Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Uit: Rotterdam
Vak: -
Forumreacties: 915
Reg.: 31 augustus 2023
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu FC Twente-Feyenoord
Man van de Wedstrijd Internazionale-Feyenoord: -
Nu dit seizoen zo goed als voorbij is en we op alle fronten zijn uitgespeeld, lijkt het mij verstandig om alvast vooruit te kijken naar volgend jaar.
Onze technisch directeur staat een drukke zomer te wachten, want in zowel de aanval als de verdediging zal er flink wat moeten gebeuren.
Verdediging
Met het vertrek van Hancko zullen er naar mijn mening minimaal drie directe versterkingen gehaald moeten worden. Hij compenseert enorm veel, maar de rest van de verdediging schiet tekort. Beelen is niet goed genoeg voor de top, Smal eveneens. Bueno is gehuurd en keert waarschijnlijk terug, en zelfs als hij zou blijven, vind ik hem niet per se goed genoeg. Read is in mijn ogen op dit moment de enige die het niveau heeft.
Aanval
Op dit moment missen we een echte aanvalsleider. Er is geen volwaardige vervanger voor Santi. Ueda schiet al jaren tekort, Carranza is leuk om af en toe in te brengen, maar in mijn ogen geen eerste spits. Carrillo heeft potentie, maar is nu nog niet klaar om voor de leeuwen gegooid te worden.
Verkopen
Daarnaast hoop ik dat er van een hoop middelmaat afscheid genomen gaat worden. Afgelopen jaar zijn er 14 spelers gehaald, waarvan je van het meeste afscheid kan/ moet nemen. Trauner, Gonzalez, Nieuwkoop, Lotomba, Zerrouki, Stengs, Ivanusec, Osman (zal gaan), Redmond.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.683
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 4-3-3
Grotendeels eens, al heb ik een paar aantekeningen.
1. Wat ik mis in deze beschouwing is het aantrekken van tenminste één maar het liefst twee vleugelaanvallers die diepte, scorend vermogen en creativiteit in het spel meenemen en kunnen concurreren met Sauer, Slory, Hadj-Moussa en Paixao (als hij blijft). Al jaren leggen we het vooral op deze positie af tegen de concurrentie in mijn optiek.
2. Ik zou ook Ueda op de transferlijst plaatsen en verkopen, want die komt duidelijk tekort en mist het niveau van een eerste spits. Een nieuwe eerste spits is één van de grote prioriteiten voor Technisch Manager Mark Ruijl.
3. De keepersproblematiek van dit seizoen heeft aangetoond dat Wellenreuther en Bijlow om verschillende redenen niet geschikt zijn als eerste keeper van Feyenoord. Wellenreuther kan blijkbaar niet omgaan met concurrentie en haalt pas een goed niveau als hij geen concurrentie voelt, dat hoort niet bij een topclub. Bijlow is jaarlijks te lang uitgeschakeld met allerlei blessures. Of het nou veel pech is of niet, je kan niet op hem bouwen als eerste keeper. Derhalve is een nieuwe eerste keeper wenselijk.
4. Ik zou geen afscheid nemen van Lotomba, die vond ik in zijn laatste wedstrijden voor zijn blessure een uitstekend niveau aantikken. Iets dat ik niet had verwacht na het zien van de eerste paar wedstrijden. Wat mij betreft kan hij een prima backup zijn achter Read, dat scheelt ook het aantrekken van een nieuwe rechtback.
Daarnaast zou ik afscheid nemen van alle huurlingen, met uitzondering van: Zechiël, Slory en Sauer. Dus afscheid nemen van:
-Marcus Pedersen (4,5 mln): Torino
-Marcos López (2,5 mln): FC Kopenhagen
-Ezequiel Bullaude (2,50 mln): Fortuna Sittard
-Thomas van den Belt (1,8 mln): CD Castellón
-Neraysho Kasanwirjo (1,8 mln): Rangers FC
-Mimeirhel Benita (1,5 mln): Heracles Almelo
-Ilias Sebaoui (1,5 mln): sc Heerenveen
-Antef Tsoungui (800k): OH Leuven
-Devin Haen (700k): FC Dordrecht
-Mikki van Sas (300k): Vitesse
-Gabriele Parlanti (400k): FC Dordrecht
-Milan Hokke (200k): ADO Den Haag
Een aantal van deze spelers hebben wellicht potentie om een iets hoger niveau te bereiken, maar we moeten de lat hoger gaan leggen en deze spelers hebben onvoldoende aangetoond op korte termijn te kunnen aanhaken.
Forumreacties: 1.605
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 12 maart 2025 om 09:44:
Nu dit seizoen zo goed als voorbij is en we op alle fronten zijn uitgespeeld, lijkt het mij verstandig om alvast vooruit te kijken naar volgend jaar.
Onze technisch directeur staat een drukke zomer te wachten, want in zowel de aanval als de verdediging zal er flink wat moeten gebeuren.
Verdediging
Met het vertrek van Hancko zullen er naar mijn mening minimaal drie directe versterkingen gehaald moeten worden. Hij compenseert enorm veel, maar de rest van de verdediging schiet tekort. Beelen is niet goed genoeg voor de top, Smal eveneens. Bueno is gehuurd en keert waarschijnlijk terug, en zelfs als hij zou blijven, vind ik hem niet per se goed genoeg. Read is in mijn ogen op dit moment de enige die het niveau heeft.
Aanval
Op dit moment missen we een echte aanvalsleider. Er is geen volwaardige vervanger voor Santi. Ueda schiet al jaren tekort, Carranza is leuk om af en toe in te brengen, maar in mijn ogen geen eerste spits. Carrillo heeft potentie, maar is nu nog niet klaar om voor de leeuwen gegooid te worden.
Verkopen
Daarnaast hoop ik dat er van een hoop middelmaat afscheid genomen gaat worden. Afgelopen jaar zijn er 14 spelers gehaald, waarvan je van het meeste afscheid kan/ moet nemen. Trauner, Gonzalez, Nieuwkoop, Lotomba, Zerrouki, Stengs, Ivanusec, Osman (zal gaan), Redmond.
Dit bericht is gewijzigd op 12 maart 2025, 12:23:18.
Uit: Lommel
Forumreacties: 3.529
Reg.: 26 juli 2005
Vergeet de mega-blessure gevoeligheid van een flink aantal spelers niet.Ik weet ook niet echt hoe dit te voorkomen is. Maar het mag geen terugkerend refrein zijn. Dan strompel je van wedstrijd naar wedstrijd.
De voorhoede, spits, vleugelspelers, dat blijft een zorgenkindje.Kwaliteit is vrijwel onbetaalbaar en hèb je goede spelers voor de voorhoede binnen de selectie dan zijn ze in no time vertrokken. Ik zou het Spaanse voetbal eens overwegen, een zwaar middenveld, controlerend en vlot scorend.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 915
Reg.: 31 augustus 2023
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 12 maart 2025 om 12:09:
Verdediging
Aanval
Verkopen
Er lopen in de eredivisie een paar goede centrale verdedigers. Nauber van GAE, Goes van AZ. Greiml van NAC en Mesik van Heracles, ook een Slowaak. Beelen en Smal erbij houden. Bijzondere spitsen zijn onbetaalbaar. Of het nou Gimenez is of Ueda, ze lopen er verloren bij.
Forumreacties: 1.605
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 12 maart 2025 om 13:26:
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 12 maart 2025 om 12:09:
Verdediging
Aanval
Verkopen
Er lopen in de eredivisie een paar goede centrale verdedigers. Nauber van GAE, Goes van AZ. Greiml van NAC en Mesik van Heracles, ook een Slowaak. Beelen en Smal erbij houden. Bijzondere spitsen zijn onbetaalbaar. Of het nou Gimenez is of Ueda, ze lopen er verloren bij.
Is een speler als Nauber, met zijn 32 jaar, echt goed genoeg om op Champions League-niveau te presteren? Misschien spelen we volgend jaar geen Champions League, maar dat moet wel je ambitie zijn. Je moet spelers selecteren met dat doel voor ogen, vind ik.
Goes zie ik zeker wel potentie hebben, hij is nog jong, maar AZ gaat daar ongetwijfeld de hoofdprijs voor vragen. Je moet je afvragen of je dat ervoor over hebt. Ik verwacht dat ze 10 miljoen of meer gaan vragen.
Wat betreft Mesik en Greiml kan ik moeilijk oordelen. Ik weet niet of zij echt het topniveau kunnen bereiken. Als je volgend jaar meteen wilt presteren, zul je ook wat meer moeten investeren in ervaren verdedigers die al bewezen hebben wat ze kunnen.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.117
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 maart 2025, 16:31:57.
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Feyenoord Forum » Spelers » Selectie seizoen 2025/2026