Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Sc Heerenveen (16/09/2023-16:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord-Sc Heerenveen 6-1 (3-1)
Scoreverloop: 12. Ivanušec 1-0, 16. Wieffer 2-0, 20. Paixão 3-0, 26. 3-1, 60. Gimenez 4-1, 66. Minteh 5-1, 72. Lingr 6-1.
Competitiewedstrijd: 5
Datum: 16/09/2023-
Tijd: 16:30-
Plaats: Rotterdam, De Kuip-

Competitie: 05-03-02-00 11 19-05
Thuis: 03-02-01-00 07 12-02
Uit: 02-01-01-00 04 07-03

Topscoorders: Gimenez/6, Wieffer, Paixão, Minteh/2, Sauer, Geertruida, Timber, Stengs, Ueda, Ivanušec, Lingr /1

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther/#22; Geertruida/#04, Trauner/#18 (C), Hancko/#33, Hartman/#05; Wieffer/#20, Timber/#08(71. Zerrouki), Stengs/#10(77. Zechiël/#24); Paixão/#14(72. Sauer/#25), Gimenez/#29(61. Mintheh/#19), Ivanušec/#17(71. Lingr/#32).

Wissels Feyenoord: Van Sas/#39, Lamprou/#31, Beelen/#03, Lopez/#15, Van den Belt/#16, Jahanbakhsk/#07.

Buiten Wedstrijdselectie: -Bijlow/#01(Polsbreuk), -Nieuwkoop/#02(Blessure),
-Ueda/#09(Blessure), -Dilrosun/#11(Buiten Wedstrijdselectie), - Milambo/#27(Feyenoord O21), - Arnaud/#40(Feyenoord O21), -Berger/#41(Feyenoord O21), -Candelaria/#42(Feyenoord O21), -Sanyang/#43(Feyenoord O21), -Groen/#44(Feyenoord O21), -De Blok/#45(Feyenoord O21), -Breinburg/#46(Feyenoord O21), -Elmensdorp/#47(Feyenoord O21), -Van der Sluijs/#48(Feyenoord O21), -Husselin/#49(Buiten Wedstrijdselectie),
, -Van der Heyden/#50(Feyenoord O21), -Pušić/#51(Feyenoord O21), -Hokke/#52(Feyenoord O21), -Rais/#53(Buiten Wedstrijdselectie), -Kleijn/#54(Buiten Wedstrijdselectie), -Rust/#56(Feyenoord O21),- Valk/#57(Buiten Wedstrijdselectie), -Zaal/#58(Feyenoord O21), -Kroesen/#59(Feyenoord O21),-Slory/#63(Feyenoord O21), -Lima/#65(Buiten Wedstrijdselectie), -Essanoussi/#XX(Feyenoord O21), -Van Persie/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -Redmond/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -Sliti/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -Kraaijeveld/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -Plug/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -Rambocus/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -Sneijer/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -Ulutas/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -Giersthove/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -Gardenier/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -Otte/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -Ringeling/#XX(Buiten Wedstrijdselectie), -Haksteeg/#XX(Buiten Wedstrijdselectie).

Zestienjarige Kraaijeveld traint mee met Feyenoord

Feyenoord biedt de veelbelovende Thijs Kraaijeveld een kans in de eerste selectie. Op dinsdagochtend traint de 16-jarige middenvelder mee met de hoofdselectie van de Rotterdammers, zo meldt 1908.nl

Het is de eerste keer dat Kraaijeveld van trainer Arne Slot de kans krijgt om mee te trainen met Feyenoord 1. De middenvelder is tweebenig en heeft nog een contract tot medio 2025 in De Kuip. De Rotterdammers bereiden zich momenteel voor op de thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen van zaterdagmiddag.

Kraaijeveld is sinds het seizoen 2016-2017 actief binnen de Feyenoord Academy. De middenvelder kwam het afgelopen seizoen uit voor Feyenoord Onder 17 en maakt nu deel uit van Feyenoord Onder 18, dat onlangs het Mladen Ramljak Tournament in Kroatië heeft weten te winnen.

'Feyenoord verwacht dat voetblessure Ueda meevalt'

Feyenoord heeft vandaag meer onderzoek gedaan naar de voetblessure van Ayase Ueda. De eerste verwachtingen van de Rotterdammers zijn dat de 25-jarige spits niet lang aan de kant hoeft te staan om te herstellen. Of Ueda zaterdagmiddag tegen SC Heerenveen al in actie moet komen, moet de komende dagen duidelijk worden.

''Ueda is nu in Rotterdam voor onderzoeken'', vertelt Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam in Veronica Offside. ''Ik moet voorzichtig zijn natuurlijk, maar Feyenoord denkt dat het meevalt.'' Wanneer Ueda helemaal volledig fit is, dan is de kans groot dat de spits in de basis start. Santiago Gimenez staat vrijdag pas voor het eerst op het trainingsveld in Nederland, en in het ideale scenario kan Arne Slot de Mexicaan rustig brengen.

Ueda kwam zaterdagavond in actie voor Japan tijdens de oefenwedstrijd tegen Duitsland. De spits van Feyenoord was trefzeker tijdens zijn zestiende interland. De Japanners wonnen uiteindelijk met 1-4 van de Duitsers. Ueda werd na 58 minuten naar de kant gehaald. Een dag later werd bekend dat Ueda een voetblessure had opgelopen en terugvloog naar Rotterdam om zich te laten onderzoeken. Zaterdag wacht SC Heerenveen en een aantal dagen de thuiswedstrijd tegen Celtic FC.

''Ik vind de selectie breed genoeg om dat op te vangen''

Santiago Gimenez is geschorst voor de eerste twee wedstrijden in de groepsfase van de Champions League. Ayase Ueda is zijn beoogde vervanger, maar de 25-jarige Japanner heeft een blessure opgelopen tijdens de interlandperiode, en het is de vraag of hij de komende weken inzetbaar is.

''Dat zijn zaken waarmee je rekening moet houden natuurlijk,'' reageert Harry van der Laan in het praatprogramma FC Rijnmond. ''Ik vind de selectie van Feyenoord op dit moment breed genoeg om dat op te vangen.'' Lutsharel Geertruida is ook een twijfelgeval. ''Dat vind ik eigenlijk nog vervelender. Met zijn snelheid en kracht achterin, en ook met zijn inschuif momenten, zou ik het wel jammer vinden als hij eventueel wedstrijden zou missen.''

Wanneer Ueda daadwerkelijk niet kan spelen tegen Celtic FC, dan hoeft Feyenoord zich geen zorgen te maken. ''Je hebt verschillende mogelijkheden'', stelt Jan Everse. ''Ik denk dat als je begint met Stengs op rechts en Ivanušec links, Paixão in de spits, dan heb je denk ik ook een prima voorhoede. Je hebt wel drie spelers die iets kunnen en op deze manier is het makkelijk op te lossen.'' Van der Laan vult aan. ''Ik vind Minteh ook wel een interessante speler met zijn snelheid en enorme drang naar de goal.''

Haalt Gimenez SC Heerenveen-thuis?
Terwijl de zorgen vooral gericht zijn op de thuiswedstrijd tegen Celtic FC, wijst Feyenoord-watcher Dennis van Eersel mogelijk op een probleem voor zaterdagmiddag tegen SC Heerenveen. Het is de vraag of Gimenez wel voldoende hersteld is van zijn interlandperiode. ''Gimenez speelt woensdagnacht Nederlandse tijd om half 2, dan heb je nog een tijdverschil. Eerder dan dat hij terug is in Nederland, zit je al ver in de donderdag. Dan heb je nog een vrijdagtraining en zaterdag om half 5 is de wedstrijd al.''

''Ik weet dat het met Luis Sinisterra een keer eerder is gebeurd, die had ook de laatst mogelijke wedstrijd in de interlandbreak. Feyenoord speelde op zaterdagmiddag en hij begon toen op de bank. Het is te hopen dat de blessure van Ueda meevalt'', concludeert Van Eersel.

Mats Wieffer
Wieffer werd zondagavond tijdens de rust van het duel van het Nederlands Elftal tegen Ierland gewisseld, terecht in de ogen van Van der Laan. ''Koeman kan het risico gewoon niet nemen. Hij had volgens mij na dertig seconden al een gele kaart moeten hebben, toen Wieffer er enorm hard inging. Als je halverwege de eerste helft tegen een gele kaart aanloopt, dan kan je het risico niet nemen. Daar is zijn status ook nog niet hoog genoeg voor. Wieffer heeft te weinig ervaring in zo'n hectische wedstrijd als tegen de Ieren.''

Geertruida valt geblesseerd uit op training Oranje

Lutsharel Geertruida is geblesseerd uitgevallen bij de laatste training van het Nederlands Elftal voor de wedstrijd tegen Ierland, zo is te zien op beelden van de aanwezige pers. De verdediger van Feyenoord ging al snel terug naar de kleedkamer. De ernst van de blessure is nog niet bekend.

Afgelopen donderdag kon Geertruida tegen Griekenland nog rekenen op een basisplaats van bondscoach Ronald Koeman. Dat duel speelde de Feyenoorder helemaal uit en ook maakte hij een prima indruk in het shirt van het Nederlands elftal. Of hij morgen zijn vijfde interland gaat spelen is nu dus onzeker.

Bij Geertruida zijn debuut in het Nederlands Elftal, op 24 maart tegen Frankrijk, viel hij ook geblesseerd uit. Afgelopen juni kon hij onder Koeman ook rekenen op een basisplaats tegen Kroatië en Italië. Mats Wieffer en Quilindschy Hartman zaten tegen Griekenland de complete wedstrijd op de bank en hebben de training van vandaag wel fit doorstaan.

Dit is de opstelling van Feyenoord tegen SC Heerenveen

Om 16:30 uur neemt Feyenoord het in De Kuip op tegen SC Heerenveen. Hoewel de wedstrijd tegen de club uit Friesland vooral wordt overschaduwd door de Champions League-wedstrijd van aanstaande dinsdag en De Klassieker van volgende week, is het belangrijk om vandaag voor de derde keer op rij te winnen. Arne Slot wijzigt niet in zijn basiself ten opzichte van de overwinning op FC Utrecht.

Zoals verwacht is Lutsharel Geertruida gewoon fit genoeg om in de basis te starten. De verdediger van Feyenoord haakte in de interlandperiode geblesseerd af op de laatste training voor de wedstrijd tegen Ierland, maar al snel werd intern duidelijk dat dit niet ernstig was. Zijn back up Bart Nieuwkoop zit echter niet in de wedstrijdselectie. De 27-jarige rechtsback heeft een lichte blessure en is herstellende om vervolgens zo snel mogelijk weer in actie te kunnen komen. De verdediging tegen SC Heerenveen wordt opgevuld met aanvoerder Gernot Trauner, Dávid Hancko en Quilindschy Hartman.

Ook het middenveld laat Slot ongewijzigd. De trainer van Feyenoord kiest ervoor om met Mats Wieffer, Quinten Timber en Calvin Stengs aan de aftrap te beginnen. De aanvallende middenvelder was afgelopen twee wedstrijden succesvol met twee assists tegen Almere City en één doelpunt en assist tegen FC Utrecht. Ook Timber en Wieffer waren afgelopen twee wedstrijden bij meerdere doelpunten betrokken. De nummer acht van de Rotterdammers scoorde en gaf één assist tegen Almere. Wieffer was ook trefzeker tijdens de 6-1 overwinning in De Kuip.

Ook in de aanval wijzigt Slot niet, wat betekent dat Luka Ivanušec zijn debuut in De Kuip zal gaan maken. De Kroaat was afgelopen interlandperiode succesvol met Kroatië door te scoren tegen Letland. Door de blessure van Ayase Ueda was er, ondanks zijn jetlag, geen twijfel over de basisplaats voor Santiago Gimenez. De Mexicaan kwam pas laat deze week terug uit Amerika, maar zal tegen SC Heerenveen wederom op jacht gaan naar doelpunten. Igor Paixão was afgelopen periode actief met het Olympisch elftal van Brazilië en staat vandaag rechtsbuiten.


Dilrosun ontbreekt
De 25-jarige aanvaller Javairô Dilrosun maakt geen deel uit van de wedstrijdselectie van Feyenoord tegen SC Heerenveen. De buitenspeler zal plaatsnemen op de tribune. Trainer Slot benadrukt dat deze beslissing niet verband houdt met transferperikelen, maar eerder met de noodzaak om keuzes te maken over welke spelers wel of niet in aanmerking komen voor speeltijd. Slot geeft bijvoorbeeld de voorkeur aan de talentvolle Leo Sauer.

Vermoedelijke opstelling: Slot wijzigt niet in zijn basiself

Zaterdagmiddag neemt Feyenoord het om 16:30 uur op tegen SC Heerenveen. Voor de vijfde Eredivisiewedstrijd van het seizoen worden geen gekke wijzigingen in de basiself verwacht. Bart Nieuwkoop en Ayase Ueda zullen wegens blessures niet op de bank zitten in De Kuip.

Ondanks het uitvallen bij het Nederlands Elftal kan Lutsharel Geertruida wel gewoon beginnen aan de aftrap, zo vertelde Arne Slot op de persconferentie. "Vrij snel werd duidelijk dat dit naar verwachting geen groot probleem zou zijn richting het weekend. En dat bleek inderdaad het geval te zijn." Gedurende de interlandperiode maakte de verdediger wel negentig minuten tijdens de 3-0 overwinning op Griekenland.

Van wie de basisplaats voor buitenstaanders ook geen zekerheid was, is Santiago Gimenez. De spits kwam pas donderdagavond terug uit Amerika, maar gaat ondanks zijn jetlag gewoon in de basis starten. Dit komt mede door het uitvallen van Ueda. ''We denken wel dat het verantwoord is'', zei Slot op de persconferentie. ''Ik denk dat het twee jaar geleden ook een keer met Sinisterra gebeurd is. Is het ideaal? Nee, het is niet ideaal om met een jetlag te spelen. Waar wij kunnen beïnvloeden, doen we dat maximaal op onze manier. Dus dan denken we na over de tijden waarop iemand vliegt, hoe die vliegt en onder welke omstandigheden.''

Luka Ivanušec zal zijn debuut in De Kuip gaan maken. De Kroaat kwam afgelopen interlandperiode twee keer in actie. Tegen Letland speelde de aanvaller negentig minuten en wist hij één doelpunt te maken. Tegen Armenië kwam de Feyenoorder 74 minuten in actie zonder betrokken te zijn bij een doelpunt. Tijdens zijn debuut voor Feyenoord speelde Ivanušec de gehele wedstrijd en gaf hij één assist.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Wellenreuther; Geertruida, Trauner (C), Hancko, Hartman; Wieffer, Timber, Stengs; Paixão, Gimenez, Ivanušec.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 september 2023, 17:30:24.

 

+1/-0

Goed dat Thijs Kraaijeveld zich mag laten zien bij de grote jongens 16 jaar joh Slot moet nu ook niet doorslaan met jeugdspelers haha.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 12 september 2023 om 13:29:

Goed dat Thijs Kraaijeveld zich mag laten zien bij de grote jongens 16 jaar joh Slot moet nu ook niet doorslaan met jeugdspelers haha.



https://twitter.com/VivaVarkenoord/status/1701565428944798061link

Het bleek een oefenpot te zijn tussen Feyenoord 1 en het jeugdteam.

 

+1/-0

Zal Gimenez nou een beetje fit zijn zaterdagavond? Vraag me dat altijd af, gisteravond nog gebald, terugvliegen van Mexico naar Nederland, ik weet het niet hoor. Ik weet wel, jong en topsporter maar toch…..
Als ik terugvlieg uit de VS moet ik een week bijkomen en nog net niet met de aed worden bijgebracht :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 13 september 2023 om 11:29:

Zal Gimenez nou een beetje fit zijn zaterdagavond? Vraag me dat altijd af, gisteravond nog gebald, terugvliegen van Mexico naar Nederland, ik weet het niet hoor. Ik weet wel, jong en topsporter maar toch…..
Als ik terugvlieg uit de VS moet ik een week bijkomen en nog net niet met de aed worden bijgebracht :B



Die jetlag hakt er zeker in. Voordeel is wellicht dat Giménez topfit is, en wellicht in een andere tijdzone kan 'blijven' voor de wedstrijd tegen Heerenveen als hij pas daags ervoor weer in Nederland arriveert.

Dan is de wedstrijd tegen Heerenveen om 16.30 gewoon een 'ontbijtpot'... :D

 

+1/-0

Nieuwkoop niet inzetbaar voor Feyenoord; Geertruida is fit

Bart Nieuwkoop is zaterdagmiddag niet inzetbaar voor Feyenoord. De verdediger heeft een lichte blessure opgelopen en behoort daardoor niet tot de wedstrijdselectie voor de thuiswedstrijd tegen SC Heerenveen. De Rotterdammers kunnen wel beschikken over Lutsharel Geertruida. Tijdens de persconferentie kreeg trainer Arne Slot de vraag of hij tijdens de interlandperiode even gevloekt heeft.

"Bij Lutsharel niet zo, omdat vrij snel duidelijk werd dat dit naar verwachting geen groot probleem zou zijn richting het weekend. En dat bleek inderdaad het geval te zijn," vertelt Slot. "Bij Ueda is er natuurlijk wel extra teleurstelling. Niet zozeer voor het weekend, hoewel het missen van elke speler vervelend is. Een van de redenen om zoveel geld uit te geven aan een spits was ook om de schorsingen van Santiago in de eerste twee wedstrijden op een goede manier op te vangen. Het was niet de enige reden, maar wel een van de redenen. Dan is het jammer dat hij dit weekend niet kan invallen en dinsdag niet kan spelen."

Slot heeft niet het idee dat de diverse bonden iets gaan doen aan het drukke schema. "Volgens mij is er al veel over gezegd en gesproken. Dat kunnen we niet meer veranderen of terugdraaien. Ik vind het altijd prettig om een mening te hebben over iets waar nog iets aan gedaan kan worden, maar in dit geval heb ik niet het gevoel dat dat nog mogelijk is. Dan moeten wij als clubs gewoon handelen zoals het is. Dit zie je ook zeker bij rijke clubs gebeuren. Zij hebben brede selecties samengesteld met veel spelers van vergelijkbare kwaliteit, omdat veel van die clubs ook veel internationals hebben. Voor ons is het een voorrecht om te kunnen zeggen dat we inmiddels ook veel internationals hebben."

Javairô Dilrosun
De 25-jarige aanvaller Dilrosun behoort tegen SC Heerenveen niet tot de wedstrijdselectie van Feyenoord. De buitenspeler moet genoegen nemen met een plek op de tribune. Slot benadrukt dat het ditmaal niet gaat om transferperikelen, maar omdat hij simpelweg keuzes moet maken over wie wel of niet in aanmerking komt voor speelminuten. Santiago Gimenez is gewoon beschikbaar voor Feyenoord. De Mexicaan is donderdag teruggekeerd in Rotterdam en wordt klaargestoomd voor zaterdagmiddag.

Slot 'lichtjes geïrriteerd' na oefenwedstrijd tegen Excelsior

Feyenoord heeft tijdens de interlandbreak een oefenwedstrijd gespeeld tegen Excelsior. De stadionclub speelde voornamelijk met reservespelers, aangevuld met talenten uit Onder 21 en FC Dordrecht, en eindigde met 1-1 gelijk op Varkenoord. Trainer Arne Slot is kritisch op de wisselspelers die al weken meedraaien met het eerste elftal.

''Daar was ik lichtjes geïrriteerd over'', vertelt Slot op de persconferentie. ''Als ik onze oefenwedstrijd tegen Excelsior heb gezien, dan spelen daar jongens die elke dag bij ons op het trainingsveld staan. Die misschien niet spelen, maar wel elke dag met de training meedoen en elke dag bij de besprekingen aanwezig zijn, zowel voor als na de wedstrijd. Zij hebben allemaal keuzes gemaakt die totaal niet overeenkomen met wat wij van hen verwachten.''

Slot heeft na de oefenwedstrijd met de spelers gezeten. ''Als je dat dan laat zien en daarna weer met ze gaat trainen, merk je ineens dat ze het heel snel oppikken. Het verbaast je wel dat spelers die al acht weken lang naar iets hebben zitten kijken en elke dag met besprekingen bezig zijn, keuzes maken die compleet haaks staan op wat wij verwachten. We hadden ook twee jongens van FC Dordrecht bij ons, jongens van Onder 21, dus dat verklaart het misschien een beetje. Maar ook onze eigen jongens maken andere keuzes. Zodra je dat weer bespreekt en trainbaar maakt, zie je heel snel dat ze dat oppakken.''

Basisplaats voor Gimenez: ''We denken wel dat het verantwoord is''

Santiago Gimenez kan zaterdagmiddag gewoon minuten maken voor Feyenoord. De Mexicaan vloog woensdag terug naar Nederland en heeft donderdagavond zijn eerste training in Rotterdam afgewerkt. Gimenez speelde twee interlandwedstrijden in Amerika en wordt zo snel mogelijk klaargestoomd voor het duel tegen SC Heerenveen.

''We denken wel dat het verantwoord is'', vertelt Slot in gesprek met RTV Rijnmond. ''Ik denk dat het twee jaar geleden ook een keer met Sinisterra gebeurd is. Is het ideaal? Nee, het is niet ideaal om met een jetlag te spelen. Waar wij kunnen beïnvloeden, doen we dat maximaal op onze manier. Dus dan denken we na over de tijden waarop iemand vliegt, hoe die vliegt en onder welke omstandigheden. Of terwijl: vliegt hij businessclass of vliegt hij wat minder.''

''Hoe benaderen we hem dan weer in deze dagen? Gisterenavond is er nog met hem getraind om hem wakker te houden en te wachten tot hij op Nederlandse tijd kan slapen. Dus we doen alles om hem zo fit en goed mogelijk aan de start te hebben zaterdagmiddag. Ik denk dat iedereen die een jetlag heeft gehad, kan begrijpen dat je liever zonder jetlag voetbalt dan met jetlag.''

Slot krijgt de vraag of Gimenez zaterdag een volledige wedstrijd kan spelen. ''Dat moet blijken'', reageert Slot. De trainer is niet van plan om zaterdagmiddag al rekening te houden met het duel van dinsdag tegen Celtic FC. ''Dan maak ik de keuze voor deze wedstrijd, hoe we die hetzij over de streep kunnen trekken, hetzij hoe we die moeten omdraaien. En niet vanuit de gedachte om nog wat uit te testen voor dinsdag. Nee, zeker niet.''

Strafschop
Gimenez miste afgelopen week voor Mexico een strafschop. ''Ik maak me niet zo veel zorgen over de mentale kracht van Santiago. Dat wil niet zeggen dat ik liever had gehad dat hij had gescoord, maar hij heeft al eerder onder moeilijke omstandigheden een strafschop moeten nemen. Zoals tegen Lazio Roma uit, en toen had hij ook de persoonlijkheid om hem binnen te schieten. Je zou het liefst willen dat je een strafschopnemer hebt die nooit mist, maar daar zijn er niet heel veel van.''

Slot gaat in gesprek met Minteh: ''Ik kreeg dat later te horen''

Yankuba Minteh was afgelopen weekend in de stad Marrakesh. Vrijdagavond werd Marokko opgeschrikt door een aardbeving, terwijl de selectie van Gambia zich op dat moment voorbereidde op de eerstvolgende interlandwedstrijd. Onder andere de aanvaller van Feyenoord kon niet meer slapen in het hotel en moest de nacht doorbrengen aan de rand van het zwembad.

''Ik kreeg dat later te horen'', vertelt Slot op de persconferentie in aanloop naar de thuiswedstrijd tegen SC Heerenveen van zaterdag in De Kuip.. ''Het is niet zo dat ik met iedereen kan praten, zeker omdat we er nu zoveel hebben. Het is moeilijk om alle vijftien individuen langs te gaan en te vragen hoe het met ze is geweest. Ik hoorde pas na de training vandaag dat hij inderdaad in vervelende omstandigheden zijn interland heeft afgewerkt.''

''Ik was in de veronderstelling dat hij alleen blij was omdat hij een belangrijke goal had gemaakt en zich had gekwalificeerd voor de Afrika Cup. Nu ik dit zojuist heb gehoord, zal ik daar ongetwijfeld met hem over praten. Blijkbaar was er ook geen aanleiding voor hem om mij of een van mijn collega-trainers even aan te spreken en te vertellen wat hij heeft meegemaakt. Ik kan me wel voorstellen dat het impact op hem heeft gehad, maar blijkbaar niet genoeg om uit eigen initiatief met ons te komen praten. Het is een tekortkoming van mij dat ik dit pas zojuist heb vernomen.''

Dit bericht is gewijzigd op 15 september 2023, 17:36:15.

 

+1/-0

Bartje Nieuwkoop heeft geen geweldige comeback schorsing, blessure hehe..

 

+1/-0

Gimenez blijft me maar verbazen zijn mentaliteit is ongelofelijk, hij gaat maar door.
Hij heeft toch meer de Argentijnse genen als Mexicaans.

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord
Wellenreuther; Geertruida, Trauner (C), Hancko, Hartman; Wieffer, Timber, Stengs; Paixão, Gimenez, Ivanušec.

Wissels Feyenoord
Van Sas, Lamprou, Beelen, Lopez, Zerrouki, Zechiël, Van den Belt, Lingr, Sauer, Alireza, Minteh.

 

+1/-0

Gaat lekker! Gefeliciteerd Ivanusec met je eerste goal! 🎉

 

+1/-0

Gaat zeker lekker. Het had ook 8,9-1 kunnen zijn vandaag. Heerlijk om te zien dat de ploeg swingt en zo hongerig is, ook de invallers die erin kwamen. Het middenveld met Stengs en Timber wordt ook steeds beter.

 

+1/-0

Mooie overwinning!

 

+1/-0

Vorig jaar duurde het veel langer eer het een beetje ging lopen, wat een kwaliteit op het veld en op de bank, wat een genot.

 

+1/-0

Ongekend hoor heb Feyenoord nog nooit twee wedstrijden achter elkaar zo'n hoog niveau zien halen ja dan moeten we terug naar het grote Feyenoord met Jansen en Van Hanegem.

 

+1/-0

Ben ook erg onder de indruk, je ziet zoveel mooie aanvallen.
Slot laat elke keer zien met betere spelers en degene die er nog zijn een hoger niveau te halen.
Ook erg leuk dat de jeugd de kans krijgt.
Laten we hopen dat het in de CL ook lukt.

 

+1/-0

Toch wel apart zo weinig reacties bij deze wedstrijd.
Echt gevoeld dat dit Feyenoord toch wel 1 vd beste Feyenoord teams aan het worden is die ik in mijn leven bewust heb meegemaakt.
Spelers zijn ook allemaal spelers die jong zijn , waarde hebben en nog beter kunnen.

Heb ook nooit echt meegemaakt dat alles top lijkt bij Feyenoord, alle gelederen lijken elk jaar weer een hoger niveau te bereiken.

 

+1/-0

Na Celtic en Ajax weten we meer hoe ver Feyenoord nu al is heb er alle vertrouwen in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave
Echt gevoeld dat dit Feyenoord toch wel 1 vd beste Feyenoord teams aan het worden is die ik in mijn leven bewust heb meegemaakt.
Spelers zijn ook allemaal spelers die jong zijn , waarde hebben en nog beter kunnen.

Heb ook nooit echt meegemaakt dat alles top lijkt bij Feyenoord, alle gelederen lijken elk jaar weer een hoger niveau te bereiken.



Benieuwd hoe oud je bent? :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 17 september 2023 om 13:04:

Toch wel apart zo weinig reacties bij deze wedstrijd.
Echt gevoeld dat dit Feyenoord toch wel 1 vd beste Feyenoord teams aan het worden is die ik in mijn leven bewust heb meegemaakt.
Spelers zijn ook allemaal spelers die jong zijn , waarde hebben en nog beter kunnen.

Heb ook nooit echt meegemaakt dat alles top lijkt bij Feyenoord, alle gelederen lijken elk jaar weer een hoger niveau te bereiken.


Ik heb de wedstrijd teruggekeken, ik kon het helaas niet live zien, dus dan is het überhaupt een andere ervaring omdat je al wat rustiger aan het kijken bent en meer op de details let. Het was inderdaad een uitstekende wedstrijd, ik heb genoten van de prachtige combinaties en de mooie spelpatronen! Maar er staan bij mij nog wat wedstrijden op het netvlies die ik beter vond (bijvoorbeeld Twente-Feyenoord olv onze grijze dakduif). Als ik zie hoe makkelijk Heerenveen nog een doelpunt maakte nadat Feyenoord na de 3-0 wat terugzakte, dat wordt op een hoger niveau veel harder afgestraft.

Dit is een sterk Feyenoord in de maak, maar ik wacht nog even met mijn definitieve oordeel tot de topwedstrijden tegen PSV, Twente, AZ en Ajax zijn geweest.
Naast het voetballende aspect zou ik dan ook graag het pressiespel willen zien, want dat vind ik nog niet op het niveau van de laatste twee jaar.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Sc Heerenveen (16/09/2023-16:30)