Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 17 januari 2024 om 11:48:

(...)In jouw betoog zeg je dat de spelers zich moeten aanpassen aan de ideeen van Slot, maar dat werkt niet. De trainer moet een manier van spelen ontwikkelen die past bij het spelersmateriaal. Ivanusec was een goede voetballer bij Zagreb. Als voetballer kan je niet van hem vragen dat hij verandert. Als Slot van hem een andere voetballer wil maken is dat verspilde energie en had de club hem niet moeten halen.



Iedere speler die bij een nieuwe club komt, moet zich aanpassen. En een trainer moet zijn speelstijl óók aanpassen aan het spelersmateriaal. Het is geen kwestie van het één, óf het ander.

Feyenoord bevindt zich in een situatie (en de vraag is of het ooit anders zal worden, ik denk van niet), waarin de spelers die voor veel geld vertrekken door de voordeur niet 1-op-1 vervangen kunnen worden. Nieuwe spelers die dat moeten opvangen, komen op een ander niveau binnen en moeten zich gaan ontwikkelen.

Bij Ivanušec heb je te maken met twee verschillende aspecten.

Enerzijds is hij een bepaald type (buiten)speler, en dat kan je slechts in beperkte mate veranderen. Hij is niet het soort speler dat op de flank op hoge snelheid over zijn directe tegenstander dendert en gevaar sticht. In die zin past hij juist wél in het spel van Slot, want zijn idee om combinerend tot kansen te komen in de vijandelijke zestienmeter betekent dat er voor acties op de flank op pure snelheid weinig ruimte is.

Anderzijds is er onder Slot bij Feyenoord een manier van werken ontstaan, met intensieve begeleiding, geoptimaliseerde fysieke trainingen en veldwerk in zeer hoge intensiteit. Dat alles is nodig om tot goed voetbal te komen, de fitheid/inhoud en het voetbal op hoog niveau maakte afgelopen seizoen in wedstrijden het verschil. Daaraan moeten nieuwe spelers zich wel degelijk aanpassen, zij zijn een ander soort trainingen en fysieke 'benchmarks' gewend.

Daar moet je als trainer geen concessies in doen. Het is aan Ivanušec om daarop aan te haken. En na zijn blessure heeft hij dáár moeite mee. Dat is overduidelijk. Pas daarna zou je hem pas moeten gaan beoordelen op zijn voetballende vermogens, en kijken hoe die in de speelstijl van Feyenoord passen. Eventueel door accenten in die manier van spelen te verleggen.

Het zou best zo kunnen zijn dat je wil dat Hartman er wél overheen dendert, als Ivanušec op links speelt. Terwijl je met Paixão op links wil dat Hartman wéér naar binnen trekt. Ik denk dat Hartman dat beiden prima kan.

 

+1/-0

De derde linksbuiten van PSV laat meer zien dan onze topaankoop. Dat heeft ook met het spelsysteem te maken. PSV zet de vleugelspelers in veel grotere ruimten dan wij dat doen, vaak in een echte 1-1.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 17 januari 2024 om 21:23:

De derde linksbuiten van PSV laat meer zien dan onze topaankoop. Dat heeft ook met het spelsysteem te maken. PSV zet de vleugelspelers in veel grotere ruimten dan wij dat doen, vaak in een echte 1-1.



Ik was hier sceptischer over toen je dit eerder dit seizoen schreef, maar ik ben in toenemende mate overtuigd geraakt dat je gelijk hebt. PSV zoekt veel sneller de diepte en laat de bal ook sneller rondgaan in de spelpatronen. Ik denk echter ook dat het helpt als je snelle buitenspelers hebt met variatie in de actie (binnen en buitenom), de kwaliteit en het type profiel van hun buitenspelers is helaas beter verzorgd dan bij ons.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 16 januari 2024 om 13:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 16 januari 2024 om 03:35:

Hij kwam binnen met veel zelfvertrouwen en bravoure, maar zijn lichaamshouding, uitstraling is nu heel anders vreemd.



Dat is toch niet gek, gezien de situatie waarin hij nu zit? Ik denk dat het aan Ivanušec vreet dat hij niet kan laten zien wat in zijn eerste wedstrijden wél lukte. Hij was bij Dinamo Zagreb een grote meneer, en moet nu een 18-jarige voor zich dulden.



Dat is dan pech als hij het niet laat zien hij heeft kansen genoeg gehad, dan zou ik Sauer ook de voorkeur geven die laat goede dingen zien.

 

+1/-0

Ik verwacht dat Ivanusec zondag gewoon weer in de basis staat. Paixao deed het dramatisch op links en Slot kennende wil hij Sauer nog liever als invaller blijven gebruiken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 18 januari 2024 om 08:56:

Ik verwacht dat Ivanusec zondag gewoon weer in de basis staat. Paixao deed het dramatisch op links en Slot kennende wil hij Sauer nog liever als invaller blijven gebruiken.



Ook weer zo aparte keuze.
Pax is uit vorm en hoort op rechts.
Waar zet Slot hem , op links voor...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 18 januari 2024 om 11:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 18 januari 2024 om 08:56:

Ik verwacht dat Ivanusec zondag gewoon weer in de basis staat. Paixao deed het dramatisch op links en Slot kennende wil hij Sauer nog liever als invaller blijven gebruiken.



Ook weer zo aparte keuze.
Pax is uit vorm en hoort op rechts.
Waar zet Slot hem , op links voor...



Mwah, Paixao heeft ook hele goede wedstrijden vanaf links gespeeld. En prachtige goals gemaakt, door naar binnen te trekken, denk aan Ajax-thuis en Benfica in de voorbereiding

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 18 januari 2024 om 12:42:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 18 januari 2024 om 11:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 18 januari 2024 om 08:56:

Ik verwacht dat Ivanusec zondag gewoon weer in de basis staat. Paixao deed het dramatisch op links en Slot kennende wil hij Sauer nog liever als invaller blijven gebruiken.



Ook weer zo aparte keuze.
Pax is uit vorm en hoort op rechts.
Waar zet Slot hem , op links voor...



Mwah, Paixao heeft ook hele goede wedstrijden vanaf links gespeeld. En prachtige goals gemaakt, door naar binnen te trekken, denk aan Ajax-thuis en Benfica in de voorbereiding




Toen was hij in vorm en kan dan kan je hem er wel neerzetten.
Als je zo uit vorm bent heeft heeft weinig zin om hem op links te zetten.

 

+1/-0

Het heeft ook sowieso weinig zin om Ivanusec nog op te stellen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 januari 2024 om 02:09:

(...)Dat is dan pech als hij het niet laat zien hij heeft kansen genoeg gehad, dan zou ik Sauer ook de voorkeur geven die laat goede dingen zien.



Dat zou ik dus ook doen.

Dat Ivanušec op dit moment slecht in zijn vel zit (mentaal en/of fysiek) en daardoor niet presteert, is reden om met hem aan de slag te gaan. Niet om hem op te stellen, en de voorkeur te geven boven andere spelers. De beste moeten spelen.

 

+1/-0

Zelfs met een geblesseerde Stengs is hij geen optie. Ook niet als invaller. 8,5 miljoen down the drain. Ik zou toch graag willen weten hoe deze transfer tot stand is gekomen. Waarom er iemand was die dacht dat dit een goede buitenspeler zou zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 28 januari 2024 om 20:01:

Zelfs met een geblesseerde Stengs is hij geen optie. Ook niet als invaller. 8,5 miljoen down the drain. Ik zou toch graag willen weten hoe deze transfer tot stand is gekomen. Waarom er iemand was die dacht dat dit een goede buitenspeler zou zijn.



Het is een goede buitenspeler. Heb ik genoeg van gezien. Niet eentje die buitenom gaat of op snelheid, maar in de combinatie, ruimte zoeken en schieten. Het kwam er nog niet helemaal uit, maar tegen het einde werd het wel steeds beter. Geen idee waarom hij nu ineens verdwenen is. Alsof Paixao het wel brengt? En Dilrosun? Zonder logische toelichting, vind ik het echt onbegrijpelijk.

 

+1/-0

Misschien wordt hij bewust even in de luwte gehouden. Mijn gevoel is dat hij niet alleen fysiek nog niet volledig voldoet aan de standaard en het niveau waar op 1908 gewerkt wordt, maar dat er ook iets in mentaal opzicht aan de hand is.

Ik wil niets suggereren, maar ik denk dat hij niet lekker in zijn vel zit.

Binnen de voetballerij is het vaak zo dat je als geblesseerde speler 'er niet meer bij hoort'. Je revalideert alleen, je behandelingen doe je alleen; je werkt je eigen programma af. Dat hij geblesseerd is geraakt op het moment dat 'de trein' (de ontwikkeling van het team, in fysiek/conditioneel opzicht) begon te acceleren naar volle vaart, heeft hem op flinke achterstand gezet in dat opzicht. Maar ik denk ook dat hij daardoor aansluiting bij de groep gemist heeft, op een essentieel moment in het vormingsproces in de groep.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 28 januari 2024 om 20:10:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 28 januari 2024 om 20:01:

Zelfs met een geblesseerde Stengs is hij geen optie. Ook niet als invaller. 8,5 miljoen down the drain. Ik zou toch graag willen weten hoe deze transfer tot stand is gekomen. Waarom er iemand was die dacht dat dit een goede buitenspeler zou zijn.



Het is een goede buitenspeler. Heb ik genoeg van gezien. Niet eentje die buitenom gaat of op snelheid, maar in de combinatie, ruimte zoeken en schieten. Het kwam er nog niet helemaal uit, maar tegen het einde werd het wel steeds beter. Geen idee waarom hij nu ineens verdwenen is. Alsof Paixao het wel brengt? En Dilrosun? Zonder logische toelichting, vind ik het echt onbegrijpelijk.



Ik weet niet of je als buitenspeler echt goed kan gedijen zonder veel explosiviteit en snelheid. Zo'n Stengs is ook met een reden naar het middenveld verplaatst, te weinig explosiviteit op de vleugels om daar door te breken tegen meer weerstand (al was Atletico uit een van zijn beste wedstrijden moet ik dan weer toegeven).

Wel ben ik het met je eens dat hij tegen Twente van meerwaarde had kunnen zijn met zijn type spel. Juist tegen het gesloten Twente had hij in elk geval als '10' best van meerwaarde kunnen zijn in de drukte. Zijn grote kwaliteit is creativiteit en acties in de kleine ruimte, dat was nu net waar het aan schortte bij ons. Achteraf gezien denk ik dat hij ook op de vleugels meer zou hebben gebracht dan Dilrosun en Minteh, maar van die spelers kan je "aan de voorkant" nog zeggen dat ze misschien qua snelheid en explosiviteit aan de buitenkant verschil hadden kunnen brengen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Minteh had gisteren z'n schoenen verkeerd om aan. Die raakte echt iedere bal verkeerd. Dat weet je misschien van tevoren ook niet als je hem in brengt, maar achteraf heeft het niet geholpen.

Terwijl ik persoonlijk toch opveer als hij erin komt, en wordt aangespeeld. Je verwacht 'iets'.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 29 januari 2024 om 15:14:

open/sluit de onderstaande quote:




Minteh had gisteren z'n schoenen verkeerd om aan. Die raakte echt iedere bal verkeerd. Dat weet je misschien van tevoren ook niet als je hem in brengt, maar achteraf heeft het niet geholpen.

Terwijl ik persoonlijk toch opveer als hij erin komt, en wordt aangespeeld. Je verwacht 'iets'.


Minteh een keer aan de linkerkant laten starten. Ben benieuwd wat dat zou opleveren met zijn snelheid.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 29 januari 2024 om 15:14:

open/sluit de onderstaande quote:




Minteh had gisteren z'n schoenen verkeerd om aan. Die raakte echt iedere bal verkeerd. Dat weet je misschien van tevoren ook niet als je hem in brengt, maar achteraf heeft het niet geholpen.

Terwijl ik persoonlijk toch opveer als hij erin komt, en wordt aangespeeld. Je verwacht 'iets'.



Hoe vaak moet een speler bij jou falen voor je ziet dat het niets is?
Is echt een clown van een voetballer.
Geloven we nog steeds in zijn potentie op die ene super wedstrijd die hij speelde?

En sorry maar als iets elke keer gebeurt hoe kan je dan zeggen dat je niet van te voren weet wat er gebeurt als die persoon erin komt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 29 januari 2024 om 14:12:

Misschien wordt hij bewust even in de luwte gehouden. Mijn gevoel is dat hij niet alleen fysiek nog niet volledig voldoet aan de standaard en het niveau waar op 1908 gewerkt wordt, maar dat er ook iets in mentaal opzicht aan de hand is.

Ik wil niets suggereren, maar ik denk dat hij niet lekker in zijn vel zit.

Binnen de voetballerij is het vaak zo dat je als geblesseerde speler 'er niet meer bij hoort'. Je revalideert alleen, je behandelingen doe je alleen; je werkt je eigen programma af. Dat hij geblesseerd is geraakt op het moment dat 'de trein' (de ontwikkeling van het team, in fysiek/conditioneel opzicht) begon te acceleren naar volle vaart, heeft hem op flinke achterstand gezet in dat opzicht. Maar ik denk ook dat hij daardoor aansluiting bij de groep gemist heeft, op een essentieel moment in het vormingsproces in de groep.



Zou goed kunnen denk dat Luka even over een drempel heen moet speelt hij een keer een topwedstrijd met 1 of 2 goals kan hij er ook overheen zijn het is niet zo dat hij niet kan voetballen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 januari 2024 om 11:56:

(...)Zou goed kunnen denk dat Luka even over een drempel heen moet speelt hij een keer een topwedstrijd met 1 of 2 goals kan hij er ook overheen zijn het is niet zo dat hij niet kan voetballen.



Dat denk ik ook. Maar anderzijds, als hij daar niet in slaagt en in wedstrijden niet verder komt dan zijn huidige prestaties; heeft Slot betere opties. Wanneer het niet lukt en hij wordt gewisseld in de 60ste minuut, kan de situatie waarin hij zit alleen maar verergeren. Zeker als het publiek (wat nu begint te morren) zich echt tegen hem gaat keren.

Dat hij nu (ook gezien de fase waarin Feyenoord zit) even in de luwte wordt gehouden vind ik daarom niet onlogisch.

Al zou er best ook méér aan de hand kunnen zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 30 januari 2024 om 14:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 januari 2024 om 11:56:

(...)Zou goed kunnen denk dat Luka even over een drempel heen moet speelt hij een keer een topwedstrijd met 1 of 2 goals kan hij er ook overheen zijn het is niet zo dat hij niet kan voetballen.



Dat denk ik ook.



Ik niet. Want ook met een goede wedstrijd is hij niet ineens snel en dynamisch. Er zijn in het moderne voetbal echt geen buitenspelers te vinden met zijn beperkingen.

Hij straalt op het moment ook echt helemaal niets uit, loopt er bij als een geslagen hond. Zijn mentale weerbaarheid lijkt ook niet al te best.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec