Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - NAC Breda

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Valente en Steijn hebben ook een mooie klik.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 09 augustus 2025 om 20:40:

Beste resultaat in een seizoensopeningswedstrijd sinds jaren. Prima zo tussen twee cl kwalificatiewedstrijden in.

Wist ik niet RVP gaat stug verder hoe hij vorig jaar begonnen is, resultaat blijft het belangrijkst. :pul

+1/-0

Je mist in deze selectie een buitenspeler die buiten om kan en dan een voorzet op maat. De verdediging staat. Het middenveld liet goede dingen zien. En mooi voor Ueda dat hij scoort.

+1/-0

kees592 schreef op 09 augustus 2025 om 20:51:

Je mist in deze selectie een buitenspeler die buiten om kan en dan een voorzet op maat. De verdediging staat. Het middenveld liet goede dingen zien. En mooi voor Ueda dat hij scoort.

Ueda is een stille, introverte jongen wel typisch Japans is dat maar een goal dat gaat in de boeken.

+1/-0

Santigoal29 schreef op 09 augustus 2025 om 20:40:

Zakelijke zege, Feyenoord op de handrem, vizier op VCL.... Noem alles maar op.

Duidelijk is dat als Feyenoord ingespeeld raakt gewoon (lang) gaat meestrijden om de titel.
Er zit zoveel potentie in deze selectie.

Nu doorzetten en komende weken rustig gaan doorgroeien.

Deze zege geeft genoeg vertrouwen om te gaan bouwen.

De selectie is ook een goede mix van Nederlanders (Valente, Read, Smal en Steijn Oranje kandidaten) en Exoten.

Dit bericht is gewijzigd op 9 augustus 2025, 23:13:28.

+1/-0

Santigoal29 schreef op 09 augustus 2025 om 19:30:

Echt ik denk... Die Diarra is zo balvast en mooie acties etc.... en....dan daarna.... heb je Ueda.... Onze spits met de draaicirkel van een Scania...:D

Vind dit toch wel apart, heb totaal andere mening , juist deze draait hele tijd goed, geeft hele tijd door tikkertjes waar kansen uit komen, je kan hem goed aan spelen.
Als hij nou ook nog eens wat kansen krijgt..

snap niet waarom je Moussa niet wisselt als je record aankoop op de bank nu al 2 wedstrijden niets mag doen.
Zit nu naar van Persie te kijken en vind zijn uitleg apart over het niet wisselen van Moussa.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 augustus 2025, 23:13:40.

+1/-0

Dit bij rust al 2-0 of 3-0 moeten staan en 5-0 had gekund.

De spitsen zijn het voor mij net niet, Ueda, Carranza en Tengstedt komen te kort, hier moet echt een betere spits komen.

Back up voor Ahmedhodzic en Watanabe vind ik wat magertjes, er moet nog een centrale verdediger bij.

Beelen is er lang uit, Trauner word kwetsbaar en in Mitchell hebben ze geen vertrouwen, Kasanwirjo komt te kort en Tsoungui is ook nog niet fit en de jeugdspelers zijn nog niet op het gewenste niveau.

Vandaag zat er geen centrale verdediger op de bank, Kraaijeveld reken ik even niet mee want dat is een middenvelder.

+1/-0

EEn LCV en een spits, maar dan moeten we Timber wel verkopen de club heeft deze zomer al €56 miljoen uitgegeven LOL.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2025 om 23:26:

EEn LCV en een spits, maar dan moeten we Timber wel verkopen de club heeft deze zomer al €56 miljoen uitgegeven LOL.

Niet verwacht dat we dat ooit zouden meemaken :B

+1/-0

wehave schreef op 09 augustus 2025 om 23:08:

Santigoal29 schreef op 09 augustus 2025 om 19:30:

Echt ik denk... Die Diarra is zo balvast en mooie acties etc.... en....dan daarna.... heb je Ueda.... Onze spits met de draaicirkel van een Scania...:D

Vind dit toch wel apart, heb totaal andere mening , juist deze draait hele tijd goed, geeft hele tijd door tikkertjes waar kansen uit komen, je kan hem goed aan spelen.
Als hij nou ook nog eens wat kansen krijgt..

snap niet waarom je Moussa niet wisselt als je record aankoop op de bank nu al 2 wedstrijden niets mag doen.
Zit nu naar van Persie te kijken en vind zijn uitleg apart over het niet wisselen van Moussa.

Daar mogen we in verschillen van mening, maar als je naar de data gaat kijken lijdt Ueda heel veel balverlies en de tikkertjes leveren vaak niks op...
Pas als hij echt voor de goal staat kan hij iets met een bal, op doel schieten, maar je ziet dat hij niet een echt killer is. Niet van het niveau van Santi bijvoorbeeld.

De mening van sommigen over Tengsted deel ik ook helemaal niet, je ziet dat hij veel bewegelijker is en kwa spel vel meer bij Gimenez in de buurt komt. Hij is snel, bewegelijk en heeft overzicht. Dit missen Ueda en Caanza bijvoorbeeld... Tengsted is over niet al te lange termijn de eerste spits als er niks bijkomt.

Daarnaast hoop ik inderdaad nog 1 of 2 verdedigers erbij. De jeugdspelers hebben heel veel potentie, dat hebben ze in de voorbereiding laten zien, maar moeten nog 1 of 2 stappen maken. Dus ja ze zijn wel goed genoeg voor nu, maar het gaat om die laatste stappen.

Je kan van die jongens niet verwachten dat ze er al compleet staan, maar als je ziet hoe Jan Plug en Kraaijeveld zich al staande houden, ook Candelaria in mindere mate, dan doen ze het gewoon prima.

Vergeet niet dat die jongens pas 17-19 jaar zijn en niet iedere jeugdspeler op z'n 17e al klaar is voor meer minuten, de ander is er pas misschien rond z'n 19e of 20e... Dat is geen schande, je hebt het ook met Hartman gezien, dat kwam door blessures en zo zijn er genoeg voorbeelden uit het verleden.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2025 om 23:26:

En meer dan € 100 miljoen verdient.... Dus er is nog geld genoeg, maar moet verstandig ingezet worden én hoeft niet allemaal op.

Dit zal komende weken zich gaan ontwikkelen denk ik...

Het geraamte staat, nu is het de zwakkere plekken aanvullen.

+1/-0

Ik was best wel wat negatief afgelopen weken, vooraf aan de laatste twee wedstrijden. Het beleid kwam op mij over op dat van wat paniekerigheid. Maar ik moet bekennen dat dit Feyenoord mij weet te bekoren. Ofschoon de spelers nog wel op elkaar moeten ingespeeld raken en er meer voor elkaar gegaan mag worden ( teamspel ! ). Ik moet wel zeggen,- zeur als ik ben ha ha -, dat het vooral te maken heeft met individuele klasse van een aantal ( nieuwe ) spelers. Ben benieuwd !

+1/-0

John Part schreef op 09 augustus 2025 om 23:21:

Dit bij rust al 2-0 of 3-0 moeten staan en 5-0 had gekund.

De spitsen zijn het voor mij net niet, Ueda, Carranza en Tengstedt komen te kort, hier moet echt een betere spits komen.

Back up voor Ahmedhodzic en Watanabe vind ik wat magertjes, er moet nog een centrale verdediger bij.

Beelen is er lang uit, Trauner word kwetsbaar en in Mitchell hebben ze geen vertrouwen, Kasanwirjo komt te kort en Tsoungui is ook nog niet fit en de jeugdspelers zijn nog niet op het gewenste niveau.

Vandaag zat er geen centrale verdediger op de bank, Kraaijeveld reken ik even niet mee want dat is een middenvelder.

Je zult het met déze voorhoedespelers moeten doen want de heel goede zijn al weg of véél te duur. Probleem ligt op de flanken, we hebben daar geen formidabele en super-snelle spelers die ook nog eens niet zelfzuchtig durven zijn. Kortom geen vleugelspelers waar je als spits blindelings op kunt vertrouwen. Het systeem dat RvP hanteert vereist een klassiek over de flanken gaan, vlot inswingen en snel ( snel ! ) de bal afgeven met correct aangespeelde bal.

+1/-0

arrow1 schreef op 10 augustus 2025 om 11:58:

Ik was best wel wat negatief afgelopen weken, vooraf aan de laatste twee wedstrijden. Het beleid kwam op mij over op dat van wat paniekerigheid. Maar ik moet bekennen dat dit Feyenoord mij weet te bekoren. Ofschoon de spelers nog wel op elkaar moeten ingespeeld raken en er meer voor elkaar gegaan mag worden ( teamspel ! ). Ik moet wel zeggen,- zeur als ik ben ha ha -, dat het vooral te maken heeft met individuele klasse van een aantal ( nieuwe ) spelers. Ben benieuwd !

Ik heb hetzelfde , ben nog steeds kritisch hoe lang het duurt en hoe sommige spelers komen aanwaaien ipv goed scouting werk maar ik zie wel erg veel potentie in de groep.
Als van Persie het voor elkaar krijgt dat de buitenspelers als doel krijgen de spits te bedienen ipv andersom dan kan het heel leuk seizoen worden.

+1/-0

wehave schreef op 10 augustus 2025 om 12:26:

arrow1 schreef op 10 augustus 2025 om 11:58:

Ik heb hetzelfde , ben nog steeds kritisch hoe lang het duurt en hoe sommige spelers komen aanwaaien ipv goed scouting werk maar ik zie wel erg veel potentie in de groep.
Als van Persie het voor elkaar krijgt dat de buitenspelers als doel krijgen de spits te bedienen ipv andersom dan kan het heel leuk seizoen worden.

RvP moet aan de bak met Moussa. De bal eerder geven ipv zijn actie te ver doorvoeren. Been liet dat gisteravond in de pierrot goed zien, drie man vrij in het strafschopgebied en Moussa die net de actie te ver doorvoert waardoor een kansrijke situatie niets oplevert. Misschien moeten spelers ook af en toe elkaar de huid meer vol schelden en minimaal elkaar op die dingen aanspreken.
We hebben Borges trouwens ook nog.

Dit bericht is gewijzigd op 10 augustus 2025, 12:41:38.

+1/-0

Zakelijke overwinning, een overwinning is het belangrijkst in deze fase.

Qua spel vind ik het nog wat tegenvallen, maar bij vlagen zie je de potentie. Ons middenveld is met afstand de beste linie, met name Valente en Targhalline vind ik basismateriaal. Wat me eerder al opviel kwam enigszins terug, ons nieuwe centrum achterin is defensief degelijk en geeft amper wat weg maar heeft moeite met opbouwen en mist het vermogen om tussen de linies zuivere diepe passes te geven. Sterkere tegenstanders gaan ons centrale duo ongetwijfeld hoog onder druk zetten om hen tot de lange bal te dwingen, ik hoop dat RvP en de technische staf daar een antwoord op kunnen vinden. Waar wel veel voetballend vermogen zit zijn onze backs; Read, Lotomba en Bos zijn aan de bal uitstekende spelers die ook aanvallend wat toevoegen. Lotomba is goed teruggekomen van zijn blessure.

De vleugels vind ik vooralsnog niet echt een sterke indruk maken. Moussa is een geweldige dribbelaar en handenbinder, maar tegen een NAC verwacht ik na een paar mislukte zelfzuchtige schoten ook het inzicht dat je een spits moet bedienen. Diarra ben ik nog allerminst van overtuigd, tot nu toe behoorlijk voorspelbaar en conservatief in zijn aanvallende acties waardoor hij makkelijk te verdedigen is. Ik mis een speler die in de diepte op snelheid en explosiviteit wat kan toevoegen, dat had Slory moeten zijn wat mij betreft. Sauer kan het zijn, maar heb niet de indruk dat hij in vorm steekt. Ook enigszins apart dat recordaanwinst Borges nog geen minuten heeft gehad. In de spits hoop ik nog op versterking, ik blijf Ueda te licht vinden. Tengstedt vind ik vooralsnog geen fitte indruk maken.

+1/-0

Ik zie een hoop kritiek op een aantal zaken, vleugels die niet goed rendement geven, verdedigend duo wat nog niet goed inspeelt naar het middenveld en mogelijk onder druk bezwijkt...

Laten we een ding even in acht houden: Ze spelen net een week of meer met elkaar samen en dit heeft tijd nodig om te groeien, ingespeeld te raken.
Ja het is weer laat geweest, maar ze zijn er en de aankopen laten zien te werken.

Heel veel meningen deel ik niet, omdat spelers zich gaan ontwikkelen, ook de duo's, driehoekjes op het veld gaan zich ontwikkelen.
Dat we tegen Fener al een hele helft zo'n hoog tempo Fener onder druk konden zetten en ook nog de winnende maakten op dezelfde manier laat zien wat de werkelijke potentie is.

Er is tijd genoeg om hier een goed draaiend elftal van te maken.

Dus op basis van de wedstrijden zijn kritieke terecht, maar je moet verder kijken en dat is precies wat de staf ook doet en daar ben ik het volledig mee eens.

3 weken terug hadden we dit nog niet verwacht en we zijn nu echt stappen aan het maken.

Nu is het Fener overleven en verder gaan bouwen komende weken, daarbij Benfica verslaan en je staat weer in de CL.

Nu stappen maken, straks oogsten...

+2/-0

Santigoal29 schreef op 10 augustus 2025 om 14:03:

Ik zie een hoop kritiek op een aantal zaken, vleugels die niet goed rendement geven, verdedigend duo wat nog niet goed inspeelt naar het middenveld en mogelijk onder druk bezwijkt...

Laten we een ding even in acht houden: Ze spelen net een week of meer met elkaar samen en dit heeft tijd nodig om te groeien, ingespeeld te raken.
Ja het is weer laat geweest, maar ze zijn er en de aankopen laten zien te werken.

Heel veel meningen deel ik niet, omdat spelers zich gaan ontwikkelen, ook de duo's, driehoekjes op het veld gaan zich ontwikkelen.
Dat we tegen Fener al een hele helft zo'n hoog tempo Fener onder druk konden zetten en ook nog de winnende maakten op dezelfde manier laat zien wat de werkelijke potentie is.

Er is tijd genoeg om hier een goed draaiend elftal van te maken.

Dus op basis van de wedstrijden zijn kritieke terecht, maar je moet verder kijken en dat is precies wat de staf ook doet en daar ben ik het volledig mee eens.

3 weken terug hadden we dit nog niet verwacht en we zijn nu echt stappen aan het maken.

Nu is het Fener overleven en verder gaan bouwen komende weken, daarbij Benfica verslaan en je staat weer in de CL.

Sluit ik me graag bij aan ! :pul

+2/-0

Zeggen veel mensen dit dan?
Behalve soms een enkeling hoor juiste positieve dingen.
Hoor alleen over de vleugels wat de spitsen voor de zoveelste jaar niet kan bereiken.
De rest was bij iedereen wel duidelijk en zelfs boven verwachting.

+1/-0

wehave schreef op 10 augustus 2025 om 17:54:

Zeggen veel mensen dit dan?
Behalve soms een enkeling hoor juiste positieve dingen.
Hoor alleen over de vleugels wat de spitsen voor de zoveelste jaar niet kan bereiken.
De rest was bij iedereen wel duidelijk en zelfs boven verwachting.

Het wordt hier geschreven en dat zijn er nog wel wat, ik zeg niet dat alles negatief is. Maar ik som wel paar zaken op waarbij ik, en kennelijk velen met mij, zoiets heb dat we ook verder vooruit moeten kijken en met tijd het wel goed moet gaan komen.

Dat is het enige wat ik daarmee wil aangeven en heb uitgelicht.

Meer is het niet.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - NAC Breda