Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Slavia Praag-Feyenoord (25/11/2021-18:45)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

pitbull schreef op 25 november 2021 om 20:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 25 november 2021 om 19:58:

open/sluit de onderstaande quote:

pitbull schreef op 25 november 2021 om 19:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 25 november 2021 om 19:06:

open/sluit de onderstaande quote:

pitbull schreef op 25 november 2021 om 19:02:

GVD!!nu snel gelijk maken de beuk erin!



Marciano kan nog geen bal uittrappen, net ook weer, dus dan kun je gelijkmaken zoveel je wil, op deze manier verlies je dan altijd...

Zoals ik al zei: Het is dat Jansen nog slechter is...


Idd en veel fouten vanavond en weer billenknijpen :dood gewoon de boel dicht houden achterin en hopen op ook een rooie kaart voor die Slaven :kwaad



U zei...???

Dit is dus de goden verzoeken met je rode kaart:D


You weet what i mean :B je zal zien dat onze keepert nog een gele kaart krijgt straks :\[



Als die voor twee blunders nu eens rood kreeg:B

 

+1/-0

Gewoon geweldig gedaan jongens:pul

Eindelijk weer overwinteren en ook zoals het hoort poule winnaar.

Nu in de winterstop nog een paar versterkingen indien mogelijk, daarna kijken hoever we komen:feyenoord:kuip:pul

 

+1/-0

Ik moet stellen, dat ik met wisselende spanning de wedstrijd bekeek. Man, man, man, dat geemmer in het begin, maar dan weer die mooie gelijkmaker. Dan weer een goede redding, en pfoei, nog een miskleun, en dan met 10 man grotendeels de wedstrijd spelend, kan ik niet anders zeggen; Chapeau, heren! In mijn ogen hebben ze de wedstrijd met 3-2 gewonnen, want die klutsbal die Geertruida verzond ging ver over het doelvlak, zodat hij gewoon telde. Jammer, dat je te maken met mindere arbitrage. Maar nogmaals een strijdend Feyenoord gezien, dat tot op het laatst op een kans loerde, met weer een Dessers last minute goal. Heerlijk. Ik heb genoten, maar dat doe ik dit seizoen weer als vanouds. Eindelijk, en ik zal het geluk niet tarten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 26 november 2021 om 02:06:

Ik moet stellen, dat ik met wisselende spanning de wedstrijd bekeek. Man, man, man, dat geemmer in het begin, maar dan weer die mooie gelijkmaker. Dan weer een goede redding, en pfoei, nog een miskleun, en dan met 10 man grotendeels de wedstrijd spelend, kan ik niet anders zeggen; Chapeau, heren! In mijn ogen hebben ze de wedstrijd met 3-2 gewonnen, want die klutsbal die Geertruida verzond ging ver over het doelvlak, zodat hij gewoon telde. Jammer, dat je te maken met mindere arbitrage. Maar nogmaals een strijdend Feyenoord gezien, dat tot op het laatst op een kans loerde, met weer een Dessers last minute goal. Heerlijk. Ik heb genoten, maar dat doe ik dit seizoen weer als vanouds. Eindelijk, en ik zal het geluk niet tarten.


Hier sluit ik mij bij aan! :pul

 

+1/-0

Heerlijke avond met zoveel strijd en fantastisch gedaan door cyriel. Die jongen past hier veel beter dan bozenik, die kan je beter verkopen. Iedereen was sceptisch over em maar hij heeft ons allemaal de mond gesnoerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Het was ook een kwestie van pure schoonheid, de kudde mannen die als een lawine naar beneden denderde in de hoek van een stadion in Praag. Duizenden mannen, vooral mannen, uit Rotterdam en omgeving kwamen donderdag in beweging toen Cyriel Dessers in de 93ste minuut 2-2 inkopte tegen Slavia en Feyenoord zeker was van overwintering in de Conference League.


Mannen, bijna allemaal in het zwart gekleed. Soms met wat angstaanjagende koppen, als je ze in de ogen kijkt. Maar ze zijn ook jongens onder elkaar op reis, vervuld van oceaanvreugde om een cruciaal doelpunt van hun club. En boven die lawine regende het abrupt weggegooid bier, alsof een vulkaan was uitgebarsten. Kijk naar die fascinerende beelden. Dat rauwe geluid van aanzwellend gejuich, de rollende beweging van die lijven naar beneden, de zwarte sneeuw van de lawine richting Dessers, de saamhorigheid, de pure gekte, de bijna vrije val, het vertrouwen in elkaar van de zachte landing in elkaars armen.

Zelfs het volstrekte ontbreken van afstand in tijden van anderhalve meter is pure symboliek, van een toekomst die onbestaanbaar lijkt, die zo ver weg is weer. Feyenoord presteert, leeft, bruist en droomt van de titel, in zo’n zeldzaam jaar waarin het veel beter gaat dan verwacht, waarin Ajax misschien wel te pakken valt. Wie weet. De trainer, Arne Slot, is zelfs al bezongen in een lied. ‘Oh Arne, er gloort hoop sinds jij zwaait met de scepter’. En dat is precies wat nodig is momenteel: hoop, niet alleen in Rotterdam. Overal. Hoop, om de winterdepressie te verdrijven, ook uit de normaal zo vrolijk makende sport, hoe moeilijk dat ook is.

Ach, die sneue gezichten bij amateurclubs afgelopen weekeinde, aan de basis van onze sport. Depressies onder het systeemplafond bij duizenden sportclubs, opnieuw. Ze weten het gewoon niet meer, de bestuurders, de leden, de jongens en meisjes met een hart dat overloopt van de lust tot bewegen. Eerst, in één van de vorige golven van het coronavirus, mocht de jeugd gewoon trainen maar in het weekeinde niet meer tegen andere clubs voetballen, vanwege de reisbewegingen. Volgens het nieuwe decreet van afgelopen vrijdag mogen ze overdag gewoon voetballen, maar na 17.00 uur niet meer trainen. En dus overweegt onder meer de KNVB het verdere programma tot de winterstop af te gelasten, zeker bij het voetbal op enig niveau, want trainen hoort nu eenmaal bij het spel, niet alleen om blessures te voorkomen.

Dus kinderen blijven naar school gaan, in bedompte gebouwen, dicht bij elkaar, maar mogen daarna niet trainen in de frisse buitenlucht omdat het vijf uur is geweest. Brave bestuurders van amateurclubs wringen zich in bochten om uit te leggen wat niet meer uit te leggen valt.

De vreugde is ver te zoeken, en is gevonden bij zo’n berg mannen in Praag. Soms zijn ze agressief en gedragen ze zich vreselijk, dan weer zijn ze gewoon kind. Ze juichen, hopen en dromen van succes. Die lawine van mannen valt ook te beschouwen als een baken van hoop.






Meestal vind ik Willem Vissers maar een zure Volkskrant journalist maar eerlijk is eerlijk dit is een super mooie column.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Slavia Praag-Feyenoord (25/11/2021-18:45)