Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 10 december 2023 om 20:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 10 december 2023 om 13:43:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 10 december 2023 om 09:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 09 december 2023 om 18:13:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 09 december 2023 om 17:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 09 december 2023 om 13:55:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1166888/kritiek-op-topaankoop-van-feyenoord-hij-valt-echt-enorm-tegen.htmllink

open/sluit de onderstaande quote:

Dat Ivanusec net terug is van een blessure en daarvoor wel van waarde was, gaat er bij Jansen niet in. Hij mist 'de kernwaarden van een echte buitenspeler' bij de Kroatisch international. "Hij mist snelheid, explosiviteit en een actie in de één-tegen-één. Ik vind Ivanusec echt enorm tegenvallen. Het is risicoloos, constant terug en er gebeurt te weinig."


Als '10' komt hij waarschijnlijk beter tot zijn recht.



Bij Zagreb juist niet.


Wij zijn Zagreb niet toch, waarom zou je dit niet proberen?



We halen een speler omdat we ons op linksbuiten willen verbeteren tov Idrissi. Die speler bloeide pas op bij Zagreb als linksbuiten terwijl hij op 10 er weinig van bakte. Van mij mogen ze het proberen hoor, maar als we jou redenering volgen kunnen we iedere speler wel op een andere positie zetten dan waarop hij hiervoor succesvol was.



Deels eens, ik had liever ook een ander (type) vleugelspeler gezien. Al deel ik niet jouw mening dat we beter Idrissi hadden moeten houden, die vond ik eveneens tekort komen.

Maar nu hij er is moet je er het beste van proberen te maken. Ik zie momenteel te weinig kwaliteiten bij Ivanusec om succesvol te renderen als linker vleugelaanvaller, dan moet je misschien inventief zijn en hem op een andere positie proberen. Dat deed Antwerpen ook met Stengs, een enigszins vergelijkbaar type die ook de pure snelheid en explosiviteit mist als buitenspeler.

Je hoeft niet iedere speler op een andere positie te zetten en hij hoeft ook niet direct in de basis te komen, maar probeer het een paar oefenwedstrijden tijdens de winterstop. Misschien doet hij het daar wel beter dan een Stengs, hij heeft bij Zagreb en het Kroatisch nationaal elftal aangetoond over een zuiver schot en creativiteit aan de bal te beschikken.



Ik ben geen warm pleitbezorger voor Idrissi maar ik vind hem beter dan Ivanusec, hij was sneller beschikbaar en aanzienlijk goedkoper. Dan waren we uiteindeljk beter af geweest.




Idrissi moet je niet eens aan denken, waarom weer iemand voor de beste linksbuiten op het moment.
Sauer basis en dan die Ivanusec kan je dan heel rustig brengen.
Slot maakt het weer veels te moeilijk.

 

+1/-0

Heb het gevoel dat Dilrosun weer in de picture komt nu het even tegenzit bij Slot.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 12 december 2023 om 23:04:

Heb het gevoel dat Dilrosun weer in de picture komt nu het even tegenzit bij Slot.



Dilrosun en Jahanbakhsh; het houdt niet over. Grootverdieners binnen de groep, maar blinken niet uit. En dat is toch de verwachting waarmee ze binnengehaald zijn. Ze mochten afgelopen zomer vertrekken, zijn om verschillende redenen niet gegaan. Dus nu andere buitenspelers ook niet renderen, kun je ze net zo goed gebruiken. Niets mis mee.

Wat mij wel opvalt, ondanks dat ik 89 minuten lang aan beide spelers kan ergeren, ze weten toch wel weer belangrijk te zijn als ze spelen. Jahanbakhsh scoort tegen Celtic, en een assist tegen AZ. En Dilrosun was afgelopen wedstrijd belangrijk met die voorzet op Giménez. Was een slechte bal, maar die maakt de Mexicaan dan wel weer af.

Ik zou heel graag betere buitenspelers bij Feyenoord zien, maar als die er niet zijn en Jahanbakhsh/Dilroun worden opgesteld; vind ik dat prima zolang ze met hun doelpunten en assists belangrijk zijn en wedstrijden voor ons winnen.

 

+1/-0

Ivanusec misschien op 10 vanavond, ben benieuwd.

Overigens verwacht dat Paixao wel weer sterk terug gaat komen, die heeft even een dip in zijn ontwikkeling en dat kan gebeuren. En Sauer klopt ook steeds harder op de deur. Dilrosun en Alireza zijn noodverbanden, soms bruikbaar, maar liever niet.

 

+1/-0

Tijd dat hij eens wat laat zien vanavond. Als hij weer zo slap speelt mag hij van mij na een half uur worden gewisseld voor Sauer.

 

+1/-0

Zet'm op 10, creatiever en energieker dan Stengs maar mist snelheid voor de positie van buitenspeler. Het is echt een no-brainer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 13 december 2023 om 23:17:

Zet'm op 10, creatiever en energieker dan Stengs maar mist snelheid voor de positie van buitenspeler. Het is echt een no-brainer.



Daarvoor ligt z'n handelingssnelheid veel te laag. Is hij dalijk iedere bal kwijt in de as, dan ben je nog veel verder van huis. Op links doet hij niets goed maar kan hij ook weinig schade aanrichten.

 

+1/-0

Ze wilden betere versies voor Idrissi en Pedersen halen met Ivanusec en Nieuwkoop. Maar tering, wat is dat plan mislukt. Op Pedersen en Idrissi viel van alles en nog wat aan te merken, maar ze waren beiden twee klassen beter dan hun opvolgers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 15 januari 2024 om 11:30:

Ze wilden betere versies voor Idrissi en Pedersen halen met Ivanusec en Nieuwkoop. Maar tering, wat is dat plan mislukt. Op Pedersen en Idrissi viel van alles en nog wat aan te merken, maar ze waren beiden twee klassen beter dan hun opvolgers.



Moet zeggen dat het geheel begrijpelijk was dat ze twee betere versies voor die spelers wilden aantrekken, ook zij waren voor topclub begrippen middelmatig. Maar begrijp je punt wel, het pakt heel ongelukkig uit.

 

+1/-0

Het is nog veel erger dat Nieuwkoop werd gepresenteerd omdat Geertruida zou gaan vertrekken. Dan zou je met Pedersen en Nieuwkoop dubbelbezet zijn als rechtsback. Toen de transfer van Geertruida naar Leipzig afketste hebben ze Pedersen maar weggedaan.

 

+1/-0

Hij kwam binnen met veel zelfvertrouwen en bravoure, maar zijn lichaamshouding, uitstraling is nu heel anders vreemd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 16 januari 2024 om 03:35:

Hij kwam binnen met veel zelfvertrouwen en bravoure, maar zijn lichaamshouding, uitstraling is nu heel anders vreemd.



Dat is toch niet gek, gezien de situatie waarin hij nu zit? Ik denk dat het aan Ivanušec vreet dat hij niet kan laten zien wat in zijn eerste wedstrijden wél lukte. Hij was bij Dinamo Zagreb een grote meneer, en moet nu een 18-jarige voor zich dulden.

Ik denk dat hij niet alleen fysiek, maar mentaal extra hulp nodig heeft.

Wellicht is door de staf en de club onderschat in hoeverre en hoe snel spelers van zijn leeftijd/ontwikkeling kunnen aanhaken bij het niveau, de intensiteit en manier van werken bij Feyenoord. Een jongere speler pikt dát wellicht gemakkelijker op. Wanneer je als Ivanušec al 'langer' werkt op een bepaald niveau en bepaalde manier, is het moeilijker omschakelen.

 

+1/-0

Ik denk dat die enkelblessure parten bij Luka speelt, die als hij die nooit heeft gehad, nu extra pijnvol is. De medische staf is van een hoog niveau? Eer hij pijnvrij en blessurevrij is, moet hij aan zijn loopritme werken en dan pas kan hij serieus worden bij trainingen en wedstrijden. Dit duurt een lange tijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 16 januari 2024 om 16:19:

Ik denk dat die enkelblessure parten bij Luka speelt, die als hij die nooit heeft gehad, nu extra pijnvol is. De medische staf is van een hoog niveau? Eer hij pijnvrij en blessurevrij is, moet hij aan zijn loopritme werken en dan pas kan hij serieus worden bij trainingen en wedstrijden. Dit duurt een lange tijd.




Je laat je zand in de ogen strooien. We horen steeds het verhaal van voor en na de blesure. Daarvoor zou het zo goed geweest zijn. Onzin. Hij speelde toen tegen twee tegenstanders die in puin lagen en alle ruimte boden. In zijn eerste wedstrijd tegen een beetje tegenstand (Celtic) zag je al dat hij tekortkwam. In die wedstrijd raakte hij geblesseerd. Die blessure heeft er dus niets mee te maken. Hij mist de kwaliteiten om linksbuiten te spelen in dit systeem. Geen snelheid, geen actie buitenom, geen diepte en geen dynamiek. Het komt erop neer dat Slot of anders moet gaan spelen (niet meer met de backs aan de binnenkant bijvoorbeeld, maar buitenom) of dat Ivanusec geen toekomst heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Deels met je eens.

Hoewel hij de eerste wedstrijden flink wat in zijn mars leek te hebben, zei dat (nog) niet zo veel. Dan gaat het mij niet om de zwakte bij de tegenstander, maar méér om het proces van gewenning/aanpassing waarin hij toen verkeerde. Alles was nieuw, hij zat nog 'on a high' vanwege zijn transfer en de manier van trainen zat misschien nog niet in zijn spieren.

Toen zagen wij de Ivanušec van Dinamo Zagreb, die nog de Ivanušec van Feyenoord moest worden.

Díe laatste Ivanušec hebben we nog niet gezien, denk ik. Hij is nog niet op niveau, heeft moeite om mee te komen in het spel en moet zijn plek daarin nog vinden. Dat komt wel degelijk mede door zijn blessure, die hij op een uiterst ongelukkig moment in het proces van gewenning/aanpassing opliep. In feite is dat proces gestopt, dat moet voor hem opnieuw opgestart worden terwijl de Feyenoord-trein is doorgedenderd.

Hij kan écht wel voetballen, het komt er alleen op dit moment niet uit. Als je ziet dat ook Paixão moeite heeft, dat Dilrosun ook nooit zijn belofte heeft kunnen waarmaken en Jahanbakhsh eigenlijk al drie seizoenen tegenvalt; misschien is het gewoon ontzettend moeilijk om overeind te blijven in de manier van spelen die Slot van zijn flankspelers wil zien?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 17 januari 2024 om 10:15:

open/sluit de onderstaande quote:





Hij kan écht wel voetballen, het komt er alleen op dit moment niet uit. Als je ziet dat ook Paixão moeite heeft, dat Dilrosun ook nooit zijn belofte heeft kunnen waarmaken en Jahanbakhsh eigenlijk al drie seizoenen tegenvalt; misschien is het gewoon ontzettend moeilijk om overeind te blijven in de manier van spelen die Slot van zijn flankspelers wil zien?



Hiermee sla je de spijker op z'n kop denk ik en het lijkt erop alsof dat alleen maar moeilijker wordt. We spelen dit jaar toch iets anders dan vorig seizoen. Combineren tot op de doellijn ongeveer en alles door het midden. Inclusief de backs. Onze buitenspelers komen vrijwel nooit in een 1-1 terecht. De buitenspelers van PSV zijn beter, maar komen ook heel vaak in grote ruimte terecht. Bij ons krijgen ze de bal tegen een klaarstaande verdediging. In die context zal Ivanusec nooit een meerwaarde zijn, ook niet na gewenning.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 17 januari 2024 om 10:53:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 17 januari 2024 om 10:15:

open/sluit de onderstaande quote:





Hij kan écht wel voetballen, het komt er alleen op dit moment niet uit. Als je ziet dat ook Paixão moeite heeft, dat Dilrosun ook nooit zijn belofte heeft kunnen waarmaken en Jahanbakhsh eigenlijk al drie seizoenen tegenvalt; misschien is het gewoon ontzettend moeilijk om overeind te blijven in de manier van spelen die Slot van zijn flankspelers wil zien?



Hiermee sla je de spijker op z'n kop denk ik en het lijkt erop alsof dat alleen maar moeilijker wordt. We spelen dit jaar toch iets anders dan vorig seizoen. Combineren tot op de doellijn ongeveer en alles door het midden. Inclusief de backs. Onze buitenspelers komen vrijwel nooit in een 1-1 terecht. De buitenspelers van PSV zijn beter, maar komen ook heel vaak in grote ruimte terecht. Bij ons krijgen ze de bal tegen een klaarstaande verdediging. In die context zal Ivanusec nooit een meerwaarde zijn, ook niet na gewenning.



Ja, het heeft soms wat weg (ander niveau natuurlijk) van Spanje van de laatste jaren. En maar combineren door het midden. Soms wil je, zeker als toeschouwer, gewoon een lekkere voorzet die ingekopt wordt. heel onbevredigend dat die flanken niet goed benut worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 17 januari 2024 om 10:15:

open/sluit de onderstaande quote:




Deels met je eens.

Hoewel hij de eerste wedstrijden flink wat in zijn mars leek te hebben, zei dat (nog) niet zo veel. Dan gaat het mij niet om de zwakte bij de tegenstander, maar méér om het proces van gewenning/aanpassing waarin hij toen verkeerde. Alles was nieuw, hij zat nog 'on a high' vanwege zijn transfer en de manier van trainen zat misschien nog niet in zijn spieren.

Toen zagen wij de Ivanušec van Dinamo Zagreb, die nog de Ivanušec van Feyenoord moest worden.

Díe laatste Ivanušec hebben we nog niet gezien, denk ik. Hij is nog niet op niveau, heeft moeite om mee te komen in het spel en moet zijn plek daarin nog vinden. Dat komt wel degelijk mede door zijn blessure, die hij op een uiterst ongelukkig moment in het proces van gewenning/aanpassing opliep. In feite is dat proces gestopt, dat moet voor hem opnieuw opgestart worden terwijl de Feyenoord-trein is doorgedenderd.

Hij kan écht wel voetballen, het komt er alleen op dit moment niet uit. Als je ziet dat ook Paixão moeite heeft, dat Dilrosun ook nooit zijn belofte heeft kunnen waarmaken en Jahanbakhsh eigenlijk al drie seizoenen tegenvalt; misschien is het gewoon ontzettend moeilijk om overeind te blijven in de manier van spelen die Slot van zijn flankspelers wil zien?


In jouw betoog zeg je dat de spelers zich moeten aanpassen aan de ideeen van Slot, maar dat werkt niet. De trainer moet een manier van spelen ontwikkelen die past bij het spelersmateriaal. Ivanusec was een goede voetballer bij Zagreb. Als voetballer kan je niet van hem vragen dat hij verandert. Als Slot van hem een andere voetballer wil maken is dat verspilde energie en had de club hem niet moeten halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Wat ik niet begrijp, is wanneer flankspelers 'in stilstand' worden aangespeeld of zelfs eerst tot stilstand komen en dán aan een (passeer)actie beginnen. Dat beviel me vanaf de eerste wedstrijd al niet aan Ivanušec, die dat toen al een paar keer deed.

Wanneer je op snelheid bent en wordt aangespeeld, moet je daarvan gebruik maken richting je directe tegenstander. Die moet dan automatisch achteruit, of instappen. Je dwingt hem om sneller een keuze te maken, én je eigen actie heeft vaart.

Het is knap dat Feyenoord vanaf de eigen helft zichzelf al combinerend een weg vindt tot in de zestienmeter van de tegenstander. Maar dan blijft er weinig ruimte op de flanken over, om op snelheid gelanceerd te worden. Dat is een wapen wat Feyenoord op dit moment niet benut, en wat PSV inderdaad veel beter doet.

Maar je hebt naast Minteh en Paixão de buitenspelers met die pure snelheid ook niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 17 januari 2024 om 11:49:

open/sluit de onderstaande quote:




Wat ik niet begrijp, is wanneer flankspelers 'in stilstand' worden aangespeeld of zelfs eerst tot stilstand komen en dán aan een (passeer)actie beginnen. Dat beviel me vanaf de eerste wedstrijd al niet aan Ivanušec, die dat toen al een paar keer deed.

Wanneer je op snelheid bent en wordt aangespeeld, moet je daarvan gebruik maken richting je directe tegenstander. Die moet dan automatisch achteruit, of instappen. Je dwingt hem om sneller een keuze te maken, én je eigen actie heeft vaart.

Het is knap dat Feyenoord vanaf de eigen helft zichzelf al combinerend een weg vindt tot in de zestienmeter van de tegenstander. Maar dan blijft er weinig ruimte op de flanken over, om op snelheid gelanceerd te worden. Dat is een wapen wat Feyenoord op dit moment niet benut, en wat PSV inderdaad veel beter doet.

Maar je hebt naast Minteh en Paixão de buitenspelers met die pure snelheid ook niet.



Ik snap dat ook niet, maar misschien mis ik wat tactische onderlegging. Wat je nu telkens ziet is dat de buitenspeler de bal krijgt (in stilstand) en dan weer terug naar het midden legt. Soort bankenvoetbal.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec