Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - Celtic FC (19-9-23)

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Volop genoten van de sfeer in de Kuip, de ambiance was -zoals vanouds- wereldtop. Het spel was dat helaas niet, er waren in de eerste helft veel slordige fouten die vermoedelijk voort kwamen uit nervositeit en de druk van de jagende Schotten. Celtic begon goed en had Feyenoord goed geanalyseerd, maar er lagen al in de eerste helft veel mogelijkheden in de diepte om eerder te profiteren.

Na de omzetting met Stengs werd het spel gelukkig beter en kwam Feyenoord beter aan voetballen toe. Dan zag je wel het kwaliteitsverschil met Celtic, met name op het middenveld en in de achterhoede is Feyenoord voetballend een klasse beter. Een aantal keer was het genieten van onze opbouwende patronen, Celtic kreeg er geen vat meer op. De tank was in de tweede helft leeg bij Celtic en als je dan tegen het goed voetballende Feyenoord te laat komt ga je tegen kaarten aanlopen.

De aanval was -al helemaal zonder Gimenez- onze zwakste linie. Minteh was energiek, maar had een heel laag rendement. Paixao had niet bepaald z'n avond en de zwakste speler vond ik Ivanusec, bij wie echt helemaal niets lukte. Zou het overbelasting zijn geweest?
Toch zonde, want voor mijn gevoel had je dit Celtic met minstens 4-0 naar huis kunnen sturen. Ze waren op begeven moment rijp voor de slacht.

En dat vind ik dan toch ook voor een deel aan de invallers te wijten. Zerrouki die spelvertragend inviel en vrijwel elke bal terug ging spelen. Alireza die een fantastisch doelpunt maakte, maar verder zo'n beetje elke voorzet verprutste. Het kwaliteitsverschil met de eerste elf vond ik aanzienlijk. Op eredivisieniveau valt dat minder op, tegen Celtic zie je de verschillen beter. Wie overigens wel weer goed inviel was Lingr, die bracht de gewenste intensiteit en was messcherp. Ik dacht dat hij nog een zuivere goal maakte, maar blijkbaar was het toch buitenspel.

Naast de sfeer heb ik het meest genoten van onze achterhoede, en dan met name beide backs, die aantoonden de beste spelers op het veld te zijn. Zowel Hartman als Geertruida waren zowel fysiek als aan de bal van CL niveau, zeker in de eerste helft vond ik dat zij Feyenoord droegen. Mooi om te zien welke stappen zij in hun ontwikkeling zetten. Kan niet anders dat de scouts dat ook hebben genoteerd.

Op naar de volgende wedstrijd.

 

+1/-0

Het kon inderdaad een stuk beter, maar ik vind ook wel dat je niet voorbij mag gaan aan de intensiteit van de wedstrijd. In zo'n wedstrijd is het ook gewoon heel moeilijk om vanaf het begin alles goed te doen, en om de bal in de ploeg te houden moet dan ook iedere aanname en iedere pass erg goed zijn. Persoonlijk vond ik dat Celtic die eerste helft heel erg veel gaf, en dat je al vrij snel zag dat ze dat gedurende de wedstrijd nooit vol gingen houden. Daarbij werd je ook niet echt geholpen doordat de scheids in de eerste helft nog heel veel toe liet, met onder andere die vreemde overtreding op Minteh toen hij werd weggestuurd. Ook die handsbal werd niet in ons voordeel beoordeeld.

Ik vond twee dingen wel wat zorgwekkend in ons spel. Het eerste was de rol die Timber speelde. In de duels was hij goed, maar ik vond wel dat hij ontzettend veel verstoppertje aan het spelen was in onze opbouw. Bleef eigenlijk constant weg van de bal waardoor Wieffer en Stengs het in balbezit vanuit het middenveld alleen moesten opknappen. Kwamen daardoor ook heel vaak in de positie om of terug te gaan of een risicovolle bal te geven. Terwijl we normaal juist met de driehoekjes die opgezet kunnen worden de ruimte vinden was dat dit keer helemaal niet het geval.

Het tweede was inderdaad wel volledig ingegeven door het ontbreken van een spits. Ik vond dat we onszelf alsnog redelijk vaak vrijspeelde op de flank, met name via Hartman. Maar je merkte aan alles dat iedereen wist dat een voorzet nooit ging werken. Daardoor werd het voor Celtic ook heel makkelijk verdedigen omdat iedereen wist dat Feyenoord toch weer terug het centrum in zou gaan voetballen. De voorspelbaarheid was daarmee gigantisch. In de tweede helft werd dat door het toevoegen van de vroege voorzet wel een stuk beter. Had je een normale bezetting voor de goal gehad dan was het voor Celtic ook in de eerste helft al veel lastiger geworden denk ik.

 

+1/-0

Was een leerzame avond voor Timber denk ik. Hij deed heus dingen goed (overtreding was op hem, waaruit Stengs scoorde), maar moet nog wel wat stappen zetten om op Kokcu-niveau te komen. Als de ruimtes klein zijn, maakt hij nog te vaak verkeerde keuzes. Maar wie weet, het seizoen is nog lang en hij krijgt nu de kans om lang achter elkaar wedstrijden te spelen en te groeien. Benieuwd of hij echt die stap kan maken.

En inderdaad: met Gimenez spelen we toch een stuk makkelijker. Houdt zo makkelijk ballen vast en sticht altijd gevaar

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 20 september 2023 om 08:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 20 september 2023 om 01:45:

Ook wel mooi Slot en Gio die nog even aangaf dat hij zijn eerste wedstrijd in de CL 0-4 verloor. Dat was ook na kampioenschap we zijn nu veel verder.



Toen begonnen we tegen City, da's niet te vergelijken.



Nee vergelijk dat maar met psv nu 4-0 :B , ging erom dat Gio vond dat Arne heel blij moet zijn met elke winst op dit niveau hij won alleen van Napoli. Vond dat de tendens iets te negatief ook als het mee had gezeten waren er nog een paar goals bij gekomen( penalty gemist, Lingr paar centimeter buitenspel)

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - Celtic FC (19-9-23)