Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FC Twente-Feyenoord (29/10/2023-12:15)

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Kuytebijter schreef op 30 oktober 2023 om 14:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 30 oktober 2023 om 13:04:

Neemt allemaal niet weg dat we van Higler pas een pingel mee krijgen als Giminez of welke andere Feyenoorder dan ook gereanimeerd moet worden op het veld.



Precies is gewoon 100 procent pingel en 2e geel voor Propper (weer die debiel na volleybal smash achtig hands vorig jaar zonder gevolg), dan win je daar gewoon.



Het zat in dat opzicht ook niet mee, ook de tegengoals vallen met veel geluk hun kant op. Maar ja, we hebben het geluk ook niet kunnen afdwingen.

 

+1/-0

Dat je toch nog terugkomt tot 2-1 was wel goed met de veerkracht is niks mis alleen was de tijd nu een keer tekort speel je een kwartier langer was wss de 2-2 ook gevallen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 30 oktober 2023 om 08:37:

We moeten helemaal niemand iets verwijten. Dit soort wedstrijden zitten er ieder seizoen wel een keer tussen. Soms kan de ploeg dan toch nog een resultaat halen, gisteren niet. Nu weer keihard aan het werk, en ervoor zorgen dat we volgende week in Waalwijk winnen.



Sorry maar denk echt niet dat dit dat was.
In de eredivisie moet je gewoon anders spelen.
Het is spijtig maar zonder Zerrouki nog op dit moment.
Je speelt gewoon te defensief, je laat de tegenstander de ritme bepalen.

 

+1/-0

Ongelofelijk dat de VAR niet ingreep bij die lompe overtreding op Gimenez als Higler was gaan kijken had hij zeker strafschop gegeven. In Europa zijn de VAR's beter.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 oktober 2023 om 22:21:

Ongelofelijk dat de VAR niet ingreep bij die lompe overtreding op Gimenez als Higler was gaan kijken had hij zeker strafschop gegeven. In Europa zijn de VAR's beter.



En de VAR van dienst in Enschede is aankomende wedstrijd tegen RKC de scheids...
Prettige wedstrijd! :kwaad

 

+2/-0

Tja, dankzij arbitrale blunders, en ook van de var, he mijnheer van Boekel, dat ze zelfs in Zeist zeiden, dat die tackle van Propper een penalty moest zijn. We merken ook dit seizoen, dat Feyenoord gewoon niet mag winnen.Dank je wel arbitrage, maar niet heus.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 30 oktober 2023 om 08:48:

Gelukkig dat AZ ook punten lijkt te verspelen. Top 2 is echt een must dit seizoen.



7 punten is veel, maar we zijn nog niet op 1/3 vh seizoen er kan nog zoveel gebeuren, laat PSV maar de favoriet zijn. Als de verwachtingen niet tegroot zijn presteert Feyenoord beter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 30 oktober 2023 om 18:38:

(...)Sorry maar denk echt niet dat dit dat was.
In de eredivisie moet je gewoon anders spelen.
Het is spijtig maar zonder Zerrouki nog op dit moment.
Je speelt gewoon te defensief, je laat de tegenstander de ritme bepalen.



Ik snap je punt, en ik ben het daarin ook wel met je eens. Echter denk ik wel dat deze opstelling afgelopen zondag het sterkste was wat Slot op de been kon brengen.

Als je Stengs een linie terughaalt, verzwak je op de flanken voorin teveel. Minteh is geblesseerd en Ivanušec kan ook nog geen volledige wedstrijd spelen. Paixão is dan je gevaarlijkste buitenspeler, en die vind ik de afgelopen wedstrijden ook niet op zijn best.

In dat opzicht begreep ik de keuze van Slot volledig. En zodra Ivanušec weer helemaal fit is en/of Minteh terug, moet je in de Eredivisie inderdaad met Stengs als '10' en Timber 'op 8' spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 31 oktober 2023 om 00:11:
(...)7 punten is veel, maar we zijn nog niet op 1/3 vh seizoen er kan nog zoveel gebeuren, laat PSV maar de favoriet zijn. Als de verwachtingen niet tegroot zijn presteert Feyenoord beter.



Ik zie dit PSV niet heel veel punten verspelen in de Eredivisie. Ook niet omdat ik verwacht dat ze na de winter in Europees verband niet veel meer te doen hebben. En omdat ze 'geluk' hebben met het programma. Tot nu toe hebben zij na een Europese wedstrijd telkens tegenstanders getroffen die het ze niet heel moeilijk gemaakt hebben.

Het eerste weekend van December moeten ze naar de Kuip, en hebben ze in de week daarvoor Sevilla gehad. Na de wedstrijd tegen Arsenal moeten ze naar Alkmaar, maar AZ is ook Europees actief en heeft meer 'last' van Europese wedstrijden dan PSV. Die wedstrijd van AZ zit er ook korter op.

Al met al wordt de wedstrijd tegen Feyenoord 3 December, en die tegen Twente een week ervoor cruciaal. Voor PSV worden dat de lastigste uitwedstrijden dit seizoen. Als ze die zonder kleerscheuren doorkomen, nemen ze écht een voorschot op de titel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 31 oktober 2023 om 09:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 31 oktober 2023 om 00:11:
(...)7 punten is veel, maar we zijn nog niet op 1/3 vh seizoen er kan nog zoveel gebeuren, laat PSV maar de favoriet zijn. Als de verwachtingen niet tegroot zijn presteert Feyenoord beter.



Ik zie dit PSV niet heel veel punten verspelen in de Eredivisie. Ook niet omdat ik verwacht dat ze na de winter in Europees verband niet veel meer te doen hebben. En omdat ze 'geluk' hebben met het programma. Tot nu toe hebben zij na een Europese wedstrijd telkens tegenstanders getroffen die het ze niet heel moeilijk gemaakt hebben.

Het eerste weekend van December moeten ze naar de Kuip, en hebben ze in de week daarvoor Sevilla gehad. Na de wedstrijd tegen Arsenal moeten ze naar Alkmaar, maar AZ is ook Europees actief en heeft meer 'last' van Europese wedstrijden dan PSV. Die wedstrijd van AZ zit er ook korter op.

Al met al wordt de wedstrijd tegen Feyenoord 3 December, en die tegen Twente een week ervoor cruciaal. Voor PSV worden dat de lastigste uitwedstrijden dit seizoen. Als ze die zonder kleerscheuren doorkomen, nemen ze écht een voorschot op de titel.



Ik was overtuigd dat Feyenoord wel kampioen zou worden.
Psv is aanvallend echt wel goed maar ze hebben zo verschrikkelijk veel mazzel dat er niet meer goals in gaan.
ajax had er minstens 3 moeten scoren de eerste helft.
Ook andere wedstrijden gaan ze er op 1 of andere manier niet in.
Dus ik denk dat de verliespunten echt nog wel gaan komen.

Alleen was ik wel geschrokken van Feyenoord, had niet verwacht dat ze zo slecht zouden spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 31 oktober 2023 om 10:22:

(...)Alleen was ik wel geschrokken van Feyenoord, had niet verwacht dat ze zo slecht zouden spelen.



Ik heb het verlies van afgelopen zondag een beetje geprobeerd te bagatelliseren. Ik vind ook dat het resultaat 'kan gebeuren', zeker in een uitwedstrijd tegen FC Twente.

Maar waar ik je helemaal gelijk in geef, is dat het verval in veldspel ten opzichte van de wedstrijd afgelopen woensdag schrikbarend groot was. Geen enkele speler kwam eigenlijk lekker in de wedstrijd, overal op het veld werd de ploeg afgejaagd en op de huid gezeten. Daarin zocht Twente de grens op en ging er overheen, en Higler stond erbij en keek ernaar.

Dat Feyenoord daarop een passend antwoord schuldig bleef, vond ik pijnlijk om te zien. Ik verwacht niet dat veel andere ploegen dit kunnen opbrengen. Maar ik vind nog belangrijker dat Feyenoord- spelers zélf nu niet gaan twijfelen. Ook niet als bijvoorbeeld RKC het op deze manier gaat proberen aankomende zaterdag. Want dan ben je verder van huis...

 

+1/-0

Verdedigend was het goed, afgelopen zondag. Maar in de opbouw, aanvallend heel matig. Paixao had een off-day en de inbreng van Zerrouki viel tegen. Van hem mag je meer verwachten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 31 oktober 2023 om 12:01:

Verdedigend was het goed, afgelopen zondag. Maar in de opbouw, aanvallend heel matig. Paixao had een off-day en de inbreng van Zerrouki viel tegen. Van hem mag je meer verwachten.



Het was natuurlijk ook een cadeautje, wat ik ook wel begrijp.
Cl wedstrijden zijn erg goed en hij speelt ook nog eens tegen zijn eigen club.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 31 oktober 2023 om 09:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 31 oktober 2023 om 00:11:
(...)7 punten is veel, maar we zijn nog niet op 1/3 vh seizoen er kan nog zoveel gebeuren, laat PSV maar de favoriet zijn. Als de verwachtingen niet tegroot zijn presteert Feyenoord beter.



Ik zie dit PSV niet heel veel punten verspelen in de Eredivisie. Ook niet omdat ik verwacht dat ze na de winter in Europees verband niet veel meer te doen hebben. En omdat ze 'geluk' hebben met het programma. Tot nu toe hebben zij na een Europese wedstrijd telkens tegenstanders getroffen die het ze niet heel moeilijk gemaakt hebben.

Het eerste weekend van December moeten ze naar de Kuip, en hebben ze in de week daarvoor Sevilla gehad. Na de wedstrijd tegen Arsenal moeten ze naar Alkmaar, maar AZ is ook Europees actief en heeft meer 'last' van Europese wedstrijden dan PSV. Die wedstrijd van AZ zit er ook korter op.

Al met al wordt de wedstrijd tegen Feyenoord 3 December, en die tegen Twente een week ervoor cruciaal. Voor PSV worden dat de lastigste uitwedstrijden dit seizoen. Als ze die zonder kleerscheuren doorkomen, nemen ze écht een voorschot op de titel.



Zie ze ook niet snel wedstrijden verliezen maar ze gaan nog wel wat gelijk spelen echter mag Feyenoord ook nu niks meer verspelen. We hebben nu net zoveel punten als vorig jaar dus in principe liggen we op schema. Houdt PSV het vol wat ze nu doen zijn ze terecht de beste, dan maar 2e is ook een hoofdprijs.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 31 oktober 2023 om 14:34:

(...)Zie ze ook niet snel wedstrijden verliezen maar ze gaan nog wel wat gelijk spelen echter mag Feyenoord ook nu niks meer verspelen. We hebben nu net zoveel punten als vorig jaar dus in principe liggen we op schema. Houdt PSV het vol wat ze nu doen zijn ze terecht de beste, dan maar 2e is ook een hoofdprijs.



Zo zie ik het ook. Feyenoord heeft nu 7 verliespunten, en PSV heeft er géén. Als ze dit in Eindhoven volhouden (wat ze niet gaan doen, maar stel dat...) is dat gewoon ontzettend knap. Dan verdienen ze de titel, en moet je voor de tweede plaats gaan. En dat geldt ook als een handvol punten verspelen. Op basis van het veldspel en het algehele niveau, ben ik ervan overtuigd dat Feyenoord die tweede plaats moet kunnen pakken. AZ en FC Twente zijn de directe concurrenten. Het klinkt misschien na afgelopen zondag, maar je bent gewoon beter dan die twee teams.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 31 oktober 2023 om 16:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 31 oktober 2023 om 14:34:

(...)Zie ze ook niet snel wedstrijden verliezen maar ze gaan nog wel wat gelijk spelen echter mag Feyenoord ook nu niks meer verspelen. We hebben nu net zoveel punten als vorig jaar dus in principe liggen we op schema. Houdt PSV het vol wat ze nu doen zijn ze terecht de beste, dan maar 2e is ook een hoofdprijs.



Zo zie ik het ook. Feyenoord heeft nu 7 verliespunten, en PSV heeft er géén. Als ze dit in Eindhoven volhouden (wat ze niet gaan doen, maar stel dat...) is dat gewoon ontzettend knap. Dan verdienen ze de titel, en moet je voor de tweede plaats gaan. En dat geldt ook als een handvol punten verspelen. Op basis van het veldspel en het algehele niveau, ben ik ervan overtuigd dat Feyenoord die tweede plaats moet kunnen pakken. AZ en FC Twente zijn de directe concurrenten. Het klinkt misschien na afgelopen zondag, maar je bent gewoon beter dan die twee teams.



Uiteraard zijn we beter dan AZ en Twente. Eén verliespartij tegen Twente, waar heel veel tegelijk tegenzat, betekent niet dat we niet heel goed zijn. Dat zijn we wel. Ik denk nog steeds dat we beter zijn dan PSV. De vraag is of we dat ook in de stand tot uitdrukking kunnen brengen. Bij PSV zit immers alles mee. Die hadden tegen Vitesse en Utrecht zomaar punten kunnen verspelen en deden dat ze met wat geluk niet.
Ik denk echt dat we er in de winterstop een stuk beter voor staan.

 

+1/-0

Ik denk ook dat de ondergrens bij PSV lager is als bij Feyenoord je zag het tegen Arsenal en zondag eerste helft tegen ajax.

 

+1/-0

Ik weiger de handdoek nu al te gooien. Niet zolang we nog onderling moeten, PSV speelt ook nog wat meer tegen de top5-clubs.
Bovendien moeten we niet vergeten dat er voor het eerst sinds lange tijd, daarom vergeten mensen dat snel denk ik, twee CL-plaatsen te vergeven zijn. We moeten dus echt proberen anders tweede te worden, en die belangen lopen parallel.
We krijgen ze straks eerst thuis, die moet je dan wel winnen maar ach, dat is slechts een detail.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FC Twente-Feyenoord (29/10/2023-12:15)