Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Ove Kindvall RIP

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Man man eerst Israël pas Schneider en nu de Zweedse Legend. RIP.

+1/-0

Ja het gaat ineens hard. Thats life het is wel die generatie van het gouden Feyenoord die nu allemaal in de 80 zijn.
Ove, misschien wel de grootste legende van allemaal als je de winnende scoort in de grootste wedstrijd die Feyenoord ooit gespeeld heeft. Ik kan me nog zijn laatste wedstrijd herinneren tegen Haarlem thuis in 71’. De kampioenswedstrijd. De smeekbedes van het legioen aan Ove om toch te blijven rolden van de tribunes. Tevergeefs. Hij ging definitief terug naar Zweden en bij Feyenoord begon de jarenlange ellende met een zoektocht naar een opvolger die er eigenlijk nooit kwam. Iig niet van zijn niveau.
Rust zacht held.

+1/-0

Spits in een geweldig elftal en met een topcoach.

+1/-0

Inderdaad, geweldige spits in een geweldig elftal onder een geweldige coach. Een tijd gemist.

+1/-0

Geen hautaine gedrag, zowel in spel als in omgang. Fatsoenlijk en prettige uitstraling, van wat ik van hem heb gezien en meegemaakt in de competitie. Ja, hij is nu al de derde van ons 1ste EC, 1e WC, team van Nederland!!!! Ove, rust zacht.

+1/-0

'Dacht dat hij onsterfelijk was''
Willem van Hanegem, ploeggenoot van Kindvall in het succesvolle elftal van 1970, is diep geraakt door het nieuws. "Bij Johan Cruijff had ik dat, bij André Hazes, maar ook bij Ove Kindvall. Ik wist dat het de laatste jaren wat minder met hem ging, maar toch schrik je enorm als je dan het nieuws hoort. Het is gewoon een heel gek idee dat hij er niet meer is."

Van Hanegem benadrukt in gesprek met het Algemeen Dagblad de bijzondere persoonlijkheid van Kindvall. "Hij was ongelooflijk aardig en bescheiden. Met hem was het onmogelijk om ruzie te krijgen. We hadden in dat elftal best wat boeven rondlopen, maar Ove was altijd vriendelijk. Coen Moulijn was ook zo, maar die kon nog weleens boos worden. Met Kindvall gebeurde dat nooit."

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Ove Kindvall RIP