Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - AZ (18/2/2023)

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 18 februari 2023 om 23:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 februari 2023 om 23:10:

Pff hele slechte wedstrijd de zo geprezen aanval van AZ nul schoten op doel lol. Hartman-Hancko-Geertruida-Pedersen top, Wieffer erg sterk weer de rest matig. Voor de achtste keer kom je achter en kom je weer terug.



En daarom worden wij kampioen:pul



Zeker zo'n bal van Pedersen is natuurlijk 80% geluk maar dat dwong Feyenoord ook af.
Echt blij ben ik nog niet eerder opgelucht cruciale winst.
Heb gelukkig nog genoeg Hertog Jan Cheers guys! :pul

 

+1/-0

Slot wat een genot voor de camera en ook hoe hij coacht natuurlijk. Beste trainer by far!

 

+1/-0

Wat een goal en zo verdiend, Feyenoord heeft alleen maar aangevallen en die kazen nul keer op doel geschoten.

 

+1/-0

KAMERADEN....Gewoon even genieten...:pul


Goal Pedersen:

https://youtube.com/shorts/9bSzhjPwsb0?feature=sharelink

 

+2/-0

Geweldig dit, was al bang dat het lastig ging worden met al die blessures en het feit dat AZ niet bepaald een laagvlieger is. 5 meter de lucht in gesprongen, echt helemaal top. Deze moesten we gewoon winnen en dat sluit de lastigste maand van het schema af met de 1e plaats. Wie had dat gedacht met al die nieuwe gasten.

 

+1/-0

Met deze verdediging moet je ook hoge ogen gooien in Europa en dan komt Trauner er nog bij.

 

+1/-0

Feyenoord heeft terecht van AZ gewonnen. De tegenstander heeft geen kans gecreëerd, de defensie is onze beste linie. De kansen van Feyenoord kon je ook op een hand tellen, maar het waren er meer dan de Alkmaarders. En het veldspel was ook het minst slechte van de twee teams. AZ kwam niet verder dan de lange bal achter de Feyenoord-verdediging.

De beste man op het veld was Wieffer, maar de gehele Feyenoord-verdediging verdient een eervolle vermelding.

Geweldenaars. Ik had er op voorhand een hard hoofd in en het was een zware bevalling. Cardiologisch onverantwoord. Maar als we zo nog 12 potten over de streep trekken, is me dat meer dan waard.

Come on!!

 

+1/-0

Volgens mij werd de bal helemaal niet aangeraakt bij de laatste goal. Dat zei ESPN wel, maar die zaten ernaast.

 

+1/-0

De verdediging is Europese top. Pedersen mag niet meer uit het elftal. Slot heeft een luxe-probleem als Trauner weer fit is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 19 februari 2023 om 11:14:

De verdediging is Europese top. Pedersen mag niet meer uit het elftal. Slot heeft een luxe-probleem als Trauner weer fit is.



Feyenoord strijdt de komende maanden nog op drie fronten, het zal alle spelers nodig hebben. Als Trauner helemaal terug is, kun je per wedstrijd bepalen hoe je het verdedigend invult. Drie spelers voor twee posities; het is geen overbodige luxe.

Geertruida en Trauner zijn voor mij (indien fit) zekerheden. Pedersen doet het geweldig, maar is dat (nog) niet. Echter, zijn snelheid en loopvermogen zijn in zowel aanvallend als verdedigend opzicht een wapen. In bepaalde wedstrijden wil je dat wellicht benutten.

 

+1/-0

Mooi dat AZ werd afgestraft, AZ speelde als een club uit het rechterrijtje om niet te verliezen. Het is dat ons middenveld -op Wieffer na- zo onvoorstelbaar zwak was dat ze nog überhaupt een kans maakten op een punt. Man of the match was voor mij Geertruida die, zoals vaker de laatste weken, de spits van de tegenstander volledig sloopte, demonteerde en met een trauma terugstuurde naar Alkmaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2023 om 13:09:

Mooi dat AZ werd afgestraft, AZ speelde als een club uit het rechterrijtje om niet te verliezen. Het is dat ons middenveld -op Wieffer na- zo onvoorstelbaar zwak was dat ze nog überhaupt een kans maakten op een punt. Man of the match was voor mij Geertruida die, zoals vaker de laatste weken, de spits van de tegenstander volledig sloopte, demonteerde en met een trauma terugstuurde naar Alkmaar.


En ook nog de opbouw doet en ook nog vaak versnelt (middenveld in gaat) en naar voren speelt als het kan. Please verlengen nog maar 1 jaar hierna... Topsalaris geven en bonus bij kampioen of halen cl via 2e plek.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2023 om 13:09:

Mooi dat AZ werd afgestraft, AZ speelde als een club uit het rechterrijtje om niet te verliezen. Het is dat ons middenveld -op Wieffer na- zo onvoorstelbaar zwak was dat ze nog überhaupt een kans maakten op een punt. Man of the match was voor mij Geertruida die, zoals vaker de laatste weken, de spits van de tegenstander volledig sloopte, demonteerde en met een trauma terugstuurde naar Alkmaar.



Hancko speelt ook zo slim en is zo kalm aan de bal ook een genot. Raar dat je daar zoweinig over hoort van de zgn analysten.

 

+1/-0

Kraay heeft er altijd wel kijk op ondanks dat hij soms uit de bocht vliegt haha.


Hans Kraay junior is diep onder de indruk van Dávid Hancko. De centrale verdediger van Feyenoord werd afgelopen zomer voor zes miljoen euro overgenomen van Sparta Praag en de analist van ESPN ziet dat als een koopje. Kraay verwacht dat Hancko ook makkelijk mee zou kunnen bij een subtopper uit Engeland.


De scouting van Feyenoord krijgt een pluim van Kraay. "Ik zou heel graag willen weten, en ze mogen me ook bellen, wie die Hancko heeft gehaald voor een appel en een ei", zegt de analist tijdens Goedemorgen Eredivisie op ESPN. "Vijf of zes miljoen voor hem is een appel en een ei. Deze jongen is toch geschikt voor alles beneden de top vier in Engeland? Ik heb gisteren ook zitten kijken en ik zei tegen mijn vrouw dat er twee heel erg goed waren in een slechte wedstrijd: Geertruida en Hancko."

Toch moet trainer Arne Slot binnenkort een belangrijke knoop doorhakken. Gernot Trauner is op de weg terug van een blessure en zal dan waarschijnlijk ook weer terugkeren in de basiself. Dat gaat dan wel ten koste van een huidige basisspeler, denkt Kraay. "Wie het kind van de rekening wordt na de terugkeer van Trauner? Dat zal Pedersen wel zijn, want dan gaat Geertruida naar de rechterkant. Maar misschien zal Trauner op zijn beurt moeten wachten, want ze doen het nu fantastisch."

Hancko kwam dit seizoen al in negentien competitiewedstrijden en zes Europa League-duels in actie namens Feyenoord. Daarin kwam de Slowaaks international tot drie goals en twee assists. Het halve jaar bij Feyenoord heeft er ook voor gezorgd dat de transferwaarde van Hancko enorm is toegenomen, want het gerenommeerde Transfermarkt schat die waarde in op 12,5 miljoen euro. Een klein jaar geleden vertegenwoordigde de linkspoot nog een waarde van 4,5 miljoen euro.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuytebijter schreef op 19 februari 2023 om 13:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2023 om 13:09:

Mooi dat AZ werd afgestraft, AZ speelde als een club uit het rechterrijtje om niet te verliezen. Het is dat ons middenveld -op Wieffer na- zo onvoorstelbaar zwak was dat ze nog überhaupt een kans maakten op een punt. Man of the match was voor mij Geertruida die, zoals vaker de laatste weken, de spits van de tegenstander volledig sloopte, demonteerde en met een trauma terugstuurde naar Alkmaar.


En ook nog de opbouw doet en ook nog vaak versnelt (middenveld in gaat) en naar voren speelt als het kan. Please verlengen nog maar 1 jaar hierna... Topsalaris geven en bonus bij kampioen of halen cl via 2e plek.


Ja dat wordt inderdaad onderschat. Hij is zeer solide aan de bal en een enorme meerwaarde in de opbouw met het inschuiven of de pass naar voren. Evenals Hancko overigens.

 

+1/-0

Overigens denk ik dat Trauner wel snel terug komt in de basis en gaat Geertruida naar rechts waar hij ook prima kan spelen en maakt hij meer kans op oranje.

 

+1/-0

Trauner en Geertruida hebben meer kwaliteiten. Daarnaast heeft Pedersen het voordeel dat hij vanaf de bank makkelijker ingebracht kan worden. Als rechtsback, maar indien nodig ook als rechtsvoor. Het is makkelijker schuiven met hem dan als je Geertruida/Trauner zou willen inbrengen.

 

+1/-0

Leuk statistiekje.

open/sluit de onderstaande quote:

Zo was de winnende goal van Marcus Pedersen al het zestiende doelpunt van buiten de zestien van Feyenoord dit seizoen. "Dat is echt een bizar hoog aantal, zeker omdat er nog een derde van het seizoen te gaan is", aldus Frouws. "Feyenoord gaat heel erg richting het record van Ajax; die maakten er in 2006/07 24 van buiten het strafschopgebied. Dat moet Feyenoord kunnen aanvallen."

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 21 februari 2023 om 01:15:

Leuk statistiekje.



Slot schaamt zich er bijna voor. Hij wil graag dat aanvallen worden 'uitgevoetbald', omdat doelpogingen 'van dichterbij' vaker in goals resulteren. Ik snap het wel, het moet de intentie ook zijn/blijven.

Maar tegenstanders stellen zich ook daarop in; ze gaan de allerlaatste linie versterken en trekken zich terug tot in het strafschopgebied. Mede daardoor ontstaat er net buiten de zestien meer ruimte, en is het gemakkelijker om aan te leggen.

Als je kijkt naar de laatste goal van afgelopen zondag, en ook de 2-2 tegen PSV; die vallen in de laatste minuut als de tegenstander zich massaal terugtrekt om een resultaat te verdedigen. Daardoor ontstaat de ruimte om van afstand de trekker over te halen.

Daarnaast, de assist en voorlaatste pass bij een aanval tot in de zestien zijn vrijwel altijd het meest risicovol. Ja, van dichterbij is het gemakkelijker scoren. Maar je moet er wel komen. Dat luistert heel nauw. En met een schot dat geblokt wordt of door een keeper wordt weggestompt, kun je ook op die positie komen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - AZ (18/2/2023)