Vak: -
Forumreacties: 3.682
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 06 juli 2025 om 12:06:
Leuk oefenpotje tegen een gedreven Cambuur. Ik ben, zoals bekend, groot voorstander van het geven van kansen aan de jeugd en het is mooi om ze in actie te zien. Helaas zie ik in deze lichting weinig grote talenten rondlopen. Zonde, want vooral in de verdediging zijn we dun bezet. Er komen gelukkig sterkere lichtingen aan na dit jaar. De meeste jeugdspelers zullen terug gaan naar de O21 of verhuurd worden. Voor nu betekent het echter dat we de portemonnee zullen moeten trekken voor wat versterking in de achterhoede (met name linksback en cv).
Een positieve uitzondering is uiteraard vleugelaanvaller Zinhagel, een geweldige aanwinst met veel potentie. Samen met Hoepel zal hij de vleugels gaan bezetten in de O21 verwacht ik. Zodra hij fysiek iets meer inhoud krijgt gaan ze hem ongetwijfeld overhevelen naar het eerste.
Van de selectiespelers viel Steijn me behoorlijk mee in voetballend opzicht. Hij brengt veel energie, diepgang en scorend vermogen, iets dat we kunnen gebruiken. Als je hem vergelijkt met Stengs op 10 is het een (te) groot verschil.
In de tweede helft vond ik eigenlijk alleen Jaden Slory indruk maken, een vleugelaanvaller die constant dreiging heeft in de diepte, overzicht en scorend vermogen heeft. Iemand die duidelijk wat toevoegt, ook in het druk zetten. Vorig jaar was hij al een van de uitblinkers tijdens de voorbereiding, hopelijk krijgt hij dit jaar eindelijk een serieuze kans nu hij wat wedstrijdervaring in de benen heeft. Lijkt me goed voor Hadj Moussa om wat concurrentie te voelen.
Op naar de volgende wedstrijd.
Forumreacties: 301
Reg.: 19 juli 2009
Favoriete opstelling: 4-3-3
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.273
Reg.: 11 januari 2008
Feyenoord houdt vier jeugdspelers voorlopig bij eerste elftal
Een aantal talenten dat de afgelopen periode meetrainde met het eerste elftal van Feyenoord, heeft de voorbereiding hervat met Feyenoord Onder 21. Daarmee heeft de technische staf een eerste schifting gemaakt in aanloop naar de komende oefenwedstrijden en het Europese voorrondeprogramma. Dit meldt Feyenoord Youth Watcher.
Jan Plug, Jayden Candelaria en Thijs Kraaijeveld blijven vooralsnog onderdeel van Feyenoord 1. Ook de 19-jarige centrale verdediger Sam Ringeling blijft bij de selectie van Robin van Persie. De verdediger maakt tot nu toe een verrassend sterke indruk op de technische staf.
Ondertussen is ook Dávid Hancko weer aangesloten bij de groepstraining. Van Persie is blij met zijn aanwezigheid: ''Hancko is zo’n geweldige prof, die zal altijd vol gas geven, wat er ook aan de hand is. Vorig seizoen hadden we een zware week met drie duels in acht dagen, ik stelde voor om hem ergens een keer een half uur minder te laten spelen. Dat was wat hem betreft onzin.''
Van Persie rekent op Hancko
De trainer van Feyenoord hoopt dat de Slowaak behouden blijft voor de club, maar weet dat er in de transferperiode altijd beweging mogelijk is. ''Zolang een speler niet is verkocht, reken ik op hem. En er komen belangrijke wedstrijden aan in augustus. Met Hancko zijn wij sterker. Je weet nooit hoe het loopt, ik wil hem graag houden maar ik wilde Antoni Milambo ook houden. We gaan het zien maar ik ben blij dat hij er weer is.''
'Deze talenten mogen zich bewijzen in de voorbereiding'
Robin van Persie laat in de voorbereiding een aantal talenten aan Feyenoord 1 ruiken. Jan Plug, Sam Ringeling, Jayden Candelaria en Thijs Kraaijeveld voegen zich volgens Rijnmond toe aan de selectie van de Rotterdammers.
In de wedstrijd tegen SC Cambuur stonden er door het grote aantal afwezigen veel talenten in de basis. De selectie van Feyenoord is nog lang niet compleet en dus krijgen de talenten de kans om te laten zien wat ze kunnen. Nu alle internationals zich bij de selectie hebben gevoegd keren de meeste van deze talenten terug naar de jeugdelftallen. Voor Jan Plug, Sam Ringeling, Jayden Candelaria en Thijs Kraaijeveld is dit nog niet het geval.
Jan Plug
Sjoerd Mossou begint met het opnoemen van Jan Plug, hij die zijn debuut bij Feyenoord 1 vorig seizoen maakte. Ik vind dat hij het goed doet", begint Sjoerd over de jonge verdediger. "Ik heb veel mensen horen klagen over wat hij afgelopen jaar bij Onder 21 liet zien, maar ik vind dat hij zich goed ontwikkelt ", aldus Sjoerd. Wel is hij van mening dat het talent zich nog moet ontwikkelen wat betreft zijn snelheid. Verhuren is volgens hem het ideale scenario, hier benoemt hij FC Dordrecht als ideale optie.
Sam Ringeling
Sam Ringeling wordt vergeleken met Gernot Trauner. Ringeling verlengde reeds zijn contract tot 2027 en wordt gezien als interessante speler. Ondanks zijn vele blessures moet hij volgens de journalist in de gaten worden gehouden. Hij is namelijk van mening dat het talent in elk jeugdteam belangrijk is geweest.
"Ik vergelijk hem met Gernot Trauner. In de duels gigantisch sterk, aan de bal heel goed, maar ook een gebrek aan snelheid. Dit is een speler die het op hoger niveau kan gaan redden, al zou ik hem geen toptalent noemen. Ik zeg niet dat Feyenoord met hem de opvolger van Trauner sowieso al in huis heeft."
Jayden Candelaria
Jayden Candelaria wordt momenteel als noodverbandje gezien, hij is een linksback en die heeft Feyenoord op dit moment nodig, zegt Sjoerd. Wel is hij van mening dat de term ´noodverband´ niet klopt. Het talent zou al lange tijd veel potentie tonen. Of Candelaria het eerste elftal van Feyenoord gaat halen weet de journalist nog niet. Hij is van mening dat het een uitstekende prof wordt, maar misschien net niet goed genoeg voor Feyenoord.
Thijs Kraaijeveld
Thijs Kraaijeveld wordt gezien als een van de grootste talenten van de Feyenoord Academy.
Ik denk nog steeds dat hij een heel groot talent is, maar ik zie wel dat hij moeite heeft om de stap te maken naar Feyenoord 1", zegt Sjoerd nu. Het grootste ontwikkelpunt is zou zijn inhoud zijn, Mossou zegt dat dit hem belemmerd om zich nu definitief aan de selectie van de Rotterdammers toe te voegen. De aanwezigheid van van Persie speelt in het voordeel van het talent. Kraaijeveld speelde in de Onder 16 en Onder 19 ook al onder de trainer.
open/sluit de onderstaande quote:Opstelling Feyenoord: basisplaatsen voor Bijlow en Hwang; Paixão ontbreekt
vandaag, 12:58 574 reacties
Het duurt niet lang meer voordat het duel tussen Feyenoord en Royale Union Saint-Gilloise gaat beginnen. Om 14:00 uur wordt er in De Kuip afgetrapt onder toeziend oog van Het Legioen die de weg naar het stadion uiteraard nog weet te vinden. Robin van Persie heeft meerdere internationals terug in zijn selectie en dat is ook te zien aan de basiself voor dit oefenduel.
In de defensie begint Justin Bijlow voor het eerst sinds zijn blessure weer onder de lat. Dit betekent dat Timon Wellenreuther een plek krijgt toegewezen op de bank. Rechtsback staat Kwame Tabiri weer opgesteld met Thomas Beelen en Djomar Giersthove als centrale duo. Net als vorige week begint Gijs Smal als linksback bij Feyenoord.
Uiteraard begint ook Sem Steijn weer in de basiself. Voor eerst zal de middenvelder een Feyenoord-shirt dragen in De Kuip nadat hij vorige week in Leeuwarden al zijn eerste treffer wist te maken. In tegenstelling tot het duel tegen SC Cambuur zullen vandaag Oussama Targhalline en In-Beom Hwang het middenveld compleet maken.
In de aanval keert Anis Hadj Moussa terug van zijn vakantie en mag hij direct aan de aftrap verschijnen. Voor Stengs betekent dit dat hij de aftrap vanaf de bank moet toekijken. In de spits begint wederom Ayase Ueda en opvallend is dat Jaden Slory start als linksbuiten. Leo Sauer is nog met vakantie en Igor Paixão ontbreekt in de selectie. Het is nog niet bekend of de Braziliaan afwezig is wegens een mogelijke transfer.
Nog niet alle internationals zijn terug in de selectie. Givairo Read, Aymen Sliti, Leo Sauer en Luciano Valente genieten sowieso nog van hun vakantie. Jakub Moder, Gernot Trauner en Dávid Hancko verschenen afgelopen week bijvoorbeeld wel op het trainingsveld, maar zitten nog niet in de selectie. Ramiz Zerrouki en Stephano Carrillo zitten wel op de bank.
Opstelling Feyenoord
Bijlow; Tabiri, Beelen, Giersthove, Smal; Targhalline, Hwang, Steijn; Hadj Moussa, Ueda, Slory.
Wissels Feyenoord
Wellenreuther, Andreev, Bossin, Otte, Plug, Candelaria, El Harmouz, Zerrouki, Kraaijeveld, Bullaude, Stengs, Rust, Zinhagel, Carranza, Carrillo.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 juli 2025, 13:36:57.
open/sluit de onderstaande quote:Paixão ontbreekt bij Feyenoord wegens blessure
vandaag, 13:38 31 reacties
De afwezigheid van Igor Paixão lijkt niet te komen door een mogelijke transfer. De Braziliaan heeft op de training een blessure opgelopen en ontbreekt daarom tijdens de oefenwedstrijd tegen Royale Union Saint-Gilloise, zo vertelt een woordvoerder van de club.
Bij Feyenoord ontbreken nog wel meer spelers. Zo zijn niet alle internationals terug in de selectie. Givairo Read, Aymen Sliti, Leo Sauer en Luciano Valente genieten nog van hun vakantie. Jakub Moder, Gernot Trauner en Dávid Hancko verschenen afgelopen week wel op het trainingsveld, maar zitten nog niet in de selectie.
In de basiself van Feyenoord zijn In-Beom Hwang en Anis Hadj Moussa weer terug na een paar weken vakantie. Ramiz Zerrouki en Stephano Carrillo zijn ook terug van vakantie en zitten op de bank
Uit: Lommel
Forumreacties: 3.572
Reg.: 26 juli 2005
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.278
Reg.: 7 december 2020
Voor de liefhebbers die het aandurven is hier een live stream:
https://www.youtube.com/live/m4PTbO_uPs0link
Maar wees gewaarschuwd het is werkelijk niet om aan te zien, die Belgen zijn drie klassen beter in de eerste helft.
Uit: Lommel
Forumreacties: 3.572
Reg.: 26 juli 2005
Forumreacties: 16.890
Reg.: 2 januari 2007
Feyenoord – Union Saint-Gilloise 1-1 (0-1)
Scoreverloop: 31. Boufal 0-1/(Penalty), 72. Bullaude/#29/(01) 1-1/(Assist: Zinhagel/#68/(01),
Vriendschappelijk: 02
Datum: 12/07/2025-
Tijd: 14:00-
Plaats: De Kuip, Rotterdam-
Gele Kaart: 33. Giersthove/#48/(01), 45. Bijlow/#01/(01),
Rode Kaart:
Bijzonderheid: 29. Fuseini mist penalty,
Vriendschappelijk: 02-01-01-00 04 05-02
Thuis: 01-00-01-00 01 01-01
Uit: 01-01-00-00 03 04-01
Topscoorders(05): Marsman/SC Cambuur Leeuwarden/(01), Ueda/#09/(01), Steijn/#24/(01), Slory/#36/(01), Bullaude/#29/(01),
Assists(05): Steijn/#24/(01), Stengs/#10/(01), Smal/#05/(01), Parlanti/#69/(01), Zinhagel/#68/(01),
Gele Kaart(02): Giersthove/#48/(01), Bijlow/#01/(01),
Opstelling Feyenoord: Bijlow/#01(46. Wellenreuther/#22); Tabiri/#63(46. Otte/#53), Beelen/#03(46.Kraaijeveld/#47), Giersthove/#48(46. Plug/#43), Smal/#05(63. Candelaria/#42); Hwang/#04/(C01)(46.El Harmouz/#45/78. Zerrouki/#06), Targhalline/#28(46. Bullaude/#29), Steijn/#24(63. Carrillo/#31); Hadj Moussa/#23(46. Zinhagel/#68/78. Rust/#56), Ueda/#09(63. Carranzo/#19), Slory/#36(46. Stengs/#10/(C02).
Wissels Feyenoord: Andreev/#21, Bossin/#39.
Buiten Wedstrijdselectie: -Nieuwkoop/#02, -Moder/#07, -Timber/#08, - Paixão/#14, -Ivanušec/#17, -Sauer/#16, -Trauner/#18, -Mitchell/#20, -'T Zand/#25, -Read/#26, -Diarra/#27, -Lotomba/#30, -Hancko/#33, -Nadje/#34, -Kasanwirjo/#35, -Valente/#40, -Sneijer/#41, -Van den Elshout/#44, -Ouarghi/#46, -Sebbar/#54, -Ringeling/#55, -Sliti/#57, -Rudisill/#60, -Zekovic/#61, -Ka/#64, -Bae/#65, -Van Persie/#66, -Parlanti/#69, -Haksteeg/#XX, -Tsoungui/#XX.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 juli 2025, 11:52:07.
Eerste helft:
Heel matig Feyenoord, echt een flinke stap terug vergeleken met vorige week. Ja het is een sterkere tegenstander en ja die speelt met z'n sterkste elf en wij nog niet eens met de helft van de normale selectie.
Toch mag je echt wel meer verwachten van wat er op het veld staat.
Ik mis de energie en de echte wil om te drukken, ze laten zich teveel de kaas van het brood eten.
Twee domme penalty's die compleet onnodig waren.
Je kan wel een paar dingen inmiddels constateren:
Tabiri komt zwaar te kort en zie ik ook heel weinig potentie in.
Dat moet echt beter kunnen
Slory, leuke speler, heeft echt wel potentie, maar komt nu gewoon nog te kort en moeten we aan een Eredivisie club verhuren.
Targhalline was vorig jaar beter, maar kan zijn dat die er nog in moet komen.
Hadj Moussa zelfde drama als vorig jaar, blind lopen, iedere keer hetzelfde doen, niet nadenken.
Komt kwa slimmigheid echt te kort momneteel.
Steijn verwacht ik ook echt meer van, want die zie je ook helemaal niet.
Smal ook heel matig, continue balverlies en laat zich aftroeven.
Al met al het is gewoon echt heel slecht en je mag echt wel meer verwachten.
Heel simpel gestel, ik denk serieus dat komende weken er nog 2 a 3 of zefls 4 aankopen bij moeten komen om op niveau te komen van CL.
We zijn echt wel beter met de basisspelers, maar dit is deels wat daarachter zit of kort daarachter en dat is gewoon te matig.
We hebben gewoon weer ons huiswerk onvoldoende gedaan en hadden al veel meer op de transfermarkt klaar moeten krijgen en gebeurt gewoon weer niet.
Bestuur roept ieder jaar we hebben geleerd van vorig jaar, maar ieder jaar maken we weer dezelfde fouten.
Het is een oefenduel, dus je moet er ook op een andere manier naar kijken, maar je kan al wel een patroon zien of het de goede of de niet goede kant op gaat.
Op dit moment is het gewoon niet goed, daar moet je eerlijk in zijn.
Conclusie van vandaag:
Er is nog een hele hoop werk aan de winkel en we zijn nog lang niet klaar voor de VcL.
Het is en blijft een oefenwedstrijd, we spelen met veel jeugd, maar vooral de A-Spelers lieten het compleet afweten.
Dat baart zorgen en moet echt veel beter.
Carillio moet wat mij betreft voorlopig de eerste spits worden.
Positief opgevallen:
Zinhagel
Plug
Giersthoven (ondanks z'n fouten met de pingels)
Bullaude
Kraaijeveld
Bijlow mist gewoon ritme en moet rustig gebracht worden komende weken.
Niet goed:
Ueda
Moussa
Tabiri
Beelen
Steijn
Targhalline
Moet echt beter bij deze gasten, waarvan een deel weg mag van mij.
Ueda is daarin volgens mij geen discussiepunt meer.
Carranza bracht zelfs nog meer vandaag, zegt genoeg...
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 1.027
Reg.: 31 augustus 2023
Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2025/2026