augustus 2025 om 17:54:
Zeggen veel mensen dit dan?
Behalve soms een enkeling hoor juiste positieve dingen.
Hoor alleen over de vleugels wat de spitsen voor de zoveelste jaar niet kan bereiken.
De rest was bij iedereen wel duidelijk en zelfs boven verwachting.
Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - NAC Breda