Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Antef Tsoungui

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Schijnt er goed op testaan intern ook niet zo gek had bij Dordrecht een top jaar.

Antef Tsoungui (geboren op 30 december 2002) staat sinds juli 2023 onder contract bij Feyenoord. De verdediger werd geboren in België en heeft van oorsprong een Kameroense vader en Italiaanse moeder. Als kleine jongen verhuisde hij naar Engeland om deel te nemen aan de jeugdopleiding van Chelsea. Tsoungui vertrok in 2018 naar de jeugdopleiding van Brighton & Hove Albion.

Tsoungui maakte op 24 augustus 2021 zijn officiele debuut voor Brighton & Hove Albion. De verdediger kreeg van trainer Graham Potter een basisplaats in de League Cup-wedstrijd tegen Cardiff City. Toch bleef de kans op speelminuten in Engeland erg klein en, na een korte verhuurperiode aan Lommel SK, verhuisde hij naar Rotterdam.

Na zijn contractondertekening in Het Maasgebouw werd Tsoungui direct verhuurd aan FC Dordrecht, waar hij vooral veel speelminuten moet gaan maken. De 185 centimeter lange centrale verdediger hoopt zelf in de toekomst wel te gaan spelen in De Kuip. "Het platform dat gecreëerd is met de samenwerking is geweldig. Of Feyenoord 1 haalbaar is? Je moet altijd groot denken én geloven. Alles kan gebeuren."

 

+1/-0

Kan dus kiezen tussen België, Kameroen en Italië.

 

+1/-0

Wycombe wil NAC dwarsbomen met komst Tsoungui

Wycombe Wanderers is actief in de markt gekomen voor de diensten van Antef Tsoungui. De club uit Engeland wil de Belg van Feyenoord huren. De centrale verdediger staat nog tot medio 2026 onder contract in Rotterdam.

Het eerste huurvoorstel ligt al op tafel ter beoordeling in Rotterdam. Wycombe is actief in de League One; één competitie onder de Championship en twee competities lager dan de Premier League. Tsoungui kwam al eerder in Engeland uit voor Brighton & Hove Albion.

Ook NAC Breda is concreet voor Tsoungui. De club wil zich versterken met twee centrumverdedigers, waarvan Tsoungui als eerst op het bord komt. Het is onduidelijk waar de rechtspoot zijn toekomst ligt, maar een tijdelijke overstap naar Breda lijkt op dit moment het meest logisch.

 

+1/-0

Op het derde Engelse niveau schijnen ze nog met een veter in de bal te spelen.

 

+1/-0

Ik vind het een goede speler. Een verhuur binnen de Eredivisie zou voor hem een mooie stap zijn voor zijn ontwikkeling. Het derde niveau in Engeland kan ik niet beoordelen, maar klinkt niet als een plek waar je terecht wil komen. Misschien zie ik dat verkeerd…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 27 juli 2024 om 09:21:

Ik vind het een goede speler. Een verhuur binnen de Eredivisie zou voor hem een mooie stap zijn voor zijn ontwikkeling. Het derde niveau in Engeland kan ik niet beoordelen, maar klinkt niet als een plek waar je terecht wil komen. Misschien zie ik dat verkeerd…



Was in de KKD erg goed jaartje NAC in de Eredivisie zou prima zijn kunnen Te Kloese en Ruijl hem goed blijven monitoren.

 

+1/-0

Ik wil hem juist bij Feyenoord houden. We moeten genoeg centrale verdedigers hebben, zeker omdat Hancko en Geertruida nog altijd weg kunnen gaan. Daarnaast heeft hij de leeftijd waarop hij de stap moet zetten. Dus laat het nu maar zien. Wieffer en Beelen kwamen van hetzelfde niveau.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Spelers » Antef Tsoungui