Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Hoe moeten we de competitie afmaken?

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 19 maart 2020 om 02:43:

Is de Wit-Russische competitie niet wat voor jou Jorien? Of de Turkse? Er is ook nog een groot schaaktoernooi aan de gang waarvan de winnaar zich kwalificeert voor het wereldkampioenschap. Zoveel entertainment, wat wil een mens nog meer?

Je kunt ook nog achter de vrouwen aan. Veel mannen zitten bang thuis dus dit zijn gouden tijden voor de avonturiers die het corona virus niet schuwen.



Dirkteur , jouw verklaring omtrent mijn extreme gebrek aan empathie inzake de coronahype klopt tot in detail , want jij hebt de volgende zaken die daaraan ten grondslag liggen uitstekend gezien :

- ik ben inmiddels resistent ( = immuun ) tegen het coronavirus , want ik heb 2 - 3 dagen lichte klachten gehad die op de symptomen duiden en die ik normaal absoluut niet heb.

- ik werk in een branche die niet gevoelig is voor de overheidsmaatregelen , ook niet voor een recessie trouwens. Mijn werk en dus ook mijn inkomen staat niet op het spel , dat is ff lekker makkelijk leven en praten nietwaar . .

Bovendien weet ik bijna zeker dat behalve AZ , ook Real Madrid en Lazio Roma uit Spanje en Italie niet akkoord zullen gaan om de huidige stand als eindstand te accepteren als de competitie niet uitgespeeld kan worden. Omdat ze binnen 3 punten op afstand staan , één wedstrijd dus. Hoe dan ook zal er in deze competities een beslissingswedstrijd zonder publiek worden gespeeld om uit te maken wie er kampioen wordt.

Denk je ook niet Dirkteur ?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 19 maart 2020 om 15:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 19 maart 2020 om 02:43:

Is de Wit-Russische competitie niet wat voor jou Jorien? Of de Turkse? Er is ook nog een groot schaaktoernooi aan de gang waarvan de winnaar zich kwalificeert voor het wereldkampioenschap. Zoveel entertainment, wat wil een mens nog meer?

Je kunt ook nog achter de vrouwen aan. Veel mannen zitten bang thuis dus dit zijn gouden tijden voor de avonturiers die het corona virus niet schuwen.



Dirkteur , jouw verklaring omtrent mijn extreme gebrek aan empathie inzake de coronahype klopt tot in detail , want jij hebt de volgende zaken die daaraan ten grondslag liggen uitstekend gezien :

- ik ben inmiddels resistent ( = immuun ) tegen het coronavirus , want ik heb 2 - 3 dagen lichte klachten gehad die op de symptomen duiden en die ik normaal absoluut niet heb.

- ik werk in een branche die niet gevoelig is voor de overheidsmaatregelen , ook niet voor een recessie trouwens. Mijn werk en dus ook mijn inkomen staat niet op het spel , dat is ff lekker makkelijk leven en praten nietwaar . .

Bovendien weet ik bijna zeker dat behalve AZ , ook Real Madrid en Lazio Roma uit Spanje en Italie niet akkoord zullen gaan om de huidige stand als eindstand te accepteren als de competitie niet uitgespeeld kan worden. Omdat ze binnen 3 punten op afstand staan , één wedstrijd dus. Hoe dan ook zal er in deze competities een beslissingswedstrijd zonder publiek worden gespeeld om uit te maken wie er kampioen wordt.

Denk je ook niet Dirkteur ?



Ik denk dat de clubs het niet eens zullen worden over hoe de competitie uitgespeeld moet worden. Er zijn teveel belangen en het enige waar iedereen het over eens kan worden is dat het gewoon in zijn volledigheid ingehaald moet worden.

Om dat laatste mogelijk te maken moet je dit virus binnen 1-2 maanden onder controle hebben. Wil je het onder controle krijgen dan zul je de Chinese methode moeten gebruiken en dat is alles platleggen. Die hebben die hele uitbraak regio volledig geïsoleerd van de buitenwereld. Dat was hier 3 weken geleden mogelijk en nu niet meer want het zit nu al door het hele land verspreid. Je kunt niet je hele land maandenlang platleggen. Oftewel dit gaat nog maanden duren en misschien nog wel een jaar. Mijn voorspelling is dat we eind 2020 of begin 2021 weer voetballen. Pessimistisch maar wie nog hoop heeft op een snelle afloop na het wekenlange gestuntel van Rutte, Bruins en het RIVM moet zich eens achter de oren krabben.

Kijk eens aan Jorien jij bent al immuun ouwe mazzelaar. Dan zou jij nu een fantastisch bijdrage als weekendvrijwilliger in de zorg kunnen leveren. Misschien kom je nog een leuke verpleegster tegen, geef het een kans.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 maart 2020, 01:12:35.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 20 maart 2020 om 01:07:

Ik denk dat de clubs het niet eens zullen worden over hoe de competitie uitgespeeld moet worden. Er zijn teveel belangen en het enige waar iedereen het over eens kan worden is dat het gewoon in zijn volledigheid ingehaald moet worden.

Om dat laatste mogelijk te maken moet je dit virus binnen 1-2 maanden onder controle hebben. Wil je het onder controle krijgen dan zul je de Chinese methode moeten gebruiken en dat is alles platleggen. Die hebben die hele uitbraak regio volledig geïsoleerd van de buitenwereld. Dat was hier 3 weken geleden mogelijk en nu niet meer want het zit nu al door het hele land verspreid. Je kunt niet je hele land maandenlang platleggen. Oftewel dit gaat nog maanden duren en misschien nog wel een jaar. Mijn voorspelling is dat we eind 2020 of begin 2021 weer voetballen. Pessimistisch maar wie nog hoop heeft op een snelle afloop na het wekenlange gestuntel van Rutte, Bruins en het RIVM moet zich eens achter de oren krabben.

Kijk eens aan Jorien jij bent al immuun ouwe mazzelaar. Dan zou jij nu een fantastisch bijdrage als weekendvrijwilliger in de zorg kunnen leveren. Misschien kom je nog een leuke verpleegster tegen, geef het een kans.



Ik heb jarenlang een verpleegster gehad Dirkteur. Maar die was meer belust op en geinteresseerd in die vette broekpaling van me , dan dat het op persoonlijk vlak klikte met haar. Kijk tussen de lakens is natuurlijk erg belangrijk , maar daarbuiten moet je ook de beste maatjes zijn. Dat zat er nooit in met haar , waarschijnlijk omdat zij een heel emotioneel persoon was en ik niet. . .

Verder denk ik dat dit seizoen ( of misschien wel jaar) geen enkele wedstrijd meer met publiek gespeeld zal worden , maar achter gesloten deuren. Om de redenen die jij net vermeldde. Op zijn aller aller gunstigst zal de nationale competitie 2 juni hervat worden , met een wedstrijd doordeweek en 1 in het weekend en dat tot en met 30 juni. De bekerfinale zal nog een groot vraagteken zijn.

Ik mag nu dan immuun zijn , maar ik heb absoluut geen zin om in mijn vrije tijd vrijwilligerswerk te gaan doen. 40 uur/week vind ik genoeg namelijk dus. Ja , daar laat ik mij wel in kennen. Ik heb hier geen voorbeeldfunctie , dus hoef ik ook niet politiek correcte zinnetjes te typen. Al zou dat uiteraard wel beter zijn om de schijn op te houden dat ik zo begaan ben met het lot van mijn medemens.

Toppunt is wel Jan Lammers die met droge ogen beweerde het lot van minister Bruins erger te vinden dan het niet doorgaan van de F1 race op Zandvoort waar hij 2 jaar lang 24 / 7 mee bezig is geweest. Het ultieme schoolvoorbeeld voor hoe het moet als je correct wil overkomen , terwijl je het eigenlijk niet kan menen.

:B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 20 maart 2020 om 16:19:

Ik heb jarenlang een verpleegster gehad Dirkteur. Maar die was meer belust op en geinteresseerd in die vette broekpaling van me , dan dat het op persoonlijk vlak klikte met haar. Kijk tussen de lakens is natuurlijk erg belangrijk , maar daarbuiten moet je ook de beste maatjes zijn. Dat zat er nooit in met haar , waarschijnlijk omdat zij een heel emotioneel persoon was en ik niet. . .

Verder denk ik dat dit seizoen ( of misschien wel jaar) geen enkele wedstrijd meer met publiek gespeeld zal worden , maar achter gesloten deuren. Om de redenen die jij net vermeldde. Op zijn aller aller gunstigst zal de nationale competitie 2 juni hervat worden , met een wedstrijd doordeweek en 1 in het weekend en dat tot en met 30 juni. De bekerfinale zal nog een groot vraagteken zijn.

Ik mag nu dan immuun zijn , maar ik heb absoluut geen zin om in mijn vrije tijd vrijwilligerswerk te gaan doen. 40 uur/week vind ik genoeg namelijk dus. Ja , daar laat ik mij wel in kennen. Ik heb hier geen voorbeeldfunctie , dus hoef ik ook niet politiek correcte zinnetjes te typen. Al zou dat uiteraard wel beter zijn om de schijn op te houden dat ik zo begaan ben met het lot van mijn medemens.

Toppunt is wel Jan Lammers die met droge ogen beweerde het lot van minister Bruins erger te vinden dan het niet doorgaan van de F1 race op Zandvoort waar hij 2 jaar lang 24 / 7 mee bezig is geweest. Het ultieme schoolvoorbeeld voor hoe het moet als je correct wil overkomen , terwijl je het eigenlijk niet kan menen.

:B



Ik zou er maar niet op rekenen dat er zo snel al weer gespeeld gaat worden. Ze krijgen dat virus niet onder controle en omdat ze elke keer te slap optreden is er nu geen weg meer terug. Het zit echt overal en elke dag komen er weer 1000 gevallen bij. Enige hoop is een medicijn dat de ziekte kan beheersen, dat zal er op zijn vroegst in de zomer zijn.

Dus ik verwacht dat de europese competities worden beëindigd met de huidige stand als eindstand en dat de CL en EL dit jaar geen winnaar krijgen. Wie weet kunnen we per 1 september aan het nieuwe seizoen beginnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 21 maart 2020 om 14:56:

Ik zou er maar niet op rekenen dat er zo snel al weer gespeeld gaat worden. Ze krijgen dat virus niet onder controle en omdat ze elke keer te slap optreden is er nu geen weg meer terug. Het zit echt overal en elke dag komen er weer 1000 gevallen bij. Enige hoop is een medicijn dat de ziekte kan beheersen, dat zal er op zijn vroegst in de zomer zijn.

Dus ik verwacht dat de europese competities worden beëindigd met de huidige stand als eindstand en dat de CL en EL dit jaar geen winnaar krijgen. Wie weet kunnen we per 1 september aan het nieuwe seizoen beginnen.



Dit doemscenario van jou zou ook zomaar uit kunnen komen. Optimist als ik ben hoop ik toch stiekem dat begin juni de competitie afgeraffeld kan worden zonder publiek. Wat die Chris Woerts gisteren bij VI zei was tenenkrommend slecht , namelijk "dat het voetbal zonder publiek zijn ziel verloren heeft ". Wat een complete onzin : je bent liefhebber van het spel , of je bent het niet. Ook zonder publiek kan je mooie wedstrijden zien.

Als we de lijn van jouw bijdrage doortrekken Dirkteur , dan krijgen alle Europese competities ook geen officiële winnaar , maar worden de Europese tickets wél verdeeld naar de huidige stand. Ja , ik denk dat veel mensen dat een uitmuntende uitkomst zouden vinden .

Vraag is of de degradatiekandidaten RKC en ADO dan moeten degraderen of blijven. Ik neig ernaar te zeggen dat ze weg moeten en Cambuur en De Graafschap laten instromen. Hadden ze gewoon beter hun best moeten doen en bovendien is de achterstand ook behoorlijk groot.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 19 maart 2020 om 15:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 19 maart 2020 om 02:43:

- ik ben inmiddels resistent ( = immuun ) tegen het coronavirus , want ik heb 2 - 3 dagen lichte klachten gehad die op de symptomen duiden en die ik normaal absoluut niet heb.




Volgens mij ben je nog niet helemaal beter...

 

+1/-0

Mijn suggestie: nu met zomerstop en seizoen afmaken vanaf augustus. Volgend seizoen starten in januari, en vervolgens elk seizoen per kalenderjaar laten verlopen, inclusief Europese competities.

 

+1/-0

6 april zal men de maatregelen verlengen tot 4 mei , en als de nieuwe corona besmettingen dan niet drastisch zijn afgenomen denk ik dat ze het hele verhaaltje van de competitie definitief gaan afblazen.

Wanneer de nieuwe besmettingen wel flink zijn gedaald , dan kan het nog zijn dat ze de competitie per 2 juni gaan hervatten zonder publiek.

 

+1/-0

ik denk dat we tot half juni ballen om de competitie af te maken en als klapstuk de bekerfinale

 

+1/-0

Kijk eens aan , in Italië gaat het aantal besmettingen al omlaag sinds de uitbraak. Die waren 1 - 2 weken eerder met de maatregelen als wij hier in Nederland. Wij pieken nu nog 10 dagen en daarna zet de forse daling ook hopelijk in. Kan er eind mei - begin juni toch weer gevoetbald worden.

Tsjah , wie denkt er in deze tijden nu niet aan het hervatten van de competitie ? Als je in arren moede maar de 6 - 2 van vorig jaar tegen Ajax moet uitzenden ?

 

+2/-0

Wolfsburg gaat morgen als eerste beginnen met de training.

 

+1/-0

(NB dit is mijn mening hoor, geen feiten)
De competitie wordt niet meer afgemaakt, voor publiek zit dat er niet meer in. In Liverpool vreselijk met zo'n zee aan voorsprong, ze hebben nog twee overwinningen nodig. Eigenlijk zou het in de geest van true sportsmansship een groots gebaar zijn van m.n ManCity to 'concede the race' en Liverpool als kampioen te verklaren.

In Nederland proef je toch aan alles dat Ajax als 'kampioen' de CL in mag.
Zou een bespottelijke situatie zijn: met nog negen wedstrijden te gaan en ze staan nek aan nek.

Als je niet meer er om kunt spelen, loot er dan gewoon om. Best zou ik 1 wedstrijd vinden zonder publiek om de titel.

 

+1/-0

Nu ik het nieuws weet van vanavond kunnen wij er op rekenen dat er niet meer gevoetbald gaat worden, ik begrijp het heel goed hoor maar het is wel heel erg jammer.

Het hele seizoen ben je aan het voetballen, en nu kan je de laatste wedstrijden niet meer spelen.

Feyenoord is op dit moment onverslaanbaar zit in een vlo, en nu is het afgelopen wat is dit jammer zeg.

Het bovenstaande komt even uit mijn Feyenoord hart!

Maar het virus is natuurlijk nog veel erger, er zitten veel mensen in de problemen en vele mensen zijn gestorven dat is niet niks!

Ik wens alle mensen die wat met het virus te maken hebben gehad of nog krijgen veel sterkte, ook de mensen die er financieel door in de problemen komen veel sterkte en ik hoop voor iedereen dat ook daar een goede oplossing voor komt!

 

+1/-0

Als het aantal nieuwe besmettingen tussen nu en 1 mei naar 0 gereduceerd wordt , dan heb je zelfs GROTE kans dat de competitie zonder publiek afgemaakt wordt. En indien men dat niet wil om een optimale voorbereiding op komend seizoen te hebben , welke al overvol zal zijn door het uitgestelde EK , dan zie ik misschien toch wel een bekerfinale en een beslissingswedstijd tussen AZ en Ajax . Allebei eind juni.

 

+1/-0

Ik zou je hoop maar eerder vestigen op een medicijn. In China kunnen ze het volledig onder controle krijgen maar dat is een totalitaire samenleving. We leven hier in een lang leve de vrijheid + politieke correcte samenleving waar eerst weken getreuzeld en gepraat wordt voordat er überhaupt wat gedaan wordt.

Ik reken niet meer op voetbal deze zomer tenzij er een wonderpilletje op de markt komt. Laten we het hopen want Advocaat verdient het om zijn wereldprestatie af te kunnen maken.

 

+2/-0

Dat de Telegraaf prietpraatjes schrijft over FOX dat gecompenseerd moet worden is logisch Dirkteur , die krant moet immers vol , en dan verzinnen ze die lulverhaaltjes. Echt bespottelijk , want een mediaconcern compenseer je niet.
Maar dat jij meent dat er een medicijn moet komen om deze crisis te overwinnen is natuurlijk volslagen lariekoek en onzin. Het gaat niet om de doden , maar om het voorkomen van nieuwe besmettingen. Immers : als er geen nieuwe besmettingen zijn , zijn er ook geen doden.

Leef de simpele regeltjes gewoon na , dan wordt er snel weer gevoetbald.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 24 maart 2020 om 23:41:

Dat de Telegraaf prietpraatjes schrijft over FOX dat gecompenseerd moet worden is logisch Dirkteur , die krant moet immers vol , en dan verzinnen ze die lulverhaaltjes. Echt bespottelijk , want een mediaconcern compenseer je niet.
Maar dat jij meent dat er een medicijn moet komen om deze crisis te overwinnen is natuurlijk volslagen lariekoek en onzin. Het gaat niet om de doden , maar om het voorkomen van nieuwe besmettingen. Immers : als er geen nieuwe besmettingen zijn , zijn er ook geen doden.

Leef de simpele regeltjes gewoon na , dan wordt er snel weer gevoetbald.



Om het virus te stoppen moet heel nederland 1 maand in volledige thuisisolatie en kan er dus ook niet meer gewerkt worden. Zolang mensen blijven werken en buiten de deur komen blijft het virus zich verspreiden. Dat je gelooft in die anderhalve meter afstand regel dat is wel komisch. Denk je dat dat virus zich buiten een straal van anderhalve meter spontaan onmiddelijk vernietigt? Nee het blijft een tijdje in de lucht hangen en iedereen die op die plek komt ademt het in. Daardoor kan 1 persoon binnen een ruimte veel meer personen besmetten en niet alleen de mensen die toevallig binnen anderhalve meter staan als die hoest of niest.

We zijn hier nog maanden mee zoet en gevoetbald wordt er dit jaar ook niet meer tenzij men een effectieve behandeling vindt en de regering akkoord gaat met zonder publiek spelen. Als er dan vervolgens ook maar 1 speler of staflid besmet raakt dan ligt het hele zooitje weer plat. Mijn voorspelling; ze blazen het seizoen af we voetballen in september of oktober weer. Dat was mijn voorspelling 3 weken geleden en voorlopig lijkt die uit te gaan komen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 maart 2020, 20:21:43.

 

+1/-0

Inderdaad, ze stellen steeds maar voorzichtig uit. Zonder besef te tonen dat mensen ook moeten schakelen.
Als de voetballers, alle sporters, zich drie weken terug hadden ingesteld op een snel vervolg van de competitie, dan hadden ze specifiek moeten blijven trainen. Als alles afgelast wordt tot , hopelijk, september, dan kun je haast beter nu al een thuis-vakantie houden, en dan in juni rustig weer beginnen met basis leggen.
Dat geldt ook voor bijv de olympische sporters.

Ook in de vakantie-parken zagen we dat. Wordt er eerst gezegd dat ze misschien open kunnen wat huisjes betreft, alle parken nemen allerlei extra hygiëne maatregelen, en dan komen er weer nieuwe aanwijzingen.

Terug naar het voetbal: snel de knoop doorhakken nu. Dan kunnen spelers daar rekening mee houden, dan kunnen clubs daarop inspelen, etc.

Ik vind wel het gemak waarmee ajax dan wel niet als kampioen aangewezen wordt, maar als de o zo super logische kandidaat om straks CL te spelen weer een typisch voorbeeld van hoe daar al jaren mee omgegaan wordt.
Als je dan toch voorronden CL houdt, zoals ieder jaar toch, dan kun je ook wel een landelijke voorronde houden.
Dan begin je niet al in juli met dat gekke circus van vier voorronden, maar dan houd je 1 landelijke plaatsingswedstrijd, in NL dus tussen ajax en AZ.

 

+1/-0

Heerlijk Zomervoetbal lekker weer. Let op door de betaald TV gelden moet / wordt dadelijk in juni gevoetbald.

 

+1/-0

Het corona virus is verschrikkelijk, dicht bij mij ligt er ook iemand op de IC, het is allemaal heel wat.

Ik wil even schakelen naar het voetbal, hoe kan Feyenoord dit allemaal financieel behappen.

Geen wedstrijden met publiek is nauwelijks inkomsten, maar wel de vaste lasten.
Ik weet heel goed het corona virus is veel erger, maar ik moet ook steeds denken aan Feyenoord dat ze straks geen euro meer hebben of erger met een schuld erbij.

Onze Dick Advocaat heeft het zo geweldig gedaan, maar ik denk dat hij ook afwacht wat hij volgend seizoen voor een selectie heeft, zou dat niet de reden zijn dat hij nog geen ja zegt tegen nog één seizoen erbij?

Veel sterkte en gezondheid allemaal!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Hoe moeten we de competitie afmaken?