Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Johan Cruijff-schaal

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Dat ziet Priske ook wel 12 tegengoals in 3 wedstrijden tegen CL teams kan niet.
Feyenoord is ook nog niet topfit zag je ook. Spelhervattingen vond ik wel goed en Timber zonder tespelen is wel de leider in de groep.

 

+1/-0

PSV zou mijlenver voor liggen en vandaag met grote cijfers winnen. Feyenoord is er nog lang niet, en ik ben ook niet overtuigd van het systeem. Maar ook PSV is nog niet zo goed als ze in fases afgelopen seizoen waren.

Die zijn echt teveel opgehemeld hier afgelopen tijd. En Feyenoord is teveel afgemaakt.

PSV met een vrijwel ongewijzigd elftal en dezelfde trainer, staf en systeem. Goed, een flinke lijst afwezigen. Maar dat was bij Feyenoord ook, en dit elftal moet nog wennen aan de trainer en de nieuwe speelwijze. En met die verhoudingen heb je de gehele wedstrijd ‘meegedaan’.

Goals kwamen uit individuele fouten. Die werden aan beide kanten afgedwongen. Beide ploegen hebben zwakke plekken, mindere spelers.

Ik hecht aan die Supercup niet erg veel, als we hem winnen ook niet. Maar hij is wel binnen. Ik heb liever dat Feyenoord hem pakt, dan dat hij naar Eindhoven gaat…

 

+1/-0

Het Feyenoord van vanavond heeft in de CL niks te zoeken. Vooral in balbezit moet het echt beter. De 1-2 voorsprong in de eerste helft was tegen de verhoudingen in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 04 augustus 2024 om 21:02:

Het Feyenoord van vanavond heeft in de CL niks te zoeken. Vooral in balbezit moet het echt beter. De 1-2 voorsprong in de eerste helft was tegen de verhoudingen in.



Dat klopt, maar de eerste CL-speelronde is pas over een flink aantal weken. Laten we ons eerst maar richten op de eerste competitie wedstrijd aankomende zaterdag.

Kleine stappen vooruit. Iedere dag beter worden. Die CL is een punt op de horizon, niet meer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 04 augustus 2024 om 21:06:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 04 augustus 2024 om 21:02:

Het Feyenoord van vanavond heeft in de CL niks te zoeken. Vooral in balbezit moet het echt beter. De 1-2 voorsprong in de eerste helft was tegen de verhoudingen in.



Dat klopt, maar de eerste CL-speelronde is pas over een flink aantal weken. Laten we ons eerst maar richten op de eerste competitie wedstrijd aankomende zaterdag.

Kleine stappen vooruit. Iedere dag beter worden. Die CL is een punt op de horizon, niet meer.


Ook tegen Willem 2 zal het in balbezit beter moeten. Als het gaat om de CL heeft Feyenoord nog 6 weken om zich te verbeteren. Feyenoord zal in de CL met een verdedigende tactiek moeten gaan spelen: 5 verdedigers, 3 of 4 middenvelders en 1 of 2 man voorin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 04 augustus 2024 om 21:11:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 04 augustus 2024 om 21:06:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 04 augustus 2024 om 21:02:

Het Feyenoord van vanavond heeft in de CL niks te zoeken. Vooral in balbezit moet het echt beter. De 1-2 voorsprong in de eerste helft was tegen de verhoudingen in.



Dat klopt, maar de eerste CL-speelronde is pas over een flink aantal weken. Laten we ons eerst maar richten op de eerste competitie wedstrijd aankomende zaterdag.

Kleine stappen vooruit. Iedere dag beter worden. Die CL is een punt op de horizon, niet meer.


Ook tegen Willem 2 zal het in balbezit beter moeten. Als het gaat om de CL heeft Feyenoord nog 6 weken om zich te verbeteren. Feyenoord zal in de CL met een verdedigende tactiek moeten gaan spelen: 5 verdedigers, 3 of 4 middenvelders en 1 of 2 man voorin.



Natuurlijk, ook tegen Willem II moet het beter. Reken er maar op dat die veel minder ruimte gaan weggeven aankomende zaterdag. Het tempo moet omhoog.

In 6 weken kan er nog zoveel gebeuren, de transfermarkt is amper op gang gekomen. Er komen nog spelers bij, en wellicht vertrekken er nog spelers die vandaag gespeeld hebben. Het is nog even afwachten, en tegelijkertijd moet Priske blijven bouwen.

Dan gaan we het zien…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 04 augustus 2024 om 21:38:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 04 augustus 2024 om 21:11:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 04 augustus 2024 om 21:06:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 04 augustus 2024 om 21:02:

Het Feyenoord van vanavond heeft in de CL niks te zoeken. Vooral in balbezit moet het echt beter. De 1-2 voorsprong in de eerste helft was tegen de verhoudingen in.



Dat klopt, maar de eerste CL-speelronde is pas over een flink aantal weken. Laten we ons eerst maar richten op de eerste competitie wedstrijd aankomende zaterdag.

Kleine stappen vooruit. Iedere dag beter worden. Die CL is een punt op de horizon, niet meer.


Ook tegen Willem 2 zal het in balbezit beter moeten. Als het gaat om de CL heeft Feyenoord nog 6 weken om zich te verbeteren. Feyenoord zal in de CL met een verdedigende tactiek moeten gaan spelen: 5 verdedigers, 3 of 4 middenvelders en 1 of 2 man voorin.



Natuurlijk, ook tegen Willem II moet het beter. Reken er maar op dat die veel minder ruimte gaan weggeven aankomende zaterdag. Het tempo moet omhoog.

In 6 weken kan er nog zoveel gebeuren, de transfermarkt is amper op gang gekomen. Er komen nog spelers bij, en wellicht vertrekken er nog spelers die vandaag gespeeld hebben. Het is nog even afwachten, en tegelijkertijd moet Priske blijven bouwen.

Dan gaan we het zien…



Na drie zware wedstrijden is starten tegen Willem II wel lekker hoor. Maar 3 punten is geen feit nog. Organisatie moet veel beter nog.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 04 augustus 2024 om 20:58:

PSV zou mijlenver voor liggen en vandaag met grote cijfers winnen. Feyenoord is er nog lang niet, en ik ben ook niet overtuigd van het systeem. Maar ook PSV is nog niet zo goed als ze in fases afgelopen seizoen waren.

Die zijn echt teveel opgehemeld hier afgelopen tijd. En Feyenoord is teveel afgemaakt.

PSV met een vrijwel ongewijzigd elftal en dezelfde trainer, staf en systeem. Goed, een flinke lijst afwezigen. Maar dat was bij Feyenoord ook, en dit elftal moet nog wennen aan de trainer en de nieuwe speelwijze. En met die verhoudingen heb je de gehele wedstrijd ‘meegedaan’.

Goals kwamen uit individuele fouten. Die werden aan beide kanten afgedwongen. Beide ploegen hebben zwakke plekken, mindere spelers.

Ik hecht aan die Supercup niet erg veel, als we hem winnen ook niet. Maar hij is wel binnen. Ik heb liever dat Feyenoord hem pakt, dan dat hij naar Eindhoven gaat…



Van 1 wedstrijd kan je niks bazeren. Het was van beide kanten vandaag ontzettend slecht. Enige wat we weten is dat PSV zelfde coach, spelers en strategie heeft. En we weten wat ze kunnen.

Feyenoord is nog de vraag of die zo'n dtap kunnen zetten. Ik vond onze sterke kant van vorig seizoen (verdediging) erg zwak. (Bij PSV ook, maar die hadden vorig jaar 20 clean sheets ofzo, dus dat komt bij hun wel goed).

Uiteindelijk moeten we naar onszelf kijken en dat is nu al 4 wedstrijden zorgwekkend...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 augustus 2024 om 20:31:

Eerste Priske is binnen haha leuk hoe iedereen betrokken is bij het feestje goed voor het groepsgevoel. Feyenoord heeft het laatste gedeelte gewoon 4-3-3 gespeeld.
Gimenez oogt topfit Zechiël en Stengs superbelangrijk. Zerrouki onopvallend maar degelijk.



Zerrouki degelijk? Da;s een gevaar voor je eigen ploeg, hopelijk kunnen we die deze maand lozen naar Turkije.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 04 augustus 2024 om 22:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 augustus 2024 om 20:31:

Eerste Priske is binnen haha leuk hoe iedereen betrokken is bij het feestje goed voor het groepsgevoel. Feyenoord heeft het laatste gedeelte gewoon 4-3-3 gespeeld.
Gimenez oogt topfit Zechiël en Stengs superbelangrijk. Zerrouki onopvallend maar degelijk.



Zerrouki degelijk? Da;s een gevaar voor je eigen ploeg, hopelijk kunnen we die deze maand lozen naar Turkije.



100% waar. Die kan het niveau niet aan. Ik doe een vreugde dansje als hij vertrekt.

 

+1/-0

Als er een club komt die 9 a 10 miljoen op tafel legt mag hij van mij ook vertrekken, maar dan moet er alsnog een goede vervanger voor Wieffer van buitenaf komen.

 

+1/-0

https://www.feyenoordpings.nl/noa-lang-deel-uit-wij-zijn-in-alle-facetten-beter-dan-feyenoord/?utm_term=free

Vraag me af wat ooit gebeurt is dat hij Feyenoord echt haat haha

Vind wel mooi dat hij dan verliest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Op basis van 1 wedstrijd kan je niks baseren, maar op basis van 4 wedstrijden kun je al stellen dat de situatie bij Feyenoord 'zorgwekkend' is?!

Ik ben ook niet overtuigd van de speelwijze en het systeem wat Priske wil spelen, maar hij verdient meer tijd om zijn visie erin te slijpen bij de spelers. Die krijgt hij niet, want de voorbereiding zit er eigenlijk al op; al gaf hij op voorhand aan dat de Super Cup geen 'meetmoment' was en Feyenoord er zaterdag tegen Willem II moet staan.

Jij noemt de wedstrijd afgelopen zondag van beide kanten slecht, maar ik heb nog nooit een goede Super Cup wedstrijd gezien. Dat is inherent aan het moment waarop die wedstrijd gespeeld wordt. De wedstrijd vorig seizoen was ook niet om aan te zien.

En dat Feyenoord en PSV allebei niet goed waren, betekent dus ook dat PSV iets teveel opgehemeld is hier afgelopen weken. Want zouden ze niet over Feyenoord heen walsen? Ook PSV is dit seizoen niet begonnen op het niveau waarop ze vorig seizoen geeindigd zijn, dat moet groeien. LOgisch. We weten waartoe de ploeg in staat inderdaad, zeker omdat er weinig veranderd lijkt. Maar ze zijn er nog niet. En ze hebben ook nog altijd dezelfde achilleshiel, de verdediging. De intenties om daarin te kwalitatief versterken ten spijt.

Het is gek, want PSV had inderdaad een indrukwekkend aantal 'clean sheets' vorig seizoen. Maar toch is dat waar de kansen liggen, want de verdedigers achterin bij PSV zijn niet van hetzelfde niveau als de aanval en het middenveld. Daarnaast biedt de manier van spelen ook gewoon mogelijkheden aan tegenstanders om ook tot kansen te komen. In die zin vraag ik me af of eventuele, beoogde versterkingen achterin daarin veel verschil zullen maken. Ploegen van Bosz zijn verdedigend gewoon kwetsbaar, door zijn manier van spelen. Ook al doet de trainer het zelf altijd voorkomen dat tegendoelpunten niet 'zijn schuld' zijn maar komen omdat spelers fouten maken en niet spelen zoals hij ze heeft geinstrueerd.

Flamingo bewees zondag in ieder geval dat hij (nog) niet de centrale verdediger is die PSV beter maakt. Ik heb eerder al gepost dat ik nog maar moest zien dat hij beter zou zijn dan Ramalho. Dat was hij in de Super Cup in ieder geval niet. En daar betaal je dan 9M voor...


Bosz en Priske hebben beide nog flink wat werk te doen. Te Kloese en Stewart/Brands evenzeer. Die tijd is er nog, maar moet ze ook wel gegund worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 07 augustus 2024 om 14:32:

open/sluit de onderstaande quote:




.......




Ik zie inderdaad patronen en spelopvattingen waar ik niet vrolijk van word.

1. Onze laatste linie staat in de omschakeling veel te hoog. Het is pijnlijk om te zien hoe gemakkelijk tegenstanders telkens de ruimte achter onze verdedigingslinie weten te vinden. Als een middenvelder van de tegenstander diep gaat, hebben we daar geen antwoord op.

2. We missen de wingbacks die we nodig hebben voor dit systeem in balbezit. Doordat we met twee nummer 10's spelen en geen echte buitenspelers hebben, moeten onze wingbacks ook als aanvallers fungeren. Op dit moment zie ik alleen Hartman dit doen, maar hij moet na zijn blessure eerst wennen aan het systeem.

3. In balbezit van de tegenstander zie ik al meerdere wedstrijden dat de vijf verdedigers niet goed weten wat ze doen. Ze zien er onzeker en angstig uit. Dit was vorig jaar onze sterkste linie. Tegen Benfica moesten ze daardoor enkele keren aan de noodrem trekken en pakten ze geel.

4. De balans van de selectie klopt niet. Door het 3-4-3-systeem heb je een andere samenstelling nodig. Minder aanvallers zijn nodig; naast je diepe spits heb je eigenlijk alleen nog twee nummer 10's nodig. Momenteel concurreren Stengs, Paixão, Ivanusec, Lingr, Sauer, Hadj Moussa en Wålemark allemaal voor deze posities. Met dit systeem speel je met één aanvallend ingestelde speler minder dan in een 4-3-3-systeem.

5. We hebben niet de juiste nummer 10's in huis. Als spelmaker in de rug van de diepe spits in een 3-4-3 moet je goed kunnen vrijlopen tussen de linies en steekpasses kunnen versturen.

Dus ja, ik vind het best zorgwekkend inderdaad.

Dit bericht is gewijzigd op 7 augustus 2024, 15:38:14.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Johan Cruijff-schaal