Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-PEC Zwolle (25/04/2025-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord-PEC Zwolle - ( - )
Scoreverloop:
Competitiewedstrijd: 30
Datum: 25/04/2025-
Tijd: 21:00-
Plaats: De Kuip, Rotterdam-
Gele Kaart:
Rode Kaart:
Bijzonderheid:

Competitie: 29-17-08-04 59 64-32
Thuis: 14-09-03-02 30 30-15
Uit: 15-08-05-02 29 34-17

Topscoorders(64): Paixão/#14/(12), Giménez/#29/(07), Timber/#08/(06), Hadj Moussa/#23/(06), Ueda/#09/(05), Carranza/#19/(04), Hancko/#33/(03), Osman/#38/(03), Moder/#07/(03), Milambo/#27/(02), Hwang/#04/(02), AZ/#XX/02/Eigen Doel), Stengs/#10/(01), FC Groningen/#XX/(01/Eigen Doel), Lotomba/#30/(01), Ivanušec/#17/(01), Zerrouki/#06/(01), Beelen/#03(01), RKC/#XX/(01/Eigen Doel), Heracles Almelo/#XX/(01/Eigen Doel), Sliti/#57/(01),

Assists(56): Paixão/#14/(13), Read/#26/(07), Osman/#38(04), Bueno/#16/(04), Stengs/#10/(03), Hadj Moussa/#23/(03), Hancko/#33/(02), Zechiël/#24/(02), Hwang/#04/(02), Milambo/#27/(02), Smal/#05/(02), Giménez/#29/(01), Lotomba/#30/(01), Carranza/#19/(01), Nieuwkoop/#02/(01), Zerrouki/#06/(01), Almere/#XX/(01), Heerenveen/#XX/(01), Onbekend/#XX/(01), Beelen/#03/(01), Hartman/#11/(01), Moder/#07/(01), Trauner/#18/(01),

Geen Assist(08): Penalty/(06), Twente/(01),Go Ahead Eagles/(01).

Gele Kaarten(41): Timber/#08/(05), Hancko/#33/(05), Hwang/#04/(04), Trauner/#18/(04), Hadj Moussa/#23/(04), Osman/#38/(02), Nieuwkoop/#02/(02), Milambo/#27/(02), Wellenreuther/#22/(01), Stengs/#10/(01), Nadje/#34/(01), Zechiël/#24/(01), Priske(Trainer/(01), Osman/#38/(01), Beelen/#03/(01), Hadj Moussa/#23/(01), Bueno/#16/(01), Giménez/#29/(01), Read/#26/(01), Zerrouki/#06/(01), Carranza/#19/(01).

Rode Kaarten(01): Zerrouki/#06(01/2x Geel).

Wedstrijdselectie Feyenoord: Bijlow/#01, Nieuwkoop/#02, Beelen/#03, Hwang/#04, Smal/#05, Zerrouki/#06, Moder/#07, Timber/#08, Ueda/#09, Stengs/#10, Hartman/#11, Paixão/#14, González/#15, Bueno/#16, Ivanušec/#17, Trauner/#18, Carranza/#19, Mitchell/#20, Andreev/#21, Wellenreuther/#22, Hadj Moussa/#23, 'T Zand/#25, Read/#26, Milambo/#27, Targhalline/#28, Lotomba/#30, Carrillo/#31, Hancko/#33, Nadje/#34, Osman/#38, Bossin/#39, Arnaud/#40, Candelaria/#42, Plug/#43, Van den Elshout/#44, De Blok/#45, Breinburg/#46, Elmensdorp/#47, Giersthove/#48, Redmond/#49, Van der Heijden/#50, Geneugelijk/#51, Rais/#53, Sebbar/#54, Netten/#55, Rust/#56, Sliti/#57, Zaal/#58, De Bie/#59, Rudisill/#60, Zekovic/#61, Bobson/#62, Vanga/#63, Ka/#64, El Harmouz/#65, Haksteeg/#66, Kraaijeveld/#68.

Opstelling Feyenoord:

Wissels Feyenoord:

Trainer: Priske per 01/07/2024 in dienst. Per 10/02/2025 uit dienst.
Assistent Trainer: Lukas Babalola per 01/07/2024 in dienst. Per 10/02/2025 uit dienst.
Assistent Trainer: Björn Hamberg per 01/07/2024 in dienst. Per 10/02/2025 uit dienst.
Assistent Trainer: John de Wolf.

Interim-Trainer: Pascal Bosschaart per 11/02/2025. 22/02/2025
Interim-Assistent Trainer: John de Wolf per 11/02/2025.
Interim-Assistent Trainer: Etiënne Reijnen per 11/02/2025.
Interim-Assistent Trainer: Arnold Scholten per 11/02/2025.

Trainer: Robin van Persie per 23/02/2025 in dienst.
Assistent Trainer: René Hake per 23/02/2025 in dienst.
Assistent Trainer: John de Wolf.
Assistent Trainer: Etiënne Reijnen.
Assistent Trainer: Brian Pinas per 23/02/2025 in dienst.

Buiten Wedstrijdselectie Feyenoord: -Bijlow/#01(Knie), -Nieuwkoop/#02(Blessure), -Beelen/#03(Enkel), -Timber/#08(Knie), -Stengs/#10(Hamstring), -Het Legioen/#12(Tribune), -Onbekend/#13(Niet Geselecteerd), -Mitchell/#20(Feyenoord O21), -Zechiël/#24(Sparta, verhuurd), -'T Zand/#25(Feyenoord O21), -Targhalline/#28(Blessure), -Giménez/#29(AC Milan), -Lotomba/#30(Onderbeen), -Carrillo/#31(Feyenoord O21), -Onbekend/#32(Niet Geselecteerd), -Nadje/#34(Voet), -Onbekend/#35(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#36(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#37(Niet Geselecteerd), -Kasanwirjo/#XX(Knie), -Arnaud/#40(Niet Geselecteerd), -Berger/#41(FC Dordrecht, verhuurd), -Candelaria/#42(Niet Geselecteerd), -Plug/#43(Niet Geselecteerd), -Van den Elshout/#44(Niet Geselecteerd), -De Blok/#45(Niet Geselecteerd), -Breinburg/#46(Niet Geselecteerd), -Elmensdorp/#47(Niet Geselecteerd), -Redmond/#49(Feyenoord O21), -Van der Heijden/#50(Niet Geselecteerd), -Geneugelijk/#51(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#52(Niet Geselecteerd), -Rais/#53(Niet Geselecteerd), -Sebbar/#54(Niet Geselecteerd), -Netten/#55(Niet Geselecteerd), -Rust/#56(Niet Geselecteerd), -Zaal/#58(Niet Geselecteerd), -De Bie/#59(Niet Geselecteerd), -Rudisill/#60(Niet Geselecteerd), -Zekovic/#61(Niet Geselecteerd), -Bobson/#62(Niet Geselecteerd), -Vanga/#63(Niet Geselecteerd), -Ka/#64(Niet Geselecteerd), -El Harmouz/#65(Niet Geselecteerd), -Haksteeg/#66(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#67(Niet Geselecteerd), -Kraaijeveld/#68(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#69(Niet Geselecteerd), -Husselin/#XX(Niet Geselecteerd), -Zon/#XX(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#XX(Niet Geselecteerd), -Wessels/#XX(Niet Geselecteerd), -Otte/#XX(Niet Geselecteerd), -Schens/#XX(Niet Geselecteerd), -Gardenier/#XX(Niet Geselecteerd), -Mparaganda/#XX(Niet Geselecteerd), -Moses/#XX(Niet Geselecteerd), -Ettienne/#XX(Niet Geselecteerd), -Agboluaje/#XX(Niet Geselecteerd), -Sneijer/#XX(Niet Geselecteerd), -Mojanaga/#XX(Niet Geselecteerd), -Rambocus/XX(Niet Geselecteerd), -Kraaijeveld/#XX(Niet Geselecteerd), -N. de Koning/#X(Niet Geselecteerd), -Ouarghi/#XX(Niet Geselecteerd), -Van der Ent/#XX(Niet Geselecteerd), -Ulutas/#XX(Niet Geselecteerd), -Cruz/#XX(Niet Geselecteerd), -Bouhlarouz/#XX(Niet Geselecteerd), -Van Persie/#XX(Niet Geselecteerd), -Neijenhuis/#XX(Niet Geselecteerd), -D. Slory/#XX(Niet Geselecteerd), -Tomasson/#XX(Niet Geselecteerd), -Amoah/#XX(Niet Geselecteerd), -Zinhagel/#XX(Niet Geselecteerd), -Mahamud/#XX(Niet Geselecteerd), -T. de Koning/#XX(Niet Geselecteerd), -Khan/#XX(Niet Geselecteerd), -Onunta/#XX(Niet Geselecteerd), -Hoepel/#XX(Niet Geselecteerd), -Gompel/#XX(Niet Geselecteerd).

+1/-0

Carranza ontbreekt tegen PEC Zwolle, Beelen keert terug in selectie

Julián Carranza is vrijdagavond tegen PEC Zwolle niet inzetbaar. De spits van Feyenoord heeft volgens trainer Robin van Persie een momentje gehad op het trainingsveld. De Argentijn ligt er een tijdje uit, maar niet heel lang, waren de woorden van de hoofdtrainer.

Thomas Beelen is wel weer beschikbaar voor Feyenoord. De verdediger behoort tot de wedstrijdselectie van de Rotterdammers. De 23-jarige Beelen kampte met een enkelblessure en was daardoor drie wedstrijden niet inzetbaar. Oussama Targhalline ontbreekt nog in de wedstrijdselectie voor de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle. Verder zijn er geen nieuwe blessuregevallen bekend bij de Stadionclub.

De komende wedstrijd moet Feyenoord zich verzekeren van een ticket voor de Champions League. "Wij focussen ons nu op de eerstvolgende wedstrijd, en natuurlijk kijken we ook naar de andere duels. Je hoopt dan dat de resultaten meevallen, maar meer kun je niet doen. Op een aantal onderdelen moet het bij ons beter, dus die punten hebben we de afgelopen week behandeld. Vanuit dat oogpunt is het jammer dat je niet in een ritme kunt blijven, want dat zijn de spelers gewend."

Van Persie hoopt dat Timber blijft: "Daar zijn meerdere partijen voor nodig"

Vrijdagavond krijgt Feyenoord in De Kuip bezoek van PEC Zwolle voor de start van het slotstuk van de Eredivisie. Het is bijna twee weken geleden dat de Rotterdammers in actie kwamen, maar de geruchten over transfers en contractverlengingen zijn vooral toegenomen. De meest besproken spelers waren Sem Steijn en Quinten Timber en zodoende ging Robin van Persie tijdens de persconferentie in op de transfersituaties.

Als Van Persie wordt gevraagd naar de situatie rond Sem Steijn, kan de trainer eigenlijk weinig kwijt. "Sem is nu gewoon een goede speler van Twente, dus ik kan er niet veel over zeggen. We zullen kijken hoe het zich ontwikkelt. Het hele proces van kijken naar welke type spelers wij nodig hebben, dat loopt nu. We zijn een puzzelstuk aan het leggen richting volgend seizoen. Het is een zekerheid dat we er op de achtergrond druk mee bezig zijn."

Tijdens de afgelopen anderhalve week is het ook gegaan over de situatie van Quinten Timber, waarbij de aanvoerder twee opties te horen heeft gekregen van de club. Van Persie hoopt ook volgend seizoen nog te beschikken over de middenvelder. "Als het aan mij ligt, hoop ik dat hij blijft en verlengt. Daar zijn alleen meerdere partijen voor nodig, dus ligt niet echt in mijn handen."

Zoektocht naar nieuwe spelers
Zoals bekend had Arne Slot tijdens zijn jaren als hoofdtrainer een serieuze invloed op het transferbeleid van Feyenoord en ook Van Persie oppert zelf namen richting Mark Ruijl en Dennis te Kloese. "Daarin werk ik samen met de technische staf. We bespreken alle mogelijke opties en dat gaat op een hele open manier. Samenwerken staat natuurlijk wel centraal en we bespreken vanuit ieders rol waarom bepaalde spelers wel of niet goed bij het elftal passen."

"Je moet vanuit een breder plaatje schetsen hoe posities met elkaar samen kunnen werken", vervolgt de trainer. "We nemen het allemaal best breed als je het hebt over fysieke data en hoe iemand zijn karakter is. We hebben daar een tool voor, dus het gaat verder dan alleen de samenwerking tussen mij en de directie. Ook andere onderdelen binnen de club spelen een rol. We proberen echt goede keuzes te maken en niet alleen op basis van iemand zijn voorkeur of mening. Spelers moeten op alle onderdelen passen bij de club."

Van Persie: "Wij zijn heel druk met het opvangen van allerlei scenario's"

Met nog vijf wedstrijden te spelen blijft Feyenoord in de race voor plek twee en drie in de Eredivisie. De derde plaats is momenteel volledig in eigen hand, terwijl PSV nog twee wedstrijden moet verliezen om kans te maken voor een rechtstreeks ticket van de Champions League. Op de persconferentie van donderdagmiddag sprak Robin van Persie over de verbeterpunten van zijn elftal en het treffen van PEC Zwolle.

"Het verdedigen is de basis van ieder team, dat moet gewoon goed staan", benadrukt Van Persie. "Je kunt heel veel doelpunten maken, maar als je er veel tegen krijgt, dan wordt het iedere wedstrijd een uitdaging. Als je de afgelopen wedstrijden bekijkt, dan zie je dat wij veel doelpunten hebben gescoord. Alleen het kan gewoon beter. Wij werken iedere dag aan de focuspunten die beter kunnen. Over een heel seizoen ga je niet iedere wedstrijd goed spelen en moet je ook de mindere wedstrijden niet verliezen."

Oud-Feyenoorder Dylan Vente staat momenteel onder contract in Zwolle en de trainer van Feyenoord heeft nog in de selectie gezeten met de spits. "Ik vind Dylan echt een goede spits. Hij heeft een heel goed gevoel voor de ruimte, dus daarom heeft hij ook extra aandacht gekregen. Ik heb zelf natuurlijk met Dylan getraind en gespeeld, maar ik heb hem ook op een blauwe maandag nog training gegeven, dat was heel erg leuk. Hij doet het hartstikke goed en gaat goed op in de speelwijze van PEC Zwolle."

"Ik zie Zwolle echt als een goede ploeg die ook wil voetballen. Ik verwacht niet dat Zwolle morgen terug zal zakken, want ik heb ze ook gezien tegen topclubs waar ze wilden voetballen. Daar hebben ze ook de spelers voor", concludeert Van Persie. "Op een aantal onderdelen moet het bij ons beter, dus die punten hebben we de afgelopen week behandeld. Vanuit dat oogpunt is het jammer dat je niet in een ritme kunt blijven, want dat zijn de spelers gewend."

Scenario's op transfermarkt
Van Persie sprak al over de situatie rond Steijn en Timber, maar de trainer vreest dat meer spelers zullen vertrekken. "Wij houden wel rekening met ieder mogelijk scenario. Wij zijn ook reëel in het feit dat een aantal spelers kunnen vertrekken. Wij zijn heel druk met het opvangen van allerlei scenario's. Het is ook wel onze plek in het Europese voetbal dat er momenten komen dat wij moeten verkopen. Bij sommige spelers die het hier al jaren fantastisch doen, is het ook logisch als zij een vervolgstap maken. Ik hoop het niet, maar wij moeten wel klaar staan."

Voor Van Persie biedt het ook kansen wanneer er spelers vertrekken, want dan kan de trainer meer zijn eigen draai geven aan de selectie. "Voor iedere speler is het wel prettig om te horen wat de trainer van je vindt en hoe ik denk over zijn mogelijke rol. Links en rechts spreek ik ook spelers om af te tasten hoe zij er zelf over denken. Wij maken dan samen een keuze. Feyenoord zit wel in een bevoorrechte positie dat we niet moeten verkopen. Dat is de verdienste van heel veel mensen waaronder Arne en Dennis, maar we blijven wel reëel."

"Als ik het vergelijk met een paar weken geleden, traint hij nu beter"

Woensdagochtend liet Ayase Ueda eigenlijk voor het eerst sinds zijn komst bij Feyenoord echt van zich horen. De Japanner heeft een lastige beginperiode gehad, maar voelt dat de samenwerking met Robin van Persie succesvol zal worden. Ook de trainer van Feyenoord is positief over de kwaliteiten van zijn spits en ziet hem stappen maken.

"Ik heb wel echt het gevoel dat Ueda stappen maakt de afgelopen periode", begint Van Persie over de situatie rond de Japanse spits. "Dat is vanuit een fysiek oogpunt, maar ook als je kijkt naar hoe hij op het veld staat en beweegt binnen 1908. Ik zie hem groeien en steeds beter worden. Hij is tussen de trainingen door ook heel vrolijk, dus dat zijn voor mij wel signalen dat het de goede kant op gaat. Als ik het vergelijk met een paar weken geleden, traint hij nu beter. Ik zie dagelijks glimpjes van die wedstrijden tegen FC Twente."

Focuspunten bij Feyenoord
Van Persie had het tijdens de persconferentie veel over focuspunten binnen zijn ploeg, maar waar doelt de trainer dan precies op? "Als je het dan hebt over aanvallen, gaat het om hoe we dat beter kunnen doen op verschillende hoogtes van het veld. Wij moeten als team iedereen nog meer in elkaars kracht zetten. Als het gaat over verdedigen, moet iedereen vanuit zijn eigen taak dingen oppakken. Het moet duidelijker worden wie wat, waar en wanneer oppakt?"

"Tijdens de wedstrijd tegen Fortuna vond ik dat een aantal spelers vanuit een goede intentie op andere posities uitkwamen. Ik vind alleen dat het niet altijd had gehoeven en daardoor kom je als speler niet goed in je kracht. Bij het verdedigen is het belangrijk dat iedereen vanuit zijn eigen taak blijft verdedigen", sluit de trainer van Feyenoord af.

Vermoedelijke elf Feyenoord: Van Persie kiest weer voor Hwang

Feyenoord hervat vrijdagavond de jacht op de tweede plaats. De Rotterdammers moeten winnen om in het spoor te blijven van PSV en de derde plaats in handen te houden. FC Utrecht presteert uitstekend in de Eredivisie en vormt een concurrent voor een ticket voor de voorrondes van de Champions League.

Trainer Robin van Persie heeft de afgelopen periode weer uitgebreid tactisch kunnen trainen. Feyenoord beschikt over een steeds fittere groep, maar zag wel weer een speler afhaken. Julián Carranza is geblesseerd afgehaakt en is daardoor niet inzetbaar tegen PEC Zwolle. Gevolgen heeft het niet voor de basisopstelling, want Ayase Ueda is gewoon de spits.

Van Persie gaf tijdens het persmoment aan tevreden te zijn met de Japanner. Ueda laat op de trainingen zien de looplijnen steeds beter te herkennen. De verwachting is dat de spits Anis Hadj Moussa en Igor Paixão naast zich heeft in de aanval. Ook op het middenveld wordt gerekend op Jakub Moder, In-beom Hwang en Antoni Milambo. De Zuid-Koreaan keert terug in de basiself, nadat Ramiz Zerrouki op zijn plek begon tijdens de uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard.

Achterin bij Feyenoord zijn er wel enkele vraagstukken. Gaat Van Persie vasthouden aan Quilindschy Hartman, die kritiek kreeg na afloop van de wedstrijd tegen Fortuna Sittard vanwege zijn vertoonde spel? Als Van Persie naar Het Legioen zou luisteren, dan speelt Gijs Smal. Liefst 67% van de 10.700 stemmen kiest op dit moment voor Smal boven Hartman.

Thomas Beelen is ook weer van de partij bij Feyenoord. De centrale verdediger trainde de laatste periode weer voluit mee, nadat hij drie duels aan de kant stond met een blessure aan zijn knie. Beelen behoort tot de wedstrijdselectie, maar toch staat de ervaren Gernot Trauner weer in de basisopstelling. De Oostenrijker past met zijn inspeelpass beter in het systeem dat Van Persie voor ogen heeft.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Wellenreuther; Read, Trauner, Hancko, Hartman; Hwang, Moder, Milambo; Hadj Moussa, Ueda, Paixão.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-PEC Zwolle (25/04/2025-21:00)