Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Celtic-Feyenoord (13/12/2023-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Celtic-Feyenoord 2-1 (1-0)
Scoreverloop: 33. 1-0 (penalty), 82. Minteh 1-1, 90.+ 01. 2-1.
Champions League: 6
Datum: 13/12/2023-
Tijd: 21:00-
Plaats: Celtic Park, Glasgow-
Gele kaart: 32. Zerrouki, 44. Timber, 60. Minteh, 90.+06 Wieffer
Champions League: 06-02-00-04 06 09-10
Thuis: 03-02-00-01 06 06-04
Uit: 03-00-00-03 00 03-06

Topscoorders: Gimenez/2, Stengs, Jahanbakhsh, Hermoso(Eigen Doel), Hancko, Zerrouki, Wieffer, Minteh/1

Opstelling Feyenoord: Bijlow/#01; Geertruida/#04(C), Beelen/#03(79. Dilrosun/#11), Hancko/#33, Hartman/#05; Zerrouki/#06, Stengs/#10(54. Wieffer/#20), Timber/#08(54. Van den Belt/#16); Paixão/#14(54. Minteh/#19), Gimenez/#29, Ivanušec/#17(67. Ueda/#09).

Wissels Feyenoord: Wellenreuther/#22, Lamprou/#31, Lopez/#15, Trauner/#18, Sauer/#25, Milambo/#27, Lingr/#32.

Buiten Wedstrijdselectie: -Nieuwkoop/#02(Hamstrings), -Jahanbaksh/#07(Hamstrings), -Zechiël/#24(Niet Geselecteerd), -Van Sas/#39(Niet Geselecteerd), -Arnaud/#40(Feyenoord O19), -Berger/#41(Feyenoord O19), -Candelaria/#42(Feyenoord O19),-Sanyang/#43(Niet Ingeschreven), -Groen/#44(Feyenoord O19), -De Blok/#45(Niet Geselecteerd), -Breinburg/#46(Feyenoord O19), -Elmensdorp/#47(Niet Geselecteerd), Van der Sluijs/#48(Niet Ingeschreven), -Husselin/#49(Niet Geselecteerd), -Van der Heijden/#50(Niet Geselecteerd),-Pušić/#51(Niet Ingeschreven), -Hokke/#52(Niet Geselecteerd), -Rais/#53(Niet Geselecteerd),- Kleijn/#54(Feyenoord O19), -Rust/#56(Niet Geselecteerd), -Valk/#57(Niet Geselecteerd), -Zaal/#58(Niet Ingeschreven),-Kroesen/#59(Niet ingeschreven), -Essanoussi/#62(Niet ingeschreven), -Lima/#65(Niet ingeschreven), -Schens/#66(Niet Ingeschreven), -Giersthove/#67(Feyenoord O19), -Haksteeg/#68(Feyenoord O19), -Kraaijeveld/#69(Feyenoord O19), -Van Persie/#70(Feyenoord O19), -Plug/#71(Feyenoord O19), -Redmond/#73(Niet Geselecteerd), -Sliti/#74(Feyenoord O19), -Gardenier/#75(Feyenoord O19), -Otte/#76(Niet Geselecteerd), -Rambocus/#77(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#78(Niet Geselecteerd), -Sneijer/#79(Feyenoord O19), -Ulutaş/#80(Niet Geselecteerd), -Ka/#XX(Feyenoord O19), -Read/#XX(Feyenoord O19), -Sebbar/#XX(Niet Ingeschreven), -El Harmouz/#XX(Feyenoord O19), -Ouarghi/#XX(Feyenoord O19), -Cruz/#XX(Feyenoord O19), -Mojanaga/#XX(Niet Ingeschreven), -Neijenhuis/#XX(Niet Ingeschreven),- Moses/#XX(Niet Ingeschreven).

Feyenoord reist met 24 spelers naar Glasgow

Feyenoord reist vandaag (dinsdag) af naar Glasgow voor de afsluitende wedstrijd van de groepsfase Champions League. Het team van trainer Arne Slot neemt het woensdagavond om 21:00 uur op tegen Celtic FC.

Spelers en staf verzamelen dinsdagochtend op 1908 en vliegen vervolgens om 12:00 uur vanaf Rotterdam The Hague Airport naar Schotland. Ook de selectie van Feyenoord Onder 19 reist mee; zij spelen woensdagmiddag de laatste wedstrijd in de UEFA Youth League.

Calvin Stengs en Quilindschy Hartman reizen ook mee met Feyenoord. De middenvelder kwam tegen FC Volendam niet in actie vanwege een blessure aan zijn voet. De linksback had een hersenschudding opgelopen tijdens de thuiswedstrijd tegen PSV.
Feyenoord reist met de volgende 24 spelers naar Glasgow:
Justin Bijlow
Timon Wellenreuther
Kostas Lamprou
Thomas Beelen
Lutsharel Geertruida
Quilindschy Hartman
Ramiz Zerrouki
Quinten Timber
Ayase Ueda
Calvin Stengs
Javairo Dilrosun
Igor Paixão
Marcos Lopez
Thomas van den Belt
Luka Ivanušec
Gernot Trauner
Yankuba Minteh
Mats Wieffer
Gjivai Zechiёl
Leo Sauer
Antoni Milambo
Santiago Gimenz
Ondřej Lingr
Dávid Hancko

Stengs en Hartman inzetbaar voor Feyenoord tegen Celtic

Calvin Stengs en Quilindschy Hartman kunnen woensdagavond in actie komen voor Feyenoord. De verdediger en aanvallende middenvelder zijn afgereisd naar Glasgow voor de uitwedstrijd tegen Celtic FC. Stengs kampte met een voetblessure, en Hartman kwam in botsing met een verdediger van PSV, waardoor hij niet in actie kon komen tegen FC Volendam.

''Bij Quilindschy hebben we het volledige protocol gevolgd,'' bevestigt Slot de terugkeer. ''In de wedstrijd tegen PSV werd het protocol al heel goed aangehouden. Hartman gaf geen enkel signaal dat hij toen niet door kon gaan; er werden gewoon vinkjes gezet of hij in orde was en al die dingen. Als hij dan in de rust aangeeft dat hij een stukje vergeten is, terwijl hij topfit is, was hij daar zelf redelijk teleurgesteld over, laat ik het rustig uitdrukken, dat we hem eraf gingen halen. Inmiddels heeft Hartman het protocol doorlopen en kan hij morgenavond spelen en wil hij dat ook heel graag, vertelde hij me gisteren.''

Feyenoord heeft het tegen FC Volendam ook moeten doen zonder de aanvallende middenvelder. ''Calvin zei ik volgens mij al over voor de wedstrijd van donderdag dat als de wedstrijd in het weekend was gespeeld, hij die gehaald zou hebben. Hij kreeg in het duel met Schouten een aantal noppen op de bovenkant van zijn voet. Daar zat te lang te veel vocht in, en op het moment dat dat eruit is, kan hij weer spelen.''

Of beide ook gaan spelen, is nog geen zekerheid. Slot weet nog niet zeker of hij spelers gaat sparen tegen Celtic FC. De Rotterdammers zijn al geplaatst voor de Europa League en sportief valt er weinig meer te winnen. ''Je moet het belang van de wedstrijd van zondag en die daarna niet onderschatten. Het zijn drukke dagen in een seizoen waarin veel spelers al heel veel gespeeld hebben. Dat is iets waar we vanavond goed over gaan nadenken. Dat ze allemaal heel graag willen spelen, daar ben ik van overtuigd.''

Vermoedelijke opstelling: Slot lijkt basiself op de schop te gooien

Feyenoord neemt het woensdagavond op tegen Celtic FC in de groepsfase van de Champions League. De Rotterdammers hebben sportief weinig meer te winnen, en trainer Arne Slot liet doorschemeren diverse aanpassingen te gaan doen in zijn basisopstelling. Het Algemeen Dagblad verwacht op basis van de persconferentie en de afsluitende training dat het elftal volledig wordt omgegooid.

Slot liet weten dat diverse spelers ziek zijn geweest de afgelopen dagen, en daarnaast komen Calvin Stengs en Quilindschy Hartman terug van blessures. Eerstgenoemde wordt vermoedelijk nog gespaard in Glasgow. De linksback wordt wel aan de aftrap verwacht. De krant houdt rekening met Luka Ivanušec op tien, en dat geeft kans voor de talentvolle Leo Sauer als linksbuiten.

Middenvelder Antoni Milambo zou, op basis van de afsluitende training, ook niet starten. "Ik ga na de training nog over de opstelling nadenken," hield Slot een slag om de arm tijdens het persmoment. "Maar ik denk aan jongens die we de laatste tijd niet veel hebben gezien." Daarbij lijkt Slot te hinten op Javairô Dilrosun. De aanvaller traint goed en was tegen FC Volendam belangrijk met een assist.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, Hartman; Wieffer, Ivanušec, Timber; Dilrosun, Gimenez, Sauer.

Celtic heeft te maken met diverse blessures. De Schotten kunnen tegen Feyenoord niet beschikken over de Japanse aanvaller Daizen Maeda en de Amerikaanse verdediger Cameron Carter-Vickers. Ook de Japanner Reo Hatate is nog niet wedstrijdfit. Dat liet coach Brendan Rodgers van Celtic dinsdag weten op de persconferentie. De Schotse ploeg is met 1 punt uit vijf wedstrijden al uitgeschakeld voor Europese overwintering.

Vermoedelijke opstelling Celtic FC± Hart; Johnston, Philips, Scales, Taylor; Iwata, O'Riley, McGregor; Johnston, Kyogo, Luis Palma.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 december 2023, 00:24:28.

 

+1/-0

Hopelijk spelen beide teams vol op de aanval, alle remmen los.

 

+1/-0

Was de perfecte wedstrijd om met Sauer te beginnen..

 

+1/-0

Schiet nou verdomme eens een bal tussen de palen...

 

+1/-0

Niet om aan te gluren. Veldspel af en toe redelijk, maar tegen dit ongekend matige Celtic moet je met 5-1 winnen. Leek de Arena trouwens wel, wat een doodse stilte daar.

 

+1/-0

Het was gewoon een godvergete K U T wedstrijd.
Lekker doorgaan zo, dan staat Ajax straks ook nog boven je.

 

+1/-0

Laatste 9 wedstrijden, 5x verloren, het is crisis.

 

+1/-0

Slot heeft het over een optellende teleurstelling. Ik zou zeggen een totale demasqué, met de staart tussen je benen verlaat je het hoogste podium. Je hebt daar helemaal niets te zoeken maar zonder kanonnenvlees kan de CL niet bestaan. Clubs als Feyenoord en Celtic zijn nodig om de poulfase te vullen die alleen financieel interessant is maar sportief geen ene fuck voorstelt. Nu kan de echte Cl gaan beginnen zonder de kleintjes waaraan de grote ploegen zich konden opwarmen.

Kortom heel teleurstellend allemaal. Natuurlijk zal geen weldenkend mens gedacht hebben dat wij de CL wel even zouden winnen maar dat we zo een modderfiguur zouden slaan had ik ook niet verwacht. De ploeg is alleen maar slechter geworden en als we toevallig een sterke tegenstander loten in die tussenronde EL zal dat ook einde verhaal zijn.

Het zal nog een hele klus worden om in de eredivisie die tweede plek veilig te stellen met dit materiaal en in deze vorm. Zo jammer dat we ons niet doorontwikkelt hebben en in feite alleen maar slechter zijn geworden. Maar gek genoeg hoort ook dat bij Feyenoord. Eenmalig succes gevolgd door teleurstelling en ik hoop dan maar dat die niet weer 10 jaar duurt. Feyenoord kennend zou dat zomaar wel eens kunnen gebeuren.

Dit bericht is gewijzigd op 14 december 2023, 04:55:18.

 

+1/-0

Feyenoord heeft gewoon al 8 uitwedstrijden in de Champions League verloren. Dat is de grootste verliesreeks in de geschiedenis. Dan kan je terecht zeggen dat je er als club niets te zoeken hebt, zoals Knakkie hierboven ook al aangeeft.

Op zich is dat niet erg, maar je ziet duidelijk dat we in een slechte reeks zitten. Het spel is gewoon slecht. Zal snel moeten veranderen, anders gaan ze ons in Amsterdam nog inhalen...

 

+1/-0

Beelen en van den Belt kregen de broodnodige speeltijd. Dat is een pluspunt. Stengs als middenvelder voegt weinig toe. Stengs, Ivanusec en Lingr zijn overbodige aankopen geweest. Voortaan meer in eigen land kijken. Die jongens zijn betaalbaar en passen in de Nederlandse manier van voetballen.

 

+1/-0

Niet effectief en de tegengoals weer cadeau gedaan, het verhaal van het seizoen tot nu toe. Da's gewoon een gebrek aan kwaliteit op dit niveau. In de eredivisie goed genoeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 14 december 2023 om 09:52:

In de eredivisie goed genoeg.



Mwah. De eerste plaats was al heel vroeg uit zicht en we moeten nu alle moeite doen om het AZ en Twente (die allebei extreem zijn leeggelopen) op afstand te houden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 14 december 2023 om 09:52:

In de eredivisie goed genoeg.



Mwa, wat is goed genoeg? Als je tevreden bent met plek 2 tot en met 5, dan is dit goed genoeg. Maar imo moet je als Feyenoord voor het kampioenschap willen strijden, en dat doe je op dit moment niet.

En als we zo blijven aanmodderen als laatste weken, gaan we het nog heel lastig krijgen om AZ, Twente en misschien Ajax wel voor te blijven. Terwijl PSV al ver uit het vizier is.

Nee, persoonlijk vind ik niet dat dit goed genoeg is.

 

+1/-0

Het vertrouwen krjjgt ook een knak natuurlijk Feyenoord doet zichzelf tekort en de CL heeft veel energie gekost, de frisheid van vorig jaar mis je want voetballend is het niet zo slecht als de resultaten doen vermoeden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 14 december 2023 om 09:25:

Beelen en van den Belt kregen de broodnodige speeltijd. Dat is een pluspunt. Stengs als middenvelder voegt weinig toe. Stengs, Ivanusec en Lingr zijn overbodige aankopen geweest. Voortaan meer in eigen land kijken. Die jongens zijn betaalbaar en passen in de Nederlandse manier van voetballen.



Vooral Beelen heeft erg veel potentie heel volwassen al fysiek sterk en kan voetballen ook goed in zijn interviews.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 14 december 2023 om 16:39:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 14 december 2023 om 09:25:

Beelen en van den Belt kregen de broodnodige speeltijd. Dat is een pluspunt. Stengs als middenvelder voegt weinig toe. Stengs, Ivanusec en Lingr zijn overbodige aankopen geweest. Voortaan meer in eigen land kijken. Die jongens zijn betaalbaar en passen in de Nederlandse manier van voetballen.



Vooral Beelen heeft erg veel potentie heel volwassen al fysiek sterk en kan voetballen ook goed in zijn interviews.



Vergeet niet dat hij geen 18 meer is he. Veel potentie, heel volwassen en al fysiek sterk verwacht ik bij iemand van 17-18 jaar. Beelen is al 22...zou toch wel al wat verder mogen zijn in mijn ogen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 15 december 2023 om 08:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 14 december 2023 om 16:39:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 14 december 2023 om 09:25:

Beelen en van den Belt kregen de broodnodige speeltijd. Dat is een pluspunt. Stengs als middenvelder voegt weinig toe. Stengs, Ivanusec en Lingr zijn overbodige aankopen geweest. Voortaan meer in eigen land kijken. Die jongens zijn betaalbaar en passen in de Nederlandse manier van voetballen.



Vooral Beelen heeft erg veel potentie heel volwassen al fysiek sterk en kan voetballen ook goed in zijn interviews.



Vergeet niet dat hij geen 18 meer is he. Veel potentie, heel volwassen en al fysiek sterk verwacht ik bij iemand van 17-18 jaar. Beelen is al 22...zou toch wel al wat verder mogen zijn in mijn ogen.



Heeft pas 1,5 jaar geleden zijn eerste prof contract getekend en alleen ervaring in eerste divisie, nu stond hij in de basis in de CL dan gaat het gewoon supersnel ik zou hem durven optestellen ipv Trauner.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 14 december 2023 om 11:28:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 14 december 2023 om 09:52:

In de eredivisie goed genoeg.



Mwa, wat is goed genoeg? Als je tevreden bent met plek 2 tot en met 5, dan is dit goed genoeg. Maar imo moet je als Feyenoord voor het kampioenschap willen strijden, en dat doe je op dit moment niet.

En als we zo blijven aanmodderen als laatste weken, gaan we het nog heel lastig krijgen om AZ, Twente en misschien Ajax wel voor te blijven. Terwijl PSV al ver uit het vizier is.

Nee, persoonlijk vind ik niet dat dit goed genoeg is.



Normaal gesproken doe je met dit puntenaatal gewoon mee om de titel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 15 december 2023 om 10:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 14 december 2023 om 11:28:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 14 december 2023 om 09:52:

In de eredivisie goed genoeg.



Mwa, wat is goed genoeg? Als je tevreden bent met plek 2 tot en met 5, dan is dit goed genoeg. Maar imo moet je als Feyenoord voor het kampioenschap willen strijden, en dat doe je op dit moment niet.

En als we zo blijven aanmodderen als laatste weken, gaan we het nog heel lastig krijgen om AZ, Twente en misschien Ajax wel voor te blijven. Terwijl PSV al ver uit het vizier is.

Nee, persoonlijk vind ik niet dat dit goed genoeg is.



Normaal gesproken doe je met dit puntenaatal gewoon mee om de titel.



Punten maak ik me niet zo zorgen om,
Wel om het vertoonde spel, de transfers , jeugdbeleid, tactiek, TD(je ziet bij Psv en hoe goed het bij ons werkte(Arnessen).
Dubbele functies , Slot te veel macht geven(lijkt ook niet goed te werken)
Misschien vergeet ik er nog een paar?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Celtic-Feyenoord (13/12/2023-21:00)