Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 12 13 14 15

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 20 september 2023 om 19:10:

Bij verrekte enkelbanden krijgt u een drukverband en is het advies een dag of vijf rustig aan te doen. De enkel kan voor normale dagelijkse bezigheden worden belast. Het is verstandig om twee tot drie weken niet te sporten. Na deze periode kunt u de sport of de trainingen hervatten als u geen pijnklachten meer heeft.



Thuisarts.nl of Google? ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 20 september 2023 om 19:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 20 september 2023 om 19:10:

Bij verrekte enkelbanden krijgt u een drukverband en is het advies een dag of vijf rustig aan te doen. De enkel kan voor normale dagelijkse bezigheden worden belast. Het is verstandig om twee tot drie weken niet te sporten. Na deze periode kunt u de sport of de trainingen hervatten als u geen pijnklachten meer heeft.



Thuisarts.nl of Google? ;)



Google en eigen ervaring 1x enkel verrekt met potje basketbal en 1 keer heel lullig toen ik van een muurtje afsprong. :B

 

+1/-0

Ik ben blij dat hij maar een paar weken uit de running is. Was even bang dat hij rest van seizoen niet meer zou spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 20 september 2023 om 11:40:

open/sluit de onderstaande quote:




Sauer kan Ivanušec 1-op-1 vervangen op de linkerflank. Paixão kan naar de links worden gehaald, waardoor op rechts ruimte ontstaat voor Minteh of Jahanbakhsh. En Stengs kan op links geposteerd worden, waardoor Lingr in het elftal komt. Je kan desnoods per wedstrijd hierin varieren.



Ik heb heel veel vertrouwen in Sauer tegen ajax zou ik hem opstellen dan weet je gelijk of hij dat al aankan en of hij met Hartman ook een klik heeft. We zijn nu weer een paar weken verder zijn inhoud/conditie lijkt me nu ook beter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 20 september 2023 om 21:06:

Ik ben blij dat hij maar een paar weken uit de running is. Was even bang dat hij rest van seizoen niet meer zou spelen.



Zeker, daar was ik ook bang voor. Maar volgens mij is het nog niet helemaal zeker en kijken ze nog een keer als de zwelling weg is.

 

+1/-0

Enkelband blessures zijn erg vervelend. Als je niet goed herstelt, blijf je er lang last van hebben* en zullen er rond het gewricht en de banden telkens opnieuw zwellingen ontstaan. De medische staf van Feyenoord is top, en zal geen risico's nemen met Ivanušec. Ze zijn er vorig seizoen in geslaagd meerdere spelers eerder fit en hersteld te laten terugkeren dan in eerste instantie gedacht.

Ik verwacht niet dat dit bij Ueda en Ivanušec gaat lukken. Zij zitten beiden een kortere periode bij Feyenoord en hun lichamen zijn nog niet 'gewend' aan de methodieken en werkwijzes op 1908. Ik denk dat Trauner en Timber fitter waren en verder in het proces vorig seizoen, dan zij nu.

Daarnaast is geen blessure hetzelfde, en bieden in het verleden behaalde resultaten... enfin.

De herstelperiode voor Ivanušec is alsnog korter dan ik op voorhand verwacht had, maar ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat hij wellicht toch langer nodig heeft.

*= volgens mij geldt dat ook voor heel veel blessures trouwens. En dat is de voornaamste reden om revalidaties niet te overhaasten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 21 september 2023 om 08:42:

Enkelband blessures zijn erg vervelend. Als je niet goed herstelt, blijf je er lang last van hebben* en zullen er rond het gewricht en de banden telkens opnieuw zwellingen ontstaan. De medische staf van Feyenoord is top, en zal geen risico's nemen met Ivanušec. Ze zijn er vorig seizoen in geslaagd meerdere spelers eerder fit en hersteld te laten terugkeren dan in eerste instantie gedacht.

Ik verwacht niet dat dit bij Ueda en Ivanušec gaat lukken. Zij zitten beiden een kortere periode bij Feyenoord en hun lichamen zijn nog niet 'gewend' aan de methodieken en werkwijzes op 1908. Ik denk dat Trauner en Timber fitter waren en verder in het proces vorig seizoen, dan zij nu.

Daarnaast is geen blessure hetzelfde, en bieden in het verleden behaalde resultaten... enfin.

De herstelperiode voor Ivanušec is alsnog korter dan ik op voorhand verwacht had, maar ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat hij wellicht toch langer nodig heeft.

*= volgens mij geldt dat ook voor heel veel blessures trouwens. En dat is de voornaamste reden om revalidaties niet te overhaasten.


Het is zeker waar dat de medische staf toppie is, en dus verwacht ik dat ze Luka eerder dan verwacht laten terugkeren. Een enkelblessure heb ik vaak opgelopen, totdat mijn collega vertelde dat er in ons bedrijf een sportmasseur werkte. Wij erheen en ik moest dagelijks terugkomen en na een tweetal weken kon ik weer aan de bak. Het was wel een sportmasseur van Ajax, ha, ha. Piet de Haan heette hij, als ik me niet vergis.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 21 september 2023 om 08:42:

Enkelband blessures zijn erg vervelend. Als je niet goed herstelt, blijf je er lang last van hebben* en zullen er rond het gewricht en de banden telkens opnieuw zwellingen ontstaan. De medische staf van Feyenoord is top, en zal geen risico's nemen met Ivanušec. Ze zijn er vorig seizoen in geslaagd meerdere spelers eerder fit en hersteld te laten terugkeren dan in eerste instantie gedacht.

Ik verwacht niet dat dit bij Ueda en Ivanušec gaat lukken. Zij zitten beiden een kortere periode bij Feyenoord en hun lichamen zijn nog niet 'gewend' aan de methodieken en werkwijzes op 1908. Ik denk dat Trauner en Timber fitter waren en verder in het proces vorig seizoen, dan zij nu.

Daarnaast is geen blessure hetzelfde, en bieden in het verleden behaalde resultaten... enfin.

De herstelperiode voor Ivanušec is alsnog korter dan ik op voorhand verwacht had, maar ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat hij wellicht toch langer nodig heeft.

*= volgens mij geldt dat ook voor heel veel blessures trouwens. En dat is de voornaamste reden om revalidaties niet te overhaasten.



Ik geloof niet dat Feyenoord ooit een betere Medische- & Performance staf had !
Stijn Vandenbroucke · Joost van der Hoek · dr. Duncan Meuffels · Stefan van Meenen · Jasper van Kempen · Ruben Peeters · Leigh Egger.

Feyenoord oogt nu ook weer superfit.

 

+2/-0

 

+1/-0

Wanneer mag hij weer? 😉

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 24 oktober 2023 om 07:11:

Wanneer mag hij weer? 😉



Kennelijk fit genoeg om morgen op de bank starten. Super goed nieuws, onze beste buitenspeler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 24 oktober 2023 om 09:22:
(...)Kennelijk fit genoeg om morgen op de bank starten. Super goed nieuws, onze beste buitenspeler.



Wat ik tot nu toe van Ivanušec gezien heb, beloof heel veel. Maar het is nog niet genoeg om hem tot onze beste buitenspeler te bombarderen. Dat is hij in potentie, maar laat hem eerst maar eens helemaal fit worden en een goede serie wedstrijden neerzetten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 24 oktober 2023 om 11:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 24 oktober 2023 om 09:22:
(...)Kennelijk fit genoeg om morgen op de bank starten. Super goed nieuws, onze beste buitenspeler.



Wat ik tot nu toe van Ivanušec gezien heb, beloof heel veel. Maar het is nog niet genoeg om hem tot onze beste buitenspeler te bombarderen. Dat is hij in potentie, maar laat hem eerst maar eens helemaal fit worden en een goede serie wedstrijden neerzetten.



Eens zijn laatste CL wedstrijden bij Dinamo was hij wel fantastisch, scoorde er op los. Kwestie van tijd dat hij Igor uit de basis speelt. Heb hoge verwachtingen jammer dat hij zo lullig zijn enkel verzwichte heeft ook langer geduurd als ik verwacht had.

 

+1/-0

Hij maakt op mij nog geen indruk. Utrecht uit was leuk maar dat was geen maatstaf. Vond hem tegen Celtic ook erg zwak. Idrissi was niet bepaald minder.

 

+1/-0

Die blessure speelt pschychisch waarschijnlijk door. Hij moet wel meer van zich laten zien.

 

+1/-0

Geef die jongen tijd om ritme te vinden. 😅

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 06 november 2023 om 19:18:

Geef die jongen tijd om ritme te vinden. 😅



We staan zeven punten achter. Doe maar niet. Als topaankoop moet je presteren. Eest dat gehannes met Zagreb, toen een blessure. Allemaal erg lullig, maar hij moet presteren. Nu.

 

+1/-0

Wat een gelul weer. Tegen Twente viel hij goed in, tegen RKC was het ruk ja. Maar in de wedstrijden voor zijn blessure was het duidelijk dat hij een van de beste van dit elftal is. Meningen gaan zo snel altijd weer. Je zult zien dat hij vanavond gewoon goed is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Helemaal mee eens!

Mocht blijken dat hij nog wat langer nodig heeft om zijn vorm te vinden, is dat gezien zijn situatie ook niet gek.

Alle argumenten die ik hierboven lees, op basis waarvan wordt gesteld dat Ivanušec moet gaan presteren; slaan nergens op. Of hebben eerder een negatief effect. Zijn hoge transfersom ('topaankoop') en de lange onderhandelingen tussen Feyenoord en Zagreb zorgen er niet voor dat hij eerder fit is na een blessure.

En die blessure is gewoon ontzettend vervelend, en zorgt er in bepaalde opzichten voor dat het 'wennen' wat Ivanušec nog moet weer opnieuw moet. Spelers die nieuw zijn bij Feyenoord, zijn de intensiteit en manier van spelen over het algemeen niet gewend. Ivanušec is daarnaast ook nog eens onbekend met het land, de competitie, etc. Het is zijn eerste club buiten zijn thuisland Kroatië.

Zijn begin was zeer veelbelovend, maar in zekere zin verbaasde zijn blessure mij niet. Ik vond (en dat is achteraf gemakkelijk praten) dat hij tegen Celtic op een gegeven moment té geforceerd op zoek ging naar een statistische bijdrage aan de overwinning. Het kwam indirect wellicht ook omdat hij in de eerste weken op zijn tenen moest lopen, gezien het verschil is speelstijl en intensiteit.

Naast het terugkeren van de blessure, moet hij het proces van 'gewenning' ook weer oppakken. En dat zomaar tijd vergen. Wellicht wisselt hij daardoor goede wedstrijden af met mindere, zullen zijn prestaties nog niet stabiel zijn.

Je mag daarom de verwachtingen best een beetje temperen. Dat is meer logisch, dan er nog meer druk op leggen.

 

+1/-0

Vandaag moet hij het wel laten zien want zijn backup Leo Sauer speelt bij O19 en je mist al Minteh.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 12 13 14 15

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec