Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - PSV (5 feb 2023 14.30 uur)

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

De arbitrage in Nederland is van een bedroevend niveau. Makkelie is misschien wel één van de betere scheidsrechters, maar 'in het land der blinden...' enfin.

Dat hij veel door liet gaan, was waar Slot hem tijdens de rust op had aangesproken. Dat wilde Slot graag, zo heeft hij later in een interview op laten tekenen. De 'jagende' partij is daarbij gebaat. Ik heb overigens geen verschil gezien daarin tussen beide helften, maar dat terzijde.

Ik hoor/lees nu vooral kritiek op Makkelie vanuit PSV, en dan vooral over de blessuretijd. Ik vond de 9 minuten niet gek, gezien alle momenten waarop het spel stil heeft gelegen. Maar het is een aanzienlijk aantal, daar zit je niet op te wachten als je met 10 man een voorsprong over de eindstreep probeert te trekken. Maar dat gejank van zo'n Luuk de Jong die dan beweerd dat de scheidsrechter er alles aan deed om Feyenoord te helpen; wat een walgelijk mannetje is dat toch...

Waar van Nistelrooij wél een heel terecht punt had, was het moment waarop Mwene geblesseerd raakte, daar had Makkelie het spel stil moeten leggen. Doorspelen bij een hoofdblessure waarbij een speler blijft liggen is gewoon levensgevaarlijk. Daar moet de arbitrage strakker op zitten.

Als ik de beelden vanaf de achterlijn terugzie, is Feyenoord bij het moment erna met López een penalty onthouden. Maar die aanval had Makkelie dus moeten affluiten vanwege de hoofdblessure van MWene.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 februari 2023, 14:16:36.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 06 februari 2023 om 10:13:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 06 februari 2023 om 01:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 februari 2023 om 18:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 februari 2023 om 18:26:

Wieffer trouwens erg goed vandaag



Eerste helft begon die echt heel slecht, stond continue uit positie.
Daardoor moest Kökcü terugzakken, waardoor die ook balverlies leed.

Indirect was Wiefer ook schuldig aan de 0-1 daardoor.

Hij herstelde zich later weer toen die meer op z'n positie ging spelen.
Daarna was het gewoon weer prima, zoals we laatste weken hebben gezien.



Zo kan je alles wel recht praten, was gewoon een erg slechte pot en schuldig aan meermaals gevaarlijk bal verlies.
Hij was gewoon de hoog schuldige daaraan en niet Wiefer..



Ik praat nergens iets recht, wat ik zeg is:

Wiefer begon slecht, stond uit positie.
Daardoor kwam Kökcü in een verkeerde positie, waar hij dom de bal verspeelde.
Alleen was dat de taak van Wiefer geweest om daar de bal op te vangen.
Toen Wiefer op z'n juiste positie ging spelen, na correctie van Slot, was het weer de Wiefer die we kennen, dus een prima Mat Wiefer.

Alleen Wiefer was dus door uit positie te lopen INDIRECT schuldig aan de tegentreffer.
De fout, dus DIRECT schuldige was Kökcü.

Orkun heb ik verder niks over gezegd, maar ja die speelde niet goed.
Dat zal deels komen door de behandelingen die hij voor de wedstrijd gehad heeft, mogelijk dat het hem parten speelde.

Dus ik praat niks recht wat krom is...

Zo duidelijker?



Ja iets , bedankt.

 

+1/-0

Ik vind het wel onbegrijpelijk, of ik kan er met mijn verstand niet bij, dat een van ons een gele kaart wegens duwen krijgt, terwijl de PSV-ers continu duwtjes uitdeelden en er fluitend vandoor gingen. Dat vond ik jammer. Voor de rest heeft Makkelie het naar behoren gedaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 06 februari 2023 om 09:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 februari 2023 om 08:09:

Feyenoord mist ervaring om kampioen te worden, aldus Valentijn.



Ah kijk, alle deuren stonden waarschijnlijk weer open op de Telegraaf-redactie. En Valentijn heeft ze nog even ingetrapt.

Hij heeft natuurlijk wel een punt, maar zulke clichés zijn er om gebroken te worden. Er is maar één manier om die ervaring wél te krijgen, en dat is om kampioen te worden.

Hij kan wel wijzen naar de vier wedstrijden waarin Feyenoord puntverlies heeft geleden na de WK-break; maar 'zijn' Ajax heeft net zoveel punten laten liggen, PSV nog eentje meer en de ploeg met de minste ervaring in het kampioen worden (AZ) heeft het minste punten laten liggen.

En dan heb ik het nog niet eens over het verschil in de programma's, qua moeilijkheid. Feyenoord heeft een ontzettend moeilijk blok achter de rug, en daarin 6 punten verspeeld. Dat kan de club aan het einde van de rit opbreken, maar de andere topploegen moeten ook allemaal nog een keer tegen elkaar. Daar gaan er iedere wedstrijd door minimaal één concurrent punten verspeeld worden.

Feyenoord moet vooral in de laatste wedstrijden de rust bewaren, als ze dan nog bovenaan staan kun je de titel alleen nog verliezen. Dat geeft een andere druk, en als je dat een keer meegemaakt hebt is dat een voordeel. Maar de laatste gelijke spelen tegen deze tegenstanders ophangen aan het gemis van ervaring vind ik onzin.



Wat is ervaring? Als hij bedoeld gearriveerde dertigers heeft hij gelijk maar er zit toch wel ervaring in de ploeg vind ik op dit moment is het gewoon een goede mix als je naar leeftijden kijkt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 februari 2023 om 13:10:

(...)Wat is ervaring? Als hij bedoeld gearriveerde dertigers heeft hij gelijk maar er zit toch wel ervaring in de ploeg vind ik op dit moment is het gewoon een goede mix als je naar leeftijden kijkt.



Ik denk dat Valentijn op de specifieke ervaring van titels winnen doelt. De druk die daarbij komt kijken op het moment dat het écht zover is, doet gekke dingen met spelers en teams.

Bij PSV loopt Luuk de Jong en zeker bij Ajax lopen meer spelers die vaker kampioen zijn geworden, ook in Nederland. Dat scheelt echt wel. Garanties geeft het overigens niet, natuurlijk. Maar stel dat we straks afstevenen op een laatste speeldag zoals in het seizoen 06/07; als je dan je hoofd koel kan houden omdat je vaker met zo'n schaal in je handen bent geeindigd, helpt dat.

 

+1/-0

Het kan helpen idd maar voor die spelers is het al gewoon geworden spelers van Feyenoord hebben nog alles tewinnen zijn misschien hongeriger. Daarbij oogt Feyenoord het meest stabiel van alle ploegen dus geen reden teverzinnen dat ze dat niet kunnen volhouden.

 

+1/-0

Daarbij heeft ajax en ook psv beginnende coaches en is die staf van Feyenoord al lang bezig. Dat is belangrijker als een paar spelers die al kampioen zijn geworden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 februari 2023 om 13:23:

Het kan helpen idd maar voor die spelers is het al gewoon geworden spelers van Feyenoord hebben nog alles tewinnen zijn misschien hongeriger. Daarbij oogt Feyenoord het meest stabiel van alle ploegen dus geen reden teverzinnen dat ze dat niet kunnen volhouden.


Ja dit vind ik een heel goed punt en ietwat onderschat in de media vooralsnog. In het verleden waren de kampioensselecties van Ajax en PSV vaak jonger en gretiger dan onze selecties. Ik heb dit wel eens uitgezocht in het verleden, maar ben het bestand even kwijt helaas. Kwam er in elk geval op neer dat tussen 2000 en 2021 de selecties van Feyenoord gemiddeld gezien ouder waren dan die van Ajax en PSV (wij hadden meer ervaring op eredivisie niveau, maar minder ervaring op grote 5 competities niveau). Daarnaast waren onze selecties minder internationaal georiënteerd en bestonden ze gemiddeld gezien meer uit Nederlandse eredivisiespelers (dit zegt natuurlijk niet alles, maar wat je daaruit kan halen is dat Ajax en PSV scouting in buitenland beter op orde hadden).

Ik geloof er sterk in dat je beter een jongere selectie kan hebben met veel ambitieuze spelers die nog alles te winnen hebben, idealiter aangevuld met ervaren spelers uit de Europese top of subtop. Dus het type Gio, Kuyt, van Persie, en anders net een categorie daaronder met iets jongere leeftijd.
Daarbij komt ook nog dat ik denk dat de speelstijl van Arne Slot, die zeer gericht is op high intensity sprints en fitheid, beter past bij een jongere selectie waar fysiek meer rek in zit.

 

+1/-0

Wel of geen ervaring met kampioenschappen is een discussie die eigenlijk nergens heen gaat. Van groter belang is evenwicht op het veld, de kwaliteiten liggen soms erg ver uiteen, dat zie je nu al bij Wieffer, die zijn medespelrs dreigt weg te spelen en stappen vooruit maakt die niet werden voorzien, daardoor lijken anderen achterop te geraken, tegelijkertijd merk je dat er spelers zijn die eindelijk in een soort flow komen waarin ze positief kunnen opvallen, zoals Alirezah. En je ziet een oude nachtmerrie de kop opsteken: de Midden- en Zuid-Amerikaanse spelers raken achterop, er zit weinig progressie in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 07 februari 2023 om 14:23:

En je ziet een oude nachtmerrie de kop opsteken: de Midden- en Zuid-Amerikaanse spelers raken achterop, er zit weinig progressie in.



Dat heeft ook tijd nodig. Het begint met communicatie en dat is zeker voor een trainer als Slot belangrijk waar het in zijn visie aan komt op details.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 februari 2023 om 15:43:

(...)Dat heeft ook tijd nodig. Het begint met communicatie en dat is zeker voor een trainer als Slot belangrijk waar het in zijn visie aan komt op details.



Daarnaast, we zien op dit moment vooral offensief dat Feyenoord nog niet écht top is; waar ook die Zuid-/Midden-Amerikaanse spelers voor zijn aangetrokken. En daar luistert het qua details veel nauwer dan defensief.

Om tot een scoringskans te komen, moeten meerdere passes op de centimeter precies aankomen. Spelers moeten precies weten van elkaar hoe, waar en wanneer ze gaan lopen. Welke voorbeweging 'schijn' is, en welke niet.

Defensief is een 'beentje/voetje ertussen' soms al voldoende. Een bal de tribune in, levert soms al een open doekje op. En opbouwend zijn in de eerste fase de ruimtes ook nog groter dan voorin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 07 februari 2023 om 16:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 februari 2023 om 15:43:

(...)Dat heeft ook tijd nodig. Het begint met communicatie en dat is zeker voor een trainer als Slot belangrijk waar het in zijn visie aan komt op details.



Daarnaast, we zien op dit moment vooral offensief dat Feyenoord nog niet écht top is; waar ook die Zuid-/Midden-Amerikaanse spelers voor zijn aangetrokken. En daar luistert het qua details veel nauwer dan defensief.

Om tot een scoringskans te komen, moeten meerdere passes op de centimeter precies aankomen. Spelers moeten precies weten van elkaar hoe, waar en wanneer ze gaan lopen. Welke voorbeweging 'schijn' is, en welke niet.

Defensief is een 'beentje/voetje ertussen' soms al voldoende. Een bal de tribune in, levert soms al een open doekje op. En opbouwend zijn in de eerste fase de ruimtes ook nog groter dan voorin.



Klopt Gimenez, Paixao en Bullaude kunnen echt wel wat hoe vaker ze spelen des te sneller ze oppakken wat er van hun verlangd wordt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - PSV (5 feb 2023 14.30 uur)