Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » sc Heerenveen-Feyenoord (01/03/2023-20:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

''Ik verwacht van mijn spelers ook morgen weer dezelfde energie''

Vandaag stond er geen persconferentie van Arne Slot op de agenda. De trainer blikt kort vooruit op de bekerwedstrijd tegen sc Heerenveen op de officiële clubwebsite. Feyenoord heeft te maken met diverse blessures, maar dat is niet iets waar hij te nadruk op wil leggen. Slot is vooral tevreden over de wijze waarop zijn groep er steeds weer staat

''Ik verwacht van mijn spelers ook morgen weer dezelfde energie als de laatste weken'', vertelt Slot. SC Heerenveen heeft iets goed te maken. Afgelopen weekend werd er voor eigen publiek met 1-4 verloren van RKC Waalwijk. ''Die uitslag gaf een vertekend beeld. De selectie van Heerenveen heeft in de winterstop een aantal mutaties ondergaan en nu zie je dat de ploeg steeds beter op elkaar ingespeeld raakt. Het is opnieuw een geduchte tegenstander voor ons, zeker ook omdat ze het ons dit seizoen al twee keer erg lastig hebben gemaakt.''

Kees van Wonderen, trainer van Heerenveen, kijkt uit naar de wedstrijd tegen Feyenoord. ''Het is een mooie uitdaging. We kunnen bij de laatste vier komen en je speelt tegen de nummer één van Nederland, die het goed voor elkaar heeft. Wat we nodig hebben is energie, maar we moeten ook een goede dag hebben. Je maakt een kans als alles klopt.'' Van Wonderen verwacht dat Feyenoord ook nu weer vol op de aanval gaat. ''Volgens mij wil je bij een topclub zo lang mogelijk op alle fronten meedoen. Ik verwacht geen cadeautjes. Ook Feyenoord wil natuurlijk naar die bekerfinale, dus het wordt volle weerstand. Het gaat een pittige wedstrijd worden.''

''Ik vond het geen offday, maar er staat wel 1-4", blinkt Van Wonderen terug op afgelopen weekend. ''Is dat een aanleiding om de hele boel op de kop te gooien? "We hadden heel lang een probleem om attractiever te spelen, om dominant te zijn aan de bal en kansen te creëren. We hebben prima gespeeld het eerste uur, maar een wedstrijd duurt negentig minuten. Soms gebeuren onverklaarbare dingen. We moeten vasthouden aan wat we goed doen en kritisch kijken naar wat we niet goed doen. Ik hoop dat we morgen in staat zijn om het een grote club moeilijk te maken. Misschien hebben wij het morgen heel lastig, maar valt 'ie ineens wel goed. Dat hoort bij het voetbal.''

sc Heerenveen verwacht door maatregelen half gevuld stadion

Feyenoord neemt het morgen op tegen sc Heerenveen in het bekertoernooi. De Friezen verwachten echter geen volle bak woensdagavond om 20:00 uur. Vanwege maatregelen zijn er iets minder dan 15.000 kaarten verkocht voor het duel.

''Het is doodzonde, maar wij willen geen herhaling van drie jaar geleden'', vertelt algemeen directeur Cees Roozemond in gesprek met RTV Rijnmond. Heerenveen wil nieuwe incidenten op de thuistribunes voorkomen. ''Wij zijn toen ontzettend geschrokken. De volgende dag wilden heel veel seizoenkaarthouders hun seizoenkaart inleveren. Mensen die hier al 40 jaar komen stonden huilend aan de balie om hun seizoenkaart in te leveren. Dat wil je niet nog een keer meemaken.''

Seizoenkaarthouders en houders van een clubkaart die minstens één thuiswedstrijd van Heerenveen hebben bezocht komen in aanmerking voor een wedstrijdkaart. De thuiswedstrijden tegen Ajax, Cambuur en RKC tellen niet mee. Het stadion blijft dus voor een groot deel leeg. Roozemond hierover: ''Terwijl we het makkelijk hadden kunnen uitverkopen. Dit kost ons dus geld. Maar wij zijn heel erg bang voor herhaling van drie jaar geleden. Dat kan niet meer.''

Kees Lau, voorzitter van de supportersvereniging, noemt de maatregelen overtrokken. ''Identificeren gebeurt nooit bij de entree. Het zijn ook geen melaatsen, maar gewoon voetbalsupporters. Wees niet zo bang voor supporters die met hart en ziel voor het voetbal leven. Wat is nou mooier dan een vol stadion? De wedstrijd van twee weken geleden verliep in goede vrede, maar het is echt belachelijk hoe leeg het stadion was.''

''Je voetbalt voor de supporters'', vervolgt de voorzitter. ''Er worden momenteel zoveel angstverhalen de wereld in gestuurd op basis van enkele incidenten. Mijn ervaring is dat het overal goed gaat. Waarom is het hier zo'n angstverhaal? In Duitsland en Engeland zitten ze naast elkaar op de tribune. Bij alle wedstrijden van Feyenoord is het de afgelopen weken feest. Er wordt negentig minuten lang gezongen, iedereen is vrolijk en blij, de sfeer wordt geroemd. Haak daar op in, niet op het verre verleden. Heel jammer, ik kan niet anders zeggen.''

 

+1/-0

Prachtig dat Spakenburg! Nog 1 winnen en ze staan in :kuip

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 maart 2023 om 01:44:

Prachtig dat Spakenburg! Nog 1 winnen en ze staan in :kuip


Mooi affiche voor hun:Spakenburg-Feyenoord!

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord tegen sc Heerenveen bekend

Arne Slot heeft de opstelling voor de bekerwedstrijd van Feyenoord tegen sc Heerenveen bekend gemaakt. De trainer start met onderstaande elf namen aan het duel in Friesland. De kwartfinale van de TOTO KNVB Beker is live te bekijken op ESPN en het open kanaal FOX.

Slot houdt vast aan dezelfde elf als afgelopen weekend tegen Fortuna Sittard. De Rotterdammers wonnen de uitwedstrijd met 2-4. Dat houdt in dat Javairô Dilrosun ook nu weer op tien start bij Feyenoord. De linkspoot krijgt de voorkeur mede vanwege de blessures van Quinten Timber en Sebastian Szymanski.

Feyenoord heeft ook voorin de vaste aanvallers gevonden. Santiago Gimenez is de vaste spits van de stadionclub. Danilo begint de laatste weken op de bank. Oussama Idrissi en Alireza Jahanbakhsh beginnen iedere wedstrijd meer in vorm te komen. De aanvallers zijn dreigend en fysiek in staat om veel verdedigende arbeid te leveren.

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther; Pedersen, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Dilrosun, Kökcü; Jahanbakhsh, Gimenez, Idrissi.

Wissels Feyenoord: Marciano, Troost, Kasanwirjo, Trauner, Rasmussen, Lopez, Milambo, Taabouni, Bullaude, Paixão, Danilo.

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord tegen sc Heerenveen bekend
vandaag, 16:49 157 reacties
Arne Slot heeft de opstelling voor de bekerwedstrijd van Feyenoord tegen sc Heerenveen bekend gemaakt. De trainer start met onderstaande elf namen aan het duel in Friesland. De kwartfinale van de TOTO KNVB Beker is live te bekijken op ESPN en het open kanaal FOX.

Slot houdt vast aan dezelfde elf als afgelopen weekend tegen Fortuna Sittard. De Rotterdammers wonnen de uitwedstrijd met 2-4. Dat houdt in dat Javairô Dilrosun ook nu weer op tien start bij Feyenoord. De linkspoot krijgt de voorkeur mede vanwege de blessures van Quinten Timber en Sebastian Szymanski.

Feyenoord heeft ook voorin de vaste aanvallers gevonden. Santiago Gimenez is de vaste spits van de stadionclub. Danilo begint de laatste weken op de bank. Oussama Idrissi en Alireza Jahanbakhsh beginnen iedere wedstrijd meer in vorm te komen. De aanvallers zijn dreigend en fysiek in staat om veel verdedigend arbeid te leveren.

Opstelling Feyenoord
Wellenreuther; Pedersen, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Dilrosun, Kökcü; Jahanbakhsh, Gimenez, Idrissi.

Wissels Feyenoord
Marciano, Troost, Kasanwirjo, Trauner, Rasmussen, Lopez, Milambo, Taabouni, Bullaude, Paixão, Danilo.

 

+1/-0

Never change a winning team dus. Wordt gewoon erg lastig, maar Slot geeft net aan dat de spelers gretig zijn. Szymanski zaterdag al bij de selectie, kan dan al minuten maken.

Dit bericht is gewijzigd op 1 maart 2023, 19:46:32.

 

+1/-0

Waar zijn de tijden gebleven dat ze lekker doorgingen met de warming-up tijdens dat belachelijke zgn. volkslied. Mooi wat dat altijd, stond alleen Heerenveen in een net rijtje. We hebben maar één volkslied en dat is het vreselijke Wilhelmus…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 01 maart 2023 om 20:00:

Waar zijn de tijden gebleven dat ze lekker doorgingen met de warming-up tijdens dat belachelijke zgn. volkslied. Mooi wat dat altijd, stond alleen Heerenveen in een net rijtje. We hebben maar één volkslied en dat is het vreselijke Wilhelmus…



Smaken verschillen over ons volkslied, wij moesten op de lagere school nog voor de klas zingen paar coupletten dan kreeg je er wel hekel aan. Vind het ook geen superlied maar het hoort wel bij ons land en geldt als het oudste volkslied ter wereld: het is geschreven tussen 1569 en 1572.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 maart 2023 om 20:28:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 01 maart 2023 om 20:00:

Waar zijn de tijden gebleven dat ze lekker doorgingen met de warming-up tijdens dat belachelijke zgn. volkslied. Mooi wat dat altijd, stond alleen Heerenveen in een net rijtje. We hebben maar één volkslied en dat is het vreselijke Wilhelmus…



Smaken verschillen over ons volkslied, wij moesten op de lagere school nog voor de klas zingen paar coupletten dan kreeg je er wel hekel aan. Vind het ook geen superlied maar het hoort wel bij ons land en geldt als het oudste volkslied ter wereld: het is geschreven tussen 1569 en 1572.



Oké thnx voor de geschiedenisles :B

Wat de wedstrijd betreft vraag ik me af of onze jongens wel weten dat de wedstrijd om 20.00u begonnen is. Pffffff wat een moeizaam verhaal tot nu toe.

 

+1/-0

Daarom had ik ook tijd voor het Wilhelmus. Balletje gaat best goed rond, maar mijn gevoel zegt dat dit verlengen en penalties wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 maart 2023 om 20:40:

Daarom had ik ook tijd voor het Wilhelmus. Balletje gaat best goed rond, maar mijn gevoel zegt dat dit verlengen en penalties wordt.


Ah je hebt zitten googelen :D

 

+1/-0

Ja maar jij begon over het Fries Volkslied wat overigens stamt uit 1875. Apart volk die Friezen.

 

+1/-0

Niet te genieten die 1e helft. Hopelijk worden ze nu weer wakker.

 

+1/-0

Slot verwacht Szymański zaterdag weer bij wedstrijdselectie

Arne Slot heeft voor aanvang van de wedstrijd tegen sc Heerenveen een update gegeven over de blessure van Sebastian Szymański. De middenvelder is al een tijdje niet inzetbaar.

Volgens Slot is de verwacht dat Szymański komende zaterdag weer bij de wedstrijdselectie zal zitten in de wedstrijd tegen FC Groningen, aldus Slot bij ESPN.

 

+2/-0

Geen wissels.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 01 maart 2023 om 20:56:

Niet te genieten die 1e helft. Hopelijk worden ze nu weer wakker.



Slot is wel weer veel aan het coachen vandaag heeft nog niet gezeten. Heb over hem gedroomd vannacht. :B

 

+1/-0

Mooie actie van Geertruida, speelt sowieso weer sterk.

Mooi uitvak weer met old school sjaaltjes!

 

+1/-0

Wissels:

Danilo --> Dilrosun
Kasanwirjo --> Pedersen

 

+1/-0

Was niks prima beslissing.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 maart 2023 om 21:28:

Was niks prima beslissing.



Inderdaad, natuurlijk tricky op een gekke dag kan die hem wel geven, maar was idd geen pingel.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » sc Heerenveen-Feyenoord (01/03/2023-20:00)