Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Excelsior Rotterdam-Feyenoord (07/05/2023-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord kan dit weekend landstitel al definitief binnenhalen.

Feyenoord krijgt zondag de eerste kans om de landstitel definitief binnen te slepen. Voor de ploeg van Arne Slot staat de uitwedstrijd tegen stadsgenoot Excelsior op het programma. Indien er wordt gewonnen en PSV een dag eerder niet weet te winnen van Sparta is Feyenoord officieel landskampioen.

Zes seizoenen geleden werd Feyenoord voor het laatst kampioen. Ook toen kon het op bezoek bij Excelsior de landstitel al veilig stellen, maar ging het verrassend met 3-0 onderuit. Aanstaande zondag is dat exact zes jaar geleden.

Feyenoord speelde voor de Eredivisie 22 keer eerder een uitwedstrijd tegen Excelsior. Feyenoord won 17 keer, terwijl Excelsior 5 keer wist te winnen. De grootste overwinning is 1-6 en dat lukte in de seizoenen 1972/1973 en 1986/1987.


Vermoedelijke Opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, Hartman; Wieffer, Kökcü, Szymanski; Paixao, Gimenez, Idrissi.

Vermoedelijke Wissels Feyenoord: Marciano, Wellenreuther, Pedersen, Lopez, Kasanwirjo, Rasmussen, Bullaude, Taabouni, Dilrosun, Danilo, Jahanbakhsh, Milambo.

 

+1/-0

Als je hier een slippertje begaat dan gaat het wel minstens een week alleen maar weer over de vloek van Excelsior. Het hangt allemaal een beetje af van hoe het met de zenuwen is. Op papier eenvoudige zege, maarja kom je 1-0 achter dan komt de druk er wel meteen op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 04 mei 2023 om 20:38:

Als je hier een slippertje begaat dan gaat het wel minstens een week alleen maar weer over de vloek van Excelsior. Het hangt allemaal een beetje af van hoe het met de zenuwen is. Op papier eenvoudige zege, maarja kom je 1-0 achter dan komt de druk er wel meteen op.



Ik ga er vanuit date PSV gewoon wint van Sparta en dat wij over een week tegen GAE het gewoon afmaken.
Dus zondag ook winnen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 04 mei 2023 om 21:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 04 mei 2023 om 20:38:

Als je hier een slippertje begaat dan gaat het wel minstens een week alleen maar weer over de vloek van Excelsior. Het hangt allemaal een beetje af van hoe het met de zenuwen is. Op papier eenvoudige zege, maarja kom je 1-0 achter dan komt de druk er wel meteen op.



Ik ga er vanuit date PSV gewoon wint van Sparta en dat wij over een week tegen GAE het gewoon afmaken.
Dus zondag ook winnen.



Het zou oliedom zijn van PSV als ze niet winnen op Spangen voor hun een must win voor die CL plek aangezien ze ook allebei nog tegen AZ moeten, die ook nog tweede kunnen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 04 mei 2023 om 21:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 04 mei 2023 om 20:38:

Als je hier een slippertje begaat dan gaat het wel minstens een week alleen maar weer over de vloek van Excelsior. Het hangt allemaal een beetje af van hoe het met de zenuwen is. Op papier eenvoudige zege, maarja kom je 1-0 achter dan komt de druk er wel meteen op.



Ik ga er vanuit date PSV gewoon wint van Sparta en dat wij over een week tegen GAE het gewoon afmaken.
Dus zondag ook winnen.



Eens

 

+1/-0

Ik denk dat ze in Eindhoven zich er heel bewust van zijn dat er gewonnen moet worden, maar ze hebben eerder dit seizoen ook niet van Sparta kunnen winnen. Ik zou er als PSV niet gerust op zijn.

Het wordt sowieso een ontspannen zaterdagavond, we gaan zien wat er gebeurd en wat dit gaat betekenen voor de wedstrijd van Feyenoord een dag later. We hebben het niet in de hand, dus ik ga me er niet druk over maken. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een kampioenswedstrijd in de Kuip, een week later.

Daar ben ik bij. Ik acht de kans zeer klein dat ik de komende 48 uur nog van iemand een berichtje krijg met de vraag of ik meewil naar Woudestein, als we daar kampioen kunnnen worden.

 

+1/-0

Trauner niet inzetbaar tegen Excelsior

Feyenoord moet het aankomend wekend tegen Excelsior doen zonder Gernot Trauner. De ervaren verdediger is niet inzetbaar tijdens de mogelijke kampioenswedstrijd van de Rotterdammers, zo meldt trainer Arne Slot.

"Gernot is niet beschikbaar voor de wedstrijd van zondag", bevestigt Slot. De trainer maakt verder niet bekend wat Trauner precies mankeert. Tijdens de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht was de Oostenrijker niet inzetbaar, omdat hij ziek was. Hij miste ook het oefenduel tegen OH Leuven.

Timber terug in wedstrijdselectie
Slot kan zondag wel weer beschikken over Quinten Timber. "Hij heeft vorige week een helft gespeeld en dat heeft hij heel goed doorstaan. Deze week heeft hij alles meegespeeld en dat is ontzettend fijn. Mats en Orkun, op het moment dat ze niet verder kunnen of niet goed spelen, hebben wij de mogelijkheid om Timber ook nog te brengen. Dat is ontzettend prettig."

Vermoedelijke opstelling Feyenoord

Feyenoord kan tijdens de uitwedstrijd tegen Excelsior niet beschikken over Gernot Trauner. Trainer Arne Slot ziet wel Quinten Timber terugkeren in de wedstrijdselectie, maar de middenvelder zal nog wel op de bank beginnen tijdens de stadsderby.

Het Algemeen Dagblad verwacht dat Lutsharel Geertruida weer centraal zal gaan spelen samen met Dávid Hancko. Hierdoor zal de Noor Marcus Holmgren Pedersen als rechtsback spelen tegen Excelsior. Verder lijkt het erop dat Slot geen wijzigingen zal aanbrengen in de opstelling en dat Feyenoord met de gebruikelijke namen zal spelen.

Slot lijkt zijn formatie te hebben gevonden, al wil de trainer nog wel eens wisselen tussen Alireza Jahanbakhsh en Igor Paixão. De Braziliaan heeft de laatste maanden namelijk een prima ontwikkeling doorgemaakt en zit Jahanbakhsh op de hielen. Slot is van mening dat de 29-jarige buitenspeler beter is in het uitvoeren van zijn verdedigende taken, waardoor Jahanbakhsh de voorkeur krijgt.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Szymanski, Kokcu; Jahanbakhsh, Gimenez, Idrissi.

Opstelling Feyenoord: Paixão start tegen Excelsior

Marcus Holmgren Pedersen start in de basis bij Feyenoord. De rechtsback krijgt de kans vanaf de aftrap vanwege de afwezigheid van Gernot Trauner. De Oostenrijker behoort niet tot de wedstrijdselectie waardoor Lutsharel Geertruida als centrale verdediger moet beginnen.

Verder kiest trainer Arne Slot voor Igor Paixão. De Braziliaan krijgt tijdens de stadsderby de voorkeur boven Alireza Jahanbakhsh, die op de bank moet beginnen. De aanval van Feyenoord bestaat verder uit Santiago Gimenez en Oussama Idrissi.

Quinten Timber keert bij Feyenoord weer terug in de wedstrijdselectie. De middenvelder is na een blessure aan zijn knie weer klaar voor speelminuten. Timber begint tegen Excelsior nog wel op de bank, maar kan als invaller binnen de lijnen komen.

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Szymanski, Kokcu; Paixão, Gimenez, Idrissi.

Wissels Feyenoord: Marciano, Wellenreuther, Kasanwirjo, Rasmussen, Lopez, Bullaude, Timber, Taabouni, Dilrosun, Danilo, Jahanbakhsh, Milambo.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 mei 2023, 14:13:44.

 

+1/-0

Ik heb er zin in vanmiddag, al merk ik wel dat ik veel meer gespannen ben dan dat ik normaal zou moeten zijn voor excelsior uit :D

Maar wie had gedacht, aan het begin van dit seizoen dat we in deze positie zouden verkeren? 10 punten voorsprong met nog 4 wedstrijden te gaan op wat zichzelf nog steeds het beste elftal van de eredivisie noemt. Dan ook nog eens 5 punten op PSV de nummer 2 . Als je dat had gezegd aan het begin van het seizoen hadden ze je in een inrichting geplaatst.

Zelfs al mislukt de hele zooi, je hebt sowieso een ticket voor de CL voorronde binnen en daar mogen we ook best trots op zijn gezien waar we vandaan komen.

 

+1/-0

Gewoon winnen, ik vond het überhaupt al grote onzin dat je een wedstrijd laat lopen omdat je per se in de eigen Kuip kampioen wil worden. Die arrogantie past niet bij ons. Zo snel mogelijk kampioen worden lijkt me het allerbeste.

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Paixão start tegen Excelsior
vandaag, 12:55 146 reacties

Marcus Holmgren Pedersen start in de basis bij Feyenoord. De rechtsback krijgt de kans vanaf de aftrap vanwege de afwezigheid van Gernot Trauner. De Oostenrijker behoort niet tot de wedstrijdselectie waardoor Lutsharel Geertruida als centrale verdediger moet beginnen.

Verder kiest trainer Arne Slot voor Igor Paixão. De Braziliaan krijgt tijdens de stadsderby de voorkeur boven Alireza Jahanbakhsh, die op de bank moet beginnen. De aanval van Feyenoord bestaat verder uit Santiago Gimenez en Oussama Idrissi.

Quinten Timber keert bij Feyenoord weer terug in de wedstrijdselectie. De middenvelder is na een blessure aan zijn knie weer klaar voor speelminuten. Timber begint tegen Excelsior nog wel op de bank, maar kan als invaller binnen de lijnen komen.

Opstelling Feyenoord
Bijlow; Pedersen, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Szymanski, Kokcu; Paixão, Gimenez, Idrissi.

Wissels Feyenoord
Marciano, Wellenreuther, Kasanwirjo, Rasmussen, Lopez, Bullaude, Timber, Taabouni, Dilrosun, Danilo, Jahanbakhsh, Milambo.

 

+1/-0

10" 0-1: SANTI AGO SANTI AGO GIMENEZ!

 

+1/-0

Hopelijk zijn eerste hattrick vandaag moet toch mogelijk zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 mei 2023 om 14:41:

Hopelijk zijn eerste hattrick vandaag moet toch mogelijk zijn.



Winst is belangrijkste, volgende week schaal pakken moet voorop staan.

0-1 of 0-6 is niet belangrijk...

 

+1/-0

Gözübüyük fluit weer z'n eigen wedstrijd...

Excelsior wel een overtreding terwijl de bal gespeeld werd en bij Feyenoord laten spelen als duidelijk obstructie is...

 

+1/-0

Kom op Feyenoord gooi voor rust de boel op Slot.

 

+1/-0

Excelsior parkeert de bus, Feyenoord controleert heel rustig, gewoon prima eerste helft.
Had misschien vlak voor rust 0-2 moeten zijn, verder gewoon rustig blijven.

 

+1/-0

Tweede helft: Geen wissels.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 mei 2023 om 15:02:

Kom op Feyenoord gooi voor rust de boel op Slot.



Waarom wil je de boel nu weer op Arne gooien?

 

+1/-0

:B

Achter slot en grendel. Per slot van rekening staat het maar 0-1.

 

+1/-0

Feyenoord moet tempo EN focus omhoog gooien.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Excelsior Rotterdam-Feyenoord (07/05/2023-14:30)