Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Gonçalo Borges

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ik schrok al van de reacties op het internet van de supporters van FC Porto. Hun commentaren deden sterk denken aan die van Manchester United-fans die eindelijk van Antony af waren. Uit nieuwsgierigheid ben ik wat dieper gaan graven op verschillende FC Porto-forums, en het beeld dat daaruit naar voren komt, stemt inderdaad niet bepaald hoopvol. Hier is een kleine selectie van wat er zoal werd gezegd:

Hendrix_FCP:
Citando o Saudoso Capitão Moura:
Adorei-te ver-te. Como jogador eras mau.
O Feyenoord observou este jogo com o prato ao colo

Vertaling:
Om met de woorden van wijlen kapitein Moura te spreken:
Ik keek graag naar je. Als speler was je slecht.
Feyenoord heeft deze met het bord op schoot gescout.

Dexter2020:
Pelo que ele fez no Porto nunca eu sonhei que alguém viria aqui deixar 10M por ele. Uma verdadeira loucura

Vertaling
Voor wat hij bij Porto heeft gedaan, had ik nooit durven dromen dat iemand hier zou komen en 10 miljoen voor hem zou neerleggen. Echt waanzin!

Cherife:
Chapeau, AVB. Tirar daqui 10M€ +1M€ é simplesmente soberbo. Um futebolista medíocre a fraco. Boa sorte para o jogador. Foi sempre muito curto aqui, que seja mais feliz em Roterdão.

Vertaling:
Chapeau, AVB. Om hier 10M€ +1M€ uit te halen is gewoon geweldig. Een middelmatige tot zwakke voetballer. Veel geluk voor de speler. Hij kwam hier altijd te kort, moge hij gelukkiger zijn in Rotterdam.

Portista abdul:
Boa sorte, Gonçalo!
Não deste mais, porque não conseguias, pronto.
O meu dia não pode correr mal, a melhor notícia deste ano.
Deixas uma bela quantia nos nossos cofres.
Chapeau, Borges!

Vertaling:
Veel geluk, Gonçalo!
Je hebt niet meer gegeven omdat je niet meer kon, dat is alles.
Mijn dag kan niet meer stuk, beste nieuws van dit jaar.
Je laat een mooi bedrag achter in onze schatkist.
Chapeau, Borges!

Roberto_FCP:
Melhor ainda do que o esperado. Bom negócio! O Feyenoord não sabe o que é que trouxe. Zero de intermediação, excelente! 10M + 1M

Vertaling:
Nog beter dan verwacht. Goede zaken! Feyenoord weet niet wat ze in huis hebben gehaald. Geen onderhandeling, uitstekend! 10M + 1M

Panda Azul e Branco:
10M fixos + 1M por objectivos + 15% da mais valia numa futura venda... belíssimo negócio. São loucos nos Países Baixos

10M vast + 1M voor doelen + 15% van de meerwaarde bij een toekomstige verkoop... fantastisch onderhandeld! Ze zijn hartstikke gek in Nederland

+1/-0

Welkom bij onze mooie club. Gewoon dikke schijt hebben aan de negatievelingen en je voeten laten spreken.

Bem-vindos e boa sorte e felicidade no nosso lindo clube.

+1/-0

Ik hoop dat hij z'n revanche zal halen op de Porto fans, maar ik vrees dat we de nieuwe Ivanusec in huis halen (al is Borges ongeveer het tegenovergestelde type als vleugelaanvaller). Hij schijnt wel goed te scoren op basis van de data, dus laten we hopen dat hij hier tot bloei komt.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 21 juli 2025 om 10:57:

Ik hoop dat hij z'n revanche zal halen op de Porto fans, maar ik vrees dat we de nieuwe Ivanusec in huis halen (al is Borges ongeveer het tegenovergestelde type als vleugelaanvaller). Hij schijnt wel goed te scoren op basis van de data, dus laten we hopen dat hij hier tot bloei komt.

Het heeft er alle schijn van dat Porto supporters die data niet kennen.

+1/-0

Welke data heb jij dan bekeken? Als ik zijn data bekijk dan zie ik 2 goals in 88 wedstrijden voor FC Porto. Ik vind 2 goals in 88 wedstrijden niet perse "goed scoren" te noemen.

+1/-0

Dit is toch wel heel anders.
Ivanusec was de ster , iedereen was niet blij dat hij weg ging.
Bij Borges is juist andersom en hoop dan ook dat de Nederlandse competitie hem erg ligt.
HIj heeft wel bepaalde kwaliteiten dat dta zo maar kan gebeuren.
Zou dus de omgekeerde weg zijn van Ivanusec.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 21 juli 2025 om 11:42:

Welke data heb jij dan bekeken? Als ik zijn data bekijk dan zie ik 2 goals in 88 wedstrijden voor FC Porto. Ik vind 2 goals in 88 wedstrijden niet perse "goed scoren" te noemen.

Deze:

https://x.com/FeyeLytics/status/1946188715715371463link

Dit is niet mijn analyse hè, ik zie het namelijk niet zo positief als deze data scout. Ik vind dat je dit bedrag beter had kunnen besteden. Maar als supporter hoop ik dat mijn mening niet zal uitkomen en dat het een voltreffer gaat worden.

+1/-0

Willykment schreef op 21 juli 2025 om 11:49:

Dn_Kraaij schreef op 21 juli 2025 om 11:42:

Deze:

https://x.com/FeyeLytics/status/1946188715715371463link

Dit is niet mijn analyse hè, ik zie het namelijk niet zo positief als deze data scout. Ik vind dat je dit bedrag beter had kunnen besteden. Maar als supporter hoop ik dat mijn mening niet zal uitkomen en dat het een voltreffer gaat worden.

Wat mij vooral opvalt (uit die link), is dat hij tot nu toe weinig speelminuten heeft gemaakt, en dan meestal als invaller. Zijn statistieken zijn dus gebaseerd op een beperkt aantal minuten.

Natuurlijk hoop ik dat hij ons positief verrast, maar ik vraag me wel af: op basis waarvan is deze jongen eigenlijk gescout of aangetrokken? Dat begrijp ik bij Feyenoord niet altijd.

En je kunt soms een risicotje nemen als je een speler voor 1 a 2 miljoen kunt halen, maar hij wordt meteen onze recordaankoop in de geschiednis.

De volgende combinatie bevalt mij niet:
- Negatieve reacties van FC Porto supporters
- Weinig succesvolle statistieken op internet te vinden
- Hoge transfersom (Record transfersom - 11 miljoen)

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Spelers » Gonçalo Borges