Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Zo 14/05/2023 16:45 Feyenoord - Go Ahead Eagles [KAMPIOENSWEDSTRIJD]

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Zo 14/05/2023 16:45 Feyenoord - Go Ahead Eagles [KAMPIOENSWEDSTRIJD]

Mogelijk de kampioenswedstrijd als komend weekend PSV wint bij Sparta en wij van Excelsior.

De wedstrijd staat nu om kwart voor 5 gepland.
Het lijkt me toch dat Feyenoord gaat verzoeken om de wedstrijd naar half 3 te verzetten, zodat er op een prettig tijdstip gevierd kan worden.
Ook voor de driehoek zou dit gunstiger zijn lijkt me.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 mei 2023, 18:17:05.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 01 mei 2023 om 22:06:

Zo 14/05/2023 16:45 Feyenoord - Go Ahead Eagles [KAMPIOENSWEDSTRIJD?]

Mogelijk de kampioenswedstrijd als komend weekend PSV wint bij Sparta en wij van Excelsior.

De wedstrijd staat nu om kwart voor 5 gepland.
Het lijkt me toch dat Feyenoord gaat verzoeken om de wedstrijd naar half 3 te verzetten, zodat er op een prettig tijdstip gevierd kan worden.
Ook voor de driehoek zou dit gunstiger zijn lijkt me.




Maar niet gunstigvoor ESPN.

 

+1/-0

Ik denk ik gooi er maar eens wat in. Want!
Stel PSV wint zaterdag , niet ongeloofwaardig.
Feyenoord verliest van Excelsior dan is het verschil nog maar 5 punten
Tegen de Eagles worden we dan zeker GEEN kampioen
Zo en kom nu maar los met de reacties want wij zijn Feyenoord en niets is zeker bij ons.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 01 mei 2023 om 22:06:

Zo 14/05/2023 16:45 Feyenoord - Go Ahead Eagles [KAMPIOENSWEDSTRIJD?]

Mogelijk de kampioenswedstrijd als komend weekend PSV wint bij Sparta en wij van Excelsior.

De wedstrijd staat nu om kwart voor 5 gepland.
Het lijkt me toch dat Feyenoord gaat verzoeken om de wedstrijd naar half 3 te verzetten, zodat er op een prettig tijdstip gevierd kan worden.
Ook voor de driehoek zou dit gunstiger zijn lijkt me.



Kan ook alleen maar als de gemeente Groningen, FC Groningen en Ajax mee willen werken omdat die nu om 14.30u spelen en vanwege afspraken met ESPN Ajax en Feyenoord (en PSV, maar dat doet er nu niet toe) niet tegelijk mogen spelen. Ik durf wel te raden wie gaat weigeren mee te werken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DubbelQ schreef op 02 mei 2023 om 08:12:

Ik denk ik gooi er maar eens wat in. Want!
Stel PSV wint zaterdag , niet ongeloofwaardig.
Feyenoord verliest van Excelsior dan is het verschil nog maar 5 punten
Tegen de Eagles worden we dan zeker GEEN kampioen
Zo en kom nu maar los met de reacties want wij zijn Feyenoord en niets is zeker bij ons.



Ik ben ook van het eerst zien en dan geloven. Je kan nog makkelijk hier en daar wat puntjes morsen in de komende wedstrijden en dan wordt het nog spannend. Dan moet je nog maar zien hoe goed ze met die druk om gaan want die verwachting ligt zo hoog nu.

 

+2/-0

Een ding wat mij in deze competitie is opgevallen, is dat het elftal ongeschraagd doorgaat met het willen winnen van de wedstrijden. Het is een heel ander elftal, zeker wat mentaliteit aangaat, dan het elftal van 2016-2017, die gemakkelijk wedstrijden kon verliezen. Ik hoop dat PSV zaterdag wint, en Feyenoord op zondag. Dan kunnen ze kampioen in de Kuip worden, want ook tegen Go Ahead moeten ze kunnen winnen. Dan resteren 2 wedstrijden met een voorsprong van 8 punten en is het feest in De Kuip en de 15e op de Coolsingel. Lekker dan!!!

 

+2/-0

Je kan die titel pas vieren als hij binnen is, maar mijn vertrouwen in het team en de staf is zodanig dat ik merk aan mezelf dat ik me weinig zorgen maak. Dat ‘fatalisme’ zit er nog wel, maar meer richting volgend seizoen. Hoe gaat de spelersgroep er dan uitzien? Wie staat er voor de groep?

Feyenoord heeft het gehele seizoen overtuigend gespeeld, en wint ook overtuigend de laatste weken. Hiervoor waren periodes waarin dat winnen moeizamer ging, omdat er veel kansen nodig waren om te scoren.

Wat ik wil zeggen, het spel is de basis. Dat gaat komende zondag, en de week erna tegen GAE niet radicaal veranderen. Waarom zou je ‘choken’, als je kan terugvallen op je spel? De situatie is in dat opzicht compleet anders dan in 2017.

Ik geloof dat we komende twee wedstrijden winnen, en kampioen worden. Is het niet dit weekend (omdat de concurrentie punten verspeeld), dan volgende week. Echt waar.


Ik ben helaas niet op Woudestein, maar natuurlijk wel bij GAE-thuis. Dat maakt dat ik ernaar neig te hopen dat we volgende week kampioen kunnen worden. En dat er de 14de om 16.45 afgetrapt wordt, vind ik persoonlijk alleen maar mooier. Als het de kampioenswedstrijd wordt (óf als we al kampioen zijn) ga ik nog veel vroeger dan normaal naar Zuid. Ik wil de sfeer proeven, de spanning voelen, de verwachting in de gezichten zien; die voorpret kan mij niet lang genoeg duren.

Het wordt mooi.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 mei 2023, 09:11:15.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 04 mei 2023 om 09:03:

Je kan die titel pas vieren als hij binnen is, maar mijn vertrouwen in het team en de staf is zodanig dat ik merk aan mezelf dat ik me weinig zorgen maak. Dat ‘fatalisme’ zit er nog wel, maar meer richting volgend seizoen. Hoe gaat de spelersgroep er dan uitzien? Wie staat er voor de groep?

Feyenoord heeft het gehele seizoen overtuigend gespeeld, en wint ook overtuigend de laatste weken. Hiervoor waren periodes waarin dat winnen moeizamer ging, omdat er veel kansen nodig waren om te scoren.

Wat ik wil zeggen, het spel is de basis. Dat gaat komende zondag, en de week erna tegen GAE niet radicaal veranderen. Waarom zou je ‘choken’, als je kan terugvallen op je spel? De situatie is in dat opzicht compleet anders dan in 2017.

Ik geloof dat we komende twee wedstrijden winnen, en kampioen worden. Is het niet dit weekend (omdat de concurrentie punten verspeeld), dan volgende week. Echt waar.


Ik ben helaas niet op Woudestein, maar natuurlijk wel bij GAE-thuis. Dat maakt dat ik ernaar neig te hopen dat we volgende week kampioen kunnen worden. En dat er de 14de om 16.45 afgetrapt wordt, vind ik persoonlijk alleen maar mooier. Als het de kampioenswedstrijd wordt (óf als we al kampioen zijn) ga ik nog veel vroeger dan normaal naar Zuid. Ik wil de sfeer proeven, de spanning voelen, de verwachting in de gezichten zien; die voorpret kan mij niet lang genoeg duren.

Het wordt mooi.


Dan wens ik jou en de overigen die de wedstrijd in de Kuip gaan zien een hele super fijne top belevenis.

 

+1/-0

Alsof we al van Excelsior gewonnen hebben. Laten we nou niet arrogant worden en net doen als of winnen op dat kleine plastic veldspel een formaliteit is. Eerst morgen om 16.30u drie punten rijker zijn dan hebben we volgende week zondag een kampioenswedstrijd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 06 mei 2023 om 20:44:

Alsof we al van Excelsior gewonnen hebben. Laten we nou niet arrogant worden en net doen als of winnen op dat kleine plastic veldspel een formaliteit is. Eerst morgen om 16.30u drie punten rijker zijn dan hebben we volgende week zondag een kampioenswedstrijd.



Mensen zijn het verleden al vergeten. En je hebt gelijk eerst maar eens winnen daar op dat ku(ns)tgras

 

+1/-0

Nu echt. Nog een hele week wachten en dan duurt een week lang hoor en dat ook nog zondag laat in de middag.

 

+1/-0

Je ziet en merkt het van alle kanten dat dit Feyenoord geen copycat van het vorige Feyenoord is. Het hele plaatje is veranderd met de komst van Arnesen en Slot die het stokje overnam van Dick. Slot verdient complimenten dat hij het elftal met op zeven plaatsen spelers van een verschillende achtergrond heeft volgens zijn opvattinen heeft laten spelen. Heel opmerkelijk en bijzonder! Hij toont hierdoor een behoorlijke grote voetbaladagio te hebben, die je internationaal kan toepassen. Grote klasse!!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 07 mei 2023 om 17:38:

Nu echt. Nog een hele week wachten en dan duurt een week lang hoor en dat ook nog zondag laat in de middag.



Eens maar, liever dit lijden dan wat we de afgelopen decennia hebben moeten afzien.

Napoli is wel een mooi voorbeeld dat je niet te vroeg moet juichen. Toen het moment kwam dat ze het definitief konden maken, kwamen toch de zenuwen kijken. Die gasten hebben de eerste beslissende wedstrijd verloren en het daarna uiteindelijk op de valreep met een schamel gelijkspelletje veilig kunnen stellen. Rustig afwachten en hou er rekening mee dat we ook nog wel een slippertje kunnen begaan.

 

+1/-0

Mooi dat GIO en RVP de schaal gaan uitreiken, zou me niks verbazen als Slot dat zelf gevraagd heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 mei 2023 om 13:08:

Mooi dat GIO en RVP de schaal gaan uitreiken, zou me niks verbazen als Slot dat zelf gevraagd heeft.



Ik heb veel opties voorbij horen komen.

Ik had het ook wel mooi gevonden als Feyenoord Frank Arnesen had gevraagd, als architect (mede) van dit succes. Van Hanegem vindt dat niks, die wil liefste gewoon in het stadion zitten en genieten; en zoveel mogelijk met rust gelaten worden. Boskamp had ik nog een mooie gevonden, ook vanuit het oogpunt dat die na afgelopen jaren ieder positief zetje in de rug wel kan gebruiken.

Maar met van Persie en van Bronckhorst is natuurlijk helemaal niets mis. Man, wat een geweldenaren zijn dat. Van Bronckhorst is voor mij echt een Feyenoord icoon die in het rijtje mag staan van Jansen, Moulijn en van Hanegem. Gewoon vanwege zijn liefde en band met de club. Van Persie staat daar in mijn gevoel vooralsnog iets onder, maar hij kan nog stijgen... ;)

Afgelopen week in een interview met Schreuder vond hij het nodig op te merken dat van Bronckhorst het nog altijd over 'we' en 'ons' heeft. Wat denk je dan? Als iemand een Feyenoorder is en altijd zal blijven, is het Gio.

 

+1/-0

Veel creatieve tweets op de socials. Deze verdient de dagprijs:

Een kennis van mij heeft 2 kaarten voor de mogelijke kampioenswedstrijd van Feyenoord tegen Go Ahead Eagles a.s. zondag in de Kuip.

Er is echter een grote kans dat zijn vrouw gaat bevallen die dag.
Heeft iemand interesse om bij de bevalling te zijn?

:B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 09 mei 2023 om 13:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 mei 2023 om 13:08:

Mooi dat GIO en RVP de schaal gaan uitreiken, zou me niks verbazen als Slot dat zelf gevraagd heeft.



Ik heb veel opties voorbij horen komen.

Ik had het ook wel mooi gevonden als Feyenoord Frank Arnesen had gevraagd, als architect (mede) van dit succes. Van Hanegem vindt dat niks, die wil liefste gewoon in het stadion zitten en genieten; en zoveel mogelijk metII'I!i
'
"rust gelaten worden. Boskamp had ik nog een mooie gevonden, ook vanuit het oogpunt dat die na afgelopen jaren ieder positief zetje in de rug wel kan gebruiken.

Maar met van Persie en van Bronckhorst is natuurlijk helemaal niets mis. Man, wat een geweldenaren zijn dat. Van Bronckhorst is voor mij echt een Feyenoord icoon die in het rijtje mag staan van Jansen, Moulijn en van Hanegem. Gewoon vanwege zijn liefde en band met de club. Van Persie staat daar in mijn gevoel vooralsnog iets onder, maar hij kan nog stijgen... ;)

Afgelopen week in een interview met Schreuder vond hij het nodig op te merken dat van Bronckhorst het nog altijd over 'we' en 'ons' heeft. Wat denk je dan? Als iemand een Feyenoorder is en altijd zal blijven, is het Gio.




Het genoemde rijtje begint volgens mij met Frans Bouwmeester. Bij 'KEIN GELOEL' werd hij aangeduid als nog ouds levende kampioen (1961/1962). Wellicht is dat een mooie geste, zeker gekeken naar het verleden. Het zal de jeugd weinig zeggen, maar het zou wel een mooi gebaar zijn naar onze helden uit het verleden.

 

+1/-0

''We hadden hem er ontzettend graag bij gehad''

Afgelopen week werd bekend dat Feyenoord niet kan beschikken over Gernot Trauner. De Oostenrijker is geblesseerd aan zijn knie en moet daardoor de thuiswedstrijd tegen Go Ahead Eagles missen. Voor Trauner een grote teleurstelling dat hij niet op het veld kan staan tijdens de kampioenswedstrijd.

''Het is natuurlijk een teleurstelling voor hem, niet zozeer omdat hij het feest moet missen, maar vooral omdat hij niet op het veld kan staan op het moment dat het team hem hard nodig heeft'', vertelt Slot. ''Gernot is bijna twee seizoenen lang een zeer waardevolle speler geweest. We hadden hem er ontzettend graag bij gehad. Nu dat niet zo is, is dat niet voor het eerst dit seizoen. Andere jongens moeten zijn rol invullen. Geertruida gaat naar het centrum en Pedersen heeft het ook uitstekend gedaan. Het is erg jammer voor hem persoonlijk en ook voor ons als team.''

Feyenoord kan verder beschikken over een nagenoeg fitte selectie. De Rotterdammers moeten het doen zonder Patrik Walemark en Mimeirhel Benita. De aanvaller en verdediger komen dit seizoen ook niet meer in actie. Feyenoord trapt zondagmiddag om 16:45 uur af tegen Go Ahead Eagles in De Kuip.

De elf namen die Feyenoord kampioen moeten maken

Arne Slot heeft de elf namen voor de kampioenswedstrijd van Feyenoord tegen Go Ahead Eagles bekend gemaakt. De trainer kiest zoals verwacht voor Lutsharel Geertruida als vervanger van de geblesseerde Gernot Trauner. De Oostenrijker moet toekijken vanaf de tribune vanwege een blessure aan zijn knie.

Marcus Holmgren Pedersen is de rechtsback zondagmiddag om 16:45 uur in De Kuip. Verder zijn er geen aanpassingen gedaan aan het elftal van Feyenoord. Slot kiest ook tegen de nummer elf van de Eredivisie voor Igor Paixão aan de zijkant Hierdoor moet Alireza Jahanbakhsh wederom op de bank plaatsnemen bij de stadionclub.

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Szymański, Kökcü; Paixão, Gimenez, Idrissi.

Wissels Feyenoord: Marciano, Wellenreuther, Kasanwirjo, Rasmussen, Lopez, Bullaude, Timber, Taabouni, Dilrosun, Danilo, Jahanbakhsh, Milambo.

Dit bericht is gewijzigd op 14 mei 2023, 16:09:40.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Zo 14/05/2023 16:45 Feyenoord - Go Ahead Eagles [KAMPIOENSWEDSTRIJD]