Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - Elfsborg

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

MATCHDAY! Elfsborg laatste horde Feyenoord voor poulefase ECL

Feyenoord hoopt vandaag tegen IF Elfsborg een grote stap te zetten in de richting van de groepsfase van de Conference League. De tegenstander timmert al jaren aan de weg in Zweden en heeft de weg naar boven duidelijk gevonden: vorig seizoen werd Elfsborg tweede in de competitie en de club ziet dat niet als een uitschieter, maar als het begin op weg naar een landskampioenschap.

De sterkte van de tegenstander is moeilijk in te schatten, maar de Nederlandse competitie wordt wel als sterker gezien dan die uit Zweden. Op dit moment neem Elfsborg plek 588 in op de Europese ranking, wat voor een club in opbouw na eerdere magere jaren ook wel logisch is, terwijl Feyenoord plek 66 inneemt. Vanavond zullen we zien of het krachtsverschil dat de Europese ranglijst toont ook op het veld tot uiting komt.

Feyenoord - Elfsborg
Aftrap: 20:00 uur
Live: ESPN 1
Scheidsrechter: Craig Pawson

Verwachte opstelling Feyenoord
Bijlow; Pedersen, Trauner, Senesi, Malacia; Toornstra, Til, Kökçü; Jahanbakhsh, Linssen, Sinisterra

 

+1/-0

Ben benieuwd. In ieder geval gaat het team er met een goed tegenaan en dat is wel eens anders geweest. Zal ook schelen dat Jahanbaks mee kan doen.

 

+1/-0

Vandaag proberen afstand tenemen omdat uit doelpunten niet meer dubbel tellen niemand heeft zin aan verlenging of penalties volgende week.

 

+1/-0

Ik heb er weer eens ouderwets zin in. Dat is wel een tijd geleden dat ik niet met frisse tegenzin een wedstrijd ging kijken en dat allemaal is de verdienste van slot's speelwijze en het goede inkoopbeleid van Arnesen.

Het zal wel pittig worden, tegenstanders tot nu toe waren toch wel de lamme en de blinde en atletico was vriendschappelijk. Dit is een eerste goede test, een ploeg van het niveau heerenveen/utrecht die lekker draait op het moment.

 

+2/-0

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Trauner, Senesi, Malacia; Toornstra, Til, Kökçü; Jahanbakhsh, Linssen, Sinisterra.

Wissels Feyenoord: Marciano, Jansen, Haps, Fer, Antonucci, Bozenik, Bannis, Hendriks, Burger, Hartjes, Milambo.

 

+1/-0

Even iets meer de focus en je rolt deze ploeg gewoon op, stelt niks voor.

 

+1/-0

Erg leuke wedstrijd van ons cluppie. Ze troeven op alle fronten die Zweden af en fijn om te zien dat ze ook bij 3-0 er gewoon voor blijven gaan. Nog zo'n helft graag!

 

+1/-0

Vanavond heb je de kans om echt een hele grote uitslag neer te zetten en echt helemaal niks heel te laten van je tegenstander. Nu een keer ook echt doordrukken.

Dit kan zomaar 6-0 worden.

 

+1/-0

Lijkt wel een oefenwedstrijd wil ze graag zien tegen betere tegenstanders Europe here we come!

 

+1/-0

Het moge duidelijk zijn dat deze rode kaart geseponeerd wordt.

Bijlow deed helemaal NIKS verkeerd en speler liep tegen hem op, niks aan de hand.

Deze scheids is weer zo'n jochie die zich weer een grote meneer en ik zal wel eens even laten zien waarom ik hier NIET thuishoor...

Thuis heeft dat gastje niks te vertellen, lulletje rozewater.

 

+1/-0

Het loopt als een tierelier op het moment, genot om naar te kijken. Toornstra lijkt op te bloeien onder slot en zonder berghuis. Pedersen een beetje de nieuwe karsdorp maar dan zonder eindpass.

 

+1/-0

Uitstekende wedstrijd, prima voetbal en uitstekende spelopvatting: gaan!
Enige leerpunt is niet ingaan op provocaties -zeker niet bij 5-0.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 19 augustus 2021 om 22:17:

Het loopt als een tierelier op het moment, genot om naar te kijken. Toornstra lijkt op te bloeien onder slot en zonder berghuis. Pedersen een beetje de nieuwe karsdorp maar dan zonder eindpass.



Die eindpass komt wel de energie die onze Viking heeft is ongelofelijk.

 

+1/-0

Pedersen kreeg de bal een aantal keer prima voor, versierde wat corners en liep aan de bal er een paar verdedigers gewoon uit. Zal zeer waardevol worden. Mooi ook dat die nieuwe Noor de concurrentie nu aan moet. Dit moeten we op meer posities voor elkaar krijgen. Vooral CV en achter Sini. En natuurlijk in de spits. Maar wat een heerlijk voetbal, heerlijke beleving en goede gevoel hierbij - mede omdat je weet dat meer dan 50% van het team nog vel ruimte heeft om te groeien.

 

+1/-0

Tjonge jonge ben nog steeds aan het bijkomen. Wat een heerlijke wedstrijd. weer. Lang geleden alweer dat we zo’n fris, leuk aanvallend spelend Feyenoord gezien hebben. Genieten!

 

+1/-0

Het was een geweldige wedstrijd. Alleen jammer van die superslechte arbitrage. Het begon er al mee door Feyenoord buitenspel te geven, terwijl de bal nog voor een Zweed lag. Uit de herhaling was het duidelijk te zien op TV. Verschillende fouten van de scheidsrechter met als toppunt de rode kaart voor Bijlow, die er geen was. Hij bleef staan. terwijl die Zweed tegen hem aan liep. Onbegrijpelijk van de UEFA om zo'n zwakke arbiter aan te stellen. Maar wel boetes uitdelen. Daar zijn ze goed in.

Ik heb genoten (zo dat was een lange tijd geleden!) van Sinisterra. Die speelde goed. En hij was zeker niet de enige.

Nu dit goede spel voortzetten. En daar heb ik alle vertrouwen in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Edirin81 schreef op 20 augustus 2021 om 08:30:

Pedersen kreeg de bal een aantal keer prima voor, versierde wat corners en liep aan de bal er een paar verdedigers gewoon uit. Zal zeer waardevol worden. Mooi ook dat die nieuwe Noor de concurrentie nu aan moet. Dit moeten we op meer posities voor elkaar krijgen. Vooral CV en achter Sini. En natuurlijk in de spits. Maar wat een heerlijk voetbal, heerlijke beleving en goede gevoel hierbij - mede omdat je weet dat meer dan 50% van het team nog vel ruimte heeft om te groeien.



Als Geertruida verlengt heb je in principe concurrentie op de CV en de RB positie geregeld. Achter Alireza en in de spits moet er direct wat bij inderdaad. Misschien het beste om een spits te kopen en een buitenspeler te huren. We hebben in de jeugd een aantal talentvolle buitenspelers (Dos Santos, Benita, Slory, Zahui) die binnen een of twee jaar kunnen aansluiten, maar in de spits komt er minder door op korte termijn (misschien El Moussaoui).

*In de tweede helft had ik trouwens het idee dat een van de spelers van Elfsborg natrapte bij Alireza (of Pedersen?), maar kon het door net/paal niet goed zien vanuit de tribunes. Heeft iemand dit moment op tv goed kunnen zien? Ik dacht aan een kaart, maar er werd niks mee gedaan volgens mij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

L.Pincoffs schreef op 20 augustus 2021 om 11:03:

Het was een geweldige wedstrijd. Alleen jammer van die superslechte arbitrage. Het begon er al mee door Feyenoord buitenspel te geven, terwijl de bal nog voor een Zweed lag. Uit de herhaling was het duidelijk te zien op TV. Verschillende fouten van de scheidsrechter met als toppunt de rode kaart voor Bijlow, die er geen was. Hij bleef staan. terwijl die Zweed tegen hem aan liep. Onbegrijpelijk van de UEFA om zo'n zwakke arbiter aan te stellen. Maar wel boetes uitdelen. Daar zijn ze goed in.

Ik heb genoten (zo dat was een lange tijd geleden!) van Sinisterra. Die speelde goed. En hij was zeker niet de enige.

Nu dit goede spel voortzetten. En daar heb ik alle vertrouwen in.



Probleem is dat je als derde Europees toernooi ook de c categorie arbiters krijgt.
Later in het toernooi, met minder wedstrijden, zal dat pas verbeteren.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - Elfsborg