Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Uit: Rotterdam
Vak: -
Forumreacties: 1.398
Reg.: 31 augustus 2023
Favoriete opstelling: geen
Ajax is op dit moment natuurlijk de grote winnaar van de transferperiode, laat dat duidelijk zijn. Ze hebben zich enorm versterkt en zijn nog steeds druk bezig.
PSV kondigd zojuist uit het niets twee aankopen aan. Kodai Sano van NEC voor 14.5 miljoen en waarschijnlijk komt Filip Kostic met een verleden bij Frankfurt, Juventus en Groningen ook.
Met het gat dat ze al hadden en met deze aankopen zie ik Feyenoord dit jaar niet in de buurt komen van PSV en Ajax.
Waar blijven onze aankopen? Echte versterkingen van het kaliber: Leonardo, Sano, Mijnans.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.895
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
De namen die naar Amsterdam gehaald worden, zijn indrukwekkend.
PSV versterkt zich met 'bovenkant-subtop'-spelers, die het in zich hebben de stap naar de nationale top te maken.
Feyenoord heeft vooralsnog weinig bekende, aansprekende namen aangetrokken, en dus ontstaat er onvrede/paniek dat we het gaan afleggen tegen de andere topclubs.
Je kon er op wachten.
Er is maar 'dat' voor nodig om iedere Ajacied weer met de borst vooruit te laten lopen, en te overtuigen dat ze weer de beste zijn. En tegelijkertijd raken wij van de leg, want er zal toch geen kern van waarheid in zitten?
Los van dat het gesmijt met transfermiljoenen en dezelfde salarissen, geen enkele garantie tot succes geeft; ik vraag me af waar die budgetruimte vandaan komt. Ik krijg het gevoel dat Jordi 'all-in' gaat, doet me herinneren aan de periode bij Feyenoord waarin TD Bosz vanuit het niets opeens Makaay, Hofland, de Cler, van Bronckhorst en al die andere namen vast wist te leggen.
We weten allemaal inmiddels welke risico's daaraan kleefden.
Ter Stegen en Blind komen niet voor een appel en een ei 'afbouwen'. Die twee spitsen kosten ook een godsvermogen, en die kunnen ook niet tegelijk spelen.
En bij PSV moeten we maar zien dat Sano en Mijnans het ook in de Champions League voor elkaar kunnen boksen. En in de nationale topwedstrijden. Ik ben vooralsnog ook nog niet onder de indruk hoor.
Feyenoord doet het wat rustiger aan, ik denk dat de allergrootste winst is dat er weer een technische staf aan het roer staat die lijkt te weten wat ze willen én kunnen. Dat er weer met een bepaald plan wordt gewerkt en gespeeld. Laat dat de winst zijn. Het huidige materuaal is op basis van individuele klasse vorig seizoen tweede geworden, ik denk dat ze nóg beter kunnen als ze ook met een bepaald idee gaan voetballen.
Vervolgens zijn er nog dik drie weken waarin we ons lekker kunnen opwinden over het uitblijven van transfers in Rotterdam, het falende technisch beleid onder Rigaux, de miljoenen die wél over de balk gesmeten worden bij de concurrentie, etc. etc.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 1.398
Reg.: 31 augustus 2023
Ajax heeft gewoon goed ingekocht. Ter Stegen, Brandt, Leonardo, Blind, Henrique, Toru.
PSV is weinig kwijt op Saibari en Salah Edinne na, die hadden al een gat van 20-30 punten op de rest in de eredivisie. Nu met de aankopen van Mijnans, Sano (en ik lees zojuist Kostic) doen ze dat goed. Jij noemt het subtoppers, maar Mijnans en Kostic, maar vooral Sano zijn echt wel topaankopen. Bosz kan op het middenveld kiezen tussen: Veerman, Mijnans, Wanner, Til en Sano. Allemaal verschillende type voetballers, ze kunnen zich elke week wapenen door de beste 3 te kiezen voor die wedstrijd uit 5 kwalitatieve spelers. Van Bommel komt er dan ook nog extra bij, waar ze vorig jaar niets mee hebben kunnen doen.
Ik vind Ajax, PSV, NEC, AZ wel allemaal echt goed op de transfermarkt. Vind het jammer dat Feyenoord voor mijn gevoel wel achterblijft.
Forumreacties: 10
Reg.: 12 juli 2026
Onze TD en AD moeten gewoon doorgaan met de weg die ze zijn ingeslagen en het plan dat ze voor ogen hebben uitvoeren. Ik zie geen reden om daar geen vertrouwen in te hebben en zeker niet in paniek te raken van de bewegingen op de transfermarkt van ‘hunnie’.
De transferwindow duurt nog bijna een maand.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 15.932
Reg.: 9 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:SjaakF schreef op 04 augustus 2026 om 16:29:
Onze TD en AD moeten gewoon doorgaan met de weg die ze zijn ingeslagen en het plan dat ze voor ogen hebben uitvoeren. Ik zie geen reden om daar geen vertrouwen in te hebben en zeker niet in paniek te raken van de bewegingen op de transfermarkt van ‘hunnie’.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 04 augustus 2026 om 16:42:
open/sluit de onderstaande quote:SjaakF schreef op 04 augustus 2026 om 16:29:
Als je een mooie groep talenten hebt die op de deur klopt moet je juist geen grote transfers doen Eenhoorn heeft dat ook nooit bij AZ gedaan.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:SjaakF schreef op 04 augustus 2026 om 17:05:
Apart verhaal zeg die Sano. Daar zal de trainert van NEC niet blij mee zijn, hele voorbereiding naar de klote als je sterspeler een paar uur voor een belangrijke wedstrijd het hotel verlaat omdat hij een transfer heeft gemaakt.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Feyenoord Forum » Andere competities » Eredivisie 2026/2027