Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.131
Reg.: 7 december 2020
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Feyenoord-FC Groningen
Man van de Wedstrijd Feyenoord-Go Ahead Eagles: -
Willykment
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 4.697
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 4-3-3
Uit: Middelburg
Forumreacties: 3.922
Reg.: 6 november 2005
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 18 februari 2025 om 21:42:
Wat een baas als ik Te Kloese waszou ik nog even wachten met het aanstellen van een nieuwe trainer.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 917
Reg.: 31 augustus 2023
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.165
Reg.: 9 april 2019
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.697
Reg.: 30 januari 2014
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 19 februari 2025 om 12:20:
Kan je zo'n Jelle Goes er niet even tijdelijk voor de vorm met een diploma boven hangen en Bosschaart aanhouden tot het einde van het seizoen om rust te behouden?
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 19 februari 2025 om 12:28:
(...)
Desnoods zetten ze Beenhakker in een strandstoel naast het veld.
open/sluit de onderstaande quote:Bosschaart: ''Ik ben niet toegelaten, maar ik voldoe wel aan de criteria''
Pascal Bosschaart is tijdelijk hoofdtrainer van Feyenoord na het ontslag van Brian Priske, ondanks dat hij niet over het vereiste diploma beschikt. "Ik weet niet waarom ik ben afgewezen voor de trainerscursus", zegt de Rotterdammer op de persconferentie in gesprek met Voetbalprimeur, die altijd al coach van de club wilde worden. Vorige week dinsdag poseerde hij trots bij zijn eigen portret in de persruimte, maar benadrukte dat hij nog niet echt beseft wat er gebeurt. "Het is allemaal heel snel gegaan."
De voormalig verdediger heeft de afgelopen jaren ervaring opgedaan als hoofdtrainer en assistent-trainer bij IJsselmeervogels, Cambuur en FC Dordrecht. Ook was hij een tijdlang interim-coach bij Cambuur, maar een vaste aanstelling als hoofdtrainer heeft hij nooit gehad. Dat komt mede doordat hij meerdere keren is afgewezen voor de hoogste trainerscursus van de KNVB. "Ik voldoe aan alle criteria, maar in hun ogen is het niet genoeg. Ik vraag me serieus af wat ik nog meer kan doen om wél toegelaten te worden."
Afgelopen week ontving Bosschaart een bericht van KNVB-hoofddocent Jan Zoutman, de man die hem eerder afwees voor de cursus. "Hij wenste me succes", vertelt Bosschaart. "Ik zei: 'Kan je me dan niet alsnog toelaten op de Pro-cursus?' Maar daar ging hij natuurlijk niet op in. Ze werken met een aantal criteria. Ik voldoe aan die criteria, maar in hun ogen nog niet ver genoeg om die pro-cursus te kunnen doen." Ondanks de afwijzing blijft Bosschaart optimistisch en probeert hij zich volgend jaar opnieuw in te schrijven. "Nieuwe ronde, nieuwe kansen."
Voorlopig mag Bosschaart maximaal zestig dagen als interim-trainer fungeren. "Of ik die termijn volmaak, weet ik niet. Ik wil gewoon mijn werk zo goed mogelijk doen. Is het een week, dan is het een week. Is het langer, dan is het langer." Hij heeft geen specifieke opdracht meegekregen, behalve het team weer op de rails krijgen. "Ik wil resultaten halen en de neuzen dezelfde kant op krijgen. Ik heb vaak genoeg in De Kuip gezeten om te weten dat we daar genoeg kwaliteit voor hebben.
Dit bericht is gewijzigd op 19 februari 2025, 14:09:49.
Forumreacties: 3.565
Reg.: 26 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 19 februari 2025 om 13:58:
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 19 februari 2025 om 12:28:
(...)
Desnoods zetten ze Beenhakker in een strandstoel naast het veld.
Helaas laat zijn lichaam en geest hem steeds meer in de steek, en komt hij mede daardoor amper meer buiten.
Het zou anders wat zijn geweest, ik denk dat Don Leo zelfs Ueda aan het scoren zou krijgen met zijn aanpak...
open/sluit de onderstaande quote:Bosschaart: ''Ik ben niet toegelaten, maar ik voldoe wel aan de criteria''
Pascal Bosschaart is tijdelijk hoofdtrainer van Feyenoord na het ontslag van Brian Priske, ondanks dat hij niet over het vereiste diploma beschikt. "Ik weet niet waarom ik ben afgewezen voor de trainerscursus", zegt de Rotterdammer op de persconferentie in gesprek met Voetbalprimeur, die altijd al coach van de club wilde worden. Vorige week dinsdag poseerde hij trots bij zijn eigen portret in de persruimte, maar benadrukte dat hij nog niet echt beseft wat er gebeurt. "Het is allemaal heel snel gegaan."
De voormalig verdediger heeft de afgelopen jaren ervaring opgedaan als hoofdtrainer en assistent-trainer bij IJsselmeervogels, Cambuur en FC Dordrecht. Ook was hij een tijdlang interim-coach bij Cambuur, maar een vaste aanstelling als hoofdtrainer heeft hij nooit gehad. Dat komt mede doordat hij meerdere keren is afgewezen voor de hoogste trainerscursus van de KNVB. "Ik voldoe aan alle criteria, maar in hun ogen is het niet genoeg. Ik vraag me serieus af wat ik nog meer kan doen om wél toegelaten te worden."
Afgelopen week ontving Bosschaart een bericht van KNVB-hoofddocent Jan Zoutman, de man die hem eerder afwees voor de cursus. "Hij wenste me succes", vertelt Bosschaart. "Ik zei: 'Kan je me dan niet alsnog toelaten op de Pro-cursus?' Maar daar ging hij natuurlijk niet op in. Ze werken met een aantal criteria. Ik voldoe aan die criteria, maar in hun ogen nog niet ver genoeg om die pro-cursus te kunnen doen." Ondanks de afwijzing blijft Bosschaart optimistisch en probeert hij zich volgend jaar opnieuw in te schrijven. "Nieuwe ronde, nieuwe kansen."
Voorlopig mag Bosschaart maximaal zestig dagen als interim-trainer fungeren. "Of ik die termijn volmaak, weet ik niet. Ik wil gewoon mijn werk zo goed mogelijk doen. Is het een week, dan is het een week. Is het langer, dan is het langer." Hij heeft geen specifieke opdracht meegekregen, behalve het team weer op de rails krijgen. "Ik wil resultaten halen en de neuzen dezelfde kant op krijgen. Ik heb vaak genoeg in De Kuip gezeten om te weten dat we daar genoeg kwaliteit voor hebben.
Jan Zoutman, dames en heren. U weet wel, die visionair met die grootse trainerscarrière in het betaalde voetbal. Argon, Haarlem, IJsselmeervogels, Jong FC Twente, Quick Boys, Katwijk en Dordrecht; iemand die zulke clubs getraind heeft, heeft recht van spreken...
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Dit bericht is gewijzigd op 19 februari 2025, 15:35:07.
Forumreacties: 3.565
Reg.: 26 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 19 februari 2025 om 15:29:
open/sluit de onderstaande quote:
Wat je in deze functie wél van hem mag verwachten, is dat hij de selectie-procedure serieus neemt. Hij wijst kandidaten voor de cursus voor het hoogste trainers-diploma af, die aan alle criteria voldoen. En hij geeft daarvoor geen degelijke onderbouwing, zodat ze daaraan kunnen werken en een volgende keer wel worden toegelaten.
Als hij dat wel zou doen/hebben gedaan, zou Bosschaart wel weten 'wat hij nog meer kan doen om wél toegelaten te worden'.
Dat neigt naar willekeur, en een docent die zich daar door laat leiden is ongeschikt.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Pascal Bosschaart niet welkom bij trainerscursus KNVB: ’Mijn visie te veel die van Feyenoord’
Na de zege van Feyenoord op Almere City onthulde interim-trainer van Feyenoord, Pascal Bosschaart, waarom hij niet is toegelaten tot de trainerscursus van de KNVB. De reden is een merkwaardige.
,,Ik heb een gesprek gehad met Jan Zoutman (van de KNVB, red.). Mijn visie is te veel de visie van Feyenoord”, legde Bosschaart uit. ,,Ik wil helemaal niet negatief doen over de KNVB. Ze hebben zich aan het protocol gehouden. Mijn visie is te veel de visie van Feyenoord en niet zozeer mijn eigen visie, werd er angegeven. Dat is toevallig zo.”
Bosschaart geeft niet op. De voormalig voetballer hoopt later alsnog te mogen instromen ,,Ze moeten een selectie maken van wie wel en wie niet. Ik ben helaas buiten de boot gevallen. Over anderhalf jaar ga ik me weer opgeven”, klonk het vastbesloten tegenover ESPN.
Robin van Persie
Bosschaart wordt bij Feyenoord binnenkort vervangen door Robin van Persie. De 44-jarige Rotterdammer nam de honneurs waar na het ontslag van Brian Priske. Onder leiding vaan Bosschaart slaagde Feyenoord erin om de achtste finales van de Champions League te bereiken. ,,Als ik alle geluiden moet geloven, zal het ongetwijfeld mijn laatste wedstrijd zijn geweest. Ik heb er van genoten.”
Dit bericht is gewijzigd op 27 februari 2025, 15:31:09.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Interim coach Pascal Bosschaart