Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Commercieel directeur

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Nieuwe commercieel directeur Feyenoord staat direct voor uitdaging
vandaag, 13:56 41 reacties
Ruud van der Knaap is onlangs gestart met zijn werkzaamheden bij Feyenoord. De 46-jarige Van der Knaap is de nieuwe commercieel directeur van de Rotterdammers en staat direct voor een pittige uitdaging met het vinden van een nieuwe hoofdsponsor voor de stadionclub.

''Dat klopt, maar dat geeft me alleen maar energie'', vertelt Van der Knaap, die sinds 1 augustus officieel in dienst is, in gesprek met Feyenoord Magazine. ''Ons contract met EuroParcs loopt af na dit seizoen. De kans om bij Feyenoord op het shirt te staan, komt hooguit eens in de vijf jaar voorbij. Ik merk dat er best wat interesse is vanuit het bedrijfsleven om hoofdpartner te worden. We willen nu zoveel mogelijk partijen vertellen over de enorme impact die zo'n samenwerking voor hun merk kan hebben.''

Van der Knaap heeft bij het bedrijf Triple Double voldoende ervaring opgebouwd om Feyenoord nu de juiste richting in te sturen. ''Ik denk dat ik goed in beeld heb aan welke informatie grote merken behoefte hebben om een keuze te maken. Al direct in mijn eerste weken bij de club ben ik ermee bezig geweest om die informatie te verzamelen. Dan kijk je bijvoorbeeld naar het totale bereik dat je als hoofdpartner van Feyenoord krijgt. De waarde daarvan wordt berekend door verschillende onderzoeksbureaus.''

''Daarbovenop komt de loyaliteit van onze achterban. Als bedrijf kan het in commerciële zin heel veel opleveren als je verbonden bent aan Feyenoord, omdat voetballiefhebbers in het algemeen en Feyenoord-supporters in het bijzonder liever bij een partner van de club kopen dan ergens anders. Dat hebben de hoofdsponsors Opel en EuroParcs wel bewezen. De naamsbekendheid van EuroParcs is met ruim veertig procent gestegen. Zo'n partnerschap heeft dus enorme impact. Ik denk dat het op die manier voor veel bedrijven heel interessant kan zijn om hoofdpartner van Feyenoord te worden, maar de vraag is vaak ook: durven ze in te stappen?''

Feyenoord maakt stappen
Van der Knaap ziet dat de club in de lift zit en ziet nog voldoende mogelijkheden om verder te groeien. "Iedereen kan zien dat er de afgelopen jaren grote stappen zijn gezet door de club. Niet alleen sportief, maar ook bijvoorbeeld in de manier waarop er wordt gecommuniceerd via sociale media. Op die manier worden dagelijks miljoenen supporters bereikt. Ik denk dat we nog meer gebruik kunnen maken van ons online bereik. In de sponsorcontracten zitten we bijvoorbeeld nog een beetje aan de traditionele kant. Het gaat veel over zichtbaarheid op de boarding, of stoeltjes voor de partners in het stadion, maar het kan ook goed zijn om de digitale en maatschappelijke aspecten nog beter naar voren te brengen."

https://www.fr12.nl/nieuws/nieuwe-commercieel-directeur-feyenoord-staat-direct-voor-uitdaginglink

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Commercieel directeur