Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Vitesse (21/10/2023-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord-Vitesse 4-0 (2-0)
Scoreverloop: 07. Stengs 1-0, 37. Gimenez 2-0, 48. Geertruida 3-0, 85. Milambo 4-0,
Competitiewedstrijd: 09
Datum: 21/10/2023-
Tijd: 21:00-
Plaats: De Kuip, Rotterdam-
Gele kaart:
Competitie: 09-07-02-00 23 32-06
Thuis: 05-04-01-00 13 19-03
Uit: 04-03-01-00 10 13-03

Topscoorders: Gimenez/13, Paixão, Minteh, Stengs/3, Wieffer, Geertruida/2, Sauer, Timber, Ueda, Ivanušec, Lingr, Milambo/1

Opstelling Feyenoord: Bijlow/#01; Nieuwkoop/#02(81. Milambo/#27), Geertruida/#04(C), Hancko/#33, Hartman/#05; Wieffer/#20, Stengs/#10(66. Zerrouki/#06), Timber/#08; Minteh/#19(73. Jahanbakhsh/#07), Gimenez/#29(66. Ueda/#09), Paixão/#14(66. Sauer/#25).

Wissels Feyenoord: Wellenreuther/#22, Lamprou/#31, Beelen/#03, Lopez/#15, Van den Belt/#16, Lingr/#32, Dilrosun/#11.

Buiten Wedstrijdselectie: -Ivanušec/#17(Enkel), -Trauner/#18(Knie),
-Zechiël/#24(Feyenoord O21), -Van Sas/#39(Feyenoord O21), -Arnaud/#40(Feyenoord O21), -Berger/#41(Buiten Wedstrijdselectie), -Candelaria/#42(Feyenoord O21),
-Sanyang/#43(Feyenoord O21), -Groen/#44(Feyenoord O21), -De Blok/#45(Feyenoord O21), -Breinburg/#46(Buiten Wedstrijdselectie), -Elmensdorp/#47(Feyenoord O21),
-Van der Sluijs/#48(Feyenoord O21), -Husselin/#49(Buiten Wedstrijdselectie),
-Van der Heijden/#50(Feyenoord O21), -Pušić/#51(Buiten Wedstrijdselectie),
-Hokke/#52(Buiten Wedstrijdselectie), -Rais/#53(Feyenoord O21),
-Kleijn/#54(Feyenoord O21), -Rust/#56(Buiten Wedstrijdselectie),
-Valk/#57(Feyenoord O21), -Zaal/#58(Feyenoord O21), -Kroesen/#59(Feyenoord O21),
-Essanoussi/#62(Feyenoord O21),-Slory/#63(Feyenoord O21), -Lima/#65(Buiten Wedstrijdselectie), -Giersthove/#67(Buiten Wedstrijdselectie),
-Haksteeg/#68(Buiten Wedstrijdselectie), -Kraaijeveld/#69(Buiten Wedstrijdselectie), -Van Persie/#70(Buiten Wedstrijdselectie), -Plug/#71(Buiten Wedstrijdselectie),
-Redmond/#73(Buiten Wedstrijdselectie), -Sliti/#74(Buiten Wedstrijdselectie),
-Gardenier/#75(Buiten Wedstrijdselectie), -Otte/#76(Buiten Wedstrijdselectie),
-Rambocus/#77(Buiten Wedstrijdselectie), -Ringeling/#78(Buiten Wedstrijdselectie),
-Sneijer/#79(Buiten Wedstrijdselectie), -Ulutaş/#80(Buiten Wedstrijdselectie),
-Ka/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -Read/#XX(Buiten Wedstrijdselectie),
-Sebbar/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -El Harmouz/#XX(Buiten Wedstrijdselectie),
-Cruz/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -Mojanaga/#XX(Buiten Wedstrijdselectie).

Ivanušec neemt nog geen deel aan de groepstraining

Feyenoord werkt dinsdagochtend een openbare training af op trainingscomplex 1908. De Rotterdammers beschikken nog niet over Luka Ivanušec. De Kroaat herstelt nog altijd van een enkelblessure en traint buiten individueel. Het is daarom de vraag of de buitenspeler tegen Vitesse alweer minuten kan maken.

Na een lange transfersoap kwam Ivanušec op 25 augustus over naar Rotterdam en in zijn eerste wedstrijden maakte hij direct al een ervaren indruk. Echter speelde de international van Kroatië tot nu toe slechts drie wedstrijden in het shirt van Feyenoord. In de wedstrijden tegen FC Utrecht, sc Heerenveen en Celtic FC was de vleugelspeler goed voor één doelpunt en één assist. De wedstrijden tegen Ajax, Go Ahead Eagles, Atlético Madrid en PEC Zwolle heeft hij moeten missen.

Ook bij het nationale elftal van Kroatië worden de kwaliteiten van Ivanušec erg gemist. De Feyenoorder is namelijk een vaste basisspeler en heeft momenteel zestien interlands achter zijn naam staan. In de afgelopen interlandperiode namen de Kroaten het voor de EK-kwalificatie op tegen Wales en Turkije. Allebei de wedstrijden werden verloren en dus heeft Kroatië het Europees Kampioenschap niet meer in eigen hand. Ivanušec en zijn team staan momenteel op de derde plek met tien punten, hetzelfde aantal als nummer twee Wales. Echter is het onderling resultaat leidend en dus moet Kroatië hopen op puntverlies van de nummer twee in groep D.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 oktober 2023, 22:56:21.

 

+1/-0

Moet geen probleem opleveren genoeg Feyenoorders in de Arnhem regio ook.

 

+1/-0

Slot geeft update over blessures Trauner en Ivanušec

Na een lange interlandperiode is het zaterdagavond eindelijk weer zover. Feyenoord neemt het in de eigen Kuip om 21:00 uur op tegen Vitesse. Voorafgaand aan het duel heeft Arne Slot een update gegeven over de huidige status van zijn selectie.

Gernot Trauner en Luka Ivanušec zullen er tegen Vitesse niet bij zijn. De Oostenrijker is nog niet hersteld van zijn piekbelasting na de wedstrijden tegen Ajax en Atlético Madrid, terwijl de Kroaat nog altijd niet is hersteld van de blessure aan zijn enkel.

Eerder deze week werd al bekend dat Ivanušec nog niet meetrainde tijdens de groepstraining. Het herstel van de Kroaat duurt langer dan de trainer van Feyenoord had gehoopt en zijn international speelde tot nu toe slechts drie wedstrijden in het rood en wit van Feyenoord. In die wedstrijden tegen FC Utrecht, sc Heerenveen en Celtic FC was de vleugelspeler goed voor één doelpunt en één assist. De wedstrijden tegen Ajax, Go Ahead Eagles, Atlético Madrid en PEC Zwolle heeft hij moeten missen door zijn enkelblessure.

Trauner is niet fit genoeg door problemen met zijn knie, die zijn ontstaan door een piekbelasting na de wedstrijd in Madrid. De aanvoerder van Feyenoord miste hierdoor ook al de wedstrijd tegen PEC Zwolle. Slot legt uit: "Eigenlijk is voorafgaand aan het seizoen al tegen ons gezegd dat het bijna een wonder zou zijn als Trauner een heel jaar lang drie wedstrijden per week zou kunnen spelen.''

''Op het moment dat hij ook nog elke keer opgeroepen gaat worden voor het nationale elftal, zal dat nog moeilijker zijn. Dat is ook waarom we Thomas Beelen hebben aangetrokken en waarom ik graag wilde dat Geertruida bleef. De club uiteindelijk ook, hoewel ze de miljoenen heel interessant vonden. Van Trauner wisten we dit al van tevoren, dus dat is niet nieuw voor ons." Verder laat Slot weten dat Santiago Gimenez en Justin Bijlow tegen Vitesse in de basis gaan starten. Ayase Ueda is ook fit terug in Rotterdam.

Bijlow en Gimenez starten in de basis bij Feyenoord

Bij de hervatting van de competitie tegen Vitesse zullen Gernot Trauner en Luka Ivanušec zaterdagavond niet aanwezig zijn. Arne Slot deelde op de persconferentie echter wel het positieve nieuws dat Justin Bijlow weer onder de lat zal staan. Ook Santiago Gimenez zal ondanks zijn lange interlandperiode in Amerika gewoon in de basis beginnen.

"Justin Bijlow gaat morgen starten", vertelt Slot duidelijk op de persconferentie van vrijdagmiddag. "Ik denk dat Justin vooral heel blij is dat hij weer fit is. Daarbij komt dat hij weer gaat keepen, daar zal hij ongetwijfeld ook blij mee zijn, maar dat is denk ik ook iets wat hij verwacht had. Aangezien ik er nooit een geheim van heb gemaakt dat hij onze eerste keeper is. Timon heeft het nu twee keer uitstekend gedaan. Maar de vorige keer dat Justin Timon weer ging vervangen, heeft Justin het ook weer uitstekend gedaan. Alle reden om met heel veel vertrouwen daar naar te kijken. Justin is fit, oogt fris en heeft heel veel zin om weer te keepen. Ik hoop alleen dat hij morgen niet heel veel te doen krijgt. Hij gaat weer op goal staan."

Gimenez keerde donderdag terug na een interlandperiode met Mexico in Amerika. Hoewel hij misschien nog enige last zal hebben van een jetlag, is de spits van Feyenoord veel fitter dan de vorige keer en dus verwacht Slot geen problemen. "Als ik zelf naar hem moet luisteren wel", reageert de trainer op de vraag of hij er klaar voor is. "Hij weet natuurlijk dat hij de vorige keer tegen Heerenveen niet de beste wedstrijd voor ons gespeeld heeft, dus ik denk dat op het moment dat hij het vliegtuig uitstapte echt dacht: 'Als ik de trainer tegenkom, moet ik de hele tijd zeggen dat het goed gaat.' Hij zegt tegen iedereen dat hij zich veel beter voelt dan voor die wedstrijd tegen Heerenveen. Ik moet eerlijk zeggen dat hij vandaag op de training ook die indruk achterliet, dus dat is ook wel prettig. Hij zal normaal gezien gaan starten morgen.''

Ayase Ueda
Ueda heeft ook een lange reis moeten maken vanwege interlandverplichtingen. Voor de 25-jarige spits van Feyenoord is eveneens een speciaal programma opgesteld om zo snel mogelijk in het juiste ritme te komen "Daar geldt indirect hetzelfde voor. Hoewel dat wel de andere richting op is, vertellen mensen die daar verstand van hebben mij dat het een prettigere jetlag is dan van west naar oost te vliegen. Beide hebben ze allebei een goede nacht gehad en goed kunnen slapen. Vandaag hebben ze een prima indruk gemaakt tijdens de training; we hebben ze met elkaar laten wisselen. Ze zijn allebei beschikbaar voor morgen."

Slot gaat niet mee in kritische geluiden op Gimenez en Geertruida

De supporters in Mexico hebben de afgelopen periode meegekregen dat Santiago Gimenez het ene na het andere doelpunt maakt voor Feyenoord. Tijdens de interlandperiode kreeg Gimenez een basisplaats tegen Duitsland, en tegen Ghana kreeg de spits minuten als invaller. In beide oefenduels werd er niet gescoord door Gimenez, en daardoor waren er kritische geluiden te horen.

''Ik heb er zelf niets van gezien'', begint Feyenoord-trainer Arne Slot zijn verhaal op de vraag of hij de geluiden uit Mexico heeft meegekregen. ''Sipke heeft gisteren de wedstrijd tegen Duitsland voor een groot deel teruggekeken en wilde vandaag een aantal beelden met hem bekijken. De korte versie die hij naar mij toe bracht, was dat hij een aantal geweldige loopacties had in aanvallende zin.''

Slot ziet ook dat Gimenez in het meeverdedigen nog stappen kan maken. ''Hij verricht natuurlijk al veel meer arbeid dan toen hij aan het begin bij ons kwam, daar kunnen nog wat details in worden verbeterd. Je moet ook geen beelden met spelers bekijken om alleen maar te laten zien wat ze goed doen. Er zit altijd een zeker evenwicht in. Wat ik van Sipke begreep, is dat hij een aantal uitstekende loopacties heeft gemaakt en dichtbij een doelpunt is geweest. Inhoudelijk kan ik er niet veel over zeggen.''

De bondscoach van Mexico was juist weer positief over het arbeid in het spel van Gimenez. ''Dat had ik nog niet gehoord. Dat is voor hemzelf prettig om te horen, want ik denk dat de meeste trainers dat belangrijk vinden. Dat vergroot zijn speelkansen alleen maar daar. Dat zien wij ook, dat het duidelijk beter wordt, maar er is ook ruimte voor verbetering. Wellicht ook op aanvallend gebied, maar dat klinkt een beetje vreemd als iemand al zoveel doelpunten heeft gemaakt.''

Lutsharel Geertruida
Naast Gimenez waren er ook kritische geluiden te horen op Geertruida. De verdediger van Feyenoord werd tijdens de interlandwedstrijd tegen Griekenland in de rust gewisseld. ''Als je beweert dat hij ongelukkig speelde, dan zou ik zeggen: kijk de wedstrijd nog een keer terug. Hij had een ongelukkig moment, maar verder was het heel degelijk. Hij had geel, dus ik kan me goed voorstellen dat Ronald hem eraf haalde. En in de vorige interlandperiode heb ik hem ook al heel goede wedstrijden zien spelen bij Oranje.'

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Nieuwkoop vervangt Trauner
vandaag, 15:24 1456 reacties
Feyenoord hervat zaterdagavond de Eredivisie met een thuiswedstrijd tegen Vitesse. De Rotterdammers hebben sinds 2018 geen doelpunt meer weten te scoren tegen de Arnhemmers. Robin van Persie was de laatste Feyenoorder die in De Kuip tegen Vitesse het net wist te vinden. Voor de stadionclub is het zaak om daar dit weekend verandering in te brengen.

Trainer Arne Slot heeft min of meer al de opstelling van Feyenoord bekendgemaakt. Het is zeker dat Gernot Trauner en Luka Ivanušec niet fit genoeg zijn om tegen Vitesse minuten te maken. De verdediger en aanvaller behoren niet tot de wedstrijdselectie. Daarentegen bevestigde de trainer dat Santiago Gimenez en Justin Bijlow op een basisplaats kunnen rekenen.

''Santiago weet dat hij tegen Heerenveen niet zijn beste wedstrijd heeft gehad. Dus hij zegt nu ook tegen iedereen dat hij zich veel beter voelt dan de vorige keer', lachte Slot als hij een vraag krijgt over hoe hij ervoor staat met het oog op zijn jetlag. ''Maar die indruk maakt hij ook op het trainingsveld. Dus normaal gesproken speelt hij. Voor Ueda geldt hetzelfde. Maar hij ging wel de andere kant op en dat schijnt dan een betere jetlag te zijn dan wanneer je van het Westen naar het Oosten vliegt.''

''Gernot is niet goed door de piekbelastingen gekomen en is er nog niet bij. Hij heeft geen zware blessure, maar het luistert bij hem heel nauw. We moeten dat echt goed afstemmen'', vertelt Slot over de ervaren verdediger. De trainer had gehoopt dat Ivanusec er wel weer bij zou zijn. ''Dat gaat wel goed, hij zit er dicht tegenaan, maar Vitesse komt nog te vroeg.'' De Kroaat kampt met een enkelblessure.

Bart Nieuwkoop gaat tegen Vitesse starten. De rechtsback vervangt de geblesseerde Trauner. Lutsharel Geertruida wordt weer als centrale verdediger gebruikt. David Hancko en Quilindschy Hartman maken de achterhoede van Feyenoord compleet. Het middenveld zal bestaan uit Mats Wieffer, Quinten Timber en Calvin Stengs. De buitenspelers zijn naar verwachting Igor Paixão en Yankuba Minteh. De Braziliaan en Gambiaan hadden geen interlandverplichtingen.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Bijlow; Nieuwkoop, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Stengs, Timber; Minteh, Gimenez, Paixão.

 

+1/-0

Gevaarlijke man bij Vitesse is Manhoef. Een snelle speler en handig aan de bal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Opstellingen
Feyenoord: Bijlow; Nieuwkoop, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Timber, Stengs; Minteh, Gimenez, Paixão.

Bijlow maakt zijn rentree onder de lat! Verder past Arne Slot geen wijzigingen toe. Gjivai Zechiël ontbreekt in de wedstrijdselectie, terwijl Antoni Milambo wel een plekje heeft.



forumillustratie

 

+1/-0

Feyenoord begint lekker fel....

 

+1/-0

8" 1-0: Stengs

 

+2/-0

FF over het gevraag om streams: Dit is tegen de forumregels. Het delen van dit soort links kan de site in grote problemen brengen.
Doe dit niet, gebruik gewoon de links van ESPN, Ziggo of KPN etc..

Het delen van een link en volgens mij het vragen om een link kan een rode kaart opleveren volgens mij.

Niet dat ik hier de admin wil uithangen, maar ook ter voorkoming dat mensen onnodige rode kaarten krijgen ;):feyenoord:kuip:pul

 

+2/-0

8" 2-0: SANTIGOAL!!!!

 

+1/-0

3-0 Minteh afgekeurd buitenspel.

 

+1/-0

Gimenez scoort zijn 13e goal van deze competitie en de 30e goal voor Feyenoord dit seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 21 oktober 2023 om 21:15:

FF over het gevraag om streams: Dit is tegen de forumregels. Het delen van dit soort links kan de site in grote problemen brengen.
Doe dit niet, gebruik gewoon de links van ESPN, Ziggo of KPN etc..

Het delen van een link en volgens mij het vragen om een link kan een rode kaart opleveren volgens mij.

Niet dat ik hier de admin wil uithangen, maar ook ter voorkoming dat mensen onnodige rode kaarten krijgen ;):feyenoord:kuip:pul



Ow! Dat wist ik niet. 😕😅

 

+2/-0

Eerste helft Feyenoord lekker fel, maar slordig in de afwerking.
In mijn ogen werd de goal van Minteh ten onrechte afgekeurd, schouder was gelijk met de lijn en dan is het geen buitenspel.
Tweede helft doordrukken en een grote uitslag is weer mogelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 21 oktober 2023 om 21:48:

Eerste helft Feyenoord lekker fel, maar slordig in de afwerking.
In mijn ogen werd de goal van Minteh ten onrechte afgekeurd, schouder was gelijk met de lijn en dan is het geen buitenspel.
Tweede helft doordrukken en een grote uitslag is weer mogelijk.


Ik had ook mjn grootste twijfel. En ik ben, realist van huisuit, altijd erg eerlijk hiermee. Doe ook altijd meteen mee, (ben zelf ook SR). En deze keer zag ik t niet, al was t niet op grote tv.

 

+1/-0

Tweede helft: Geen wissels.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 21 oktober 2023 om 22:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 21 oktober 2023 om 21:48:

Eerste helft Feyenoord lekker fel, maar slordig in de afwerking.
In mijn ogen werd de goal van Minteh ten onrechte afgekeurd, schouder was gelijk met de lijn en dan is het geen buitenspel.
Tweede helft doordrukken en een grote uitslag is weer mogelijk.


Ik had ook mjn grootste twijfel. En ik ben, realist van huisuit, altijd erg eerlijk hiermee. Doe ook altijd meteen mee, (ben zelf ook SR). En deze keer zag ik t niet, al was t niet op grote tv.



Nja 3-0 komt nog wel, doordrukken nu naar grote uitslag.

 

+1/-0

48" 3-0: Geertruida

 

+1/-0

Kan wel eens einde wedstrijd voor Santi zijn.

Toch vind ik dat de VAR ondanks buitenspel moet kijken.
Dit mag gewoon een pingel worden van mij.

 

+1/-0

Wissel: (1/5):

Ueda --> Gimenez

 

+1/-0

Wissel (3/5):

Suaer --> Paixao
Zerrouki --> Stengs

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Vitesse (21/10/2023-21:00)