Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - Lazio Roma (25-10-2023)

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 25 oktober 2023 om 21:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 oktober 2023 om 21:49:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 25 oktober 2023 om 21:43:

Nieuwkoop en Lopez horen niet op dit niveau. Da's de enige positie die zorgen geeft.



Lopez is echt wel een goede speler, maar rb of lb is heel anders dat vergt aanpassing.
Nieuwkoop valt inderdaad tegen.




Lopez op lb is net zo'n drama.



Op lb was hij wel beter maar denk zeker dat Feyenoord in de winterstop wel naar andere backs kijkt behalve Hartman en Geertruida heb je nu geen toppers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 25 oktober 2023 om 21:43:

Nieuwkoop en Lopez horen niet op dit niveau. Da's de enige positie die zorgen geeft.


Lopez had het lastig als rechtsback, maar hij is linksbenig. Hij moet beoordeeld worden als linksback of linkshalf.

 

+1/-0

Mooi resultaat. 6 punten na drie wedstrijden in de CL. Wieffer, Zerrouki, Stengs, Hancko en Geertruida waren de uitblinkers.

 

+1/-0

De lat wordt nu ook nog hoger gelegd, geen middelmaat meer als Feyenoord echt wil meedoen.

 

+1/-0

Verdediging en middenveld tikte ze mooi weg. Voorin waren Stengs en Santi goud waard. Timber speelde niet onverdienstelijk, had wat pech in de uitwerking hier en daar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 25 oktober 2023 om 22:02:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 25 oktober 2023 om 21:43:

Nieuwkoop en Lopez horen niet op dit niveau. Da's de enige positie die zorgen geeft.


Lopez had het lastig als rechtsback, maar hij is linksbenig. Hij moet beoordeeld worden als linksback of linkshalf.



Vind hem als Lb ook niet zo heel goed eerlijk gezegd.
Is niet een hele slechte speler maar vind zijn niveau wel te laag voor bij Feyenoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 25 oktober 2023 om 22:19:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 25 oktober 2023 om 22:02:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 25 oktober 2023 om 21:43:

Nieuwkoop en Lopez horen niet op dit niveau. Da's de enige positie die zorgen geeft.


Lopez had het lastig als rechtsback, maar hij is linksbenig. Hij moet beoordeeld worden als linksback of linkshalf.



Vind hem als Lb ook niet zo heel goed eerlijk gezegd.
Is niet een hele slechte speler maar vind zijn niveau wel te laag voor bij Feyenoord.


Pas als hij vaker speelt, kan hij echt goed beoordeeld worden.

 

+2/-0

Slot legt uit waarom Nieuwkoop in de rust werd gewisseld

Arne Slot heeft Bart Nieuwkoop niet om tactische redenen gewisseld. De trainer van Feyenoord vertelde na afloop van de gewonnen wedstrijd tegen SS Lazio in De Kuip dat de rechtsback geblesseerd moest afhaken in de rust. Slot had verschillende opties en koos opmerkelijk genoeg ervoor om de linksback Marcos Lopez als rechtsback in te brengen. De Peruviaan speelde volgens Slot een goede wedstrijd, afgezien van het moment van de strafschop.

''Omdat hij zelf niet verder kon vanwege klachten, hij had wat last'', begint Slot in gesprek met Ziggo Sport op de vraag waarom Nieuwkoop achter bleef in de kleedkamer. ''We maakten ons ook een beetje zorgen over zijn gele kaart. Dat was echter niet de reden om te wisselen. Op een gegeven moment gaf hij aan dat hij niet verder kon. Dat was niet erg prettig, aangezien de natuurlijke vervanger, die normaal gesproken zou spelen, Gernot Trauner, er ook niet was.''

Voor de technische staf van Feyenoord was het daarom puzzelen in de rust. ''Toen besloten we om Geertuida wel centraal te houden in plaats van hem naar rechtsback te brengen, omdat Lutsh samen met Hancko op geweldige wijze de opbouw vorm gaf. Toen moest een linkspoot op rechtsback spelen, en dat heeft hij afgezien van de penalty prima ingevuld.''

 

+1/-0

Feyenoord koploper in Groep E na gelijkspel Celtic en Atletico

Na een overwinning op SS Lazio heeft Feyenoord de koppositie in de groepsfase van de Champions League weer veroverd. De Rotterdammers verloren de tweede wedstrijd in het miljoenenbal tegen Atletico Madrid en zakten daardoor naar de derde plaats in Groep E. Met zes punten op dit moment bezet de ploeg van trainer Arne Slot de eerste plek.

Celtic FC en Atlético Madrid speelden woensdagavond gelijk in een waar spektakelstuk. De Schotten kwamen al na drie minuten spelen op voorsprong dankzij een doelpunt van Kyogo Furuhashi. Antoine Griezmann, die even daarvoor een strafschop had gemist, was verantwoordelijk voor de gelijkmaker, maar nog geen drie minuten later bracht Luis Palma Celtic FC weer op voorsprong. Net als tegen Feyenoord wist de Spaanse spits Álvaro Morata vlak na rust de gelijkmaker binnen te schieten.

Vervolgens werden er geen doelpunten meer gemaakt in een sfeervol Celtic Park, dat met ruim 60.000 toeschouwers dik was uitverkocht. Wel kreeg Rodrigo De Paul nog een rode kaart. Door het gelijke spel komen de Schotten in Groep E op één punt, Lazio staat derde met vier punten en Atletico Madrid staat tweede met vijf punten. De nummers één en twee uit de groep overwinteren in de Champions League. De nummer drie gaat verder in de Europa League.

Feyenoord staat er goed voor. "Maar tegelijkertijd hebben we twee thuiswedstrijden gespeeld'', tempert Arne Slot de verwachtingen. ''Over het algemeen zie je in Europa dat ploegen thuis winnen. Uit is het veel moeilijker, dus het is heel goed dat we twee keer thuis hebben gewonnen. De manier waarop we hebben gespeeld in de afgelopen drie wedstrijden is indrukwekkend. Maar tegelijkertijd moeten we nu twee van de komende drie keer uit spelen, dus dan zullen we thuis moeten winnen en ook een goed resultaat uit moeten halen."

 

+1/-0

Cheers koplopers ! :pul

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 25 oktober 2023 om 21:43:

Nieuwkoop en Lopez horen niet op dit niveau. Da's de enige positie die zorgen geeft.



Nieuwkoop vond ik prima, hij moet alleen niet op die plek tegen een kaart aanlopen. Kan ook met wedstrijdritme te maken hebben. En hij was natuurlijk niet de enige met een kaart.

Wat overigens kut blijft: die ellenlange rijen om binnen te komen. zat om 18.40 uur op mijn stoel, en was er een uur van tevoren. Dat moet echt beter kunnen. gewoon investeren in meer mensen die kunnen fouilleren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 26 oktober 2023 om 09:32:

(...)Wat overigens kut blijft: die ellenlange rijen om binnen te komen. zat om 18.40 uur op mijn stoel, en was er een uur van tevoren. Dat moet echt beter kunnen. gewoon investeren in meer mensen die kunnen fouilleren.



Mee eens hoor. En ik begrijp er werkelijk niets van dat ik dan zie dat er beveiligers achter de fouillerende collega's in groepjes staan te lullen, terwijl er enorme rijen bij en vóór de kassa's staan.

Dat er regels zijn en beveiligers achter de hand gehouden moeten worden, voor áls het tijdens fouilleren uit de hand loopt; logisch. Maar er mag soms best opgeschaald worden. Iedereen die rond het fouilleren staat is misschien niet 'bevoegd' of in staat om dat te overzien en die beslissing te nemen.

Ik weet overigens niet of er geinvesteerd kan worden in méér mensen. Met de huidige personeelstekorten vraag ik me daadwerkelijk af of die er wel zijn.

 

+1/-0

Het mooie is, en Stengs zei dat ook, dat de meesten nog niet op hun top zitten.

Geertruida was goed, maar kan echt wel beter dan dit.
Er zit nog veel rek in Paixao, Timber, Stengs.
Wieffer klimt weer naar zijn oude niveau en ik verwacht dat hij nog verder groeit.
Nieuwkoop gaat (zoalng Trauner afwezig is) groeien in zijn rol. Was gisteren al stabieler, maar kan nog beter. Moet wel fit blijven natuurlijk.
Ivanusec leek een paar weken geleden nog onze beste man en nu moet ie vechten voor zijn plek!
Minteh gaat duidelijk nog groeien.
Ik verwacht dat Beelen en Lingr ook nog grote stappen gaan maken.
Ueda gaat nog eens goed los komen.
Bijlow is top en kan nog beter (namelijk fit blijven).
Gimenez, zou het nog beter kunnen dan dit?
Hartman, niet echt top gisteren, maar ver boven de ondergrens.
Zerrouki, man man, wat een luxe.

En dan hebben we nog niets eens over de gezamenlijke groei als team die onder Slot altijd gedurende het seizoen plaatsvindt.

Enige zwakke punt is de blessuregevoeligheid van Trauner en ook Nieuwkoop. Dan ontstaat er ineens kwetsbaarheid rechts achterin. Neem het Lopez ook niet kwalijk hoor, heb zelden een LB op rechts een goede wedstrijd zien spelen.

 

+2/-0

Trouwens: 7 NEDERLANDERS IN DE BASIS gisteren. Mag het frame vreemdelingenlegioen (door analisten gemakzuchtig en veelvuldig gebruikt) nu ook definitief in de prullenbak?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 26 oktober 2023 om 09:32:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 25 oktober 2023 om 21:43:

Nieuwkoop en Lopez horen niet op dit niveau. Da's de enige positie die zorgen geeft.



Nieuwkoop vond ik prima, hij moet alleen niet op die plek tegen een kaart aanlopen. Kan ook met wedstrijdritme te maken hebben. En hij was natuurlijk niet de enige met een kaart.

Wat overigens kut blijft: die ellenlange rijen om binnen te komen. zat om 18.40 uur op mijn stoel, en was er een uur van tevoren. Dat moet echt beter kunnen. gewoon investeren in meer mensen die kunnen fouilleren.



Ik vind het onbegrijpelijk dat ze die gehaald hebben, lijken mij wel betere backups te vinden.

 

+1/-0

De rek zit er zeker in! Dat Feyenoord ook met de jongste basis ooit startte in de Champions League, geeft dat ook wel aan.

Wat ik daaraan ook bijzonder vind, de gemiddelde leeftijd wordt niet omlaag gehaald door één of twee tieners. (Daar tegenover staat dat het gemiddelde ook niet omhoog gehaald wordt door een dertiger) Je twee backs zijn de oudste (Nieuwkoop, 27) en de jongste (Hartman, 21).

De rest is allemaal rond de 23 jaar, 1/2 jaar ouder of jonger. Ongekend. Die maken allemaal nog stappen en kunnen zich nog ontwikkelen. Individueel beter worden, én met elkaar als team.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 26 oktober 2023 om 10:55:

(...)Ik vind het onbegrijpelijk dat ze die gehaald hebben, lijken mij wel betere backups te vinden.



Die zijn er zeker. En ik denk ook wel dat Nieuwkoop dit seizoen en komende seizoenen vooral als back-up zal gaan fungeren. Ongeacht wie er gaan vertrekken.

Ik hoop persoonlijk dat Feyenoord op de back-posities structureel gaat kiezen voor de jeugd. Ook al lijken er géén opties te zijn op een bepaald moment, geef spelers daar een kans. Feyenoord heeft daar in het (recente) verleden vaak succes gehad, al was dat meestal uit nood geboren. Maar veel jeugdspelers die zijn doorgebroken, hebben in eerste instantie hun kans gegrepen als back.

Het is een stokpaardje van mij, maar ik blijf zeggen dat ik vind dat Feyenoord op die manier selectiebeleid moet voeren.

Als dat dan gebeurt, is het wel lekker om een wat meer ervaren speler achter de hand te hebben. Zoals Nieuwkoop.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 26 oktober 2023 om 10:19:

Het mooie is, en Stengs zei dat ook, dat de meesten nog niet op hun top zitten.

Geertruida was goed, maar kan echt wel beter dan dit.
Er zit nog veel rek in Paixao, Timber, Stengs.
Wieffer klimt weer naar zijn oude niveau en ik verwacht dat hij nog verder groeit.
Nieuwkoop gaat (zoalng Trauner afwezig is) groeien in zijn rol. Was gisteren al stabieler, maar kan nog beter. Moet wel fit blijven natuurlijk.
Ivanusec leek een paar weken geleden nog onze beste man en nu moet ie vechten voor zijn plek!
Minteh gaat duidelijk nog groeien.
Ik verwacht dat Beelen en Lingr ook nog grote stappen gaan maken.
Ueda gaat nog eens goed los komen.
Bijlow is top en kan nog beter (namelijk fit blijven).
Gimenez, zou het nog beter kunnen dan dit?
Hartman, niet echt top gisteren, maar ver boven de ondergrens.
Zerrouki, man man, wat een luxe.

En dan hebben we nog niets eens over de gezamenlijke groei als team die onder Slot altijd gedurende het seizoen plaatsvindt.

Enige zwakke punt is de blessuregevoeligheid van Trauner en ook Nieuwkoop. Dan ontstaat er ineens kwetsbaarheid rechts achterin. Neem het Lopez ook niet kwalijk hoor, heb zelden een LB op rechts een goede wedstrijd zien spelen.



En dan kloppen, Sauer, Milambo en Zechiël ook al op de deur, sterker nog die gaan moeiteloos mee in het geweld van Feyenoord 1.

 

+1/-0

Na drie wedstrijden !

Inkomsten
Startpremie 15,64 miljoen euro
Coëfficiëntenpremie 13,644 miljoen
Market pool 1,155 miljoen
Prestatiebonus 5,6 miljoen
Totaal 36,039 miljoen

 

+1/-0

Italiaanse grootheid geïmponeerd door Feyenoord: 'Hadden er meer kunnen maken'

Arrigo Sacchi, de man die als trainer nationale en internationale successen boekte met AC Milan, schrijft in zijn column in La Gazzetta dello Sport lovende woorden over Feyenoord. De Rotterdammers wisten op woensdagavond Lazio Roma in de eigen Kuip met 3-1 te verslaan en maakten indruk op Sacchi, die niet te spreken is over Lazio.

De voormalig trainer spreekt van een verdiende nederlaag voor Lazio. Wegens hun gebrek aan organisatie, maar ook door de agressie en fysieke en atletische kwaliteiten van Feyenoord. 'Snappen wij Italianen wel dat je in Europa anders moet spelen? Gericht op het collectief, met goede afstemming tussen de linies? Lazio werd overrompeld door Feyenoord, dat volledig dominant was. De Nederlanders gingen met honderdvijftig kilometer per uur. Met agressie, dubbele dekking, de ruimtes zien en er gebruik van maken. Feyenoord speelt modern voetbal, Lazio niet.'

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - Lazio Roma (25-10-2023)