Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Gijs Smal

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Gijs Smal eerste nieuwe aanwinst voor Feyenoord


Feyenoord gaat de transfervrije Gijs Smal vastleggen voor komend seizoen. De linksback van FC Twente is de eerste nieuwe speler en tekent in de Kuip een meerjarig contract.

Mikos Gouka 8 mrt. 2024
Laatste update: 16:52
Advertentie

De kans dat Feyenoords tweede linksback Marcos Lopez, na twee seizoenen op de bank bij de Rotterdammers, in de zomer vertrekt wordt levensgroot geacht. De 26-jarige Smal, die eerder voor FC Volendam speelde, kan de rol van de Peruaan overnemen. De linkspoot moet op termijn ook de strijd aangaan met Quilindschy Hartman, al is de kans dat de international zelf een transfer maakt komende zomer natuurlijk niet uitgesloten.

Smal gaf eerder bij FC Twente, dat nog in de strijd om plek 2 is verwikkeld met Feyenoord, aan dat hij zijn aflopende verbintenis niet wenste te verlengen. Uiteraard was er volop interesse voor de verdediger, maar de keuze is op Feyenoord gevallen.

Smal begon met een blessure aan het huidige eredivisieseizoen, maar is sinds zijn rentree in oktober een vaste waarde bij FC Twente. Daar speelde hij inmiddels 113 wedstrijden waarin hij goed was voor vier goals en negentien assists.

 

+1/-0

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Welkom terug Marc!

En welkom Gijs!

Prima aankoop:pul

 

+1/-0

Thanks 007 heb alle vertrouwen in Smal en de scouting! 26 jaar volwassen speler maar niet te oud.

 

+2/-0

lijkt op Hancko in speelwijze.

 

+1/-0

Grappig hoe hij zich in alle bochten moest wringen om onder vragen uittekomen, die tukkers moeten wel normaal doen het staat een speler vrij om na vier jaar uit zijn contract telopen als je een stapje hoger kan en kan verbeteren CL bv.
Volendam Twente Feyenoord prima planning lijkt me.

 

+1/-0

Komst van Smal wordt breed gedragen begreep ik van insiders.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Frank Arneslot schreef op 10 maart 2024 om 23:09:

Komst van Smal wordt breed gedragen begreep ik van insiders.



Is ook gewoon logisch. Goede speler, Nederlander bovendien en transfervrij. Lopez komt te kort, zal weggaan en Hartman zou ook zomaar kunnen vertrekken. Dan hebben we twee goede backs nodig. Eentje hebben we er dan al. Daarnaast verwacht ik dan een talentvolle jongere back, die in potentie niveau Hartman heeft en marktwaarde kan ontwikkelen. Dan vechten ze het maar uit met zijn 2-en.

(denk dat het een illusie is om een speler van kaliber Hartman te halen, zal altijd iemand zijn met talent die daarheen kan groeien)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 11 maart 2024 om 13:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Frank Arneslot schreef op 10 maart 2024 om 23:09:

Komst van Smal wordt breed gedragen begreep ik van insiders.



Is ook gewoon logisch. Goede speler, Nederlander bovendien en transfervrij. Lopez komt te kort, zal weggaan en Hartman zou ook zomaar kunnen vertrekken. Dan hebben we twee goede backs nodig. Eentje hebben we er dan al. Daarnaast verwacht ik dan een talentvolle jongere back, die in potentie niveau Hartman heeft en marktwaarde kan ontwikkelen. Dan vechten ze het maar uit met zijn 2-en.

(denk dat het een illusie is om een speler van kaliber Hartman te halen, zal altijd iemand zijn met talent die daarheen kan groeien)



Is geen geweldenaar. Heeft een verleden bij FC Volendam en daarna Twente. Speelde bij Twente vaak 20-22 wedstrijden per jaar, dus lang niet alles. Is volgend seizoen toch ook alweer 27 jaar en nooit echt uitgeblonken.

Wellicht prima voor de bank, echter zie ik liever één of twee jonge spelers komen. Of een speler die ergens te weinig speeltijd krijgt huren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 11 maart 2024 om 13:45:

(...)



Wanneer een sterkhouder bij Feyenoord vertrekt, zal diens vervanger niet op hetzelfde niveau instappen. Dat is niet de manier waarop de club waarde creëert en haar voortbestaan continueert.

Spelers komen of breken door, ontwikkelen zich en worden beter; die groei vertaalt zich in een hogere waarde en betere prestaties als club. Hopelijk. Daar moet Feyenoord het van hebben. En de club probeert in dit proces het 'instapniveau' te verhogen, zodat spelers nóg beter worden dan hun voorganger. Feyenoord probeert 'op te schuiven' in het waarde-segment waarbinnen naar nieuwe spelers gezocht; duurdere spelers tegen hogere salarissen, die méér waard kunnen worden.

Gijs Smal past in die zin niet direct binnen dit beleid. Maar nog altijd zijn de budgetten beperkt, en moet de club iedere euro omdraaien. Een transfervrije back kan daarin voor een relatief lage uitgave spelers van Feyenoord worden, zodat er op andere posities écht geïnvesteerd kan worden in 'verschilmakers'. Zijn komst spreekt misschien niet tot de verbeelding, noch zijn verleden bij clubs als Volendam en Twente of zijn leeftijd.

Maar hoe groot is de buil die de club eraan kan vallen? Voor iedere speler die in de belangstelling van Feyenoord staat, kun links- of rechtsom oordelen. 'Op papier' kan hij alles in zich hebben om te slagen in Rotterdam, en tegelijkertijd bij voorbaat een miskoop zijn. Het is maar net op welk papier je kijkt, en wat je benadrukt.

De vraag is mijn inziens méér; hoe groot is de buil die Feyenoord eraan kan vallen?

Zelf blijf ik van mening dat Feyenoord haar backs zélf moet kunnen opleidden. De ontwikkeling van Hartman onderschrijft dat, al is zijn talent en ontwikkeling uitzonderlijk gebleken. Dat Smals komst breed gedragen is intern (naar verluidt), betekent hopelijk dat men ook de jeugd geïnventariseerd heeft. En dat daaruit gebleken is dat er voorlopig geen speler lijkt te zijn die zich de positie van linksback snel eigen kan maken.

Dan is het halen van een betrouwbare, Nederlandse transfervrije speler een goed alternatief.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 11 maart 2024 om 14:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 11 maart 2024 om 13:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Frank Arneslot schreef op 10 maart 2024 om 23:09:

Komst van Smal wordt breed gedragen begreep ik van insiders.



Is ook gewoon logisch. Goede speler, Nederlander bovendien en transfervrij. Lopez komt te kort, zal weggaan en Hartman zou ook zomaar kunnen vertrekken. Dan hebben we twee goede backs nodig. Eentje hebben we er dan al. Daarnaast verwacht ik dan een talentvolle jongere back, die in potentie niveau Hartman heeft en marktwaarde kan ontwikkelen. Dan vechten ze het maar uit met zijn 2-en.

(denk dat het een illusie is om een speler van kaliber Hartman te halen, zal altijd iemand zijn met talent die daarheen kan groeien)



Is geen geweldenaar. Heeft een verleden bij FC Volendam en daarna Twente. Speelde bij Twente vaak 20-22 wedstrijden per jaar, dus lang niet alles. Is volgend seizoen toch ook alweer 27 jaar en nooit echt uitgeblonken.

Wellicht prima voor de bank, echter zie ik liever één of twee jonge spelers komen. Of een speler die ergens te weinig speeltijd krijgt huren.



Ik verwacht ook geen basis, maar wel een upgrade t.o.v. Lopez. En vorig jaar blonk hij wel degelijk uit, dit jaar heb ik minder gezien. Past goed in ons spelletje qua voetballend vermogen. We mogen in onze handen knijpen dat Hartman altijd maar fit is, dus heerlijk toch dat je een goed alternatief achter de hand hebt die weinig kost, zodat je centen bespaart voor toppers op andere posities.

 

+1/-0

Hij heeft nutuurlijk weinig ervaring op CL niveau maar dat had Feyenoord voor dit seizoen ook niet. Denk dat ze die ervaring nu meenemen naar volgend seizoen en mogen we toch meer verwachten Europees gezien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 11 maart 2024 om 15:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 11 maart 2024 om 14:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 11 maart 2024 om 13:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Frank Arneslot schreef op 10 maart 2024 om 23:09:

Komst van Smal wordt breed gedragen begreep ik van insiders.



Is ook gewoon logisch. Goede speler, Nederlander bovendien en transfervrij. Lopez komt te kort, zal weggaan en Hartman zou ook zomaar kunnen vertrekken. Dan hebben we twee goede backs nodig. Eentje hebben we er dan al. Daarnaast verwacht ik dan een talentvolle jongere back, die in potentie niveau Hartman heeft en marktwaarde kan ontwikkelen. Dan vechten ze het maar uit met zijn 2-en.

(denk dat het een illusie is om een speler van kaliber Hartman te halen, zal altijd iemand zijn met talent die daarheen kan groeien)



Is geen geweldenaar. Heeft een verleden bij FC Volendam en daarna Twente. Speelde bij Twente vaak 20-22 wedstrijden per jaar, dus lang niet alles. Is volgend seizoen toch ook alweer 27 jaar en nooit echt uitgeblonken.

Wellicht prima voor de bank, echter zie ik liever één of twee jonge spelers komen. Of een speler die ergens te weinig speeltijd krijgt huren.



Ik verwacht ook geen basis, maar wel een upgrade t.o.v. Lopez. En vorig jaar blonk hij wel degelijk uit, dit jaar heb ik minder gezien. Past goed in ons spelletje qua voetballend vermogen. We mogen in onze handen knijpen dat Hartman altijd maar fit is, dus heerlijk toch dat je een goed alternatief achter de hand hebt die weinig kost, zodat je centen bespaart voor toppers op andere posities.



Klopt, transfervrij kan je er geen buil aan vallen. Al hoop ik dan wel echt dat ze verder zoeken naar een echte topper en dit ook echt zien als back-up.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Spelers » Gijs Smal