Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Fc Twente-Feyenoord (15/12/2021-18:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Vermoedelijke opstelling: Slot kiest voor favoriete elf

Feyenoord wacht morgen de lastige uitwedstrijd tegen FC Twente in het bekertoernooi. Arne Slot gaf vanmiddag op de persconferentie al aan dat de selectie geen pijntjes of blessures kent.

De trainer bekende ook dat Justin Bijlow gewoon keept. Hoewel er teleurstellend gelijk werd gespeeld in Groningen, lijkt Slot weinig reden tot wisselen te hebben. Dat betekent dat Orkun Kökcü ook morgenavond weer speelt. Het was eerst nog de vraag of de Turkse middenvelder het duel tegen FC Groningen door een lichte blessure zou halen.

Kökcü maakte, net als Gernot Trauner, de negentig minuten echter gewoon vol in Groningen. Beiden lijken ook morgen weer aan de aftrap te staan. Jens Toornstra vult morgen wederom de rechtsbuitenpositie in. De wedstrijd begint woensdag om 18:00 uur.

Vermoedelijke opstelling
Bijlow; Pedersen, Trauner, Senesi, Malacia; Aursnes, Til, Kökcü; Toornstra, Linssen, Sinisterra.

Slot stoort zich niet aan tegenstanders: ''Vooral naar onszelf kijken''

In de media gaat het vooral al over De Klassieker van aanstaande zondag, maar Feyenoord gaat morgen eerst gewoon op bezoek bij FC Twente in het bekertoernooi. De Rotterdammers kenden een teleurstellend weekend waarin het zelf gelijkspeelde tegen FC Groningen en PSV de koppositie zag grijpen.

''We hebben allemaal dezelfde wedstrijd gezien. We hadden hem kunnen winnen'', begint trainer Arne Slot op de persconferentie. ''Blijkbaar waren we niet goed genoeg om hem ook daadwerkelijk te winnen. Ik zou het fijn vinden als we wat eerder in de wedstrijd beginnen met het creëren van kansen. Dat helpt namelijk om de kans groter te maken dat je een wedstrijd wint. Ik zei afgelopen zondag al, en dat heb ik ook al vaker gezegd, je hebt ook te maken met een tegenstander die ongelofelijk veel energie in de wedstrijd legt om ons het zo moeilijk mogelijk te maken. Het zou fijn zijn als wij in zo’n situatie beter in staat zijn om tot kansen te komen.''

FC Groningen had afgelopen weekend weinig intentie om te winnen. De ploeg van Danny Buijs zakte ver in en hoopte op één kansje om een doelpunt te maken. Het is niet de eerste keer dat dat de speelwijze van de tegenstander van Feyenoord is. Is dat een compliment voor de Rotterdammers? ''Dat is denk ik verschillend. Als ik Ron Jans goed heb begrepen was het niet de intentie om in te zakken in de wedstrijd in de competitie. Dan zal dat ook wel met onze manier van spelen te maken hebben gehad. Ik denk dat Groningen wel bewust koos om terug te zakken. Dat doen vijftien van de achttien ploegen tegen ons. Wij moeten vooral naar onszelf kijken en kijken hoe wij het beter kunnen doen. Dat is het mooie van het trainersvak: je mag je eigen speelstijl bepalen.''

''Ik denk dat het een voordeel is dat we zo'n zware tegenstander geloot hebben''

Arne Slot over FC Twente
De wedstrijd tegen aartsrivaal Ajax staat komend weekend op het programma. In de Nederlandse pers gaat het nu al vooral over die wedstrijd en lijkt het duel tegen FC Twente van morgenavond vergeten te worden. Vindt Slot dat vervelend? ''Ik denk dat het een voordeel is dat we zo’n zware tegenstander geloot hebben. Stel dat je thuis tegen een amateur had gemoeten, dan had de wedstrijd van zondag al constant door ons hoofd gegaan, denk ik. Laat ik voor mezelf spreken en ik denk ook voor de jongens: wij zijn volledig op FC Twente gefocust. We spelen namelijk tegen de nummer vijf van Nederland in een uitwedstrijd. We hebben alle aandacht en focus nodig om daar tot een goed resultaat te komen.''

Weinig mensen vinden het nog raar dat Feyenoord gedeeld tweede staat
Mikos Gouka geeft aan dat het bekertoernooi vaak een reddingsboei was voor Feyenoord om het seizoen enige glans te geven, ook al in deze fase van het seizoen. Gouka zegt dat Feyenoord nu een lange tijd kan meedoen in zowel de competitie als in de beker. Hoe kan Slot de beker dit jaar zo belangrijk maken zoals hij dat eerder is geweest voor Feyenoord? ''De beker blijft, ongeacht hoe we er nu in de competitie en in Europa voor staan, een belangrijke prijs voor een club als Feyenoord. Wij zullen er alles aan doen om zover mogelijk te komen in de beker. Dat zullen we morgen ook weer trachten.''

Veel analitci gaven Feyenoord dit seizoen geen kans om mee te doen om de bovenste plekken. De selectie zou te dun zijn en het zou Slot een lange tijd kosten om de beoogde speelstijl in het elftal te slijpen. Nu Feyenoord gedeeld tweede in de competitie staat, wordt dat normaal gevonden. Hoe ziet de trainer dat? ''Ik kan niet voor iedereen spreken, maar ik proef wel steeds meer dat het normaal wordt gevonden waar we op dit moment staan. Volgens mij kunnen we geen groter compliment krijgen dan dat. Eigenlijk is dat een hele goede ontwikkeling. Het is aan ons om zo lang mogelijk aan die verwachtingen te blijven voldoen.''

''De belangrijkste verwachting die ik van de jongens heb is dat ze kei- en keihard werken en dat ze dat proberen gepaard te laten gaan met heel goed voetbal. Negen van de tien keer leidt dat dan ook tot goede resultaten. Dat is waar ik voornamelijk mee bezig ben. Als je naar doelstellingen kijkt, dan is de belangrijkste doelstelling dat we op een bepaalde manier gaan voetballen waardoor spelers zich gaan ontwikkelen en meer geld waard worden. Dat is het belangrijkste voor deze club in de fase waarin we nu zitten'', sluit Slot af.

Slot neemt het op voor Senesi: ''Waar gevoetbald wordt, worden fouten gemaakt''

Marcos Senesi krijgt de laatste weken kritiek op zijn spel. De Argentijnse verdediger zag er afgelopen weekend bij het tegendoelpunt niet goed uit en ook dat zorgde weer voor het nodige commentaar. Arne Slot neemt het tijdens de persconferentie op voor zijn pupil.

Een journalist kaart op de persconferentie het gebrek aan concurrenten van Senesi aan. Op andere plekken in het elftal is het knokken voor je plekje, maar achter Senesi zou niemand staan. Slot pareert die uitspraak van de journalist. ''Ik vind dat je Lutsharel Geertruida heel veel tekortdoet als je beweert wat jij nu beweert. Hij vulde het uitstekend in als hij de vervanger van Senesi was. Ik denk dat wij dit seizoen op een andere plek gaan zijn verdedigen, daar moeten de jongens aan wennen. Dat doen ze over het algemeen hartstikke goed: we zijn behoorlijk in staat om weinig tegengoals te krijgen en om vaak de nul te houden.''

''De nieuwe speelwijze is voor de verdedigers een grote omschakeling geweest en dat betekent dat ze met heel veel ruimte in de rug spelen. Tegen Groningen deden ze (Senesi en Gernot Trauner, red.) dat 89 minuten heel goed, maar net dat ene moment niet. We hadden allemaal gedacht dat we heel veel tijd nodig zouden moeten hebben om deze speelwijze onder de knie te krijgen, maar ik ben heel tevreden met hoe ze dat invullen. Dat er nog schoonheidsfoutjes zijn is duidelijk. Ik ken ook teams die al vijf, zes of zeven jaar met een duidelijke speelwijze spelen. Daar gebeurt het ook nog wel eens dat er een lange bal verkeerd ingeschat wordt. Waar gevoetbald wordt, worden fouten gemaakt'', sluit de trainer af.

Bijlow keept; selectie kent geen pijntjes of blessures

Feyenoord neemt het morgen voor de beker op tegen FC Twente in een uitwedstrijd. De selectie van Arne Slot kent geen pijntjes of blessures, zo maakte de trainer vandaag bekend op de persconferentie.

''Gisteren hebben de jongens die zondag gespeeld hebben uitgelopen en vandaag hebben we een hele rustige training gehad. Die heeft iedereen gewoon meegedaan. We zullen straks van de medische staf horen hoe iedereen uit de training is gekomen.''

Slot gaf eerder op de persconferentie al aan dat Justin Bijlow morgenavond gewoon in het doel staat. ''Bij ons gaat Justin gewoon keepen.'' Over de mogelijke opstelling liet de trainer nog weinig los. ''Ik heb al vaker gezegd dat wij veertien of vijftien jongens hebben die kunnen spelen. Dat tonen die jongens ook constant aan. Diezelfde veertien of vijftien spelers zitten ook voor morgen weer in m’n hoofd.''

Opstellingen Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Senesi, Malacia; Aursnes, Til, Kökcü; Jahanbakhsh, Dessers, Sinisterra.

Reserves Feyenoord: Marciano, Jansen; Pedersen, Hendriks, Diemers, Toornstra, Teixeira, Linssen, Nelson, Bannis.

Dit bericht is gewijzigd op 15 december 2021, 18:33:05.

 

+1/-0

Zou Nelson en Alireza laten starten de eerste maakt goede indruk en de ander moet ritme opdoen en heeft als het eruit komt wel een individuele actie. Toornstra en Sinisterra sparen voor ajax.

 

+1/-0

Laat dan maar de eerste zijn die schreeuwt dat het AD nóóit gelijk heeft!

Klik hier om de spoiler te bekijken

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 14 december 2021 om 23:01:

Laat dan maar de eerste zijn die schreeuwt dat het AD nóóit gelijk heeft!
Klik hier om de spoiler te bekijken


Je bent een dondersteen!! :D :B :D

 

+1/-0

Twente zal toch meer moeten voetballen, als in die laatste 0-0 krijgt Feyenoord ook meer ruimte en ja kansen komen er wel aanvallers moeten nu scherper zijn.

 

+1/-0

Geertruida, Dessers en Jahanbaks in het team.

Hier klopt dus INDERDAAD gen HOL van:Vermoedelijke opstelling
Bijlow; Pedersen, Trauner, Senesi, Malacia; Aursnes, Til, Kökcü; Toornstra, Linssen, Sinisterra.

 

+2/-0

Dessers HELD! Alireza ook prima.

 

+1/-0

Tempo zal behoorlijk hoger moeten dan in de wedstrijden tegen Groningen en Twente (eerder dit seizoen) en er zal wat creatiever gespeeld moeten worden om een doelpunt te forceren. Aan de andere kant opletten dat we niet op snelheid in een counter worden gepakt.

 

+1/-0

GVD wat is Geertruida allemaal aan het doen erg onrustig.

 

+1/-0

kut goed schot Alireza pech.

 

+1/-0

interessant Geertruida speelt vaak in het centrum tactische zet van Slot.

 

+1/-0

Dat krijg je als je het grote veldoverwicht niet in doelpunten uitdrukt. En als Bijlow weer blundert in korte tijd….

 

+1/-0

Alireza 2x paal dan ben je wel weer dichtbij, je hebt dan ook geen geluk.

 

+1/-0

Het baart me grote zorgen dat Bijlow voor de 3e keer in de fout gaat,ziet er allemaal niet meer zo oerdegelijk uit bij hem.Denk dat PSV zich nog een paar keer achter de oren krabt bij het zien van die Unnerstal,beter dan Drommel...

 

+1/-0

Slap, inspiratieloos, arrogant bijna zooitje ongeregeld wederom:kwaad.

Feyenoord is echt dramatisch slecht afgelopen wedstrijden, waarbij als ze er uit vliegen vandaag dat het gewoon dik verdient is.
Als je al ziet hoe slap Bijlow staat te keepen zegt het gewoon meer dan genoeg.

 

+1/-0

Dik dik dik dik en dik verdient vliegt Feyenoord uit de beker....

Op deze manier krijgen ze zondag ook een flink pak slaag van 0-4 o.i.d.

 

+1/-0

Nou dat was de beker dan. De week van de waarheid die moest uitwijzen waar we echt staan gaat uitmonden in een drama. Wat een afgang. En dan moet de moeilijkste wedstrijd nog komen zondag. Totaal geen vertrouwen meer in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 15 december 2021 om 20:28:

Dik dik dik dik en dik verdient vliegt Feyenoord uit de beker....


Op deze manier krijgen ze zondag ook een flink pak slaag van 0-4 o.i.d.



Als Ajax zich niet te veel inspant.

 

+1/-0

Wtf is er met Bijlow aan de hand. Die is niet lekker uit die corona besmetting gekomen. Blunder na blunder.

 

+1/-0

Maar goed dat ze vandaag verloren hebben het is al weken niet om aan te zien . Hadden al 3x bovenaan kunnen staan en nu ook tegen twente uit de beker laat ze het maar voelen stelletje stumpers. Hele wedstrijden kansen op kansen en doelpunten ho maar ja misschien in de 92ste minuut. En dan tegen ploegen die 90min achterin staan maar wel 1kans nodig hebben om er 1 in te schieten. Dan heb je er iniedergeval het max uitgehaald en blijkbaar kunnen wij niks opbrengen daartegen en dat blijkt iederenx weer. Tuurlijk we staan gedeelt 2de en gaan doorwinteren maar dat mag je ook wel verwachten tegen zulke tegenstanders. Maar dat goeie voetbal als van het begin van het seizoen is ver ver te zoeken

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Fc Twente-Feyenoord (15/12/2021-18:00)